טיול פנסיונרים בצפון אמריקה - פעם ראשונה בקרוואן / משפחת בבלי

הרכב: זוג מבוגרים
מספר ימי הטיול: 49 ימים סה"כ
מאי-יוני 2016

תחילת הסיפור - יציאה לגמלאות לאחר 47 שנות עבודה.
בגיל 65 פרשתי והחלטנו זוגתי ואני לנסות טיול בקרוואן, למרות שמעולם לא טיילנו בדרך זו. תמיד טיילנו עצמאית ברכב עם לינה, ישנו בשמורות טבע, באהלים ושקי שינה- 3 חודשים בדרום אמריקה ו- 4 חודשים במצטבר במרכז אמריקה. עשינו גם חודש בנפאל אנפורנה וכן 4 חודשים מצטברים בויטנאם, טיוואן, לאוס, קמבודיה, בורמה, סין ותיאלנד.

לטיול בקרוואן חלטנו על שלוש השכרות נפרדות.
להשכרה הראשונה הזמנו קרוואן ל-7 ימים מסיאטל לצורך הכרת סוג זה של טיול.
היינו רק זוג אבל לקחנו קרוואן גדול (דגם C25 ל-5 אנשים) מאובזר בכלי מטבח ומצעים. לאחר יומיים למדנו את המגבלות של רכב והיתרונות ואז התחלנו ליהנות גם מהנהיגה והנוחות שהכול נוסע איתנו - חדר שינה, פינת אוכל, מטבח, מקלחת, שירותים ואפילו המנגל. המסלול תוכנן מראש - שבוע ימים באולימפיק פארק כולל מרחצאות תרמיים וכן טרק של יום לאחר מכן להר רנייר והפארק הלאומי סנט הלן וחזרה לסיאטל.

לאחר שהחזרנו את הקרוואן בסיאטל - טסנו לאנקורג' - אלסקה ולקחנו את הקרוואן שהזמנו מראש ל-17 יום נוספים (השכרה שנייה). קבלת הקרוואן אפשרית רק יום לאחר הטיסה. יצאנו מאנקורג' לכיוון פארק לאומי דנאלי. הלינה היא  בתוך השמורה (50 ק"מ), יש להזמין מקום חודשים לפני ההגעה. מאחר וזו היתה תחילת העונה בפארק (הגענו ב-20 במאי) - מעברי ההרים היו עדיין חסומים וחלק מהפארק חסום עם שלג. יש להזמין מקום מראש לאוטובוס שרק הוא יכול לנוע בתוך הפארק. היינו בפארק דנאלי 3 ימים שבמהלכם ראינו דובים, איילים, כבשי הרים, שפני סלע, עופות דורסים ועוד.

משם נסענו לכיוון פיירבנקס ושהינו שם יומיים באזור כולל מרחצאות. אחר כך ירדנו דרומה לכיוון Paxson מכביש 2 ל-4 מPaxson לכביש 8 המיתולוגי (המשובש) לכיוון פארק דנאלי. נסענו עד אמצעו ועצרנו ללינה. לאחר מכן חזרנו לכביש 4 דרום כניסה לפארק Warangell St.Alias, כביש 10 עד Chitina וירידה לכביש עפר. 4 שעות, 100 ק"מ עד Mcerthy ומשם למכרה/גליישר. אפשר או בנסיעה מקומית חלק מהדרך או הליכה של 10 ק"מ לכיוון. לינה בפארק. זה לא במסלול הטיולים הרגיל, אבל מאוד מומלץ כיוון שהכפר לפני נראה כמו לקוח מתוך סרט של המערב הפרוע. מאחר וזאת דרך עפר שבזמנים עברו לא טיפלו בה, הדרך עוברת על מסלול פסי רכבת . זו הדרך היחידה למכרה ולגליישר שכוסה בעפר ובעבר היה מסוכן לרכבים בגלל מוטות ברזל שפינצרו גלגלים. כשאנחנו נסענו הכול היה מטופל ועבר חלק. אני לא בטוח שחברות ההשכרה מאשרות נסיעה בדרך זו מאחר והיא לא כביש  ממוספר אלא רק בשם, צריך לברר. יש  לבדוק גם שמיכל הדלק מלא.

משם המשכנו לכביש 4 דרום ל-Valdez בדרך יפייפיה מפלים וגליישר. קו צינור הנפט עובר שם מהצפון לאוקינוס ולנמל היחידי שלא קופא בחורף. ללא תכנון מקדים חסכנו נסיעה של יומיים לכיוון Whittier ועלינו על מעבורת עם הקרוואן - 6 שעות הפלגה בדרך יפיפייה עם קרחונים, מפלים ואיים. כך גם חסכנו נסיעה של 600 ק"מ ברכב וגם הרווחנו הפלגה יומית וראינו את הקרחונים הגדולים.

המשכנו לחצי האי קינאי - Homer, Hope, Seward. את הקרוואן החזרנו באנקורג' ועלינו על אוניה להפלגה של 7 לילות לכיוון וונקובר, קנדה.

ההשכרה השלישית היתה של 25 יום מוונקובר מאמצע יוני.

עלי לציין לטובה את ההתנהלות של חברות ההשכרה של הקרוואנים בכל מקום, אם זה בסיאטל או באלסקה. תמיד מצאנו אוזן קשבת באו לקראתנו בעזרה גם בקבלת הרכב וגם בהחזרתו הכול התנהל בצורה טובה נעימה ומסבירת פנים. כל החששות שהיו לנו לפני ההחלטה לשכור קרוואן כל השנים - נמוגו. הגענו למסקנה מובנת שכדי להיות מאושרים וליהנות מיופיו של הטבע, להיות קרובים אליו כמה שיותר וללון בתוך השמורות ולהתעורר לכל ציוץ ציפורים וללכת לישון כששומעים את היער מתעורר לחיים או לישון על שפת אגם להתעורר בזריחה - זאת חוויה לכל החיים.  אדם לא צריך יותר ממה שנכנס לקרוון כולל בגדים לשבוע ימים. כל שבוע אפשר להגיע לעיירה קרובה ולכבס במכבסות ציבוריות. בנהיגה בקרוואן יש לקחת בחשבון את הגובה שלו כשנכנסים ליער על הגג יש מיזוג, ואת אחורי הרכב שנמצאים כ-2 מ' מעבר לגלגלים ולקחת בחשבון את הסיבובים שאחורי האוטו לא יפגע ברכב ליד. בקיצור אנחנו ניהינו מכל רגע. עצם העובדה שאין צורך כל יום לארוז ולעבור למקום אחר ולהיות קרובים לטבע. לרוב ישנו בפארקים מסודרים עם מים חשמל ביוב, אך במקרים קיצוניים אפשר לישון במגרשי חניה של מרכזי קניות בנמל לפני הכניסה למעבורת או ביער לפני כניסה לפארק.