תנאים כלליים

תנאים כלליים

STO / Compact Plus
מחירים | תנאים

תנאים כלליים - שבדיה - לדגמי STO

לדגמים STO - Urban, Compact, Comfort, Family

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה וכבישי אגרה

הזמנות ותשלומים
הזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה של רכב ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בסך 20% מסך ההשכרה, מינימום 4000 קרונות שבדיות.
המקדמה לא תוחזר במקרה של ביטול הזמנה.
שאר התשלום יועבר עד 65 יום לפני יום איסוף הרכב.
התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד, לפי שער קרונה שבדית מזומנים גבוה ביום התשלום.
לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
להזמנות שבוצעו פחות מ-65 יום לפני, נדרש תשלום מיידי בכרטיס אשראי עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.

מינימום ימי השכרה 
מינימום של 7 ימי השכרה

דמי ביטול

65 ימים או יותר לפני יום איסוף הרכב: 20% מהסכום הכולל, מינימום 4000 קרונות (המקדמה)
64-55 ימים לפני יום איסוף הרכב :35% מהסכום הכולל של ההזמנה, מינימום 4000 קרונות
54-20 ימים לפני יום איסוף הרכב :55% מהסכום הכולל של ההזמנה, מינימום 5000 קרונות
19-4 ימים לפני יום איסוף הרכב: 85% מהסכום הכולל של ההזמנה, מינימום 7000 קרונות
3 ימים או פחות לפני יום האיסוף או אי הגעה: 100% מהסכום הכולל
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בנוסף לדמי הביטול - 500 קרונות אם הלקוח הודיע על ביטול יותר מ-7 ימי עסקים לפני יום תחילת השכירות, 1200 קרונות אם הביטול חל 7 ימי עסקים או פחות לפני יום תחילת השכירות.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית, באותה תחנת השכרה ובכפוף לזמינות ולאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול מרגע ביצוע ההזמנה. לפרטים ולרכישה

שינוי הזמנה
המחיר היומי עשוי להשתנות מדי סופשבוע בכפוף להיצע וביקוש. כל שינוי בהזמנה כפוף לשינויים מהמחיר המקורי ולתמחור מחדש של כל ההזמנה לפי המחיר היומי שיחול ביום השינוי, או לפי הגבוה מביניהם.  בנוסף, הלקוח יחויב ב-350 קרונות עבור כל שינוי שיבוצע אחרי שההזמנה אושרה ועד מועד התשלום הסופי וב-650 קרונות עבור כל שינוי שיבוצע לאחר שההזמנה שולמה במלואה.
ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף. שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית ובכפוף לזמינות הרכבים.
שינויים שיגרמו לתמחור מחדש של ההזמנה ע"פ המחירון הגמיש:
שינוי שם השוכר,
שינוי גודל/סוג הרכב,
שינוי תאריך האיסוף,
שינוי תאריך ההחזרה,
ביטול והזמנה מחדש.
שינוים שלא יגרמו לתמחור מחדש: שינוי מספר הנוסעים (כל עוד נשאר גודל הרכב המקורי) או הוספת פריטים אופציונליים לתשלום מראש (כמו ציוד).
במידה וההזמנה זזה בתאריכים ב-3 ימים או יותר או שתקופת השכירות קוצרה ב-3 ימים או יותר - חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה המקורית ולחייב דמי ביטול.
קיצור תקופת השכירות (הפחתת ימים) או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה אינם מזכים בהחזר כספי.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.
שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או ההחזרה ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש.

דמי בטחון 
על השוכר להפקיד בתחנה דמי ביטחון בסך 11,000 קרונה שבדית באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי ויזה או מאסטרכרד בלבד. החברה אינה מקבלת כרטיסי אשראי מסוג אמריקן אקספרס או דיינרס.
מזומן, כרטיסי דביט וכרטיסים נטענים למיניהם לא יתקבלו!
הרכב לא יימסר מבלי ששולמו דמי הביטחון.
דמי הבטחון יורדים בפועל מהחשבון . יש לדאוג למסגרת בחשבון.
לאחר החזרת הרכב ללא נזקים או תביעות נוספות כמו קנסות תנועה, קנסות חניה, יוחזרו דמי הביטחון לחשבון כרטיס האשראי. תיקונים או תשלום קנסות/דוחות תנועה יקוזזו מדמי הביטחון ובנוסף השוכר יחויב בדמי טיפול בסך 250 קרונות עבור כל קנס.
חשוב: ההזמנה תבוצע על שם השוכר הראשי. השוכר הראשי חייב להיות גם הנהג הראשי וגם בעל כרטיס האשראי לצורך הפקדת דמי הבטחון ביום קבלת הרכב.
חשוב:  דמי הביטחון מוחזרים לחשבון כרטיס האשראי של הלקוח, בדרך כלל עד שבועיים לאחר החזרת הרכב. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לקרונה השבדית. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

