אירופה

"הקראוון הנודד" / יעל סכליאר, בת 14

רציתי לספר לכם, המתעניינים בקרוואנים, על חופשת הקיץ שלי ועל שהייתי בקרוואן במשך שבוע.

זה היה בגרמניה, בחודש אוגוסט החמים, בחופש הגדול, כולנו נכנסנו למכונית במרץ והתחלנו לנסוע לכיוון שדה התעופה. זה היה ב-5 לפנות בוקר, כולנו היינו עייפים אך נרגשים. הגענו לשדה התעופה, התארגנו שם, ולאחר כמה שעות טסנו לגרמניה.

הגענו לגרמניה בשעות הצוהריים וציפינו בקוצר רוח לראות את הקרוואן. הרי חקרנו עליו כמה שבועות לפני, אך לא באמת ראינו אותו במו עינינו.
נסענו במונית גדולה לכיוון עיירה קטנה בה נמצא הקרוואן בו אנו מתכוננים לגור ואתו גם לטייל במשך שבוע שלם. כשראינו את הקרוואן הופתענו כמה הוא גדול ונוח. אני ואחיותיי סיכמנו שזה יכול לשמש כבית נוח למדי, שהוא עולה על כל צפיותינו ושלא תהיה בעיה לשהות בו יותר משבוע. נכנסו לקרוואן אחר כמה הסברים נחוצים מבעל הבית, שהיה במקום באותו זמן, ויצאנו לדרך.

בתחילה נסענו לצרכנייה הקרובה לצייד את הקרוואן שלנו באוכל, משקאות וכמה כלים וחומרי ניקוי. יש לציין כי אנו שכרנו קרוואן המתאים ל-6 אנשים, והיה לנו מאוד נוח לישון ולחיות בו במשך השבוע. אני ממליצה לאנשים שרוצים לטייל עם המשפחה ולא לעשות טיול ארצות וקניות - לשכור קרוואן ולא ללכת לבתי מלון. בעבר הייתי בבתי מלון בחו"ל ונהניתי, אך בטיול הזה חשתי יותר קרובה לטבע וגם היה לי יותר נוח לא לנדוד ממלון למלון. היה לי נוח לחיות כמו צב לכמה ימים, לנסוע עם הבית לכל מקום.

תנאי השהייה של הקרוואנים בגרמניה מאוד נוחים, ישנם מקומות בהם יכולים להחנות את הקרוואן ולהעביר שם את הלילה. השירותים הנמצאים בחניונים משתנים לפי איכות המקום. בדרך כלל ישנם שירותים ומקלחת, מסעדה קטנה וחלקת דשא קטנה לחניית הקרוואן. ישנם מקומות בהם הציעו שירותים נוספים. למשל, היינו במקום אחד, שלצד חלקת הדשא בה החנינו את הקראוון שלנו, זרם נהר, במרחק הליכה הייתה גם בריכה, ובנוסף נהנינו גם מאגם יפהפה עם שלל משחקי מים. במקום הייתה גם צרכנייה, מגרש משחקים כגון: מיני גולף ודיסקיות, מכבסה ידנית, שירותים ומקלחת. בטיול עצרנו מדי פעם במקום הנקרא "רסטוף", רסטופים הם בניינים קטנים לצד הדרך בהם עוצרים כל הנוסעים למרחקים שרוצים לשתות קפה, לאכול או לעשות קניות קטנות. הרסטופים בהם הייתי בגרמניה מאוד נוחים, מרווחים ויש בהם מקום גדול מספיק כדי להחנות את הקרוואן.

אם אתם רוצים לטייל עם קרוואן, הייתי ממליצה לכם לשכור לזמן ממושך יותר ממה שאני הייתי, כדי להתרגל וליהנות ממנו יותר. נסיעה נעימה!