תנאים כלליים

תנאים כלליים

AUS3 / 2B Hitop
מחירים | תנאים

תנאים כלליים לדגמי AUS3

בתוקף עד 31 במרץ 2024

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
דמי ביטחון
רשיון נהיגה
איסוף והחזרה
כסאות בטיחות

חישוב ימי ההשכרה
יום ראשון ואחרון נחשבים כל אחד כיום השכרה ללא קשר לשעת האיסוף או ההחזרה.
נדרשים מינימום 7 ימי השכרה להשכרות מעגליות (אותה נקודת איסוף והחזרה).
מינימום של 7-21 ימי השכרה נדרש להשכרות חד כיווניות, בהתאם ליעד האיסוף/החזרה.
בתקופת חג המולד (18 בדצמבר עד 02 בינואר) נדרש מינימום של 10 ימי השכרה.
עשויים לחול שינויים במינימום הנדרש בתקופות חגים, פסטיבלים ועוד.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בש"ע ל-5% מסה"כ ההזמנה (מינימום 250 דולר אוסטרלי). המקדמה אינה מוחזרת במקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 65 לפני יום איסוף הרכב.
החיוב יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד לפי שער דולר אוסטרלי מזומנים גבוה ביום התשלום. למעוניינים לשלם
בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.

ביטול הזמנה ודמי ביטול

ביטול הזמנה ייעשה בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מטה.

דמי ביטול
65 יום או יותר לפני יום האיסוף - 5% מסה"כ ההזמנה (מינימום 250$ אוסטרלי)
26-64 ימים לפני יום האיסוף - 15% מסה"כ ההזמנה (מינימום 350$ אוסטרלי)
10-25 ימים לפני יום האיסוף - 25% מסה"כ ההזמנה (מינימום 500$ אוסטרלי)
4-9 ימים לפני יום האיסוף - 55% מסה"כ ההזמנה (מינימום 500$ אוסטרלי)
3 ימים או פחות לפני יום האיסוף או אי-הגעה - 100% מסה"כ ההזמנה
בכל מקרה של ביטול הזמנה ייגבו דמי טיפול בסך 100$ אוסטרלי בנוסף לדמי הביטול

הזמנה לקבוצה
לקבוצות של 4 רכבים או יותר יחולו דמי ביטול נפרדים וכן תנאים שונים.

שינוי הזמנה לפני תחילת ההשכרה
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף, בכפוף לזמינות ולאישור מהספק המקומי.
שינוי הזמנה ייחשב שינוי בתאריך האיסוף, שינוי בתאריך ההחזרה, שינוי יעד האיסוף, שינוי יעד ההחזרה, שינוי דגם/קטגוריה כולל שינוי לדגם קטן יותר, שינוי שם השוכר.
המחיר היומי אינו קבוע ועשוי להשתנות כל שבוע בכפוף להיצע וביקוש.  מחיר ההשכרה מקובע לפי המחיר ביום בו בוצעה ההזמנה. כל שינוי לאחר שההזמנה אושרה יגרור תמחור מחדש של כל ההשכרה, לפי המחיר ביום השינוי או לפי המחיר המקורי, הגבוה מבין שניהם. בנוסף יחולו דמי שינוי של 50$ אוס. עבור כל שינוי שיבוצע עד מועד התשלום הסופי ו-95$ אוס. עבור כל שינוי לאחר שההזמנה שולמה במלואה.
הנחות מיוחדות שניתנו בהזמנה המקורית עשויות להתבטל.
הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה, אינה מזכה בהחזר כספי.
כל בקשה לשינוי כפופה לזמינות הרכבים ולאישור בכתב ממרכז ההזמנות.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.

קיצור תקופת השכירות
במידה והודעה על שינוי בהזמנה חלה 18 ימי עבודה או פחות לפני תאריך איסוף הרכב, לא יהיה החזר כספי עבור קיצור תקופת ההשכרה והשוכר יחויב בגין כל ימי השכירות.

הארכת תקופת השכירות
שוכר המעוניין להוסיף ימים להשכרה לאחר שההשכרה כבר החלה, חייב ליצור קשר ישירות עם חברת ההשכרה המקומית ולקבל את אישורה לשינוי. הימים הנוספים יתומחרו בלי קשר למחיר המקורי בו בוצעה ההזמנה.
התשלום עבור הימים הנוספים יבוצע מיידית וישירות על ידי חברת ההשכרה המקומית בכרטיס האשראי של הלקוח.