כיסוי ביטוחי

מחיר ההשכרה כולל
• ביטוח צד שלישי ללא הגבלה עבור נזק לרכוש או פגיעה גופנית עד 300 מליון קרונות שבדיות.
 ביטוח כנגד נזק לרכב הכולל השתתפות עצמית של 11,000 קרונות שבדיות לארוע. ההשתתפות העצמית חלה על כל ארוע תאונתי בניפרד.

ביטוח מורחב CDW - מומלץ
חברת ההשכרה מציעה ביטוח מורחב בעלות של 200 קרונות ליום. ביטוח זה מפחית את ההשתתפות העצמית מ-11,000 קרונות ל-1500 קרונות שבדיות לארוע הראשון בלבד ורק במקרה של תאונה ותקף רק בתחנת שטוקהולם. ניתן לרכוש את הביטוח מראש בלבד בעת הביצוע ההזמנה.

ביטוח נוסף
בנוסף, מומלץ לרכוש בארץ ביטוח החזר השתתפות עצמית למקרה של נזק חיצוני לקרוואן. להצעה ולרכישת הביטוח

לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים גם עם רכישת ביטוח מורחב
• הפרת תנאי החוזה
• נזק שנגרם כתוצאה מהזנחה או רשלנות מצד הנהג
• נזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר, למשל הפעלה שגויה של פרגולה, מכלי מים, AddBlue ומיכל דלק
• נהיגה באזורים אסורים או בדרכים שאינן סלולות
• נהיגה תחת אלכוהול או סמים
• פגיעה בזדון או מקרים של ונדליזם
• נהיגה תחת עייפות או חוסר עירנות של הנהג
• נזק שנגרם לרכב ובמיוחד לחלקו העליון של הרכב או לפרגולה במקרים של אי ציות לחוקי תנועה כגון התעלמות משלטי הגבלת גובה, גשרים, מנהרות או נזק שנגרם כתוצאה מאי הבאה בחשבון של מידות הרכב - נסיעה לא זהירה לאחור (רוורס) ללא הכוונה, חוסר זהירות ואי הבאה בחשבון של כבישים צרים, חריגה מכמות המשקל המותרת לנשיאה ברכב
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה ע"י נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב ע"פ תנאי החוזה
• שימוש ברכב שלא למטרה שלמענה נשכר כגון השתתפות בתחרויות, הובלת חומרי מלחמה או חומרים מסוכנים אחרים
• עזיבת מקום תאונה ללא דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה
• נטישת רכב 
• נזק לפנים הקרוואן (כגון נזק לריהוט)
• נזק כתוצאה משימוש בדלק לא נכון (תדלוק שגוי), אי מילוי מים, שמן או AdBlue והתעלמות ממדדי האזהרה ברכב
בכל מקרה של הפרת תנאי ההשכרה מכל סוג שהוא מצד השוכר, חברת ההשכרה זכאית לבטל את חוזה ההשכרה ללא התראה.

דלק, גז והוצאות שוטפות
 עלויות תפעול נורמליות שוטפות ודלק יחולו על חשבון הלקוח.
 דלק - הרכב יימסר עם מכל מלא ויוחזר עם מכל מלא.
 רכב שלא יוחזר עם מכל דלק מלא - הלקוח יחויב עבור כמות הדלק החסרה (כולל AddBlue) ובנוסף ב- 550 קרונות שבדיות עלות עבודה
• גז - הרכב נמסר בדר"כ עם מכל גז ראשון מלא ומכל שני מלא חלקית (בדגמים בהם ישנם שני מכלים). מילוי גז במידה ונגמר, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו. אין צורך להחזיר את מכל/י הגז מלא/ים.

דרישות מהנהג
גיל המינימום לנהג הוא 25 שנה.
לשוכרים רכב שמשקלו עד 3.5 טון - נדרש רישיון בתוקף שנה לפחות.
לשוכרים רכב שמשקלו מעל 3.5 טון -  נדרש רישיון בתוקף שלוש שנים לפחות, המתאים למשקל הרכב (רשיון גימל).
על כל הנהגים ברכב להצטייד ברשיון בינלאומי בנוסף לרשיון הישראלי המתאים לסוג הרכב.
רק נהגים שיירשמו בחוזה השכירות מורשים לנהוג ברכב. על השוכר לספק את פרטי כל הנהגים כולל שם וכתובת והשוכר הוא הנושא היחיד באחריות כלפי החוזה.
על השוכר להציג בתחנת איסוף הרכב רשיון נהיגה בתוקף, דרכון בתוקף וכן כרטיס אשראי בינלאומי להפקדת דמי הביטחון.

איסוף והחזרה

הגעה לתחנות / העברות
קבלת הרכב והחזרתו הן בתחנת ההשכרה בלבד, אישית ע"י השוכר. אין אפשרות לקבל או להחזיר רכבים בשדה התעופה גם לא בתוספת תשלום.
ההגעה והחזרה מהתחנה הן באופן עצמאי, בתחבורה ציבורית או במונית לפי דף ההנחיות שיסופק.
למעוניינים - ניתן להזמין הסעות בתשלום לתחנה או ממנה לשדה התעופה.
מסיבות בטיחותיות, לקוחות המגיעים בטיסות טרנס-אטלנטיות ארוכות אינם רשאים לנהוג במוטורהום ביום ההגעה ומתבקשים ללון בלילה הראשון במלון. יש לספק פרטי טיסה בעת ההזמנה.
בשיא העונה ייתכנו עיכובים בתהליך מסירת הרכב. מומלץ לא להזמין מעבורות ביום איסוף הרכב.

הסעות 
ניתן להזמין הסעות בתשלום מ/אל שדה התעופה.
יש לעדכן בפרטי הטיסות עם הזמנת הקראוון ולא יאוחר מ-3 שבועות לפני מועד היציאה ולעדכן בטלפון זמין.
הנהג ימתין בשדה התעופה ביציאה מהמכס, עם שלט McRent.
אם הנוסע לא מוצא את הנהג-  ניתן להגיע לאחת מנקודות המפגש המצויינות, להתקשר לתחנת ההשכרה והם ינחו את הנהג להגיע לנקודה הרצויה:
 טרמינל 2 או 3 - דלפק המידע בטרמינל 2
 טרמינל 4 - דלפק המידע
 טרמינל 5 - דלפק המידע

צ'ק אין מוקדם - חובה
שימו לב – חובה לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה עד כשבועיים לפני תחילת ההשכרה באמצעות הקישור שסופק לכם בזמן אישור ההזמנה או עם שובר ההשכרה.
אנו ממליצים לעשות זאת מיד עם אישור ההזמנה או בעת קבלת השובר.
כמו כן חובה להתקשר לתחנה לפחות 3 ימי עבודה לפני תאריך תחילת ההשכרה כדי לארגן את שעת איסוף הרכב.

שעות פעילות התחנה
התחנות סגורות בימי ראשון ובחגים המפורטים:
2023: 01 בינואר, 06 בינואר, 07 באפריל, 10 באפריל, 01 במאי, 18 במאי, 06 ביוני, 24 ביוני, 04 בנובמבר, 25-26 בדצמבר (כריסטמס)
2024: 01 בינואר, 06 בינואר, 29 מרץ, 31 מרץ, 01 באפריל, 01 במאי, 9 במאי, 19 במאי, 06 ביוני, 22 ביוני, 02 בנובמבר, 25-26 בדצמבר (כריסטמס)

נוהלי איסוף הרכב

• שטוקהולם
בימים שני עד חמישי בין השעות 14:00-16:00
בימי שישי בין השעות 13:00-15:00
בימי שבת בין השעות 12:00-14:00
איסוף בשבת אפשרי באישור מראש בלבד ובתוספת של 650 קרונות שבדיות עבור כל שבת.
• אומאו
בימים שני עד שישי בין השעות 14:00-16:00
בימי ראשון כל התחנות סגורות. אין קבלת רכבים.

לפני איסוף הרכב, יש לקחת בחשבון לפחות שעה להסברים והדגמות על השימוש במוטורהום – ההשתתפות חובה. אם חל עיכוב בהדרכה באשמת השוכר הוא ישלם על כל נזק שהוא שייגרם עכב כך לחברת ההשכרה (מומלץ להביא נייר וכלי כתיבה).
יש להציג רשיונות (ישראלי ובינלאומי) וכן דרכונים.
בתום התהליך יש לחתום על חוזה השכירות וטופס שחרור, המעיד כי הרכב נמסר לשביעות רצונכם.

חשוב! זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

נוהלי החזרת הרכב

• שטוקהולם - בימים שני עד שישי בין השעות 08:00-10:00  / בימי שבת  09:00-11:00
החזרת רכב בשבת באישור מראש בלבד ובתוספת של 650 קרונות שבדיות עבור כל שבת.
• אומאו - בימים שני עד שישי בין השעות 09:00-11:00  
בימי ראשון ובחגים כל התחנות סגורות. אין החזרת רכבים.
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת.
חשוב: הרכב יוחזר עם מיכל דלק מלא, מיכל שירותים ריק, ונקי מבפנים.
רכב שיוחזר כשאינו נקי מבפנים יחויב בדמי ניקיון  בסך של 2000 קרונה שבדית.
רכב שיוחזר כשמכלי המים והשירותים אינם מרוקנים יחויב בסך של 900 קרונה שבדית בשטוקהולם / 1500 קרונה שבדים באומאו.
במידה והרכב הוחזר כשטנק הדלק אינו מלא - הלקוח יחויב עבור כמות הדלק החסרה (כולל AddBlue) ובנוסף 550 קרונות שבדיות עלות עבודה.
בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על  טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל  ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
טיסות חזרה: החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר, אלא משעות הצהרים  ואילך. יש להביא בחשבון התייצבות בשדה התעופה לפחות שעתיים וחצי לפני טיסה וכן זמן הגעה לשדה.

החזרה מאוחרת
במקרה של החזרה מאוחרת מעבר לשעה שנקבעה – ייגבה תשלום בגובה 1000 קרונות שבדיות לשעה או פחות משעה עד מקסימום תשלום יום השכרה. במידה וזמן ההחזרה אינו תואם את הזמן המופיע בחוזה, לא יחולו עוד יחסי שוכר-משכיר כמופיע בחוזה. במקרה של תביעות שיגרמו לחברה או מצד השוכר הבא בתור, עקב החזרה מאוחרת- השוכר ישא במלא האחריות וההוצאות.

החזרה מוקדמת
אין החזר כספי על ימים שלא נוצלו על בגין החזרת הרכב לפני הזמן שנקבע בחוזה.

אחריות ותחזוקה
על השוכר חלה חובת דיווח לתחנת ההשכרה בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד במהלך תקופת השכירות. באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק.  נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח. כמו כן באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי. הלקוח יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג. 
חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות הבאות: תחרויות, הובלה של חומרים רעילים, מתלקחים או חומרים מסוכנים אחרים או  לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה, במיוחד באזורים שאינם מיועדים לנהיגה.
הסברים על אופן אחזקת הרכב  ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף.

תיקונים 
על הלקוח לדווח לחברת ההשכרה בעת החזרת הקרואן על כל פגם בקרואן / בציוד שנתגלה במהלך ההשכרה.
לאחר היציאה מתחנת ההשכרה ניתן לבצע תיקונים הכרחיים בלבד ללא אישור עד סכום של 1000 קרונה שבדית.
לתיקונים מעל סכום של 1000 קרונה שבדית, נידרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני.
החזר הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש- יוחזרו כנגד הצגת קבלות מקוריות בלבד, אלא אם כן הנזק נגרם באשמת השוכר.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים של פיאט 24 שעות באירופה. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, חובה על הלקוח להתקשר ישירות לקו הסיוע הטלפוני. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע. משך זמן התיקון תלוי במדינה בה קרה האירוע ויכול להתעכב מסיבות הקשורות למדינה בה הוא קרה כאשר העיכוב לא קורה באשמת חברת ההשכרה.

רכב חלופי
במידה והרכב הושבת כליל עקב תקלה שאינה באשמת הלקוח, ובמידה ותקלה זו מתמשכת מערב לזמן סביר, החברה המקומית רשאית להציע לשוכר רכב חילופי מקטגוריה דומה בתוך זמן סביר. במקרה זה הלקוח לא זכאי להחזר כספי גם אם החליט לקצר את משך ההשכרה כתוצאה מסיבה כלשהי. במידה וחברת ההשכרה מציעה לשוכר רכב חלופי מקטגוריה קטנה יותר בהסכמת הלקוח, הלקוח יהיה זכאי להחזר בגובה ההפרש הכספי בין הדגמים.
במידה והרכב הושבת כליל באשמת הלקוח, חברת ההשכרה רשאית לסרב לספק רכב חלופי והלקוח לא יהיה זכאי לכל החזר כספי. במידה והחברה תסכים לספק רכב חילופי, היא זכאית לגבות מהלקוח דמי שינוע של הרכב המוצע.

שידרוג, אספקת רכב
במידה ואין רכב מהקטגוריה שהוזמנה, מסיבות שאינן בשליטת החברה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לספק ללקוח  רכב מקטגוריה דומה או גבוהה יותר עם אותו ציוד, ללא חיוב נוסף. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה ויהיו הוצאות נוספות בגין קבלת רכב גדול יותר כמו כבישי אגרה, מעבורות וכדומה, העלות תכוסה ע"י השוכר בלבד.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב מאותה קטגוריה או מקטגוריה גבוהה יותר, החברה רשאית לספק ללקוח רכב מקטגוריה נמוכה יותר. במקרה כזה החברה תחזיר ללקוח את ההפרש במחיר בין הקטגוריה שהוזמנה ושולמה לבין הקטגוריה שסופקה. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב חילופי מאותה קטגוריה או מקטגוריה אחרת, החברה זכאית להציע ללקוח רכב מתחנת השכרה שונה מהתחנה שהוזמנה במקור. במקרה כזה המחירים שיחולו הינם המחירים של התחנה החדשה. עלויות אפשריות נוספות יחולו על השוכר.
במידה וחברת ההשכרה הציעה רכב חלופי בתחנה אחרת והשוכר אינו מעונין באופציה שהוצעה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל את החוזה ללא דמי ביטול. במידה וההזמנה שולמה, חברת ההשכרה תשיב ללקוח את הסכומים ששולמו.
הוראות אלו יחולו, בין השאר, במקרים של עיכוב באספקה או אי אספקה של הרכב. כמו כן במקרים של הרס הרכב כתוצאה מכח עליון, תנאי מזג אוויר, פיצוץ, שריפה, גניבה, פריצה, שינוי תקנות חוקיות או שינוי תקנות בכלל.

מה לעשות במקרה של תאונה 
בכל מקרה של תאונה, התנגשות עם בעלי חיים, שריפה, פריצה או נזק לרכב (גם במקרה של נזק קל) -  על הלקוח לדווח מיידית למשטרה ולחברת ההשכרה באמצעות קו הסיוע הטלפוני או לתחנת ההשכרה ממנה נלקח הרכב. אין לחתום על טופס הודאה באשמה ואין לעזוב את מקום האירוע ללא דיווח למשטרה.
בעת החזרת הרכב, יש להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט וכן את שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, פרטים מלאים של צד שלישי, פרטי חברת הביטוח ומספר פוליסת הביטוח, פרטי רישיון הנהיגה, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים, כתובותיהם ופרטי העדים אם ישנם.
חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לצד גימל במידה ויש סיבה מוצדקת.
אי דיווח לפי התנאים ימנע מהלקוח כל אפשרות לבקשת פיצוי.
במקרה של שוד או גניבת הרכב יש לדווח באופן מיידי למשטרה ולחברת ההשכרה, ולא יאוחר מ-24 שעות מהאירוע, אחרת לא יחול כיסוי ביטוחי, בנוסף, על הלקוח להחזיר את מפתחות הרכב לתחנה אחרת הלקוח יחויב במלוא האחריות ויחויב במלוא ערך הרכב.

