מסן פרנסיסקו ללאס וגאס, "חוויה של פעם בחיים" / משפחת ולינסקי

מספר ימי הטיול: 20 ימים
יולי 2005
התחלה בסן פרנסיסקו וסיום בלאס ווגאס

בסוף חודש יוני המראנו כל המשפחה (אבי, ליאורה, קרן בת 16, תמי בת 14 ודנה בת 12) לסן פרנסיסקו, לטיול בן 35 יום ברחבי ארה"ב. החלק הראשון של הטיול היה בקרוואן - 20 יום. בהמלצת מוטורהום, אספנו את הקרוואן לאחר שהייה בת יומיים בסן פרנסיסקו. שתי עצות:
• קחו בגדים חמים - אפילו שרותח ביום, בערב הערפל מקפיא אותך.
 שנית (גם קשור לערפל) אל תבנו על כך שתראו את גשר ה-Golden Gate - אפילו לא כשאתם עומדים עליו!

איסוף הקרוואן היה מהיר וללא תקלות. קבענו פגישה במקום, ולקחנו מונית עד ל-Oakland, נסיעה שעלתה כ-50$ לא זול. למרות שזה יקר, בגלל התיקים והמזוודות קשה להגיע למקום בתחבורה ציבורית. התמזל מזלנו וקבלנו קרוואן "חדש מהקופסה". נושא ההסברים לקח כשעתיים, וראינו גם וידאו על תפעול הרכב. למרות שזה נראה די משעמם שווה להקשיב כי הוא מכין אותך יפה (אל תכריחו את הילדים לצפות בו). אנחנו תיכננו לא לשכור את הציוד המוצע לקרוואן, והסתבר שצדקנו. כלי מיטה - אספנו מכל המשפחה את הסדינים, ציפיות, כריות וכו' שכבר לא צריכים, וסחבנו איתנו בצ'ימידן. בסוף הטיול העברנו לאחרים את הציוד, ונותרנו עם תיק גדול וריק - שאף פעם לא מזיק.

את השעות הראשונות לאחר איסוף הרכב בילינו ב-WalMart ב-Oakland - אני חושבת ששברנו שיא עולמי - 7 שעות רצופות של קניות! הצטיידנו בכלי מטבח מפלסטיק, סירים זולים, ואפילו טוסטר. קנינו גם אוכל שהספיק לנו לשבועיים. מומלץ לקנות אוכל יבש כמו איטריות ורטבים מוכנים ואורז בטעמים. מאוד לא מומלץ לקנות ארוחות מוכנות, למרות שזה מפתה בגלל שהן ניראות טוב ועולות גרושים (דולר לארוחה) - מכיוון שיותר קל לבשל סיר איטריות מאשר להפשיר ארוחה כזו - צריך לחמם אותן אחת אחת בתנור - והאמצע נשאר קפוא גם אחרי חצי שעה! קנינו גם חבילה ענקית של 32 המבורגרים קפואים - ששימשו אותנו במשך כל הטיול. כל פעם שרצינו בשר טחון - לרוטב בולונז ועוד, פשוט הוצאנו 5 קציצות קפואות והשתמשנו בהן. מומלץ גם לקנות כמות ענקית של בקבוקי מים קטנים, כי אף פעם לא מספיק, והמחירים עולים לאורך הטיול. אנחנו איפסנו חלק במקרר וחלק בתאי איפסון שמחוץ לקרוואן, ומילאנו את המקרר בהתאם לצורך. עוד קניה מוצלחת - בסופרמרקטים ניתן לקנות מגשים של ירקות שטופים ומוכנים לאכילה, והם לא יקרים ונוחים מאוד. כדאי להצטייד בכלים קטנים בעלי מכסים לשמירה על שאריות מהארוחות - אנחנו גילינו שכשפותחים את המקרר תוך כדי נסיעה כדי להוציא מים, דברים נשפכים ומתפזרים בכל הקרוואן. עוד המלצה - ניתן לרכוש מגבונים מוכנים לניקוי רצפות - מוציאים, מנגבים את הרצפה של כל הקרוואן, וזורקים. גם משאירים ריח מצוין.

