טיול ראשון בקרוואן - הרגשנו שנחתנו בגן עדן! / משפחת ברטוב-ביטון

מספר ימי הטיול: 16 יום
קיץ 2018
התחלה וסיום במינכן

בקיץ 2018 טסנו למינכן לקבל את הקרוואן שלנו מחברת מוטורהום. זה היה טיול הקרוואן הראשון שלנו. עשינו הרבה הכנות, התרגשנו מאוד.
הגענו למרכז השירות של DRM במינכן ומצאנו צוות אדיב ומקסים מאין כמוהו. קיבלנו קרוואן חדש, עם כל הציוד הדרוש, ואף יותר והתחלנו את המסע שלנו - משפחה של 5 נפשות, מסתובבת 16 יום עם צב על הגב.

חוק ראשון שחוקקנו - בשירותים של הקרוואן משתמשים רק לפיפי... את שאר הדברים השארנו בשירותי החניונים שבלינו בהם. זו היתה אחת ההחלטות החכמות שקיבלנו. ביום הראשון, אחרי קבלת הקרוואן נסענו לסופר המקומי לערוך קניית מוצרים ראשונית. אנחנו וכל הגרמנים סביבנו. תוך 5 דקות העמסנו עגלה שעלתה על גדותיה ולא הבנו למה כולם מסתכלים עלינו... בתור בקופה ראינו שאנחנו מאוד חריגים בנוף... ידידנו מגרמניה רוכשים מלפפון אחד, בקבוק חלב קטן ועוד לחמניה, ואנחנו כיאה לישראלים, העמסנו עגלה כאילו כל המשפחה באה להתארח בסופ"ש... אבל בעיקר נהנינו.
המשך הטיול שלנו עבר באוסטריה, שם היינו מרבית הטיול ונהנו מכל רגע, בנופים, באתרי הקמפינג ובעיקר בשקט וברוגע שהמדינה הזאת מציעה.

לקראת סוף הטיול קפצנו לשוויץ, התארחנו בקמפינג מקסים, ושכחנו לשאול אם מותר להדליק מנגל. היינו מאוד רעבים והתחלנו בהכנות לארוחת הערב, בנינו הבכור התחיל להדליק את המנגל, ולפתע אנו רואים את פקיד הקבלה רץ אלינו באימה... לא הבנו מה קרה, כשהוא הגיע הוא אמר שזה ממש ממש אסור להדליק אש בשטח הקמפינג, הוא התנצל ממש שלא אמר לנו זאת בקבלה, ואמר לנו שאילו היה אומר לנו והיינו מדליקים, היינו מקבלים קנס של כמה מאות יורו יפים. חוק זה, האוסר להדליק אש בשוויץ נחקק בשל שריפת יער שארעה שם כמה שנים קודם לכן... ואני שואלת את עצמי - האם אנחנו הישראלים היינו יכולים לחוקק או לאכוף חוק כזה?

בשבוע הטיול הזה הספקנו לחגוג שני ימי הולדת - אחד לי (האמא) ואחד לבננו שחגג יום הולדת 12. הטיול הזה הבהיר לנו שאפשר לחגוג, להנות, לאכול ממש ממש טוב עם 5 צלחות, 5 כוסות, סיר קטן אחד ומחבת אחת - והכל מספיק וטעים!

יום אחד טיילנו באוסטריה ולא נערכנו להזמנת מקום לינה כי כולם אמרו לנו שאין צורך להזמין מראש, תמיד יש מקום באתרי הקמפינג, ואם אחד מלא, לשני יש מקום... הלכנו לכל חניון אפשרי באיזור זלצבורג ולא היה מקום לסיכה. התקשרתי לעשרות מקומות, בזמן שבעלי שנהג בקרוואן נסע לכל חניון שהגוגל מאפ הראה לנו, כאשר בני הבכור מנווט. לא מצאנו שום מקום. היינו מיואשים וקצת מפוחדים כי זה היה הלילה השני שלנו. הגענו למצב שעצרנו ליד קרוואן שחנה סתם ככה בצד הכביש, אלו היו זוג בריטיים מבוגרים שאמרו שבחיים לא קרה להם דבר כזה, שכל החניונים מלאים, הם הציעו לנו לחנות לידם... לא כל כך רצינו והתרחקנו כ-40 ק"מ מהם לאיזה קמפינג מרוחק שלא ענה לנו ולא ידענו אם יש לנו סיכוי... כשהגענו אליו היה כבר 20:00 בערב, חשכה, לא ידענו למה או למי לצפות... ירדנו בדאגה בעלי ואני לבדוק אם יש מישהו או אם יש מקום... ואני כבר תכננתי איך אני מתחננת על נפשי שייתן לנו לחנות גם אם אין מקום... ולהפתעתי פגש אותנו אדם נחמד, שהיה לו די הרבה מקום, כנראה בגלל שהוא מרוחק. הלכנו לישון עייפים ומרוצים ובבוקר, כשהתעוררנו, נגלה אלינו מראה מטורף - הרגשנו שנחתנו בגן עדן!!! זה היה הקמפינג הכי יפה, נקי ומלא נוף שהיינו בו במשך כל הטיול. מרוב שהתלהבנו נשארנו שם 3 ימים, שזו היתה סטיה רצינית מהתוכנית המקורית שלנו.

מרוב שנהנינו בקרוואן, ויתרנו על שני לילות שתיכננו סיום הטיול בבית מלון מפנק בגרמניה, ולשמחתנו יכולנו להאריך את הזמנת הקרוואן, כך שנשארנו עם הבית על הגב, עד לשעות ספורות לפני החזרה לארץ.

זה היה טיול מגבש, מצחיק, מעצים וראשון מיני רבים.
מומלץ בחום לכל משפחה שמחפשת משהו קצת אחר, ובעיקר ממליצים מאוד על חברת מוטורהום שנתנה שירות מעולה מההתחלה ועד הסוף!!!

בברכה,
משפחת ביטון - עופר, ליאת, והילדים עידו, רעי ושניר.