תנאים כלליים

תנאים כלליים

תנאים כלליים - ספרד - לדגמי SPA1

ביטול ושינויים
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה

מינימום ימי השכרה
המינימום 7 ימי השכרה בכל התקופות

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה (קבוצה) ולא לדגם מסוים.
כל התמונות הן להמחשה בלבד. בשל שינויים ברכש ובצי הרכבים המתבצעים מפעם לפעם, ייתכנו שינויים בין הדגמים המופיעים בפרסום לבין הדגמים בפועל.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בסך 30% מהתשלום הכולל בכרטיס אשראי ויזה או מסטרכארד. המקדמה לא תוחזר בכל מקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 55 יום לפני יום קבלת הרכב, לפי שער אירו מזומנים גבוה ביום התשלום.
התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד. לתשלום בהעברה בנקאית, פריסת תשלומי קרדיט צ'ק או מזומן - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
תשלום במזומן ע"פ חוק המזומן. על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
להזמנות שבוצעו פחות מ-55 יום לפני תאריך תחילת השכירות, נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.

דמי ביטול

35 יום או יותר לפני יום איסוף הרכב: 50% מסה"כ ההזמנה
34-20 לפני יום איסוף הרכב: 80% מסה"כ ההזמנה
19 יום או פחות לפני יום איסוף הרכב, או אי הגעה: 100% סה"כ ההזמנה
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בנוסף לדמי הביטול - 75 אירו אם הלקוח הודיע על ביטול יותר מ-7 ימי עסקים לפני יום תחילת השכירות, 120 אירו אם הביטול חל 7 ימי עסקים או פחות לפני יום תחילת השכירות.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול מרגע ביצוע ההזמנה.
לפרטים ורכישת הביטוח און ליין באתר מוטורהום

ביטוח נוסף
מומלץ לרכוש בארץ ביטוח החזר השתתפות עצמית
פרטים באתר מוטורהום

שינוי הזמנה
שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או ההחזרה ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש.
כל שינוי בהזמנה לאחר שאושרה ועד מועד התשלום הסופי - 35 אירו. כל שינוי בהזמנה לאחר ששולמה במלואה - 55 אירו.
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית ובכפוף לזמינות ולאישור מספק הרכב. כל שינוי כפוף לאישור בכתב ממרכז ההזמנות.

דמי בטחון 
עם איסוף הרכב בתחנה, על השוכר להפקיד דמי ביטחון בסך 700 אירו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד - ויזה, מאסטרכרד או אמריקן אכספרס, על שם השוכר הראשי. דמי הבטחון יורדים בפועל, יש לדאוג למסגרת בחשבון.
חשוב: החברה אינה מקבלת כרטיסי דביט או כרטיסים נטענים מכל סוג שהוא. כמו כן לא ניתן לשלם את דמי הביטחון במזומן. הרכב לא יימסר מבלי ששולמו הסכום המלא ודמי הביטחון בכרטיס אשראי. לאחר החזרת הרכב ללא נזקים או תביעות נוספות כמו קנסות תנועה , קנסות חניה , יוחזרו דמי הביטחון לחשבון כרטיס האשראי. תיקונים או תשלום קנסות יקוזזו מדמי הביטחון.
חשוב: דמי הביטחון מוחזרים לחשבון כרטיס האשראי שנמסר, בדרך כלל בין 10 ימים לשבועיים לאחר החזרת הרכב. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לאירו. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

תנאי רשיון הנהיגה ודרישות מהנהג
על הנהג להיות מעל גיל 25 ומחזיק ברשיון נהיגה לפחות 3 שנים. על השוכר להציג בתחנה כרטיס אשראי בינלאומי לצורך הפקדת דמי הבטחון.
אין תוספת תשלום על נהג/ים נוספ/ים אולם על כל הנהגים להצטייד ברשיון נהיגה בינלאומי באנגלית בנוסף לרשיון הישראלי המקורי, להיות נוכחים בתחנה ביום קבלת הרכב ולחתום על חוזה השכירות.
חשוב מאוד: חובה על השוכר להציג דרכון בתוקף ורישיון נהיגה לאומי מקורי (לא העתק ולא דיגיטלי!) התואם את המדינה בה הוצא הדרכון.
שימו לב - הרישיון הבינלאומי הוא מסמך נלווה בלבד ואינו מחליף את הרשיון הלאומי המקורי! 
על הרישיון המקורי להיות בתוקף לכל משך תקופת השכירות.
רשיון נהיגה שהוצא ע"י מדינה שאינה באיחוד האירופי לא יכובד.
במקרה לא יוצגו המסמכים הדרושים בזמן איסוף הרכב, זכות החברה למנוע את קבלת הרכב ולגבות 100% מעלות ההשכרה.
אנא הימנעו מאי נעימויות והקפידו להביא איתכם את כל המסמכים הנדרשים.

