אמריקה

נהנים משבת מדהימה בטבע / משפחות קראוס ופישמן

הרכב: 2 זוגות וילדה (שני קרוואנים)
מספר ימי הטיול: 21 ימים
נובמבר 2016
התחלה בסן פרנסיסקו וסיום בלאס ווגאס

מסלול הטיול

לצוות מוטורהום שלום, מוטב מאוחר מבכלל...
ראשית תודות לכם על השירות הנפלא והסובלני...

אנחנו שני זוגות דתיים. זוג אחד עם ילדה בת 6 וחצי בזמן הטיול. כבר התנסינו פעם אחת לפני כמה שנים בטיול קראוון בספרד והטעם הטוב שנשאר הוביל אותנו לעוד טיול מלא חוויות והפעם בארה"ב.
רצינו מאוד לטייל באיזור מערב ארה"ב, התקשרנו אליכם ותוצאה של שירות מדהים שלכם  והרצון שלנו לטיול קראוונים הולידה חוויה שלא תשכח...!
תקופת הטיול היתה שלושה שבועות בנובמבר 2016. התלבטנו בין קראוון אחד גדול לבין שני קראוונים, אחד לכל זוג בנפרד. בסוף החלטנו לקחת שני קראונים. קנינו שני משדרים לתקשורת בדרך ונסענו כל הזמן ביחד.

המלצותינו למשפחות דתיות שמעוניינות לטייל בקרוואן:

שלב ההכנות
היות שאנחנו דתיים ושומרים באופן מלא, ההכנות הן יותר מסובכות גם מבחינה טכנית וגם בשלב תכנון הטיול. לקחנו מהבית סירים וכו'..טוסטר וקומקום אפשר לקנות בוואלמארט, לפרק בורג ולהחזיר במקום טבילה.
עשינו שיעורי בית היכן נמצאות חנויות כשרות לאורך המסלול. יש חנויות ששייכות ליהודים בערים מרכזיות ששם יש את הכל ויש חנויות שיש להם מלא מוצרים כשרים - לחמים, עוגות, מגוון מוצרים חלביים, גלידות, ועוד מלא מוצרי בסיס למטבח. הכי מומלץ זה להיכנס לאחד מסניפי וואלמארט.
יש לציין שעד כמה שהדבר נשמע קשה...זה ממש לא. גם בגלל שאחרי יומיים בקראוון מתרגלים להכל וגם שכל דבר לקחנו בתור חוויה והיה מדהים איך שהצלחנו עם אוכל מגוון ושבתות מדהימות. יש גם מלא מסעדות כשרות בכל המקומות המרכזיים.

כשרות המטבח בקרוואן
בגדול כל השיטות הם אותו בסיס, לנקות טוב עם חומר חזק את הגז והתנור ולהדליק את הגז את כל הלהבות על הכי חזק לזמן מסויים ואת התנור לחום הכי גבוה לזמן מסויים. סירים אנחנו הבאנו מהבית סירים חלבי ובשרי וכמה כלים בסיסים. את כל השאר אפשר לקנות חד פעמי בחנויות. קומקום אפשר להשתמש בשלהם, רצוי להרתיח פעם אחת לפני השימוש.

אוכל כשר
יש בכל  הערים והריכוזים הגדולים בפרט אלה שמתקיימים בהם קהילות יהודיות, חנויות כשרות בבעלות יהודית עם מגוון גדול של מצרכים.
למותר לציין את בתי חב"ד בעולם שבהרבה מקומות בעולם מחזיקים חנויות ומסעדות כשרות. כמו כן יש המון מסעדות כשרות בחו"ל, פשוט לבדוק באינטרנט.
בארה"ב יש בהרבה חנויות של מוצרי מזון, מוצרים כשרים - לחם, חלב, גבינות, תבלינים, רטבים, גלידות, עוגות, יינות.
צריך לחפש את הסימון OU או סימון K בתוך משולש או שרשום כשר. בשר קשה מאוד למצוא בכאלה מקומות אז כדאי לקנות בחנויות הכשרות.
לרשת חנויות וולמארט יש הרבה סניפים מפוזרים בכל ארה"ב ויש להם המון מוצרים כשרים. פשוט לכתוב בווייז "וולמארט" וישר קופץ כמה באיזור.
באירופה יש חנויות שיש להם פינה עם מוצרים כשרים, רצוי לעשות שיעורי בית באינטרנט על היעד אליו אתם נוסעים.
כדאי מאוד להזמין קרוואן עם מקרר גדול ומקפיא מרווח כדי שיהיה אפשרי לעשות קנייה גדולה כשיוצאים לכמה ימים ברצף בטבע.
פירות וירקות אפשר לקנות בחו"ל בלי בעיה. דגים אפשר לקנות סלמון, מושט וכו'.

שבתות
מתחברים לחשמל ומים וביוב לפני שבת, מנתקים את הנורה מהמקרר ואת המשאבה ונהנים משבת מדהימה בטבע. לכל שירות אחר בנושא דת מומלץ להתקשר לסניף חב"ד המקומי והם נותנים שרות מדהים. חן חן לפעילות שלהם. בארצות הברית התשתיות וההערכות בנושא קראוונים הוא מאוד מפותח ועל כן זה מאוד עוזר בנושא שבת בקראוון. היינו שלושה שבתות בקרוואן ולהלן הסבר איך בדיוק נערכנו בהתאם:
• דבר ראשון בשבת חונים בקמפינג עם FULL HOOKUPS שזה אומר חיבורים לחשמל מים וביוב.
 רצוי להעדיף עמדה שיש בה ספסלים עם שולחנות צמודים לקראוון לאפשרות של סעודות שבת באוויר הפתוח לפי מזג האוויר.
 כדאי להגיע בשישי מוקדם לחניה כדי שיהיה זמן להתארגנויות ובישולים.
 מחברים את החשמל כך שיש חשמל בכל הקרוואן ללא קשר לגנרטור והמצבר.
 מחברים את המים ומכבים את המשאבה כך אפשר להשתמש חופשי במים בברזים ובשרותים מבלי להפעיל משאבה. מנתקים את הנורה במקרר.
 מחברים את צינור הביוב ופותחים את הברז של יציאת הביוב מרוקנים את המים השחורים (ביוב של שרותים) ומשאירים את הצינור מחובר לקרוואן ובתוך הביוב כך שאפשר בשבת להשתמש חופשי בשירותים. היציאה של מי הברז והמקלחת (מים אפורים) זה בצינור נפרד מהשירותים אז או לברר אם יש אפשרות לצינור שמתחבר גם לביוב וגם למי הברז, או לרוקן את המים לפני שבת ממש ולחבר בחזרה לביוב.
 בקראוונים באירופה נושא המים השחורים שונה מאוד מארה"ב אז כדאי לחנות בקמפינג עם שרותים מרווחים ונעימים לשימוש.
 למטיילים דתיים מומלץ להזמין קרוואן שיש לו טנק גדול למים אפורים כדי שיהיה מספיק לכל השבת -נטילת ידיים, שטיפת כלים וכו'.
 מהנסיון שלי זה מספיק לכל השבת בכיף. אפשר לברר אם מותר בשבת לרוקן את המים אפורים ולהחזיר את הצינור לביוב במקרים של משפחות גדולות.

תאורה בקראוון בשבת
היינו משאירים תאורה במרכז הקרוואן מעל השולחן כדי שנוכל לאכול שם, בקרוואן שלנו המטבח היה צמוד לשולחן אז לא היינו צריכים תאורה נפרדת למטבח.
באיזור של המיטה האחורית למטה ובמיטה למעלה לא הדלקנו אור אז היה די חשוך ונעים לישון.
הדלקנו את התאורה החיצונית מעל דלת הכניסה למגורים כדי שיהיה תאורה לנכנסים ויוצאים וגם במקרה שנאכל בחוץ, רצוי לחנות עם הדלת לכיוון הספסל או לשים את הספסל בצד של הדלת כדי שיהיה תאורה. דלת המגורים בעיקרון לא מפעילה שום חיישן ונסגרת רק עם מפתח.

