אמריקה

16 יום בצפון מזרח ארה"ב / משפחת וייסברג

הרכב: זוג הורים ושני ילדים (9, 7)
מספר ימי הטיול: 16 יום
יוני 2013
התחלה וסיום בניו ג'רזי

אנו משפחת וייסברג- רון, ענת, יובל ואלון (9,7) וזהו הטיול השלישי שלנו בקרוואן והשני בארה"ב. לפני כן טיילנו בקרוואנים באירופה ובחוף המערבי של ארה"ב.

יום הנחיתה: נחתנו מוקדם בבוקר (אחרי טיסת לילה) ונסענו במונית למלון בניוארק סמוך לשדה התעופה. אחרי שנת התאוששות של כמה שעות, יצאנו במונית לקניון הקרוב (בהמלצת פקידת הקבלה) שנקרא JERSY GARDENS. מסתבר שזה קניון OUTLET למותגים כולל חנויות צעצועים, ספורט בגדים ונעליים. היות ואסור לקבל את הקרוואן ביום הנחיתה, העברנו את יום ההתאוששות בשופינג מועיל.קרוואן

יום 1: בבוקר אספו אותנו מהמלון בניו-ג'רזי לתחנת ההשכרה בניו-יורק ולאחר קבלת הקרוואן (דגם S27). נסענו להצטייד לתחילת הטיול ולאחר מכן נסיעה למדינת פנסילבניה לחניון בקרבת האיימישים (חניון קרוואנים באזור Bird in hand שמצאנו באינטרנט מראש לחניית לילה).

יום 2: ביקור בשוק האיכרים של האיימיש (חצי יום - כולל רכיבה בכרכרות סוסים) ולאחר מכן נסיעה של כשעה+ וביקור במפעל השוקולד של הרשי כולל סדנת הכנת חטיף שוקולד אישי. לינה בקמפינג מקסים של KOA באזור.

יום 3: בילוי של יום שלם בפארק השעשועים של הרשי, חזרנו ללינה באותו קמפינג של KOA (רון והילדים דגו באגם של הקמפינג המון דגים).

דגיום 4: נסיעה לאזור אגמי האצבעות Finger Lakes ולינה בחניון בפארק Watkins glen state park.

יום 5: שיט באגם הסמוך ולאחר מכן נסיעה לאורך שפת האגם (מזג האוויר היה גשום כך שלא ניתן היה לטייל יותר מידיי ביום זה) קניות בוולמארט ונסיעה לחניון סמוך לאגם.

יום 6: הליכה של מספר שעות במסלול נהדר שעובר בין 19 מפלים - George trail ולאחר מכן נסענו לביקור באחד היקבים שבסמוך לאגם (האזור כולו משופע בכרמים ויקבים). לאחר הביקור עצרנו לקטיף דובדבנים במטע סמוך (יש שילוט על הכביש) ואחר הצהריים נסיעה לחניון קרוב KOA מקסים שיש בו בריכה מקורה, מגלשות מתנפחים ועוד..).

יום 7: נסיעה לביקור במוזיאון הזכוכית של Corning (מקסים) חזרה ללינה באותו קמפינג.

יום 8: נסיעה לטיול באזור העיר אית'קה Ithaca, ביקור בשמורה ובה מפל ואיזור שאפשר לשחות בו ולאחר מכן בילינו על שפת אגם בקרבת העיר ואחר הצהריים חזרנו לחניון בו שהינו בשני הלילות הקודמים.

יום 9: נסיעה למפלי הניאגרה, ביקור במפלים כולל שייט לתחתית המפלים – Made of mist (חובה!!) לינה בחניון KOA הסמוך.

יום 10: את שעות הבוקר בילינו בחניון שקרוב למפלי הניאגרה (KOA – שהיו בו בריכת שחייה ומגלשות מים) ובצהריים נסענו לאזור העיירה אלכסנדריה ביי שבאלף האיים - Thousand Islands . את הלילה בילינו בחניון מקסים של מדינת ניו-יורק סמוך לנהר עם חוף רחצה מקסים.

יום 11: ביקניאגרהור בעיירה ושיט שחולף בין האיים ואף עוצר לביקור בטירה שנמצאת על אחד האיים - מומלץ ביותר.

יום 12: נסיעה לעיירה Essex שם חצינו במעבורת את הפיורד שבין מדינת ניו-יורק למדינת ורמונט (הפלגה של חצי שעה) ולאחר החצייה נסענו לביקור במפעל הגלידות של בן אנד ג'ריז.

יום 13: נסיעה ארוכה לחניון שבאזור בוסטון שנמצא גם בקרבת קייפ קוד. הגעה לחניון בשעות אחר הצהריים ולאחר מנוחה קצרה יצאנו לטיול ערב במפרץ.

יום 14: נסיעה עם הקרוואן לתחנת הרכבת הסמוכה לבוסטון, השארנו את הקרוואן בחניון התחנה ונסענו ברכבת לבוסטון לטיול של יום שלם בעיר ובשעות הערב חזרנו לחניון.

יום 15: נסיעה לכיוון ניו-יורק והגעה בשעות אחר הצהריים לקמפ על גדת אגם המרוחק כחצי שעה מתחנת ההשכרה. קמפינג מקסים עם איילים משוטטים בסמוך לקרוואנים. מומלץ בחום! (שכחנו כבר את שם החניון אבל אפשר לבקש את השם והטלפון מתחנת ההשכרה ביום קבלת הקרוואן – הם נתנו לנו רשימת קמפינגים מומלצים קרובים לתחנה).

יום 16: נסיעה לתחנת ההשכרה והחזרת הקרוואן בצורה חלקה ונעימה! ולאחר מכן נסענו ברכב (של תחנת ההשכרה - ששילמנו לנהג כמובן על הנסיעה כמו למונית) למנהטן לבילוי של עוד חמישה ימים שהיו מצוינים!
סה"כ נסענו כ-2000 מייל (מעט יותר ממה שתכננו) במסלול שלדעתנו הוא יפה מאוד ומשופע באגמים, מפלים ונהרות ולקינוח גם חוף ים מקסים והעיר בוסטון שבהחלט שווה ביקור נוסף וממושך יותר...

המלצותינו
• לא לוותר על הביקור אצל האיימיש, במפעל שוקולד של הרשי ובפארק השעשועים.
 להשקיע מספר ימים באזור אגמי האצבעות - איזור מקסים המזכיר את טוסקנה אך בתוספת אגמים.
 בביקור במפלי הניאגרה, לא לוותר בשום אופן על שייט לתחתית המפלים.
 בהחלט ניתן לוותר על הביקור בבן אנד ג'ריז בוורמונט (לא כל כך מרשים ביחס למרחק הנסיעה).
 להמשיך ולטייל עם קרוואן...!!

מודים שוב לשירלי ולשאר הצוות במוטורהום על טיפול מסור ויעיל כפי שהיה בפעמים הקודמות - אנו נמשיך לטייל בדרך זו ובאמצעותכם!

נשמח לסייע ביעוץ למשפחות המעוניינות בכך.