טיול לצפון ספרד, הרי הפירינאים ודרום צרפת / משפחת בן עמי

הרכב: זוג מבוגרים
יוני 2017
התחלה במדריד וסיום בברצלונה

לטיול הזה בקרוואן, החמישי שלנו במספר, התחלנו עם התכנון והכנות חצי שנה מראש. זה כלל בניית המסלול, הזמנת מקום בקמפינגים, קנית כרטיסים לאתרים (יום ושעה מדויקים) וגם תחבורה ציבורית וחניות בעיר במשך היום, כולל מפות של כל עיר.
תחומי ההתעניינות שלנו והבולטים באתרים שביקרנו בערים, הם: אדריכלות ואומנות, כך שביקרנו בהרבה כנסיות ומוזיאונים. מעט מאוד שיטוט בחנויות לקניות. גם טבע ונופים היו מרכיבים חשובים בטיול.

מסלול הטיול

יום מס' 1: לאחר נחיתה במדריד וקבלת הקרוואן, נסענו לקמפינג בקרבת מקום, כ-20 ק"מ, Campsite Osuna (עלות 27 יורו ללילה). את הקניות הראשונות עשינו בסופר בקרבת הקמפינג.

יום מס' 2: נסיעה לכיוון Valle de los Caidos, מרחק נסיעה כ-100 ק"מ. ביקור בכנסיה שחפורה בסלע ההר ובקבר של פראנקו. משם הדרך קצרה, כ-20 ק"מ ל-El Escorial. ביקרנו בארמון המלכותי שכולל את הספרייה, הפנתיאון המלכותי והכנסייה. לינה בקמפינג El Escorial (עלות 39 יורו ללילה).

יום מס' 3: נסיעה לכיוון העיר Avila, מרחק נסיעה כ-70 ק"מ. חניה מול חומות העיר עתיקה. ביקרנו בקתדרלה, מנזר Santa Teresa, סיירנו מעל חומות העיר והגענו לכיכר השוק הגדול. בשעות אחר הצהריים נסענו לקמפינג ליד העיר Salamanca, כ-106 ק"מ. Campsite Regio (עלות 17 יורו ללילה).

יום מס' 4: נסיעה לעיר Salamanca בתחבורה ציבורית. בנוסף לסיור ברחובות העיר עתיקה, ביקרנו בכיכר הגדולה, בית הקונכיות, הקתדרלה החדשה והישנה, סיור במגדלי הקתדרלה, האוניברסיטה (בבניין Escuelas Menores יש ציור קיר ענק של גלגל המזלות), הגשר הרומי, מגדל "דל קלאברו".

יום מס' 5: נסיעה לכיוון העיר Zamora, כ-70 ק"מ מרחק נסיעה. חניה מחוץ לעיר, במרחק הליכה למרכז. ביקור בשרידי הארמון והחומות של העיר עתיקה, קתדרלה ומוזיאון הקתדרלה, סיור ברכבת תיירים. בשעות אחר הצהריים המוקדמות נסענו לכיוון הקמפינג בקרבת העיר Allariz, מרחק נסיעה כ-250 ק"מ. Campsite Os Invernadeiros (עלות 19 יורו ללילה).

יום מס' 6: יציאה מהקמפינג לכיוון העיר Pontevedra, למקום חניה. ביקרנו בשוק הגדול, כיכר Praza da Lenia, המוזיאון העירוני, מנזר וכנסיית סן פרנסיסקו, כיכר Praza de Ferreria, קתדרלה ובזיליקה סנטה מריה. בשעות אחר הצהריים נסענו לקמפינג בקרבת העיר Santiago de Compostela. מרחק נסיעה כ-70 ק"מ. קמפינג Campsite as Cancelas (עלות 27 יורו ללילה).

יום מס' 7: נסיעה לעיר Santiago de Compostela בתחבורה ציבורית. עשינו סיור מודרך על גגות הקתדרלה, עם כרטיסים שנקנו בארץ, חודשיים מראש. מומלץ בחום!! אתרים נוספים שביקרנו: מוזיאון הקתדרלה, הקתדרלה, סיור מסביב לה, כולל כל הכיכרות. גם ביקרנו במנזר סן פרנסיסקו. המיוחד בו הוא שבעלית מדרגות נמצא המוזיאון ארץ הקודש.

יום מס' 8: יום שני בעיר Santiago de Compostela . סיור רגלי ברחובות המסחריים של העיר עם החנויות האלגנטיות ושיטוט במדרחובים.

