אמריקה

חודש בבריטיש קולומביה והרוקי'ס הקנדיים / סנדרה ויגאל ארבל, מושב אביאל

לצוות מוטורהום שלום רב,
ובכן חזרנו בשלום לאחר חודש בבריטיש קולומביה ובהרי הרוקי הקנדיים.
המסלול כלל את כמעט כל הפארקים הלאומיים: וולס גריי, ג'אספר, באנף, יוהו, קוטניי, גליישר, רוולסטוק. כמו כן נסענו באזורים: אוקאנאגאן וקוטניי, חצינו לאי וונקובר וביקרנו בפארק הלאומי פסיפיק רים. כמובן את הכל עשינו במוטורהום השכור. במעמד קבלת הרכב התבשרנו שאנו מקבלים שדרוג ליחידה גדולה יותר. התהליך היה קצר וענייני ואפשר לנו לתפעל את כל המערכות בצורה טובה מאד.

בערב הראשון הסתבר שהמזגן הגדול אינו פועל. נאלצנו לחזור למחרת בבוקר לדלתא לסדר את העניין ויצאנו לדרך מסודרים. לאחר יומיים הרגשנו במוטורהום כמו בבית. כמובן שיחידה של 25 פיט ל-2 אנשים זה ממש פינוק. המערכות עבדו מצוין, הרכב נוח לנהיגה בכפוף לכללי הזהירות הנדרשים עקב ממדיו החריגים ואין ספק שהוא ענה לצרכינו ולציפיותינו מעל ומעבר. השדרוג בגודל הרכב מצד אחד פינק אותנו מעבר לציפיות אך מאידך הגידול ממנוע V6 למנוע V8 הקפיץ את צריכת הדלק באופן משמעותי.

הטיול בכללותו היה חוויה מרגשת לכל אורכו כמובן קודם כל בגלל הנוף המשגע, מראות שיישארו אתנו לעד. הטיול במוטורהום היה חידוש מרענן עבורנו והוסיף ממד נהדר להצלחת הטיול שהתנהל כמו שעון שוויצרי. יש לנו אין סוף רעיונות וטיפים למי שירצה - אתם מוזמנים להפנות אלינו מתייעצים.

להלן כמה טיפים
• אנחנו ממליצים לא לוותר על כביש 99 SEA TO SKY מוונקובר לוויסטלר ומשם להגיע לפארק WELLS GREY. הנופים לאורכו הם בלתי נשכחים.
 למי שרוצה לראות שפע בעלי חיים ובעיקר דובים חומים ושחורים שיעשה מאמץ להגיע לפארק WELLS GREY שכמות המבקרים קטנה יחסית אבל הסיכוי לראות דובים הוא גדול בהרבה. אנחנו צפינו בכ-10 דובים במהלך יומיים ששהינו בפארק.
 העלייה להר רוולסטוק באורך 26 ק"מ היא קשה אבל מרהיבה ביופיה. על הפסגה יש מסלול הליכה הנקרא MEADOWS IN THE SKY, אחד ממסלולי ההליכה המרהיבים ביופיים בגלל הנוף ובעיקר בגלל מרחבי הפריחה המדהימים.
 מכל המעיינות החמים לטבילה מרגיעה אנחנו ממליצים דווקא על אלו שבנקוספ.
 לא לוותר על הדרך למפלי טקקאו בפארק יוהו.
 מי שרק יכול מבחינת זמן ומרחק שיעשה מאמץ להגיע לפארק הלאומי פאסיפיק רים במערב האי וונקובר. מסלולי ההליכה והנופים מדהימים.
 לא להיכנס לחניונים באזור טופינו הם יקרים להחריד, צפופים ומגעילים. אנחנו התמקמנו בקמפינג בעיירה UCLUELET. לדלג ולהתעלם מ-UCLUELET CAMPGROUND בכניסה לישוב (מגעיל) ולהמשיך לחניון השני ISLAND WEST. לבקש עמדות 11-13 על הגבעה מול המפרץ ולא לזוז יומיים.
 למי שלא חייב את ההתחברות לחשמל/מים/ביוב מדי לילה מומלץ להכנס לחניונים ב-PROVINCAL PARKS, הם מסודרים, יפים, נקיים, זולים בהרבה , יש בהם נקודות מלוי מים וריקון ביוב מרכזיות. הם בד"כ ממוקמים בנקודות נוף יפיפיות.
 לתכנן את הטיול כך שלבאנף, לייק לואיז וג'אספר להגיע עם הקרוואן עד 11 בבוקר, לתפוס מקום באחד הקמפינגים ואחר כך להמשיך את הביקורים בסביבה.

אנחנו מבקשים להודות לכולכם על השרות היעיל והסימפטי. נמשיך להיפגש בעתיד ונמליץ בחום לחברים.
אנו מצרפים כמה תמונות לחלוק בחוויה.