אירופה

יולי 2006
התחלה וסיום בדיסלדורף

לצוות מוטורהום שלום!
ראשית, אנחנו מצטערים שעד היום לא הצלחנו לכתוב לכם ולספר לכם על הטיול הנהדר שהיה לנו.

אז כך, הקרוואן היה נהדר, הטיסה הגיעה לגרמניה מוקדם ואנחנו פשוט לקחנו את הרכבת לדיסלדורף בה שכרנו את הרכב, מהתחנה המרכזית לקחנו מונית עד למגרש הקרוואנים, הגענו בשעה 7:30 בבוקר כאשר הכל היה סגור, כמובן שהסרטים רצו לנו בראש שעבדו אלינו, אבל מסתבר שהם לא פותחים כל כך מוקדם, בשעה 8:00 המקום נפתח קיבלו אותנו מאוד יפה ואף השתדלו להוציא אותנו לאחר בדיקת הרכב והסבר על הקרוואן זאת אומרת שבשעה 8:30 התחלנו בעצם את הטיול, למרות שבארץ מסרו לנו שלא נקבל את הקרוואן מוקדם מ-12:00 בצהריים.

ההתחלה היתה מפחידה. יש לציין אני כנוהגת טובה מאוד פחדתי לנהוג ולכן בעלי שהוא גם יותר שקול וגם יותר זהיר נהג על הרכב. אני ניווטתי את הטיול והילדים ישבו מאחור, בחלק מהדרך יכלו לשחק ובדרך ישנו או הסתכלו על הנוף. לילדים (בני 15 ו-9) אני חייבת לציין שהטיול בקרוואן היה חוויה משגעת ולדעתי הם לא ישכחו אותה עוד הרבה זמן. הפארקים באירופה נפלאים, כמעט בכל פארק יש בריכה או שהפארק נמצא על הנהר, פרחים ארנבות, ממש גן עדן חלומי ברוב הפארקים יש גם מיני מרקט קטן, מכונות כביסה היו כאלה גם עם פאבים.

לטיול יצאנו בעזרת הספר "הולנד עם ילדים", קצת יקר אבל עם משחקים על הולנד כך שלילדים בדרך היה גם במה לשחק. יש לציין כי הקרוואן מאובזר די טוב, אבל בכל מקרה הצטיידנו עם תבלינים, נס קפה, חטיפים, שקדי מרק, שוקולד למריחה ודברים נוספים שעזרו לנו בהמשך הטיול והילדים הרגישו בבית. את רוב המקלחות עשינו בפארקים שהכל היה מסודר ונקי למעט פריז. בחלק מהמקומות צריך כסף קטן למים חמים.

המסלול
יצאנו מדיסלדורף לכיוון הספארי בארנהם אשר בהולנד. המשכנו לחיטהורן, ערכנו שייט קצר ונחמד בין הבתים, נסענו להורן, אוקנהוייזן, אלקמר, אידאם, ולנדם, מארקן (אפשר לפסוח על מארקן כל הרעיון היה בית החרושת לנעליים אשר היה סגור ואת בית החרושת ראינו בזאנסה סחנס), זאנסה סחנס (טחנות הרוח). את הקרוואן בכל הכפרים ניתן להחנות במרכז העיר יש חניון ומשם מטיילים ברגל למרכז הכפרים. לאחר כל הכפרים החמודים המשכנו לעיר הגדולה אמסטרדם בה שהינו כיום וחצי, יש לציין כי נמצא פארק קרוואנים די קרוב למרכז העיר וממנו ניתן לקחת אוטובוס, כך שלא צריך להכנס עם הקרוואן בתוך העיר.

משם המשכנו לדן האג (בה שכרנו אופניים ורכבנו את כל העיר, אני אישית הייתי מותשת אבל הילדים נהנו מאוד), דלפט, גאודה ואוטרכט וכמובן סימנו את הולנד עם פארק האפטלינג שהיה מדהים. בהולנד טיילנו כשבוע. משם חצינו את בריסל, והמשכנו לפריז ליום הבסטיליה, 14.7, היה חשוב לנו להגיע בתאריך הזה ולראות את כל החגיגות היה פשוט מדהיםםםםםםם!! מצאנו פארק קרוואנים לא נקי במיוחד אבל קרוב ללה דיפאנס באזור פורט מאיול, משם יש אוטובוס שמסיע לתחנת המטרו הקרובה ומשם לכל מקום. נשארנו בפריז כשלושה ימים כמובן שבתוכם היינו בדיסנילנד, מיותר להגיד שוב שהיה מדהים.

לאחר צרפת עלינו לברוז' בבלגיה עיירה מדהימה ביופיה ומשם המשכנו לגרמניה, קלן, טילנו בעיר ולמחרת בבוקר נסענו בצער רב חזרה לדיסלדורף בכדי להחזיר את הקרוואן.

אני מקווה שלא שכחנו כלום, בכל מקום הטיול היה מדהים מלא פעילות יום יומית, היה לנו חבל שלא הצלחנו להשאר באחד הפארקים יומיים שלושה, היה פשוט נהדר. מקווים שנוכל להרשות לעצמנו טיול כזה נוסף למקום אחר.