יום מס' 9: יציאה מהקמפינג לכיוון העיר Lugo, לחניה במרכז העיר. מרחק נסיעה כ-120 ק"מ. ביקרנו במוזיאון המחוזי שנמצא במנזר סן פרנסיסקו לשעבר, בקתדרלה ובמוזיאון הקתדרלה. בשעות הצהריים יצאנו לכיוון העיר A Corunia. מרחק נסיעה כ-97 ק"מ. היעד שלנו המגדלור "מגדל הרקולס". עליה לתצפית וסיור בפסלים הסביבתיים.  נסיעה לקמפינג בעיר Oleiros, מרחק נסיעה כ-20 ק"מ, Camping Los Manzanos (עלות 25 יורו ללילה).

יום מס' 10: נסיעה לכיוון העיר Ribadeo, לחוף הים הקנטאברי. היעד שלנו Praia das Catedrais. מרחק נסיעה כ-150 ק"מ. סיור במקום, ירידה לחוף, מותנה בגובה פני הים. מדהים ביופיו!!  המשך נסיעה לכיוון Boal, כדי להגיע למאגר המים Embalse de Doiras. הדרך יפיפייה, מפותלת ולפעמים צרה. נוף מדהים! מצריך נהיגה זהירה. נסיעה לכיוון הקמפינג בקרבת העיר Candas. מרחק נסיעה כ-100 ק"מ. הכבישים מעולים, הגשרים ענקיים והנוף מדהים. Campsite Perlora , ממש על חוף הים הקנטאברי (עלות 22 יורו ללילה).

יום מס' 11: נסיעה בתחבורה ציבורית לעיר Oviedo. אתרים שביקרנו: מתחנת אוטובוסים, בהליכה למרכז העיר, עוברים דרך פארק סן פרנסיסקו. שם ניצב בן היתר פסל של Mafalda (ספרדים וארגנטינאים יבינו), ובקרבת מקום פסל של Woody Allen. ביקרנו בקתדרלה, מוזיאון לאומנויות יפות (מומלץ מאוד לאוהבי אמנות), כנסיית סן איזידורו והתרשמנו מהאדריכלות היפה ומהרחובות ומדרחובים של העיר.

יום מס' 12: נסיעה דרומה לכיוון העיר Leon, לקמפינג Camping Ciudad de Leon. מרחק נסיעה כ-140 ק"מ, 25 יורו ללילה. אחרי שהתמקמנו נסענו לעיר. ביקרנו בכיכר סנטו דומינגו, Casa de Botines (בניין זה תוכנן ע"י Gaudi), קתדרלה ומוזיאון הקתדרלה, Casa de los Guzmanes (ארמון לשעבר בעל חצר מוקפת אכסדרות בסגנון הרנסנס).

יום מס' 13: יום שני בעיר Leon. ביקרנו בפנתיאון המלכותי, כנסיית סן איזידורו, כיכר סן מרקוס, מנזר סן מרקוס וטיילנו לאורך הנהר בטיילת החדשה. שווה לטייל בעיר וללכת בה לאיבוד.

יום מס' 14: נסיעה דרומה לכיוון העיר Valladolid למקום חניה מיוחד לקרוואנים. מרחק נסיעה כ-190 ק"מ. ביקור בביתו של המשורר הלאומי של ספרד, Miguel de Cervantes. בין יצירותיו המפורסמות Don Quijote. בהמשך טיילנו לאורכו של מדרחוב Santiago, כיכר מאיור, ביקרנו בקתדרלה ובמוזיאון שלה, וגם Colegio San Gregorio, שבו שוכן היום המוזיאון הלאומי לפסלים. בשעות אחר הצהריים נסענו לכיוון הקמפינג בקרבת העיר Burgos. קמפינג Campsite Fuentes Blancas, מרחק נסיעה כ-135 ק"מ, 19 יורו ללילה.

יום מס' 15: נסיעה בתחבורה ציבורית לעיר Burgos. נכנסנו לעיר עתיקה דרך שער סנטה מריה והמשכנו לכיכר סן פרננדו. סיירנו ברכבת תיירים. לאחר מכן, ביקרנו בקתדרלה ובמוזיאון שלה, השלישית בגודלה בספרד. גם בכנסיית סן ניקולס, אחת העתיקות בעיר. הטיילת Paseo del Espolon, שווה ביקור, נקודה ירוקה ומרגיעה לאורך הנהר.

