אמריקה

יוני 2014
התחלה וסיום באנקורג'

חלק א - מתוך טיול של ארבעה חודשים בקרוואן בארה"ב ואלסקה
בסוף חודש יוני 2014, לאחר חודשים רבים של תכנון הטיול הגדול לארה"ב, יצאנו לדרך. מפה
ברור היה לנו שאת רוב המסלול נעשה בקרוואן, שאת יתרונותיו וחסרונותיו הכרנו מהטיול הקודם באוסטרליה. סגרנו עם שירלי מ"מוטורהום" את הקצוות ויצאנו לדרך.

השתדלנו לתכנן את מסלול הנסיעה לפי עונות השנה בארה"ב. באלסקה כיוונו לחודשי יוני עד סוף אוגוסט נחשבים לחודשים היותר נעימים, הימים אורכים כ 20 שעות אור. באלסקה מזג האוויר מאוד הפכפך ועלול להשתנות כמה פעמים ביום. לטיול באלסקה הקצבנו שלושה שבועות.

אלסקה היא מדינה ענקית ולכן התמקדנו רק בחלק קטן שנראה לנו מעניין ומגוון. נחתנו באנקורג' ולאחר מנוחה, הצטיידות וסידור הקארוון (C25) יצאנו לכיוון הפארק הגדול דנאלי, המשקיף על הר המקנלי. מקנלי הוא ההר הגבוה בצפון אמריקה ומתנשא לגובה של 6195 מטר. כשהגענו לעיירה Talkeetna היה למזלנו מזג אויר בהיר ונעים. בשלב זה הצטרפנו לטיסה במטוס קטן ל-5 אנשים, מעל הפסגות המושלגות והקרחונים של הר המקנלי. טיסה זו הינה טיסה איטית הנמשכת כשעתיים. חוויה מדהימה! (מחיר 212$ לאדם)

אחרי טיול עצמאי בפארק דנאלי המשכנו לכוון Cantwell ומשם על כביש מס' 8 - Denali Hwy. הכביש שאורכו 132 מייל משובש בחלקו הגדול, אבל הדרך מאוד יפה. נסענו כחמש שעות עם עצירות ותצפיות על הנופים היפים עד Paxon Lake בו מצאנו קמפ יבש ומסודר, אך ללא מים וחשמל. השארנו 15$ במעטפה, כנדרש. ממשיכים על כביש 4 לכוון העיר Valdez, הדרך מאוד יפה ומגוונת - חולפים ליד קרחונים ומפלי מים לרוב. ב-Valdez  מתמקמים בקמפ נחמד ונח, Eagle's Rest Rv, ומהעיר יוצאים לשייט ליום שלם לקרחון Meares במפרץ Prince William, כשהלוויתנים, הדולפינים ואריות הים מלווים אותנו לאורך הדרך. שטים בין גושי קרח שהתנתקו מהקרחון עד שמגיעים אל הקרחון הענק שצבעי הטורקיז שלו נראים מרחוק. גם כאן למזלנו מזג האוויר מתחשב ונעים. שוכחים את הקור כשרואים את היופי שסביבנו.

קרחון

לפי המלצה שקיבלנו בקמפ, נסענו כ-9 מייל מהעיר פנינו ימינה והמשכנו לנסוע לאורך המים עד לתצפית על נשרים, דגי סלמונים, דייגים ומבט אחרון על העיר Valdez. מכאן דרך גלן אלן ממשיכים עד Palmer לחניית לילה בקמפ נעים עם חיבור לחשמל במחיר 25$. לקראת יום העצמאות האמריקאי חזרנו אל העיר הגדולה אנקורג' לחוות את החגיגות והפסטיבלים, לראות את זיקוקי הדינור ואת המוני האמריקאים שמחים וצוהלים בפארקים שבמרכז העיר. באנקורג' הצטיידנו מחדש במזון ויצאנו על כביש מס' 1 לכוון Portage ,Hope, חצי האי קנאי ועד העיר Homer. מידי פעם עוצרים במקומות יפים במיוחד  ומכינים קפה או ארוחת צהריים. עוד יתרון בנסיעה בקרוואן. באחת העצירות, ליד נהר רחב ושופע, עקבנו אחרי ארבעה צעירים בבגדי דייגים המנסים לחפש זהב באמצעים הכי פשוטים ועתיקים בעזרת אתי חפירה ורשתות רחבות. לא בטוחה שהם מצאו זהב. חוויה מעניינת ובלתי נשכחת עברנו בשפך נהר קינאי הנשפך לים. שלט קטן על הכביש ופניה שמאלה ל-Kasilof Beach -  שם פגשנו המוני דייגים המגיעים עם המשפחות, מתמקמים על החוף לכמה ימים, מקימים אוהלים ועוסקים בדייג סלמונים שמגיעים במעלה הנהר. כל משפחה יודעת בדיוק כמה דגי סלמון היא רשאית לדוג. את הדגים מנקים על החוף ומאחסנים בצידניות גדולות או מעשנים את הבשר במקום. השחפים מקבלים את שאריות הדגים הנזרקים. ההמולה גדולה והאוירה סוחפת.  הדייגים שיתפו אותנו בעשיה ובטעמים. וכאן הכרנו את טעמו של דג הסלמון הטרי.

שחפים

ממשיכים לכוון Kenai ונשארים בקמפ Beluga Lookout Rv, היושב על קצה הצוק הצופה על הים. מאוד מסודר ונעים ב-48$. בקנאי והאזור ניתן גם לראות כנסיות רוסיות עתיקות ובתים מהמאה ה-19. מקנאי המשכנו ישר ל-Homer ולמרכז המבקרים היפה שבכניסה. כאן קבלנו המלצות על מסעדה מצויינת ב-Spit Caption Pettie's Fish House. נשארנו לישון באחד החניונים היבשים שבסביבה. כדאי מאוד לעלות לתצפית מעל העיר וממנה ניתן להשקיף על ההרים והגליישרים שמסביב. טיפ נוסף שקיבלנו הוא ביקור בגלריה מדהימה, הנמצאת 11 מייל מהיציאה מהומר, של הצייר Norman Lowell. מומלץ בחום. ומכאן אנחנו ממשיכים לכוון Seward. מזג האויר משתנה וגשמים חזקים מלווים אותנו בשלושת הימים הבאים. הרבה לא טיילנו אבל לא וויתרנו על טיול רגלי ל-Exit Glacier . מאחר ובאלסקה יש מעט כבישי אורך ורוחב אנחנו חוזרים לאנקורג' באותה דרך ומגלים עוד נהרות ופארקים יפים. הכבישים לא רחבים אך נוחים למעבר.

לסיכום: באלסקה השתמשנו במפות דרכים מפורטות שקיבלנו במרכזי המבקרים. שעורי הבית שהכנו חודשים מראש עזרו לנו לאורך הדרך.
ושוב, תודה על השירות הנעים שקיבלנו במוטורהום.