אירופה

טיול משפחתי בוויילס ואנגליה / אהרנוסון נופית ואלי, מושב מסילת ציון

לצוות מוטורהום שלום,
אני שולחת אליכם את המסלול אותו ביצענו בקיץ האחרון (דרככם), אמנם באיחור רב, אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא.

את הקרוואן שכרנו בבגשוט/לונדון ונסענו איתו ישירות לכוון ווילס. עברנו על הגשר המקשר בין אנגליה לווילס באיזור Cardiff.
לאחר שעברנו לווילס נסענו לניו פורט New port עיירת חוף (שגרתית) ומשם עלינו צפונה לחניון קרוואנים בשם Craig-y-Nos. חניון מאוד נחמד עם פאב קרוב ומסלולי הליכה יפים לאורך נהר. משם נסענו לפארק ענק בשם Bricon Beacon, הפארק משתרע על שטח עצום. בדרך אליו נקודות תצפית יפות. בפארק עצמו יש מסלול הליכה עם מספר מפלים מדהימים. המסלולים באורך 5 ק"מ, ומתאים לילדים עם כושר הליכה סביר. לאחר המפלים המשכנו להצפין לכוון Elan Valley. בעמק זה טיילנו עם הקרוואן באזורים יפיפיים.

מיד כשיצאנו מעמק אלן נסענו בדרך הררית מדהימה, עם דרכים מעט צרות עבור קראוון (דרכים שמאוד מאפיינות את אזורי הנוף בוויילס) וחנינו בחניון בשם Pen-y-Garreg Resn. החניון היה על גדות נהר שוצף ומדהים, עם מתקני משחקים לילדים, ואווירה פסטורלית מדהימה (כולל כבשים החולקים עימנו את הדשא).

המשכנו לכוון החוף, עצרנו בעיר Aberystwyth אך היא הייתה המונית. ברחנו משם לעיירה צמודה, ויפה לא פחות ממנה. עצרנו ונהנו מחוף האוקיינוס. אזור זה עמוס בחניוני קרוונים, הם מסומנים בצדי הדרכים בכוכביות, ע"מ להצביע על רמת הדירוג שלהם. בגלל שהקרוואן שלנו היה מצויד היטב, הכוכבים לא ממש השפיעו על ההחלטה האם לעצור או לא. פשוט בחרנו את החניון היפה (בהיבט הנוף) ביותר, שם עצרנו. המשכנו למבצר Cairnarfon. לאורך המסלול יש אטרקציות רבות, על חלקן בחרנו לדלג משום שביקרנו בהן בטיולנו הקודם באזור.

לאחר שחרשנו את ווילס מהדרום לצפון, הצפננו לאזור האגמים שבצפון אנגליה. מדובר באזור מדהים, אך בשונה מהמקומות בהם טיילנו עד כה, מדובר באזור תיירותי המוני, ולכן לא מצאנו את עצמנו "בודדים בשטח" כפי שיכול היה להיות עד כה. בכל מקרה, נהנינו מאוד מאזור זה. מומלץ להקדיש לאזור מספר ימים, ע"מ לחוש את האווירה הפסטורלית, ולהינות מחופי האגמים (לדעתי ניתן לחנות את הקרוואן בחניון אחד למשך מספר  ימים). הילדים מאוד נהנו משייט שביצענו באחד האגמים היפים. יש באזור גם מסלולי הליכה יפים לאורך נחלים ונהרות הזורמים לאגמים. רווזים וברבורים הם ממש בני בית. הילדים נהנו להאכיל אותם על החוף.

בדרכנו דרומה עצרנו בעיירה קיימברידג' Cambridge וסיירנו בקולג'ים המדהימים (אולי נשלח פעם את הילדים ללמוד שם...). עצרנו גם ב-York – עיר עם מבנים מאוד עתיקים ומרשימים. חשוב לציין כי באזורים אלה לא חנינו בחניוני קרוונים מסודרים, אלא בחרנו פינת נוף על אם הדרך, לעיתים ליד נחל זורם, השתמשנו בכל האמצעים שבקרוואן שפעלו על גז (כולל המקרר!), ולמעשה, לא היה חסר כלום.

הילדים מאוד נהנו מ"הבית הקטן והנוסע", ולא פספסו את שגרת החיים כמו מקלחת טובה בסוף היום או סיפור לפני השינה.

לסיכום, אזור מאוד יפה. חניונים יקרים אך לא תמיד חיוניים, כבישים מאוד צרים, מדהים לילדים.