יום מס' 16: יום שני בעיר Burgos. אתרים שביקרנו: דרך גשר סן פבלו מגיעים לפסל "אל סיד", גיבור לאומי. ביקרנו בבניין Casa del Cordon, שחזיתו מקושטת במוטיב החבל שהנזירים הפרנציסקנים נוהגים לחגור. בבניין זה קיבלו המלכים פרדיננד ואיזבלה את קולומבוס בחזרתו ממסעו השני מאמריקה. המשכנו לכנסיית סן לורנצו וטיילנו ברחובות העיר עתיקה.

יום מס' 17: זהו תחילתו של המסע בהרי הפירינאים. נסיעה לכיוון העיר Rianio, מרחק נסיעה כ-200 ק"מ. סיור בעיר. המשך לעיר Potes (מרחק כ-60 ק"מ), פינת חמד בשטח הררי, קסם של אדריכלות אופיינית. המשכנו לעלות בדרך המפותלת עד שהגענו לקמפינג ב- Fuente De . Camping El Redondo (עלות 17 יורו ללילה).

יום מס' 18: עליה ברכבל Teleferico Fuente De. כל הנוף של ההרים נפתח לפנינו, שקט מוחלט. יופי בלתי נגמר!! סיור במקום. בשעות הצהריים נסענו לכיוון הקמפינג בעיר Ruiloba. קמפינג Camping El Helguero, מרחק נסיעה כ-200 ק"מ, 15 יורו ללילה.

יום מס' 19: נסיעה לעיירה Santillana del Mar, מרחק נסיעה כ-20 ק"מ. חניה ליד משרד התיירות. עיירה יפיפייה שהשתמרה מתקופת ימי הביניים, היחידה עם כיכר מאיור משולשת. אתרים שביקרנו: כנסיית הקולגייאטה סנטה חוליאנה, כיכר ארנאס, שוטטות ברחובות עתיקים מרוצפים באבן, מלאים ריחות של מטעמים מקומיים.  בשעות הצהריים המשכנו את הנסיעה לכיוון החניית קרוואנים בקרבת העיר Bilbao. מרחק נסיעה כ-135 ק"מ. זהו מקום מקסים, ממש מרפסת על העיר, בגובה העננים. שם המקום: Autocaravaning Kobetamendi (עלות 15 יורו ללילה). אחרי שהתמקמנו, נסענו בתחבורה ציבורית לעיר Bilbao, לסיור בעיר עתיקה.

יום מס' 20: ביום זה התמקדנו בעיקר סביב המוזיאון Guggenhaim. מבנה אדריכלי מעניין ביותר. סיור במוזיאון שכלל גם תערוכות מתחלפות. המשכנו בסיור באוטובוס תיירים ולאחר מכן טיילנו ברחובות המרכזיים של העיר.

יום מס' 21: נסיעה לכיוון העיר Guernica, בלב האזור הבאסקים. מרחק נסיעה כ-40 ק"מ. עיר זאת מפורסמת עקב הטבח שנעשה ע"י הצבא הגרמני באישורו של פראנקו, במהלך מלחמת האזרחים של ספרד. ביקרנו במוזיאון של העיר, המשכנו לבית הוועידות, ומשם, הגענו למקום שמוצג ציור הקיר, העתק אחד על אחד של יצירתו המפורסמת של פיקאסו, "גרניקה". בשעות הצהריים נסענו לקמפינג בקרבת העיר San Sebastian, מרחק 80 ק"מ. Campsite Igueldo (עלות 18  יורו ללילה). אחרי התארגנות, נסענו לעיר בתחבורה ציבורית. עלינו על אוטובוס לתיירים, טיילנו במדרחובים ונהנינו מאווירת המקום.

יום מס' 22: נסיעה לכיוון העיר St. Jean de Luz, שבצרפת. מרחק כ-35 ק"מ, חניה בכניסה לעיר. בין היתר, ביקרנו בביתו של המלך לואי ה-14, בטיילת שעל הים, במדרחובים מלאי גלריות לאומנות. הביקור החשוב היה בכנסיית סן ז'אן בטיסט, הקרויה ע"ש יוחנן המטביל. מבנה מיוחד במינו, מאפיין את אזור הבאסקים. בשעות הצהריים המשכנו את הנסיעה לכיוון Bidart (צרפת), ישירות לקמפינג Camping Le Pavillon Royal. מרחק נסיעה כ-30 ק"מ, 35 יורו ללילה. אחרי התארגנות נסענו לעיר Biarritz בתחבורה ציבורית. ירדנו לחוף הים. סיור בנמל הישן, בסלע הבתולה, בנמל הדייגים, כיכר סן אז'ני.

יום מס' 23: זהו יום נסיעה ארוך, עם קטעים הררים קשים. היעד שלנו הקמפינג בעיירה La Guingueta D’Aneu. מרחק נסיעה כ-270 ק"מ. שם הקמפינג Nou Camping (עלות 19 יורו ללילה).

יום מס' 24: זהו יום סיור בעיירות הקטנות שבהרי הפירינאיים: Guerri de la Sal, Tremp  Camarasa, Ponts, La Seu D’Urgell. בסופו של היום הגענו לקמפינג בעיר Andorra, קמפינג Camping Valira (עלות 28 יורו ללילה).

יום מס' 25: נסיעה צפונה לצרפת, לעיר Foix. מרחק נסיעה כ-100 ק"מ. ביקור במצודה Chateaux de Foix. במרחק 6 ק"מ משם, נמצא הנהר התת קרקעי Riviere Souterraine de Labouiche. מומלץ מאוד!  בשעות אחר הצהריים נסענו לכיוון הקמפינג שבקרבת העיר Perpignan, קמפינג Camping Les Fontaines . מרחק נסיעה כ-200 ק"מ, 27 יורו ללילה.

יום מס' 26: נסיעה לעיר Perpignan בתחבורה ציבורית. אתרים שבהם ביקרנו: טיילת פלטאן, Le Castillet, שדרת Sadi Carnot, כיכר ארגו וכל המדרחובים שנפתחים ממנה, בית העירייה, כיכר גמבטה, קתדרלה, ארמון מלכי מאיורקה.

יום מס' 27: נסיעה לכיוון העיר Collioure. מרחק נסיעה כ-40 ק"מ. חניה במגרש חניה ליד הארמון רואייל. ביקרנו בארמון, בכנסיית נוטר דאם דס אנז', בטיילת בחוף הים עד המגדלור, ברחובות העיר עתיקה ונסענו ברכבת תיירים. בשעות אחר הצהריים נסענו לקמפינג בעיר St-Jean-Pla-de-Corts. קמפינג Camping Les Castilletes (עלות 24 יורו ללילה).

יום מס' 28: נסיעה לקמפינג בעיר Castello D’Empuries, בקרבת העיר Figueres. הקמפינג Campsite Mas Nou, אחד היפים שביקרנו, 20 יורו ללילה.  נסיעה בתחבורה ציבורית לעיר Figueres, לביקור במוזיאון Salvador Dali. המוזיאון משמש משכן לאוסף הגדול בעולם של יצירות האומן, מראשית דרכו ועד מותו.

יום מס' 29: נסיעה לכיוון העיר Girona, למגרש חניה בעיר. אתרים שביקרנו: כנסיית סן פליו, קתדרלה ואוצר הקתדרלה, הרובע היהודי, המרכז לתולדות יהודי העיר.  בשעות אחר הצהריים נסענו לקמפינג בשטח חקלאי עם כל הריחות הנלווים (!) בעיירה Fornell de la Selva, קמפינג Campsite Can Toni Marescal. מרחק נסיעה 30 ק"מ, 12 יורו ללילה.

יום מס' 30: נסיעה לעיר Tossa de Mar, כ-70 ק"מ. סיירנו בעיר עתיקה, בשבילים התלולים מרוצפים באבנים, במדרחוב פורטל וברשת הסמטאות שנפתחת ממנה, במוזיאון העירוני שמציג אחד היצירות של מארק שאגאל "הכנר השמימי", היצירה היחידה של האומן בספרד.  משם נסענו לעיר Blanes. טיילנו באזור הנמל ובטיילת עד לסלע הגדול. בשעות אחר הצהריים נסענו לקמפינג בקרבת העיר ברצלונה, מרחק נסיעה כ-60 ק"מ. Campsite Tres Estrellas (עלות 20 יורו ללילה).

יום מס' 31: יום זה הוקדש להתארגנות, ניקיון הקרוואן וארגון המזוודות לקראת הטיסה חזרה הביתה.

יום מס' 32: החזרת הקרוואן וטיסה חזרה הביתה.

לסיכום: סדר היום שלנו היה צמוד ללוח זמנים שקבענו מראש. כל יום השכמה ב-07.00 בבוקר, ארוחת בוקר, והתארגנות ליציאה. נצמדנו ללוח זמנים שתוכנן כדי להספיק לבקר בכל האתרים שנקבעו. את הקניות (סופר) ערכנו תוך כדי, כדי לא לבזבז זמן יקר. סה"כ קילומטראג': 4200 ק"מ, לא מעט, אבל היה שווה!!

תודה לשירלי ולצוות מוטורהום על כל הטיפול המסור ואלף תודות לאנשי תחנת מדריד, על השירות האדיב ועל כל העזרה הרבה שהעניקו לנו.