תחילה נסענו ל-Yosemite – פארק מדהים! צריך להזמין מקום לינה הרבה מראש. מומלץ מאוד להישאר ב-Village, או לפחות באזור בתוך הפארק. המקומות הפרטיים גם יקרים מאוד וגם הרבה יותר רחוקים ממה שהם נראים על המפה: אחרי טרק של שעתיים הדבר האחרון שבא לך זה לנסוע 50 דקות בכבישים קשים, כשאתה יודע שלמחרת בבוקר תעשה את הדרך חזרה. ב-Yosemite מומלץ מאוד לעשות מסלול למפל  בשם Vernal Fall, במסלול Mist Trail, אבל אם אתם לא אוהבים להירטב באופן רציני קחו ניילונים או מעילי גשם (אנחנו לא לקחנו.. בתנו קרן אומרת שיותר מהנה בלי מעילים). בכלל - אם יש לכם זמן, מומלץ להישאר שם לפחות 3 ימים.

ועכשיו - לסיבה בגללה אנו לא נשארנו יותר מיומיים שם - טסנו לעיר משעממת להפליא בשם Fresno, כי היינו חייבים להגיע להופעה של יום שלם של להקות פאנק-רוק בשם Vans Warped Tour. שתיים משלושת צאצאינו משוכנעות עד היום שבגלל זה נסענו לארה"ב. מ-Fresno חתכנו לכיוון החוף המערבי, והנסיעה הייתה מאוד מעניינת. מסתבר שיש צורך לעבור דרך בסיס צבאי Fort Leggett, ועבר בנו רעד קל כאשר חששנו למספר דקות שלא יתנו לנו להיכנס - משמעותו נסיעה חזרה של כ-400 ק"מ! לאחר בדיקה קפדנית של הניירות נתנו לנו לעבור, והירידה לכביש החוף דרך יערות יפיפיים ועננים מיסתוריים הייתה חוויה גדולה!

הגענו לכביש החוף (Highway 1) ליד עיירה קטנה בשם San Luis Obispo ופנינו צפונה כי אמרו לנו לא להפסיד את אזור ה-Big Sur. האמת - יער נחמד עם עצים מרשימים, אבל אחרי Yosemite הרגשנו שלא היה שווה את הנסיעה. יש לציים שמחירי הדלק באזור תרמו מאוד לתחושת האכזבה - המחירים הגבוהים ביותר בהם נתקלנו לאורך כל הטיול. המשכנו בנסיעה חזרה לכיוון דרום, וישנו בקמפינג בטבע ביער בשם San Simeon, קצת דומה ל-Hearst Castle. המקום מקסים, והמחיר ללינה ממש זול. חשוב לומר - תתכננו להגיע בשעות האור, כי כשכתוב לא להפעיל את הגנרטור אחרי 8 הם בהחלט מתכוונים לזה! בבוקר נסענו ל-Hearst Castle - חוויה מומלצת ביותר. ישנם מספר סיורים מודרכים, וכל אחד נחמד. תגיעו מוקדם בבוקר ויהיה מקום בסיורים.

לאחר מכן המשכנו דרןמה לכיוון לוס אנג'לס, והיגענו לחניון הלילה שצמוד לדיסנילנד. החניון אמנם יקר אבל מאוד נח - ניתן ללכת לדיסנילנד ברגל תוך 10 דקות. קנינו כרטיס משולב לדיסנילנד ול-California Adventure (שמיועד לבני נוער) ובילינו שם יום ארוך (מ-8 בוקר עד חצות) אבל מקסים. לאחר לילה נוסף בחניון, נסענו לכיוון צפון LA ובילינו יום ב-Universal Studios. בלילה ישנו ברחוב צדדי מכיוון שהקמפינג אליו כיוונו היה סגור כבר – פשוט חנינו ברחוב שקט, ישנו, ובבוקר נסענו. את הבוקר למחרת בילינו ב-Venice Beach, מאוד נחמד, עם הופעות רחוב בסופ"ש, ואוירה מאוד כיפית, אבל תתכננו על שעה למציאת חניה לקרוואן!

