9 ימים בגרמניה, אוסטריה ושוויץ / משפחת שפירא

מספר ימי הטיול: 9 ימים
ספטמבר
התחלה וסיום במינכן

יום 1 - לקחנו את הרכב ליד מינכן ב-Marketscwab. אחרי תדרוך וקניה בסופר ליד יצאנו לדרך. נסיעה לכיוון Gormic ל-Fussen ל-Swagnau לטירת נווישוונשטייין Neuschwanstein. טירה יפה (רואים ממי העתיק דיסני). לודוויג השני העריץ את ואגנר וחדרי הטירה מעוצבים בהשראת קטעים מהאופרות. הטירה נמצאת על ההר וניתן לעלות אליה ברגל אוטובוס או כרכרת סוסים אנחנו עלינו עם כרכרה והיה כיף. לטירה ניתן להיכנס רק בסיור מודרך קניית הכרטיסים למטה ליד הכרכרות והאוטובוסים. משם המשכנו לאוסטריה לחניית הלילה הראשונה שלנו ב-Camping Sennaple und Seespitz.

יום 2 - קמנו וגילינו יום גשום. נסענו לכיוון Landeck ובדרך ראינו שילוט על מוזיאון אבירים נכנסו מקום מקסים לילדים על תקופת האבירים. מותר לגעת ולהתנסות ואפילו יש הסברים באנגלית בסוף המסלול קיבלו הילדים תעודות אביר. מוזיאון Burgenwelten Ehrenberg in Reutte/Tirol. משם נסענו לכיוון Imst למגלשת ההרים הארוכה באירופה Alpine coaster imst. עולים ברכבל לקצה ההר ויורדים למטה במגלשת ההרים כיף!! ולחניון הלילה ב-Camping Arlberg - קמפינג מדהים עם מקלחת פרטית מדהימה צמודה למוטורהום קצת יקר אבל שווה.

יום 3 - קמנו בבוקר והשמש זרחה הבנים צעדו לעירייה לקניית לחמניות טריות ואחרי ארוחת הבוקר נסענו לכיוון Fiss, אתר סקי שבקיץ הופך ל-Sommer Funpark עולים להר ברכבל סגור ולמעלה "עולם שלם" מתקנים לילדים מגלשות אבובים, מתנפחים, ארגז חול, בנוסף מסלולי טיול יפים, מסעדה (אכלנו שטרודל תפוחים ברוטב וניל חם), אזורי פיקניק, מי שאמיץ יש גם מתקן רחיפה, ניתן לעלות להר עם אופניים או במסלול הליכה. בילוי שלם שבסופו יורדים מההר במגלשת הרים שעוברת דרך מנהרות נושא : מנהרת קרח, מנהרת אימה, ג'ונגל, אינדיאנים. בסוף היום אמרנו להתראות אוסטריה וקדימה שוויץ... נסענו לשוויץ נסיעה ארוכה יחסית בהרים עם נופים עוצרי נשימה ל-Bad Ragaz. לינת לילה באיזור Maienfel.

יום 4 - Maienfeld אזור Heidi welt עולמה של היידי. אנחנו חנינו בחניון  הקרוב לביתה של היידי או יותר מדויק המקום שנתן השראה לכתיבת הספר יש חצר קטנה עם עיזים ומוזיאון שהוא הבית של היידי עם הבר על הסופרת והסיפור בכל השפות, מוזיאון לילדים קטן שניתן לגעת בהכל. אח"כ אפשר לטייל באזור ואילו לעלות לבקתה של סבא . הילדים מאוד נהנו והגדולים נהנים מהנוף עוצר הנשימה. נסיעה לאינטרלקן. באינטרלקן התמקמנו החניון מקסים וידידותי שנקרא 4 Camping lazy Rancho, מאוד מומלץ. בעלי המקום דוברים אנגלית מצוינת היו מקסימים מיד קיבלנו מפת האזור המון מידע על מה כדאי ומומלץ לעשות + כרטיס לאוטובוסים באזור ללא תשלום מה שעוזר להיכנס לעיר אחה"צ לטיול בלי להזיז את כל ה"בית".

יום 5 - מוזיאון המסתורין באינטרלאקן Mystery park. לקחנו אוטובוס למוזיאון המוזיאון מומלץ מגיל 9 לנו יש גם ילד קטן שבילה נהדר יום שלם. המוזיאון בנוי על 7 פלאי עולם ומשאיר אותך בסוף היום עם המון שאלות ורצון לחקור, יש מופעי לייזר, סרטים תלת ממידיים והמון הפתעות ואפילו אפשר לחפש זהב תהליך שלם אנחנו מצאנו !!!!! נשארנו עד הסגירה .כל ההסברים גם באנגלית. מומלץ לגדולים יותר!

יום 6 - עדיין באינטרלאקן – נסיעה לטיטליס. פסגת הטיטליס היא בגובה 3000 וגם באוגוסט יש שלג עולים למעלה ב-3 רכבלים שהאחרון הוא הרכבל המסתובב היחיד באירופה מגיעים למעלה שלג צח ומדהים יש מערת קרח, אפשרות לעוד רכבל בשביל להגיע לפארק השלג בו ניתן לגלוש במורד בהמון סוגי מגלשות שלג וגם באבובים שטסים על השלג! היה לנו יום שמד מקסים אבל עדיין זיכרו למעלה - 3 מעלות! מומלץ להביא מהארץ מעילים טובים, כובעים וכפפות לילדים למשחק בשלג (כמובן שישמחו למכור לכם הכל שם אך המחירים מרקיעי שחקים. בערב חזרה לאינטרלאקן לארוחת ערב במסעדה שוויצרית פונדו גבינה וכמובן לקינוח פונדו שוקולד- היה פינוק אמיתי.

יום 7 - עדיין באינטרלאקן. כל כך כיף כאן שנשארנו... נסיעה לברן כלוב הדובים , וטיול בעיר העתיקה היפהפייה. אחה"צ אינטרלאקן.

יום 8 - נסיעה למפלי הריין ליד Neuhausen יש שילוט מכביש A4 באמת כמות מים מדהימה. טיול רגלי ואז לקחנו שייט שמתקרב למפל. משם נסיעה לכיוון Stutgart  ללינה בלגולנד.

יום 9 - לגולנד פארק שעשועים מקסים לגילאי 3-12 .יש גם מתקנים לקטנים גם מתקנים מפחידים גם מתקנים רטובים והמון דמויות מדהימות מלגו יום שכול כיף. נסיעה ללינה במינכן.

יום 10 - החזרת הרכב בבוקר טיול יומי במינכן קצת קניות וחזרה לישראל.

היה טיול נהדר מאוד נהנינו מהרכב מהשירות של החברה בארץ ובמינכן מכל הקמפינגים שהיו נקיים מסבירי פנים אפילו אם לא ידעו אנגלית.
טיול מגבש ומומלץ מאוד מאוד!!