אוכל בשבת
באירופה מתח החשמל הוא 220 וולט כמו בארץ אז אפשר לקנות בארץ פלטה מתקפלת (כן, יש כזה דבר ואני בתור מישהו שאוהב לטייל בחו"ל נעזר בזה מאוד) ואז יש אוכל חם כל השבת. באמריקה המתח חשמל הוא 110 וולט, אז היינו מבשלים את האוכל החם - מרק, דגים חמים וכו' - ממש לפני כניסת שבת וכך יש אוכל חם בלילה. ביום היינו מסתפקים באוכל לא חם כגון חלות, מבחר סלטים, חלבי למי שרוצה וכל מיני רעיונות.

שירותי דת אחרים - בית כנסת, מקווה
פשוט לבדוק באינטרנט או באתר של בתי חב"ד בעולם.
חשוב לציין, זה אולי נשמע קצת מסובך אבל זה ממש לא. טיול קרוואנים מצריך בכל אופן הרבה הכנות ושיעורי בית וקניות ותחזוקה לכל אורך הטיול, כך שנושא הכשרות נבלע בתוך כל זה. ומי שאוהב לאתגר את עצמו מובטח לו הנאה וסיפוק. אני כבר טיילתי עם קרוואן גם באירופה וגם בארה"ב ומהניסיון שלי, אם אוהבים את זה, נהנים מזה.

מסלול הטיול
יצאנו במוצש בטיסת אל על לבוסטון ומשם בטיסת המשך לסאן פרנסיסקו. מומלץ לקחת מרווח של לפחות שעתיים, אנחנו לקחנו טיסת המשך עם מרווח של שעה וחצי ופספסנו את הטיסת המשך בגלל בדיקות ביטחון וכו'. לא הפסדנו הרבה כי החברה שטסנו איתה העלתה אותנו בטיסה הבאה אחרי שעה וחצי.
תחנת הקראוונים סגורה בימי ראשון, אז היינו במלון ביום ראשון בלילה, דבר שלדעתי מיותר כי סאן פרנסיסקו מאוד יקרה ולא היה לנו זמן להנות ביום הזה וגם היינו מאוד מותשים מהטיסות.
ביום שני בבוקר אספנו את הקראוון ויצאנו ליוסמיטי פארק, משם חזרנו לסאן פרנסיסקו, את הקראוון השארנו מחוץ לעיר ונכנסנו ברכבת לעיר. משם המשכנו למונטריי ומשם לכרמל ביי ששם עשינו את השבת הראשונה, ומשם לכביש 1 המפורסם.
המשכנו ללוס אנגלס, יום אחד באולפני יוניברסל, יום אחד הוליווד והאיזור, יום אחד דיסנילנד. ויצאנו לכיוון לאס ווגאס, בדרך עצרנו בקליקו Calico עיירת כורים יפה בסגנון מערב הפרוע - מומלץ מאוד, שם עשינו את השבת השנייה.
המשכנו לכיוון לאס ווגאס. בשלב זה לא נכנסנו ללאס ווגאס. הגענו לסכר הובר בשעות אחה"צ וכבר היה סגור המרכז מבקרים. חבל. משם המשכנו לגרנד קניון. משם קניון אנטילופ, עיקול הפרסה בנהר קולורדו, מונומנט וואלי,אגם פאוול, ברייס קניון, ציון קניון. את השבת השלישית עשינו בואכה לאס ווגאס. בלאס ווגאס החזרנו את הקראוון ונשארנו במלון לכמה ימים.משם טסנו לניו יורק לשבוע וחזרנו הביתה. הטיול היה מדהים. הילדה נהנתה ואנחנו הרבה יותר.
לגבי ילדים כדאי לקחת להם תעסוקה לדרכים שנמשכות לפעמים כמה שעות.

ושוב תודה לצוות מוטורהום על תכנון המסלול והשירות המקסים ומקווים שהטיפים שלנו יהיו לברכה ולתועלת.