שינוי ביעד ההחזרה
שינוי ביעד החזרת הקרוואן לאחר שההשכרה החלה, הוא בעייתי עלול להיות כרוך בקנס גבוה. במקרה כזה על השוכר ליצור קשר ישיר עם תחנת האיסוף. במידה ושינוי כזה יתאפשר, השוכר ישלם ישירות לחברה את הסכום שיידרש ממנו. לא ניתן לקבל החזר כספי על דמי החזר שלא ינוצלו.

השכרה מצטברת
ניתן לצבור ימי השכרה של מספר השכרות נפרדות ובכך להוזיל את מחיר ההשכרה. הצבירה אפשרית בתקופה של 3 חודשים בהשכרות לניו זילנד ואוסטרליה (של
אותה חברה). לדוגמא: השכרה של 7 ימים והשכרה נוספת של 14 יום - תחשבנה יחד ל-21 יום (היום הראשון של התקופה השניה וגם היום האחרון של התקופה הראשונה- נחשבים שניהם במניין הימים). דמי החזר ושאר תוספות יחושבו בכל השכרה בניפרד (לא ניתן לצבור).  ההטבה לא ניתנת להשכרות שהסתיימו.

דמי ביטחון
• על השוכר להפקיד דמי ביטחון בתחנה ביום איסוף הרכב, באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד: ויזה, מאסטרכרד ואמריקן אקספרס. מזומן, כרטיסים נטענים, המחאות (צ'קים) או מזומן - לא יתקבלו. 
• דמי הביטחון ימשכו בפועל מחשבון כרטיס האשראי של הלקוח מיד ביום קבלת הרכב. יש לדאוג למסגרת. במידה והלקוח רכש ביטוח מורחב סוג 2 - הפקדה בכרטיס אשראי תלווה רק באישור העסקה ללא חיוב בפועל.
• על בעל הכרטיס להיות נוכח במעמד קבלת הרכב ולחתום על דמי הבטחון והוא זה האחראי בפני חברת ההשכרה לכל נזק שייגרם לרכב.
• על כרטיס האשראי להיות בתוקף לפחות ל-90 יום מעבר ליום החזרת הקרוואן.
• דמי הבטחון נושאים ריבית במעמד החיוב של 1.21% על כרטיסי אשראי ויזה ומסטרכרד וריבית של 2.6% על כרטיסי אמריקן אקספרס במעמד החיוב. גובה הריבית עשוי להשתנות.
• דמי הביטחון יוחזרו לחשבון הלקוח 14 ימי עבודה מתום הטיול, במידה והרכב הוחזר בזמן ולמקום המוסכם, ללא נזקים, נקי מבפנים עם מכלי המים והשירותים מרוקנים ועם מיכל דלק מלא.
רכב שיוחזר לא נקי מבפנים או עם מכלים לא מלאים (דלק) - יחויב בקנס.
במידה ותנאי ההשכרה הופרו ודמי הביטחון לא מכסים את הנזק ייגבה תשלום נוסף לפי הצורך.

גובה דמי הבטחון
לכל הדגמים מלבד דגמי Cheapa או דגמי 4X4:
• לכל הדגמים עם שירותים ומקלחת דמי הבטחון הם 7,500$ אוסטרלי
• לדגמים  Hitop, Hitop Ultra, Endeavour דמי הבטחון הם 5000$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 1 - יופחתו דמי הביטחון ל-2,500$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 2 - יופחתו דמי הביטחון ל-250$ אוסטרלי בלבד
לדגמי  4X4 שטח (Adventure):
• דמי ביטחון בסך 8,000$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 1 - יופחתו דמי הביטחון ל-2,500$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 2 - יופחתו דמי הביטחון ל-500$ אוסטרלי בלבד
לדגם Cheapa Hitop:
• דמי ביטחון בסך 3,500$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 1 - יופחתו דמי הביטחון ל-1,500$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 2 - יופחתו דמי הביטחון ל-250$ אוסטרלי בלבד
לדגמי Cheapa 2Berth, Cheapa 4Berth, Cheapa 6Berth:
• דמי ביטחון בסך 5,000$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 1 - יופחתו דמי הביטחון ל-2,500$ אוסטרלי
• במידה ונרכש ביטוח מורחב סוג 2 - יופחתו דמי הביטחון ל-250$ אוסטרלי בלבד

שינוי בשערי המטבע
חיוב והחזר בכרטיסי אשראי מתבצע בדולר אוסטרלי. החברה אינה אחראית לשינויים שעשויים להיגרם כתוצאה משינויים בשערי המטבעות או הבדלים בשערי המטבעות בעת החיוב בחברת כרטיסי האשראי בארץ.

איסוף והחזרה

העברות
החברה אינה מספקת שירות העברות מ/אל שדה התעופה. על הלקוחות להגיע באופן עצמאי ע"פ ההנחיות שיינתנו.

צ'ק אין מוקדם - חובה
הלקוח מחויב לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה לפני יום איסוף הרכב, כדי לזרז את תהליך קבלת הרכב בתחנה. בנוסף, הלקוח מחויב לצפות בסרט הבטיחות לפני יום איסוף הרכב.

איסוף והחזרת הרכב
כל יום בין השעות 15:30-09:00 (בכפוף ליוצאים מן הכלל כמפורט בתנאים)
התחנות נסגרות בשעה 16:00. יש להגיע לתחנת האיסוף עד השעה 15:30 לכל היאוחר.
התחנות סגורות בכריסטמס (25 בדצמבר), ערב ראש השנה האזרחי (1 בינואר), ב"יום שישי הטוב" (7באפריל 2023) ויום אוסטרליה (26 בינואר).
החזרה מאוחרת תחויב כיום שכירות נוסף.
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת של הרכב לפני המועד שנקבע בחוזה, מכל סיבה שהיא.
לא יינתן החזר בגין איסוף מאוחר של הרכב מהמועד שנקבע בחוזה, מכל סיבה שהיא.
יש להחזיר את הרכב בזמן נקי מבפנים, מכל דלק מלא, מכל גז מלא (אלא אם כן נרכש גז ראשוני), מכלי מים ושירותים מרוקנים.
רכב שלא יוחזר לפי תנאים אלו יחויב בקנס.

ימים ושעות פעילות התחנות
• כל התחנות פתוחות בין השעות 09:00 בבוקר עד 16:00 אחה"צ.
• תחנות דארווין ואליס ספרינגס יהיו סגורות בין 20 בדצמבר עד 31 במרץ
• תחנת ברום סגורה בין 01 בנובמבר עד 31 במרץ ובימי ראשון כל השנה.

חשוב! בעת קבלת הרכב תתבצע הדרכה לתפעול הרכב בנוכחות נציג חברת ההשכרה. לאחר מכן יתבקש השוכר לחתום על חוזה השכירות.
זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה,  לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

קנסות על נקיון
על הרכב לחזור נקי מבפנים ועם מיכלים ריקים. אין צורך בניקוי חיצוני של הרכב, אלא אם עקב כך לא ניתן לראות ו/להעריך את מצבו החיצוני של הרכב. רכב שלא יעמוד בתנאים אלו יחוייב בקנס של 200$ אוסטרלי.
• רכב שיוחזר עם מכל דלק שאינו מלא - יחויב עבור מילוי המכל

רשיון נהיגה
על הנהג להיות בן 21 מינימום ובעל רשיון לפחות שנתיים.
על הרשיון להיות בתוקף לכל משך תקופת ההשכרה.
ביום קבלת הרכב יש להציג רשיון מקורי (לא עותק) מתורגם באנגלית.
על כל הנהגים יש להצטייד ברשיון הישראלי + רשיון בינלאומי באנגלית.
חשוב! החברה לא מקבלת רשיון נהיגה דיגיטלי !

כיסוי ביטוחי

כיסוי ביטוחי בסיסי
ביטוח נפש - הביטוח כולל ביטוח צד שלישי. במקרה של תאונה בה מעורב צד שלישי תיתכן ברוב המקרים אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של צד גימל בעבור נזקי גוף. גובה הביטוח במקרים הנ"ל עשוי להשתנות באזורים ובטריטוריות השונות של אוסטרליה. מומלץ אם כן לכל הנוסעים לאוסטרליה לבטח עצמם בביטוח נוסעים טרם יציאתם את ישראל. במידה והשוכר הוא האשם בתאונה, יהיה השוכר מכוסה עד גובה ההתחייבות, אלא אם כן השוכר הפר את החוזה (למשל במקרה של נהיגה תחת אלכוהול וכו').
במקרה של נזק לרכב על הנהג תחול השתתפות עצמית בסך 3500-8000$ אוסטרלי (תלוי דגם) לכל אירוע או תאונה בנפרד, בהם נגרם נזק לצד שלישי, נזק לרכב המושכר כולל התנגשויות תאונות, נזק לחלונות ולצמיגים, הוצאות גרירה, גניבה, שריפה, השבתת הרכב ומעשי אלימות וכן הוצאות בגין אובדן ימי השכרה במקרה של השבתת הרכב או תיקון אחרי תאונה וכל עיכוב שייגרם בזמינות הרכב עקב תיקון מתמשך. ההשתתפות העצמית תופעל בלי קשר לצד האשם באירוע, ותיגבה בסמוך למועד האירוע בתום הדיווח לחברה. בנוסף יחולו דמי טיפול נוספים בסך 75$ בכל מקרה של נזק לרכב או תביעת צד שלישי. דמי ההשתתפות העצמית יוחזרו במידה והחברה תצליח לתבוע את הוצאות התיקונים מהצד השלישי. תהליך זה עלול לקחת זמן רב.

ביטוח מורחב – מומלץ!
ביטוח זה משולם למקסימום 50 יום עבור כל הדגמים, גם אם ההשכרה ארוכה יותר.
קיימות שתי אפשרויות להפחית את סכום ההשתתפות העצמית. אנו ממליצים לרכוש את אופציה 2 וליהנות משקט נפשי בזמן הטיול:
 ביטוח מורחב – אופציה 1
* לקרוואנים (לא כולל Cheapa) תוספת 44$ אוסטרלי  ליום
על הנהג תחול השתתפות עצמית עד 2500$ אוס. לכל אירוע
* לדגם Cheapa Hitop - תוספת 25$ אוסטרלי ליום 
על הנהג תחול השתתפות עצמית עד 1500$ אוס. לכל אירוע
* לדגמי Cheapa 2/4/6 Berth תוספת 37$ ליום
על הנהג תחול השתתפות עצמית עד 2500$ אוס. לכל אירוע
* לדגמי 4X4 - תוספת 47$ אוסטרלי ליום
על הנהג תחול השתתפות עצמית עד 2500$ אוס. לכל אירוע
 ביטוח מורחב VIP – אופציה 2 לקרוואנים
הפחתת ההשתתפות העצמית לאפס (לא כולל דגמי 4X4 ובכפוף לסייגים המפורטים בתנאים)
*לקרוואנים (לא כולל Cheapa) - תוספת 52$ אוסטרלי ליום
* לדגם Cheapa Hitop  - תוספת 33$ ליום
* לדגמי Cheapa 2/4/6 Berth - תוספת 45$ ליום
* לדגמי 4X4 - תוספת 54$ אוסטרלי ליום, על הנהג תחול השתתפות עצמית עד 500$ אוס. לכל אירוע. 

כיסוי ביטוחי נוסף לרכבי שטח 4X4
לשוכרים רכב שטח, קיימת אפשרות לביטוח נוסף בתוספת 350 דולר אוסטרלי 
את הביטוח הנ"ל ניתן לרכוש רק במידה ונרכש ביטוח מורחב אופציה 2 או חבילת "הכל כלול".
ביטוח זה כולל:
• כיסוי לנזק תאונתי לחלקו העליון או התחתון של הרכב
• כיסוי בלתי מוגבל במקרה של נזק לשמשות וצמיגים
• נזק לפרגולה חיצונית
• ק"מ ללא הגבלה
• הפחתת ההשתתפות העצמית לאפס (דמי הבטחון נשארים 500$)
• כיסוי הוצאות גרירה בדרכי שטח (רק במידה ושהרכב קיבל מראש אישור מחברת ההשכרה לנסוע בדרך בה קרה האירוע
• התהפכות עצמית Single Vehicle Rollover - מוגדרת כתאונה עצמית אשר לא מעורב בה רכב אחר בשום צורה ושכתוצאה ממנה נגרם נזק לרכב, כגון התהפכות של הרכב.
*ביטוח זה אינו מכסה רכב שקוע.

חשוב! סייגים – לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים:
על השוכר תחול אחריות מלאה לנזק שיגרם לרכבים או לצד שלישי כתוצאה מ:
• הפרה של תנאי הסכם השכירות
• נזק שנגרם לרכב כתוצאה מנהיגה בניגוד לחוק או בניגוד לחוקי התנועה
• נזק כתוצאה מהזנחה, זדון או שנגרם עקב התנהגות פזיזה (כגון ישיבה על גג הרכב), ונהיגה תחת אלכוהול/סמים
• נזק כתוצאה ממים - שקיעה ,חציית ערוצי מים/ נחלים/נהרות, נסיעה על חופים, נסיעה במים מלוחים או באזורים מוצפים במים
• נזק כתוצאה מתאונה עצמית/התהפכות של הרכב
• נזק כתוצאה מתאונה עצמית/התהפכות של הרכב אלא אם נרכשה חבילת "הכל כלול" (בדגמי קרוואנים לא כולל דגמי Cheapa) או כיסוי ביטוחי נוסף לרכבי 4X4 או תוספת התהפכות עצמית לדגמי Cheapa
• אובדן או גניבה של חפצים אישיים ודברי ערך
• שימוש לא נכון בשמנים ודלקים או שימוש בדלקים מזוהמים
• כל נזק וכן ההוצאות הכרוכות במקרה של החזרה, שיקום או חילוץ של רכב ששקע, נזנח, ניתקע בכל צורה
• גנבת הרכב כתוצאה מהזנחה (כגון איבוד מפתחות הרכב או רכב שלא ננעל)
• נזק לפרגולה, אלא אם נרכש ביטוח נוסף לרכבי 4X4
• נזק שנגרם לחלקו התחתון של הרכב, אלא אם נרכש ביטוח "הכל כלול" או כיסוי ביטוחי נוסף לרכבי 4X4
• נזק שנגרם לשמשות או צמיגים אלא אם נרכש ביטוח מורחב או חבילה להגנה על צמיגים ושמשות (לא תקף בדגמי Cheapa) או כיסוי ביטוחי מורחב לדגמי 4X4
• כל הרכבים מצוידים במכשיר מעקב. החברה רשאית לשלוח ללקוח התראות אם הלקוח נוסע בניגוד לחוקי ההשכרה או עובר את המהירות המותרת. לקוחות אשר באופן עקבי יתעלמו מההתראות יהיו כפופים לקנס בגובה 300$ אוסטרלי על כל הפרה שאותרה.

שירותים נוספים 
 שירות דרכים מורחב
5$ אוסטרלי ליום, מקסימום 125$ אוסטרלי לכל התקופה
שירות זה כולל פתיחת רכב שננעל מבחוץ, החלפת מפתח רכב עד לסכום של 120$ אוסטרלי, סטארט לרכב, גרר חירום עד מרחק של 25 ק"מ, החלפת צמיג שהתפנצ'ר בצמיג חילופי הנמצא ברכב, הבאת דלק לרכב עד 20 ליטר. עלויות Call Out עד לסכום של 150$ אוסטרלי. תקלות שאינן מכאניות אינן מכוסות תחת שירות זה והשוכר יופנה לסדנת שירות לקבלת סיוע.
 ביטוח נוסף לשמשות וצמיגים כולל שירות דרכים מורחב פלוס
10$ אוסטרלי ליום, מקסימום 250$ אוסטרלי לכל התקופה
שירות זה כולל נזק לשמשה אחת, שני צמיגים, פתיחת רכב שננעל מבחוץ, החלפת מפתח רכב עד לסכום של 120$ אוסטרלי, סטארט לרכב, גרר חירום עד מרחק של 25 ק"מ, החלפת צמיג שהתפנצ'ר בצמיג חילופי הנמצא ברכב, הבאת דלק לרכב עד 20 ליטר, עלויות Call Out עד לסכום של 150$ אוסטרלי.
 ביטוח התהפכות עצמית של הרכב  (Single vehicle rollover option)
אפשרי רק בדגמי Cheapa לרוכשים חבילת "הכל כלול"
תוספת של 7$ אוסטרלי ליום, מינימום 63$ אוסטרלי  

פרגולה חיצונית וטלוויזיה
לא תהיה אפשרות להשתמש בפרגולה חיצונית גם אם היא נותרה מותקנת בקרוואן משנים קודמות וזאת על מנת לצמצם נזקים ולחסוך בעלויות תיקון. חברת ההשכרה איננה מבטיחה קיום של פרגולה בקרוואן ואינה מספקת הנחיות לגבי שימוש בפרגולה. טלוויזיה קיימת ברוב הקראוונים, עם זאת, קליטה לא מובטחת ברחבי היבשת ולקוחות לא יפוצו על בעיות קליטה.

כסאות בטיחות
כסא תינוק מיועד לילדים מגיל 6 חודשים ועד כ-3 שנים בממוצע, שמשקלם 9-18 ק"ג או שגובהם עולה על 70 ס"מ.
כסא בוסטר מיועד לילדים בגילאים 3-7 שנים בממוצע, ושמשקלם 14-26 ק"ג.
• בשל תקני בטיחות שונים הנהוגים באוסטרליה וניו זילנד- מומלץ לא להביא כסא מהבית אלא לשכור דרך חברת ההשכרה.
• כסאות בטיחות לילד או תינוק ניתן לחבר בדגמי קרוואנים לארבעה או שישה נוסעים בלבד. המקסימום האפשרי הוא שני כסאות בטיחות.
• לא ניתן לחבר כסאות בטיחות בדגמים Cheapa Hitop, Cheapa 2 Berth, Hitop Camper, Tourer, Adventure Camper.
כסא בטיחות לתינוקות עד גיל חצי שנה - ניתן לחבר נגד כיוון הנסיעה, בדגמים לארבעה או שישה נוסעים בלבד, אך חברת ההשכרה אינה מספקת כסאות בטיחות לתינוקות שגילם 6 חודשים או פחות. על השוכר לדאוג לכסא בטיחות באופן עצמאי כולל קליפ נעילה לחגורת הבטיחות.

קנסות תנועה וחנייה
החברה תעביר ללקוח כל קנס שהתקבל מהרשויות בזמן ההשכרה - כגון קנסות תנועה, חנייה, מהירות, כבישי אגרה או כל קנס אחר. האחריות לתשלום הקנסות תחול על השוכר בתוספת של 75$ אוסטרלי דמי טיפול.

כבישי אגרה באוסטרליה
בשלוש הערים הגדולות Sydney, Melbourne, Brisbane ישנם כבישי אגרה. באחריות השוכר לשלם על המעבר בכבישים אלה, במידה והשוכר לא שילם, יגיעו החיובים אל חברת ההשכרה וזו תחייב את השוכר בתוספת של 75$ אוסטרלי דמי טיפול.

חבילת כבישי אגרה
45$ אוסטרלי 
בתחנת איסוף הרכב ניתן לרכוש מראש חבילה המאפשרת נסיעה חופשית בכבישי אגרה ברחבי אוסטרליה עד למקסימום של 55$ אוסטרלי. החבילה אינה פוטרת את השוכר מקנסות תנועה וחנייה ומדמי טיפול בעבור קנסות כאלה. בתחנות ההשכרה מסופק מידע לגבי כבישי אגרה וכיצד ניתן לשלם את האגרות.

אחריות ותחזוקה
• השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות, תחרויות, הסעת נוסעים או סחורות למטרות רווח או הובלה, אירועי ספורט, מבחני רכב מכל סוג או להובלת חומרים דליקים, רעילים או מסוכנים, אין להשכיר את הרכב לגורם אחר או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה.
• אסור לנסוע באזורים בהם יש אסון טבע, מזג אויר קיצוני או בנסיבות קיצוניות אחרות.
• אין לנוע בדרכים האסורות ע"פ ההסכם (ראה סעיף הגבלות תנועה) ללא אישור מפורש בכתב מחברת ההשכרה.
• לקרוואן אסור לגרור או להוביל רכב אחר כגון סירה, קרון ניגרר, אופנוע וכדומה ללא אישור מפורש בכתב מחברת ההשכרה.
• אין להסיע כמות נוסעים מעל המותר, אין להעמיס מטען במשקל חורג ממה שלרכב מותר להסיע.
• אין לנהוג בדרכים לא סלולות או שאינן מיועדות לנהיגת כלי רכב רגיל (מלבד דגמי 4X4 על פי התנאים)
• על השוכר לדווח לתחנת ההשכרה בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד במהלך תקופת השכירות.
• באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק, להקפיד למלא את סוג הדלק הנכון על פי הוראות היצרן וכן לבדוק שמנים נוזלי קירור כל 500 ק"מ. נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח.
• באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי.
• הלקוח יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג.
• הסברים על אופן אחזקת הרכב ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף.

שירות דרכים
חברת ההשכרה מפעילה מוקד חירום טלפוני 24 שעות לסיוע בבעיות מכאניות. בכל בעיה הקשורה ברכב או לציוד חובה על השוכר להתקשר ולדווח מיידית לחברת ההשכרה באמצעות קו  השירות הטלפוני וזאת תוך 24 שעות מגילוי הבעיה, על מנת לאפשר לחברה לפתור את הבעיה במהלך תקופת ההשכרה.
מוקד השירות (שיחת חינם בתוך אוסטרליה): 1-800-777-779
במידה והשוכר לא הודיע מיד על הצורך לתקן, ואם לחברה לא ניתנה ההזדמנות כדי לעזור לו למצוא פתרון, לא יהיה השוכר זכאי להחזר או פיצוי.

תיקונים
במקרים שבהם נגרם נזק לרכב שלא באשמת הלקוח, ניתן לקבל החזר הוצאות עבור תיקונים, עם הצגת קבלות בלבד.
לתיקונים קלים או להחלפת ציוד קטן במטבח אין צורך באישור מיוחד עד סכום של 100$ אוסטרלי. לתיקונים מעל 100$ אוסטרלי – נדרש אישור מיוחד מהחברה.

במקרה של תאונה
בכל מקרה של תאונה יש להתקשר ולדווח למוקד השירות הטלפוני לא יאוחר מתוך 24 שעות מזמן האירוע בצירוף דו"ח משטרה.

השבתת רכב 
במידה והטיול הופרע עקב תקלה שמשביתה את הרכב, מסיבה שאינה תאונה ולא תקלה שנגרמה ע"י הלקוח, למשך יותר מ-12 שעות תיקון מרגע הדיווח לחברת ההשכרה, הלקוח יהיה זכאי להחזר כספי בגובה של מקסימום המחיר היומי, עד שהתקלה תתוקן. כשל  או תקלה במערכות או באביזרים אשר כוללים מזגן ביחידת המגורים, משאבת מים, מקלחת, שירותים, מקרר, כיריים, גריל, חייבים להיות מוערכים תחילה על ידי תחנת ההשכרה או מתקן/בעל מקצוע מורשה. החזר מותנה בכך שהלקוח יצר קשר עם חברת ההשכרה לצורך תיקון התקלה וכן בשיתוף פעולה מלא של הלקוח לשם ביצוע התיקון.  במידה והלקוח לא הודיע לחברת ההשכרה על התקלה, הלקוח לא יהיה זכאי לדרוש החזר כספי או לתבוע פיצוי. תקלות במכשירים חשמליים כגון Wi-Fi, מכשירי ניווט וטיול, רדיו, טלוויזיה, CD או DVD, פרגולה, בקרת שיוט (קרוז קונטרול) וכו', אינם נחשבים כתקלה המשביתה את הרכב.
חברת ההשכרה לא תישא באחריות לפיצוי כספי במקרים הבאים והאחריות כולה תחול על הלקוח:
 תקלה במזגנים בטמפרטורות של מעל 36 מעלות צלזיוס.
 תקלה במכשירי חימום הפועלים על חשמל על גז בטמפרטורות של מתחת ל-4 מעלות צלזיוס.
 תקלה כתוצאה מקפיאה של משאבת מים או מכלי מים בטמפרטורות מתחת ל-2 מעלות צלזיוס.

הגבלות תנועה
• לקרוואנים חל איסור מוחלט לנהוג בדרכים שאינן סלולות, דרכי עפר, חופים או דרכים שאינן מתוחזקות כראוי. התנועה על דרך עפר מתוחזקת היטב מותרת עד 10 ק"מ מקמפינג.
• ניתן לנסוע על כל אי על דרכים סלולות בלבד כל עוד יש אישור בכתב מהחברה טרם היציאה.
• שוכר שיטייל באזורים אסורים ללא אישור מוקדם על כך מחברת ההשכרה יהיה כפוף למלוא האחריות במקרה של נזק או תאונה, ועלול להיות כפוף לקנס של 300$ אוסטרלי על כל כניסה לאזור אסור.

הגבלות תנועה לקרוואנים (לא רכבי 4X4)
• Queensland – חל איסור לנסוע ב-Fraser Island, Moreton Island. אזורים מוגבלים לנסיעה (נדרש אישור מחברת ההשכרה טרם נסיעה) –  North Stradbroke and Magnetic Island, North of Laura/Cooktown
• South Austrlia – אזורים מוגבלים לנסיעה (נדרש אישור מחברת ההשכרה טרם נסיעה) – Kangaroo Island
• Tasmania – אזורים מוגבלים לנסיעה (נדרש אישור מחברת ההשכרה טרם נסיעה) – Bruny Island. על הנוסעים בדגמי Cheapa לקבל אישור לפני נסיעה לטזמניה

הגבלות תנועה לקרוואנים

הגבלות תנועה לרכבי 4X4

הגבלת תנועה לרכב 4X4 באוסטרליה 
* הנסיעה ל-Cape York אסורה בין התאריכים 1 בדצמבר ל-31 במאי ובשאר השנה נדרש אישור לטייל באזור זה.
* מ1 באפריל 2023 הוסרה המגבלה על Warburton.

הגבלות תנועה לרכ 4X4 ליציאות מ 1 באפריל 2023

הגבלות תנועה על רכבי 4X4

קילומטראז'
למרות שאין הגבלה על כמות הק"מ, ההמלצה למען ביטחונכם היא לא לנסוע יותר מ-250 ק"מ ביום (כ-4-5 שעות נסיעה...שזה לא מעט!). רצוי לבצע עצירות  למנוחה ולהתרעננות כל שעתיים לערך.

כללי נהיגה וטיפים לטיולים ברכב 4X4
קראו כאן

הזמנת מעבורות
מומלץ להזמין מעבורת לפי אורך רכב של 7.7 מטר, ללא קשר לאורך הרכב המושכר, כדי להמנע מבעיות של חוסר מקום על המעבורת, במיוחד בשיא העונה.

רכב חילופי
הזמנת הרכב היא לקטגוריה ולא לרכב ספציפי. במידה ומסיבה שאינה בשליטת החברה לא ניתן לספק את הרכב שהוזמן, לחברה הזכות לתת רכב חילופי דומה או רכב משודרג, גדול יותר, ללא תוספת תשלום.  פעולה זו אינה הפרת חוזה ואינה מזכה את הלקוח בהחזר.
במידה והלקוח יהיה מעוניין מרצונו החופשי ברכב אחר קטן/זול יותר - הדבר יתאפשר רק על בסיס רכב פנוי. במקרה כזה הלקוח אינו זכאי להחזר כספי.
במידה ומסיבה כלשהיא שאינה בשליטת החברה, לא יימצא רכב חילופי מתאים, אחריות החברה מסתכמת בהחזר כספי עבור ימי ההשכרה בלבד. במקרה שלא ניתן לספק רכב חילופי עקב כשל מכני (אלא אם כן הנזק נגרם ע"י השוכר עצמו) , אחריות החברה מסתכמת בהחזר כספי עבור ימי ההשכרה שנותרו.

עישון ובעלי חיים
עישון - חל איסור לעשן ברכב.
בעלי חיים - מותר להסיע כלבי מחמד בקרוואן עם אישור מראש מחברת ההשכרה בעת ביצוע ההזמנה. להסעת כלב חלה בתוספת של 200$ אוסטרלי (250$ מאפריל 2023). על הסעת כלבי נחייה לא חלה תוספת תשלום זו.
חברת ההשכרה רשאית לגבות קנסות לכיסוי הוצאות ניקיון במידה והרכב יחזור עם לכלוך או ריח עקב בע"ח או עישון.

כללי
המחירים והתנאים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב ספיציפי.  התמונות והמידות הן להמחשה בלבד.
הקרוואנים עשויים להיות שונים בצורתם מאלו המופיעים בפרסום.
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה