גרמניה, אוסטריה ושוויץ ממינכן / משפחת ימיני

מספר ימי הטיול: 14 ימים
אוגוסט 2014
התחלה וסיום במינכן

יום 1 (12.8)
הגענו בזמן לשדה התעופה באדיבותו של הנהג/טייס מונית. אלכוהול, שוקולדים וכמובן לאונג'. עולים על המטוס ונוחתים במינכן. יום בהיר בניגוד לתחזיות שצפו גשם. עולים על המונית והגענו למרקטשוובן. הגענו בסביבות תשע וחצי והסתבר שהקרוואן מדגם C4 המהמם יהיה מוכן רק ב-12:00. לא נורא, קצת מדברים עם ישראלים שכעת מחזירים את הקרוואן ובנוסף הקניות הראשונות היו באדיבות המטיילים שחזרו שמשאירים הכול רק תיקחו... ישראלים... משם קניות ב-Aldi אך הסופר הצמוד קצת יקר יותר אך שווה יותר. עוד קצת מסתכלים בחנויות ונוסעים ללגולנד. לצערנו תכננו שני לילות בקמפינג של הלגולנד אך לא היה מקום ולכן לילה אחד ישנו בחניה של הלגולנד. שילמנו 28 יורו במקום 38 וזכינו להשתמש במקלחות ולטייל בקמפינג המדהים. התקלחנו בקמפינג אכלנו ארוחת ערב בקרוואן והלכנו לישון.

יום 2 (13.8)
מאחר ואת הכרטיסים ללגולנד קנינו כבר ערב לפני (172 יורו ללילה +כרטיסים למשפחה 2+2 ילדים מעל גיל 4 וקטנצ'יק בן שנתיים), נסענו לחניה של הלגולנד וישר נכנסנו בלי לעמוד בקופות. ציפינו ליום שברובו בהיר וקיבלנו גשם ללא הפסקה. לא מפסיקים את הכיף וקונים מעילי גשם של הלגולנד (כמו כווווולם) נכנסים, נרטבים, נהנים, אוכלים פיצה, שוב נהנים וחוזרים לקרוואן. נסענו לחניון בגונזבורג. אמור היה לעלות 5 יורו ללא חשמל רק ריקון מים אפורים ומילוי מים נקיים (באדיבותם של האיטלקים שהיו מצוידים בצינור מספיק ארוך). המכשיר לתשלום לא עבד ולא היה אחראי אז... קמפינג שהוא חניון של בריכה: Wohnmobilstellplatze Am Waldbad. גשם והכל סגור. עושים טיול רגלי באזור, חוזרים ונשארים בקרוואן .

יום 3 (14.8)
קמנו מוקדם והתחלנו בנסיעה ארוכה (כ-6 שעות) למפלי טרייברג. נסענו דרך כביש 311, איזה נופים. עשינו עצירה בדרך לקניות (השלמות...) ועצירה באגם Ralfingen, למרות שהיה סגור. נחנו, עשינו טיול רגלי קצר באזור והמשכנו. הגענו לטרייברג היפה ומצאנו (בפוקס אחרי שהסתבכנו ברחובות הצרים) חניה לקרוואנים  מתחת לאיזה שהוא בנין והתחלנו לצעוד לכיוון המפל. איזה מקום מדהים וכמובן נחל שזורם לו בין הבתים. הטיפוס למפלים לא קל, שיפוע מאד תלול במיוחד עם ילדים קטנים ועם אבא שכבר יומיים סוחב רגל בגלל... (לא לשכוח לפתוח את המדרגה של הקרוואן). סיימנו בגבורה את הטיפוס, נפרדנו מכל הישראלים שפגשנו, קינחנו בגלידה מצוינת ונסענו לפרייבורג לשופינג. הדרך הייתה מדהימה. הכול ירוק ומלא בתים כמו שרואים בסרטים. הגענו לפרייבורג ונכנסנו לקניון. קנינו וסיימנו בארוחת פיצה שהיתה טעימה אבל לא מתקרבת לפיצה טורינו. המשכנו בנסיעה לקמפינג המדהים של פארק אירופה שבעיר ראסט. הגענו בשעות הערב המאוחרות (22:00), חנינו והתקלחנו במקלחות המצוינות (22 יורו לילה ו-6 יורו ליום למחרת). הילדים התקלחו להם בקרוואן. כמובן גשם...

יום 4 (15.8)
היום הוא היום של פארק אירופה. מתחילים את היום הרביעי עם גשם. אוכלים ארוחת בוקר בקרוואן וקדימה, לא מתייאשים והולכים לפארק אירופה. הפארק מדהים ואיזה מתקנים... חוזרים שוב לקמפינג של הפארק מותשים אך מרוצים ממש רגע לפני כיבוי האורות בפארק. נוה הספיק להירדם בדרך לקרוואן. אני ואריאל עוד הספקנו להסתובב בקמפינג להצטלם ואריאל אפילו רכבה על השור (בכוחות האחרונים שנשארו לה)... לילה טוב.

יום 5 (16.8)
קמנו לעוד בוקר קררררר (כנראה שרק לנו כי  לאירופאים לא מפריע לשבת בחוץ ולאכול ארוחת בוקר), התארגנו שילמנו ונסענו לפארק שטיינוואסן. עוד פארק מדהים, אטרקציות מגניבות ופארק חבלים. אכלנו ארוחת צהריים בקרוואן וחזרנו לפארק (חוץ ממי שהיה צריך לשמור על הנסיך שנרדם לשנת צהריים). אחרי שראינו חיות וטיפסנו על החבלים ממשיכים מהפארק המגניב בנסיעה לעבר הקמפינג באגם טיטיזי. לא פשוט היה למצוא את הקמפינג אבל בסוף הגענו. קמפינג SANDBANK על האגם ממש מגניב. עושים על האש, כביסות ועוד יום עבר. כמה קררררררר בלילה... 5 מעלות ורק תשע בערב... יופי של קיץ...(38 יורו ללילה).

יום 6 (17.8)
הפעם קמנו על גדות אגם טיטיזי. הנוף מדהים. מצטלמים, קונים באגט טרי, אוכלים מתארגנים ובגלל שקפוא ולא ניתן להיכנס ולשחות באגם נסענו לעיר טיטיזי. העיר טיטיזי מדהימה. שכרנו סירת מנוע ויצאנו לשיט באגם, עלינו על הגלגל ענק וקינחנו לנו בבית קפה מקומי. העוגת תפוחים יווווווו... המשכנו לכיוון מפלי הריין שבשוויץ. נכנסנו עם הקרוואן לחניון יבש (מקלחות בתשלום סמלי ושירותים בחינם די נקיים. כולל ריקון המיכל של השירותים, ללא אפשרות למילוי מים לשתייה...לא נורא) של המפלים והלכנו רגלית כחמש דקות אל המפלים. הגענו קצת אחרי שנסגר ולכן לא הספקנו לעשות שייט אל המפלים. לא נורא, מצטלמים וחוזרים לחניון היבש. מכינים ארוחת ערב משותפת ואחרי שהקטנים שיחקו וירד החושך חזרנו למפלים לצילומי לילה. בדרך אבא דורון נקע את הרגל השנייה ובכוחות אחרונים צילומים וחזרה לקמפינג. עם כאב שלא עובר הולכים לישון... מי שמצליח.

יום 7 (18.8)
קמים בבוקר ואוכלים ארוחת בוקר בקרוואן. נוסעים לכיוון לוצרן. בדרך עוצרים לקניות וממלאים את הקרוואן בכל מה שחסר... בדרך מתברברים בציריך יחד עם  ה-IGO ועוברים לניווט בעזרת שלטים. שה-Waze מתחיל להראות סימני חיים מנווטים ללוצרן. מגיעים לקמפינג לידו המדהים ועוד יותר חוף לידו הצמוד (בתשלום נוסף... זניח שנהנים). שחינו בבריכה הקפואה (למרות שהיום היה היום הכי חם בטיול והשמש זרחה לה לכמה שעות), טבלנו באגם המדהים והקפוא ביחד עם הברווזים והברבורים, שיחקנו בגן המשחקים המדהים וחזרנו לקמפינג. מקלחות, ארוחת ערב ונוסעים בחשמלית למרכז העיר. מצטלמים ומצלמים את גשר הפרחים בעיקר וחוזרים לקרוואן. לילה טוב...

יום 8 (19.8)
התעוררנו אחרי לילה סוער וגשום, התארגנו ונסענו להר טיטיליס. הגענו לפיסגה בעזרת שלושה רכבלים, טיילנו, נכנסנו למערת הקרח, מיצינו וירדנו חזרה בדיוק כמו שעלינו. כמובן מזג האוויר לא היה בעדנו, ציפינו ליותר אבל העיקר החוויה. התחלנו בנסיעה ארוכה לאוסטריה, 4 שעות. הגענו לקמפינג מגניב Arlberg Stanzertal (אם מגיעים עד 17:00 אפשר לשכור מקלחות ושירותים צמודים) וכמעט נטוש מאנשים. הכנו ארוחת ערב טעימה משותפת והלכנו לישון.

יום 9 (20.8)
קמנו לאחר לילה גשום. התארגנו ונסענו למפלי קרימל. הדרך הייתה פתלתלה וארוכה. הגענו לאזור וכמובן גשם ללא הפסקה. אכלנו צהריים במסעדה בדרך והמשכנו עד למפלים. החנינו בקמפינג והתחלנו הליכה רגלית למפלים, כמובן בגשם (חוץ מנוה שישן עם אמא). הגענו למפלים רטובים צילמנו נרטבנו צילמנו נרטבנו  וחזרנו לקרוואן. סיימנו את היום בבריכה המקורה והפתוחה תחת גשם שלא פסק. אכלנו ארוחת ערב בקרוואן שיחקנו בינגו והלכנו לישון.

יום 10 (21.8)
קמנו בבוקר התארגנו ונסענו למעבר גרוסקלוקנר. טיפוס לגובה של יותר מ-2500 מטר. 12 תחנות בדרך והטיול בתחנה הראשונה פשוט מדהים!!! הנוף מדהים רק היה יום מלא עננות וכמובן גשם. משם המשכנו לקמפינג Seecamp המדהים (מהמדהימים ביותר שהיינו ועם הצוות האדיב ביותר) על שפת נהר זל אם סי. התמקמנו והצטיידנו בבלון גז חדש. נסענו לעיר לקניות וחזרנו לארוחת ערב. סיימנו בטיול לאורך הטיילת לכיוון העיר וחזרנו לקרוואן. מסיימים את היום במקלחות של הקמפינג והולכים לישון. יום נישואים 11 שמח.

יום 11 (22.8)
קמנו לבוקר יפה (השקמה מוקדמת בשש אחרי שרינת התיכה את הקרוואן עם החימום), התארגנו, נפרדנו מהחברים שפגשנו (בטח ניפגש איתם בארץ) ונסענו למגלשה אלפינית בעיר אבטנאו. היה מדהים, הקטנטנים מאד התלהבו, שיחקו גם בגן משחקים המדהים וקפצו בטרמפולינות בלי סוף. אכלנו צהריים במסעדה המקומית (הוסכם באופן כללי שהאוכל בארץ יותר טעים ושל אבא בפרט חחחחחח) ומשם המשכנו להאלשטט המדהימה. עיירת נופש על אגם, הכל ציורי. יצאנו לטיול בעיירה, ישבנו בבית קפה מקומי - היה ממש טעים. המשכנו עוד 50 מטר והתחיל כרגיל גשם. מה עושים? כמובן ישבנו בעוד ביסטרו מקומי ומדליק וכמובן אכלנו פיצה. חזרנו לקרוואן והגענו רטובים אבל מרוצים.

יום 12 (23.8)
קמנו לנוף מדהים, התארגנו ונסענו לחמש אצבעות. אכזבה, יקר ולא רואים כלום בגלל העננות. וויתרנו באמצע והמשכנו לקמפינג בזלצבורג. משם נסענו בחשמלית לעיר זלצבורג - שופינג!!!! התפנקנו בארוחת ערב במסעדה וחזרנו בחשמלית לקרוואן. מקלחות (הכי מדהימות שהיינו בהם) ולישון.