איסוף והחזרה

ימים שני עד שישי - שעות איסוף בבוקר: 10:00-13:30 שעת ההחזרה: 10:00-13:30 על בסיס 24 שעות.
ימים שני עד שישי - שעות איסוף אחר הצוהריים: 16:00- 19:00 שעות ההחזרה: 16:00- 19:00על בסיס 24 שעות.
 איסוף בוקר והחזרה אחר הצהריים מותנים באישור מראש ובתוספת יום נוסף.
 בימי שבת - איסוף והחזרה אפשריים באישור מראש בין השעות: במדריד בין 13:00- 11:30 בלבד, בברצלונה בין 10:00-13:00 בלבד. בין החודשים אפריל עד ספטמבר בלבד. באוקטובר עד מרץ כל התחנות סגורות בשבת.
 בימי ראשון ובחגים המפורטים למטה לא ניתן לקבל או להחזיר רכבים.
 לבאים בטיסות בינלאומיות מומלץ ללון לילה ראשון במלון.

נוהלי איסוף הרכב

בעת קבלת הרכב יידרש הלקוח להציג את שובר הרכב, רשיון נהיגה לאומי מקורי ודרכון מקורי התואם את הלאום בו הוצא הרשיון. יש להציג רק מסמכים מקוריים. העתקים לא יתקבלו.
הלקוח יידרש להפקיד דמי בטחון בכרטיס אשראי בינלאומי ולחתום על חוזה ההשכרה.
יש להשאיר זמן להדרכה על הרכב ומערכותיו.
בתום התהליך יקבל השוכר הוראות תפעול בכתב, מסמכים של שירות דרכים ותחנות שירות באירופה, מדריך חניונים לאירופה.

חשוב! בעת קבלת הרכב, זמן קבלת הרכב נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

נוהלי החזרת הרכב

חשוב! ללקוחות הטסים חזרה ביום החזרת הרכב, מומלץ לקבוע טיסות חזרה החל משעה 14:00 ואילך. החזרת הרכב עשויה להתארך מעבר לצפוי. כמו כן יש לקחת בחשבון זמן הגעה לשדה התעופה על מנת להיות בשדה לפחות שעתיים וחצי לפני טיסה.
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת או אי ניצול ימי השכרה.
על השוכר להחזיר את הרכב לתחנה, עם מיכל דלק מלא בכמות שניתנה, מיכלי מים ושירותים מרוקנים, ונקי מבפנים.
במידה והרכב לא יחזור באותו מצב, הלקוח יחויב בתשלום עבור הדלק החסר, וכן יחול קנס בגובה 125 אירו בעבור ריקון וניקוי מכלי המים והשירותים.
בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על  טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
ד"וח נזקים סופי אינו נמסר בעת ההחזרה אלא רק לאחר בדיקה קפדנית ושמאות. מסיבה זו יש להתייחס להערכת הנזק בעת ההחזרה כאל הערכה בלבד.

קנסות על איחורים
במקרה שהלקוח איחר להגיע ביום קבלת הרכב או ביום החזרת הרכב, מעבר לשעות הפעילות הרגילות של התחנות - יחול קנס של 100 אירו. 
במידה והאיחור מעל שעה וחצי - יחול קנס של  200 אירו.

קנסות תנועה
חברת ההשכרה רשאית לחייב את כרטיס האשראי של השוכר בעבור קנסות שנצברו במהלך תקופת השכירות (ביניהם קנסות חנייה, קנסות תנועה, מעבר בכבישי אגרה, קנסות על משקל עודף או כל עבירה אחרת מול הרשויות), פלוס דמי טיפול. כמו כן חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לרשויות לצורך גביית קנסות.

נסיעה לפורטוגל
במידה והלקוח מתכנן מעבר לפורטוגל, יש לעדכן על כך מראש, על מנת לקבל את כל המידע לגבי כבישי האגרה.

חגים
התחנות סגורות בחגים המפורטים: 
1 בינואר (מדריד, ברצלונה)
6 בינואר (מדריד, ברצלונה)
14 באפריל (מדריד)
15 באפריל (מדריד, ברצלונה)
18 באפריל (ברצלונה)
1 במאי (מדריד, ברצלונה)
2 במאי (מדריד)
16 במאי (מדריד)
6 ביוני (ברצלונה)
24 ביוני (ברצלונה)
25 ביולי (מדריד)
15 באוגוסט (מדריד, ברצלונה)
24 בספטמבר (ברצלונה)
26 בספטמבר (ברצלונה)
12 באוקטובר(מדריד, ברצלונה)
1 בנובמבר (מדריד)
9 בנובמבר (מדריד)
6 בדצמבר (מדריד)
8 בדצמבר (מדריד, ברצלונה)
25,26 בדצמבר (מדריד, ברצלונה)

אחריות ותחזוקה
השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות, תחרויות, אירועי ספורט, מבחני רכב מכל סוג או להובלת חומרים דליקים, רעילים או מסוכנים או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה, במיוחד באזורים שאינם מיועדים לנהיגה. אין להשכיר את הרכב לגורם אחר. אין לנהוג בדרכים לא סלולות או שאינן מיועדות לנהיגה.
על השוכר לדווח לתחנת ההשכרה בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד מיידית עם קרות האירוע.
באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק. כמו כן באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי. נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות השוכר. 
הלקוח יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג.
הסברים על אופן אחזקת הרכב  ותפעולו ניתן לקבל בתחנת האיסוף.

מה לעשות במקרה של תאונה 
בכל מקרה של תאונה, התנגשות עם בעלי חיים, שריפה, פריצה או נזק לרכב (גם במקרה של נזק קל) -  על הלקוח לדווח מיידית למשטרה ולחברת ההשכרה באמצעות קו הסיוע הטלפוני או לתחנת ההשכרה ממנה נלקח הרכב. אין לחתום על טופס הודאה באשמה ואין לעזוב את מקום האירוע ללא דיווח למשטרה.
בעת החזרת הרכב, יש להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט וכן את שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, פרטים מלאים של צד שלישי, פרטי חברת הביטוח ומספר פוליסת הביטוח, פרטי רישיון הנהיגה, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים, כתובותיהם ופרטי העדים אם ישנם. חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לצד גימל במידה ויש סיבה מוצדקת.
במקרה של שוד או גניבת הרכב יש לדווח באופן מיידי למשטרה ולחברת ההשכרה, ולא יאוחר מ-24 שעות מהאירוע, אחרת לא יחול כיסוי ביטוחי, בנוסף, על הלקוח להחזיר את מפתחות הרכב לתחנה אחרת הלקוח יחויב במלוא האחריות ויחויב במלוא ערך הרכב.

פגיעה ברכוש או ברכב אחר כשהבעלים אינו נוכח - כך עליכם לפעול
כאשר אתם מטיילים עם קרוואן באירופה, חשוב לדעת את החוקים המקומיים ששונים מהנהוג אצלנו.
בישראל, אם פגעתם עם רכבכם ברכב אחר וזאת כאשר בעליו אינו נוכח, נהוג לעיתים להשאיר פתק עם פרטי הצד הפוגע.
באירופה לעומת זאת הכללים אחרים לגמרי:
* במקרה שפגעתם ברכב אחר או בנכס/רכוש של מישהו, עליכם לחפש את הבעלים וליידע אותו.
אם לא הצלחתם למצוא את הבעלים, עליכם להמתין לפחות 30 דקות במקום האירוע. אם הבעלים לא הגיע למקום אחרי חצי שעה, עליכם לפנות למשטרה וליידע אותה בפרטי האירוע.
חשוב מאוד - אין להשאיר פתק על הרכב ולנסוע – זוהי עבירה פלילית שנחשבת ל"פגע וברח"!
הענישה במקרה של בריחה ממקום תאונה היא קנס כבד, 1000 אירו מינימום! במידה והיה עד שראה את התאונה, הוא עלול לדווח למשטרה והשוטרים יחכו לכם במקום בו אתם אמורים להחזיר את הקרוואן ורשאים לעכב אתכם מלעלות לטיסה! הפרוצדורה לאחר מכן עשויה לארוך שעות רבות שבסופן תחויבו לשלם קנס ופיקדון.
* שימו לב! החוק אינו מבחין בין נזק גדול לבין שריטה קטנה. התנהלות שגויה מצידכם עלולה להוביל לקנסות כבדים ולהסתבכות עם המשטרה.

שידרוג רכב
במידה ומסיבות שאינן תלויות בחברה, כמו במקרה של תאונה, רכב שהושבת מכנית או החזרה מאוחרת ע"י לקוח קודם, אין באפשרות החברה לספק את הרכב מהקטגוריה שהוזמנה - החברה זכאית לספק רכב  מקטגוריה גבוהה יותר ללא תוספת תשלום נוסף. שדרוג אינו מזכה את השוכר בפיצוי.
במידה והוצע רכב מקבוצה קטנה יותר בהסכמת הלקוח, יוחזר לו ההפרש במחירים בין השניים.

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. באחריות הלקוח להזמין כסאות בטיחות התואמים את גיל הילדים, משקלם וגובהם. ניתן להתייעץ על כך עם צוות מוטורהום לפני ביצוע ההזמנה. באופן כללי לתינוקות עד גיל שנתיים אנו ממליצים להביא את כסא הבטיחות אליו הם רגילים מהבית.

חנייה
ניתן להשאיר רכב פרטי בחנייה של חברת ההשכרה, למשך תקופת השכירות בלבד ובאחריותו המלאה של הלקוח.

חשוב - נקיטת זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף וכן לדאוג לרוקן את המים מיד לאחר השימוש כדי למנוע קפיאה.
חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום. על מנת שהגז לא ייגמר מהר- רצוי להפעיל את החימום על דרגה נמוכה. הסברים על
שימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול.
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז – מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
המידע והתנאים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.  ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב ספיציפי. כל התמונות והנתונים הם להמחשה בלבד. הקרוואנים עשויים להיות שונים בצורתם מאלו המופיעים בפרסום. התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה