טיול חורף בצרפת, בלגיה והולנד / יעקב שמטוב

מספר ימי הטיול: 7 ימים
פברואר
התחלה וסיום בפריז

הגעתי ב 18 לפברואר לפריז לקבל את הרכב, סה"כ אם לא שואלים שאלות אז תוך חצי שעה אפשר לצאת לדרך, למזלי אני יודע את השפה כך שלא הייתה להם ברירה אלא להסביר לי כל מה ששאלתי. עם זאת נשארו דברים שלא בדיוק הוסברו לי אך לא נורא. הרכב היה חדש 7000 ק"מ, בפנים הכל היה תקין.

בעיות
• מים חמים לרחצה יש רק 10 ליטר למחזור חימום שלוקח 15 דקות ועובד על גז, מה שלא מספיק לכולם ולוקח הרבה זמן לארגן סיבוב מקלחות.
 לא בכל תחנת דלק יש מים למילוי הרכב (תחנות שאינם בכביש המהיר), כך שיצא לי לעצור במספר תחנות עד שמצאתי.
 הכיריים גז אינם יכולים לעבוד ביחד אין מספיק מקום לסיר + מחבת גדול.
 החלפת בלון גז, אם צריך, אפשר רק בצרפת, לפי מה שהסבירו לי כך שאם יש צורך להחליף צריך לחפש מקום שממלא בלונים ולא מחליף אותם. במקרה שלי לא הייתי צריך.
 השרותים קטנים לא ניתן לשבת בצורה נוחה, נעזרנו בשרותים של תחנות הדלק. יחסית לארץ שלנו - זה מאוד מסודר ונקי.

אז טיול חורף עם קרוואן באמת נשמע בעייתי בתחילה, אך לאחר מעשה זה הטיול הטוב והזול ביותר שניתן לעשות בחורף.
 אין בעיית חימום - יש תנור גז שעובד מצויין, משתמש בחמצן מבחוץ וניתן להפעילו כל הלילה וגם ביום בנסיעה ללא דאגה, יש לו טרמוסטט ופתחי יציאת אוויר חם במספר מקומות, אני ישנתי עם חולצה קצרה ושמיכה אחת ואין מה לדאוג. יש לוודא בקבלת הקרוואן שיש את הכיסוי/מבודד שמודבק לחלונות הרכב בחניית לילה, הוא גם מבודד וגם חוסם אור בבוקר.
 לא נכנסתנו לקמפינג בכל משך הטיול, הרכב יכול להיות עצמאי כל הזמן ואין צורך להתחבר לחשמל 220V.
 לישון עצרנו בתחנות בכביש המהיר במקומות מורשים ואין שום בעיה.
 ריקון מים ניתן לעשות בכל מקום ליד פתח ביוב בכביש, וריקון שרותים כימיים ניתן לעשות גם באותה צורה.
 המקרר עובד על 12 וולט בנסיעה ועל גז בחניה או בלילה.
 בלון גז אחד מספיק לשבוע, לחימום כל לילה - למקרר, למים חמים ולבישול.
 לינה - לא חסר מקום 3 ילדים יכולים לישון במיטה העליונה ללא בעיה, מיטות הקומותיים מאחור מספיקות ל-2 מבוגרים ונשאר עוד מקום לאחסן דברים בסוף המיטה.
 סדינים וציפות ומגבות ושמיכות (לא פוך) לקחנו מהבית זה קל, ועלות לסט לא מצדיק לדעתנו את ההוצאה. הסתדרנו, ותמיד אפשר לקנות אם צריך עוד.

אז לטייל בקרוון בחורף? כן זה הטוב ביותר!
היינו בתנועה, טיילנו בהרבה מקומות, כשירד גשם/שלג טיילנו עם הרכב או עצרנו לאכול, בחורשות, בתחנות או בעיר ללא בעיה. בנסיעה הילדים תמיד עסוקים או משחקים, לא צריך לעצור לפיפי . סה"כ עשינו 2300 ק"מ יצאנו מפריז לבלגיה, מערב בלגיה, דרום הולנד, רוטרדם, אמסטרדם, צפון הולנד וחזרה לפריז.

המלצות
 לתכנן נסיעות בין השעות 22:00 ל-24:00 - הילדים ישנים הכבישים ריקים ובכל בוקר מתעוררים במקום חדש, אוכלים ארוחת בוקר, ומטיילים באיזור שנימצאים בו, אם יורד גשם/שלג מטיילים בלי לצאת מהרכב.
 במהלך היום נסיעות אזוריות קצרות או מוזאונים פארקים ערים קטנות וכו'.
 לא לנוע בכבישים בשעות העומס 7:30 עד 10:00 ומ-16:00 עד 18:00 – חבל על הזמן ועל הפקקים...
 בערים הגדולות ניתן לטייל בערב או באמצע היום, אין בעיית חניה ברוב המקומות, במקומות מסויימים יש מקומות חניה לרכבים גדולים או חניונים פתוחים.
 להביא מגבות מטבח, מטליות, בקבוק קטן של סבון כלים, להשתמש בכלי פלסטיק, שקיות זבל, מפת שולחן, ממיר V12 ל-V220, ווי תליה נדבקים למגבות/בגדים וכו' (אין כאלו בשרותים/מקלחת/מטבח).

לסיכום
3 מבוגרים +4 ילדים ל-8 לילות = 2 חדרים מינימום במלון 2 כוכבים 50 יורו) = 800 יורו + רכב ל-7 נוסעים= 700 יורו סה"כ 1500 יורו.
קרוואן = 1100 יורו – לא צריך צ'ק אין. המלון הוא ללינה בלבד וצריך לחזור כל יום למלון, צריך להחליף לפחות 3 בתי מלון, אין ארוחות, אין מקום ברכב רגיל למזוודות.
אז בחורף- הכי כדאי קרוואן!