יום 13 (24.8)
קמנו לבוקר גשום וכל היה צפוי להיות כל היום. החלטנו לוותר על ארמון הליבורן, על שייט באגם, על הגן חיות, על הטיול בכרכרה ולעזוב את זלצבורג ולהתקדם יום קודם למינכן. הגענו לעיירה קרובה למרקטשוובן אחרי שלא נדע איזה פקקים, לפארק מים מקורה מדהים עם 20 מגלשות מדהימות ובריכה מחוממת באיזור טרופי שיוצאת גם לשטח הלא מקורה. לגרמנים הקור לא הפריע. נהננו ופינקנו את עצמנו כמו שצריך וחזרנו לקמפינג היבש שצמוד לפארק. הכנו ארוחת ערב של מלכים... שוב פסטה והתחלנו במלאכת האריזה.

יום 14 (25.8)
קמנו ליום של שופינג. רצנו מחנות לחנות נישנשנו שווארמות, הגענו גם למרכז קניות שבו היה מיני לונה פארק שכולו חינם העיקר שניקנה... ונסענו למקום בו קיבלנו את הקרוואן לחניית לילה אחרונה. כמובן עשינו על האש, הכרנו עוד כמה ישראלים נחמדים, ארזנו, ניקינו והלכנו לישון.

יום 15 (26.8)
קמנו מוקדם בבוקר. אכלנו ארוחת בוקר כמובן שבחוץ ירד גשם, סיימנו את ההכנות לקראת ההיזדכות על הקרוואן ובשימחה לא נמצא שום פגם... הנהג מונית הגיע בזמן ומשם נסענו ובפעם הראשונה לא נהגתי לנמל התעופה במינכן שם חיכתה לנו הפתעה בצורה של דחייה של שעתיים. הסתובבנו בטרמינל הלוך ושוב, שיחקנו במישחק כדורגל שולחן ענק וטסנו ארצה. לקראת הנחיתה חיכתה לנו הפתעה נוספת עיכוב של 20 דקות כנראה בגלל הצבע האדום ולאחר הנחיתה הנהג מונית שהביא אותנו לנתב"ג החזיר אותנו הביתה. סוף.

חשוב לדעת
זמני הנסיעה ארוכים יותר ממה שמראה ה-GPS.
• לא להסתפק רק במכשיר ניווט אחד, כל אחד לא מתפקד באזור אחר.
• לא להתרגש מגשם. הוא בא והולך.
• חליפות הגשם נהדרות בכל מקום שיורד בו גשם...
• הטיפוס למפלי טרייברג לא פשוט ולא מומלץ עם עגלה. עדיף מנשא גב.
• ישנם הרבה סופרים ברחבי היער השחור לא להילחץ אם נגמר החלב.
• לפארק אירופה עדיף יומיים. ביום אחד לא ניתן להספיק מכל מה שהוא מציע.
• האנשים בקמפינגים מאד ידידותיים ונחמד לדבר איתם ככה סתם.
• גם בחניונים יבשים יש תשלום סמלי (בין 5 ל-10 יורו ללילה) ועלות נוספת עבור מילוי וריקון המים (במידה ויש שירותים הם בחינם אבל מקלחות עולות כסף) אלא אם כן אתם מחנים בצד הדרך.
• לא להפסיק לצלם גם בימים האחרונים...
• כביסות!!! שימו לב שאתם מבינים את ההוראות היטב אחרת תאלצו כמונו לכבס ולייבש מספר פעמים...
• חנויות נסגרות מוקדם (19:00) ורק פאבים פתוחים בלילה...
• לשים לב!!! יום ראשון הכל סגור למעט פארקים.
• ממיר  מ-12 וולט ל-220 וולט חיוני ביותר. ככה ניתן להטעין גם בזמן נסיעה ובמיוחד במקרים שאין חשמל בחניון.
• בכל פעם שתסתכלו על התמונות תרצו לחזור...