פגיעה ברכוש או ברכב אחר כשהבעלים אינו נוכח - כך עליכם לפעול
כאשר אתם מטיילים עם קרוואן באירופה, חשוב לדעת את החוקים המקומיים ששונים מהנהוג אצלנו.
בישראל, אם פגעתם עם רכבכם ברכב אחר וזאת כאשר בעליו אינו נוכח, נהוג לעיתים להשאיר פתק עם פרטי הצד הפוגע.
באירופה לעומת זאת הכללים אחרים לגמרי:
*
במקרה שפגעתם ברכב אחר או בנכס/רכוש של מישהו, עליכם לחפש את הבעלים וליידע אותו.
אם לא הצלחתם למצוא את הבעלים, עליכם להמתין לפחות 30 דקות במקום האירוע. אם הבעלים לא הגיע למקום אחרי חצי שעה, עליכם לפנות למשטרה וליידע אותה בפרטי האירוע.
חשוב מאוד - אין להשאיר פתק על הרכב ולנסוע – זוהי עבירה פלילית שנחשבת ל"פגע וברח"!
הענישה במקרה של בריחה ממקום תאונה היא קנס כבד, 1,000 אירו מינימום! במידה והיה עד שראה את התאונה, הוא עלול לדווח למשטרה והשוטרים יחכו לכם במקום בו אתם אמורים להחזיר את הקרוואן ורשאים לעכב אתכם מלעלות לטיסה! הפרוצדורה לאחר מכן עשויה לארוך שעות רבות שבסופן תחויבו לשלם קנס ופיקדון.
*
שימו לב! החוק אינו מבחין בין נזק גדול לבין שריטה קטנה. התנהלות שגויה מצידכם עלולה להוביל לקנסות כבדים ולהסתבכות עם המשטרה.

מגבלות גיאוגרפיות
הנסיעה בקרוואן לפסטיבל אזורה Ozora אסורה! כמו כן הנסיעה בקרוואן למדינות הבאות אסורה בהחלט: רוסיה, מולדובה, אוקראינה, בלרוס ,טורקיה וכן אסורה הנסיעה לכל מדינה אחרת מחוץ אירופה וכן לכל מדינה מחוץ לאירופה וכן לאזורי משבר או מלחמה. 

תשלום עבור כבישי אגרה בנורבגיה - חובה
על כל הנוסעים לנורבגיה לשלם מראש עבור "אגרת כבישים" תשלום חובה של 60 קרונות שבדיות לכל יום השכרה, בלי קשר לכמות ימי השהות בנורבגיה עצמה.

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לתקנים ולזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. באחריות הלקוח להזמין כסאות בטיחות התואמים את גיל הילדים, משקלם וגובהם. ניתן להתייעץ על כך עם צוות מוטורהום לפני ביצוע ההזמנה. באופן כללי לתינוקות עד גיל שנתיים אנו ממליצים להביא את כסא הבטיחות אליו הם רגילים מהבית.

בעלי חיים
לקוח המעוניין לצרף חיית מחמד חייב לדווח על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. תחנות מסוימות אוסרות על הסעת בעלי חיים ותחנות אחרות מאפשרות הסעת בעלי חיים אך נדרש לכך אישור מראש ותשלום מראש בסך 550 קרונות. במידה והתקבל לכך אישור מראש, באחריות השוכר לדאוג כי הרכב יוחזר נקי וללא נזקים. נזקים שייגרמו לרכב, נזקים שייגרמו לחברת ההשכרה כגון שיבוש או עיכוב בהשכרה הבאה וכן הוצאות ניקוי יסודי - יחולו על השוכר.

עישון
העישון אסור בכל הרכבים. הלקוח ישא באחריות ובעלויות של כל נזק שהוא שנגרם לרכב בעקבות הפרת איסור זה, כגון ניקוי יסודי של הרכב, מסירה מאוחרת של הרכב לשוכר הבא מסיבות אלו.

חשוב - זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף. חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום.  הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול.
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז - מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
כל התמונות והמידות המופיעות בפרסום הן להמחשה בלבד. ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב או מודל ספציפי. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה.
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה