טיול חוויתי ונופים מדהימים בנורבגיה / משפחת הופמן

אוגוסט 2005
התחלה וסיום באוסלו

שלום למוטורהום,
טיילנו 3 שבועות בנורבגיה עם קרוואן שהזמנו דרככם, והכל היה כל כך מדהים שאין מספיק מילים להודות לכם על השרות הנפלא, המקצועי המהיר והסבלני. יצאנו כשאנו יודעים שנקבל את השרות הטוב ביותר וכך היה!

הטיול
החלטנו לקחת את הקרוואן באוסלו, למרות המחיר היקר יותר, כיוון שרצינו להתמקד בנורבגיה בלבד ולהגיע עד איי לופוטן בצפון הרחוק. לא הצטערנו! זה לגמרי השתלם. כל תהליך קבלת הקרוואן באוסלו היה נחמד ומרגש. הכל הוסבר בסבלנות רבה והקרוואן התקבל במצב מצויין! אף קיבלנו קרוואן גדול יותר ממה שהזמנו, דבר ששימח אותנו מאד כי נסענו משפחה עם 3 ילדים!!!

המסלול
יצאנו ישר מאוסלו לכיוון ברגן במסלול מיוחד לילדים (מהאינטרנט) זה נמשך כ-4 ימים מאד כיפיים: Fla, Gol, Geilo, Laerdal (The Salmon center), Flam, Bergen.

כיוון שנורבגיה היא ארץ של נופים בעיקר (נופים מדהימים!!!!!) היה לנו חשוב למצוא גם פעילויות לילדים - רוב הפעילויות היו ב-4 ימים אלו כי אחר כך זה היה רק נופים אבל לילדים זה היה נפלא ולא משעמם בכל זאת!

מברגן התחלנו לנסוע צפונה: Opendal, Sognefjord, Forde, Fearland ביקרנו במוזיאון הקרחון שהיה מעניין לילדים, המשכנו לסקיי, אולדן ומשם לקרחון בריקסדאל. הטיול לקרחון הוא חוויה בלתי רגילה - חובה! המשכנו צפונה ויצאנו לשייט בגיירנגר פיורד במעבורת של כשעה וחצי מהעיירה הלסיף. משם עלינו ב"דרך הנשרים" והגענו עד אלסונד (עיירה מקסימה!). כל זה לקח 8 ימים נוספים. הכבישים בנורבגיה צרים ומפותלים, ולכן מהירות הנסיעה הממוצעת בקרוואן היא כ-60-70 קמ"ש. לכן לא כדאי לנסוע יותר מ-180 ק"מ ביום.

כיוון שרצינו להגיע לאיי לופוטן נסענו ב-3 הימים הבאים כ-6 שעות ביום, כשעיקר החוויות היו הנופים (כמובן) והפיקניקים בדרך במקומות שקרובים לגן עדן: Alesund, Trondheim, Trofors, Mosjoen, Fauske, Bodo - כל זה ב- 4 ימים.  השתדלנו בכל יום לעשות משהו מיוחד - מערת נטיפים, מפל ה"לקספוסן" המרהיב, מרכז חוג הקוטב הצפוני, ועוד... בבודו לקחנו מעבורת לילית לאיי לופוטן - איים אלו הם היופי בהתגלמותו! השמש שקעה ב-23:30 וזרחה ב-3:00 לפנות בוקר, כך שמחזות השקיעה (החלקית) והזריחה מרהיבים!

בילינו על חוף הים והילדים אף העיזו להיכנס למים!!! המים קרים מאד אך לא קפואים כיוון שעובר שם זרם הגולף. אחרי יומיים מלאים באיים, חזרנו לבודו ומשם יצאנו שוב ליומיים של נסיעה רבה אך מדהימה!!!! Bodo, Fauske, Mo-I-Rana, Mosjoen, Trondheim, Dombas. גם פה היו כמה דברים יפים בדרך - גן חיות של חיות הצפון (מהמם!), פארק הטרולים הקטן והחמוד ועוד... זה לקח עוד 3 ימים ומשם המשכנו דרך ליליהמר לאוסלו ונשארו לנו יום וחצי לטייל באוסלו!

מזג האוויר
מזג האוויר הפכפך ביותר בנורבגיה בקיץ ואפשר לעבור מיום שמש עם 22 מעלות לגשם ו-15 מעלות וגם פחות מזה בערב. אנחנו הצטיידנו בחולצות קצרות עם סווטשירט, מכנסיים ארוכים ומעיל ומטריות לשעת הצורך, כך ששום דבר לא מנע מאיתנו לעשות כל מה שרצינו, חוץ מביטול של טיול אופניים פעם אחת עקב גשם והשכרת סירה קטנה לדיג חובבני ביום גשם אחר!

טיול חוויתי מדהים! מומלץ ביותר - אך גם יקר מאד - לקחת בחשבון!