אחה"צ המשכנו לכיוון סן-דיאגו, לבקר בעולם המים ובגן החיות. עולם המים היה מקסים, וגן החיות - לו ציפינו בגלל שמו כאחד מגני החיות הטובים בעולם – היה די מאכזב. אולי הוא נהדר לבעלי החיים הגרים בו, אבל הוא אפור, חם, בואו נאמר - היינו בגני חיות בעלי אווירה הרבה יותר נחמדה. העיר סן דיאגו עצמה מקסימה ומומלץ לבקר בה. חשוב שתדעו - סן דיאגו היא העיר היחידה בקליפורניה בה יש איסור על לינה בחניון של Walmart - עפ"י תקנות מקומיות. נאלצנו לישון שוב ברחוב – גילינו שאם ישנים ליד כנסיה או בית קברות זה לא מפריע לשכנים!

בבוקר מוקדם התחלנו את הנסיעה לכיוון אריזונה. היה מרתק לראות את הנוף משתנה, וכולנו צילמנו מאות תמונות של קקטוסים! את הלילה בילינו בחניון חמוד בשם El Centro. שם פגשנו בחדר כביסה אישה שכל חייה נוסעת בקרוואן עם בעלה החשמלאי, והיא המליצה לנו על נסיעה לאחד האתרים המקסימים ביותר שראינו - Montezuma Castle. האתר לא קשור כלל למונטזומה האגדי (חשבו בזמנו שהוא בנה אותו) אך הוא עיירה אינדיאנית נטושה שנבנתה בתוך צוק, וניתן לראות את בניינים המשוכללים ממש בתוך ההר, עם סולמות לעלייה ומעבר. מאוד מומלץ! לאחר בילוי של כמה שעות שם, המשכנו לכיוון הגרנד קניון, והגענו לשם אחה"צ. לאחר שנדהמנו מהנוף המקסים, ועשינו מסלול קצר לאורך המצוק, החלטנו לא להישאר - הסיבה העיקרית הייתה מזג האוויר - היה מאוד חם, ולא אישרו למטיילים לרדת למסלולים כלל. שמענו שיום לפני שהיגענו ירדו 3 צעירים ללא אישור, ואחד מת ממכת חום!

הלילה הקשה ביותר בטיול היה הלילה הזה - נסענו לחניון לכיוון Page, וכאשר היגענו גילינו שהוא מלא. הירשו לנו לחנות לאורך הקיר בחניון האוטובוסים, כמובן ללא חיבור לחשמל. בגלל שהיה חם מאוד, פתחנו את כל פתחי הקרוואן, כולל הרשתות, וישבנו ודיברנו בחושך. קרוב לחצות נכנס לקרוואן אינדיאני גדול, ושאל אם יש לנו כסף. למזלנו הוא הסתפק בכיכר לחם וחבילת נקניק! לא ישנו כ"כ טוב לאחר מכן...

אחת החוויות האדירות של הטיול היתה למחרת - Monument Valley. הנוף מדהים! לקחנו סיור מודרך בג'יפ של האינדיאנים - יקר אבל חובה! בילינו שם כארבע שעות מדהימות. המשכנו לפייג'. יש לציין שיש שם שני חניונים - אחד בעיר ואחד על חוף אגם Powell. ירדנו לחניון לחוף האגם, וגילינו שבכל ק"מ עולה הטמפרטורה במספר מעלות, כך שבחניון עצמו ממש קשה לנשום. חזרנו לעיר ובילינו ערב נחמד בחניון הפחות פסטורלי אך יותר קריר. בעיר יש מוזיאון קטן וחביב הכולל שלדי דינוזאורים שנתגלו במקום (לא יקר), ומאוד מומלצת הסטקיה בשם The Dam Bar & Grille שבעיר - לא יקר וחוויה מיוחדת. נשארנו בעיר שני לילות - השתתפנו בשני סיורים מודרכים - אחד רגלי ל-Antelope Canyon, ואחד בסירה דרך האגם. לא זולים, אבל מאוד מאוד מומלצים. אם אתם רוצים להשקיע רק באחד - חובה הסיור הרגלי. המערה היא חוויה שלא תראו בשום מקום אחר! בדרך החוצה מפייג' חובה לעצור לסיור ל-Horseshoe Bend! צריך ללכת כחצי שעה בשמש, אבל זה שווה כל צעד - נוף שאין כמוהו! קחו הרבה מים לדרך.

מפייג' המשכנו לכיוון הפארקים Bryce & Zion. ברייס היווה שינוי גם מבחינת מזג האוויר - קריר שם לאחר חמישה ימים במדבר... הפארק מקסים, וכולל מספר מסלולים מסוגים שונים. החניון בפרק הוא חניו בטבע, ומשאירים תשלום במעטפה בתיבות המוצבות בכניסה, ללא חיבורים, אבל לילה מקסים בטבע. שווה לעשות מסלול רגלי לאורך הקניון לקראת שעת השקיעה! בברייס עשינו גם מסלול רכיבה על סוסים בתוך הקניון, אבל היה מעט משעמם... כאשר אתם מתכננים מעבר מכיוון ברייס לכיוון Zion, זיכרו פרט אחד: יש צורך לעבור דרך מנהרה ישנה, שמאפשרת מעבר לקרוואן רק אם סוגרים את המסלול הנגדי! המעבר עולה כסף ואפשרי רק בשעות מסוימות. ל"מפספסים" כמונו, יש חניון חמוד מאוד כ-5 ק"מ לפני המנהרה... אני חייבת להודות שכאשר הגענו ל-Zion, לבנות כבר הספיק לחלוטין מנופי טבע. אז הדור הצעיר בחר לישון בקרוואן ורק הזקנים שבינינו נהנו מהנופים היפיפיים.

עוד עצה קטנה לפני לאס וגאס: אם ממש חם, אל תתעקשו על סיור בתוך Hoover Dam. שוב, אנחנו נהנינו, אבל שילמנו על הביקור ה"משעמם" ב-52 מעלות במשך ימים לאחר מכן. לקראת סוף הטיול הגענו ללאס וגאס. ראו הוזהרתם - אנחנו מאוד לא ממליצים לישון בחניון ה-KOA בעיר. תכננו את הביקור כך שתשנו בדרך ללאס וגאס, ותגיעו בשעת החזרת הקרוואן. החניון יקר, חם אימים (קילומטרים של בטון), והאנשים העובדים בו לא חביבים כלל. המלונות בעיר כ"כ זולים שעדיף לישון בלאס וגאס לילה לאחר החזרת הקרוואן. ומילה על לאס וגאס - אני מסכימה עם האמירה You love it or you hate it. הבנות חושבות שהיא עיר החלומות שלהן, ואנחנו החתמנו את הדרכון. עוד מילה - השארנו את הבנות בלובי של המלון ונסענו להחזיר את הקרוואן לבד. זה די רחוק, ולקח לנו כשלוש שעות להגיע, להחזיר ולחזור באוטובוס, אבל בינתיים הם ערכו סקר מקדונלדס ולא הטריד אותן כלל.

דברי סיכום? חוויה של פעם בחיים!!!! לאחר שטעמנו את טעם החופשה בקרוואן אנחנו יודעים שעוד נעשה את זה הרבה פעמים! אם היה לנו דולר על כל פעם ששיעממנו את המשפחה בתמונות (למרות שהצלחנו לצמצם אותן מ-2000 ל-700) היינו יכולים לנסוע שוב!

תודה למוטורהום על הטיול החלומי!