השכרת קרוואנים בחו"ל
35 יום מקיירנס לסידני
טיול משפחתי בניו זילנד לשומרי כשרות
ניו זילנד- הארץ האולטימטיבית לקרוון
חוויות מאוסטרליה עם קמפר- גם אחרי הפנסיה!
חופשה בלתי נשכחת בניו זילנד - 60 פלוס
בקשה להצעת מחיר
סרטי המחשה פסיפיק
פסיפיק

טיול משפחתי 4 חודשים בקרוואן באוסטרליה / משפחת ברקאי
מסידני לקיירנס, ינואר עד מאי 2010

שמי יואב ואני כרגע מטייל בתאילנד עם אשתי יעל ובנותיי נגה בת ה-4 ונעמה בת ה-2.
לפני תאילנד טיילנו חודשיים בניו-זילנד (ועל כך תוכלו לקרוא כאן
) וחמישה חודשים באוסטרליה, מתוכם ארבעה חודשים בקראוון.

כשחשבנו על בחירת נתיב הטיול באוסטרליה, הגענו למסקנה שהדרך הטובה ביותר לטייל בה, בעיקר כשמטיילים עם ילדים, היא להתמקד באזור או שניים בלבד בשל המרחקים הארוכים שבין מקום למקום, וכך גם להכיר אותה על בוריה. במהלך הטיול פגשנו הרבה אנשים שטיילו מספר שבועות באוסטרליה וגמאו נסיעות ארוכות כדי להגיע ממקום למקום, הגיעו רק לאטרקציות המרכזיות והמשיכו מיד הלאה במקום להישאר במקום ולחוות אותו. בסגנון טיול כזה מחמיצים, לדעתי, הרבה ממה שיש לאוסטרליה להציע. דווקא במקומות הפחות מתויירים יצא לנו להכיר יותר את האוסטרלים ולחוות את ההווי שלהם.
שני האזורים, אותם בחרנו, הם אזור סידני ודרומה עד מלבורן והגרייט אושן רואד, וצפונה מסידני לכל אורך החוף המזרחי עד קייפ טריבוליישן וקוק טאון. המסלול עובר ברובו בחופים, אבל תמיד נהגנו לעשות אתנחתא מהם ולסטות מערבה לכיוון ה- "Inland" – אזורים הרריים בעלי אופי כפרי. בכתבה זו אתמקד באזור סידני ודרומה ואספר על המקומות שהכי נהננו בהם, בשילוב חוויות מיוחדות שצברנו.

אוסטרליה

סידני
נחתנו בסידני יומיים לפני השנה החדשה ולנו בהוסטל של YHA בחוף בונדאי. ההוסטל עצמו הוא בעל אוירה משפחתית, עם צוות עובדים מקסים שעוזר ומייעץ בכל דבר. בונדאי עצמה אומנם מרוחקת ממרכז העיר כחצי שעה נסיעה באוטובוס, אבל האוירה מאוד צעירה ושמחה והאזור שורץ בתי קפה ומסעדות. מלבד מספר גיחות למרכז העיר, בילינו שם את רוב זמננו. עם הגיענו להוסטל בדקנו היכן יהיה הכי טוב לחגוג את השנה החדשה והחלטנו שהצפיפות והעומס במרכז העיר, והצורך להגיע מוקדם לאיזור כדי לתפוס מקום טוב לא מתאים לנו והעדפנו לבחור בבילוי משפחתי יותר שמתאים יותר לילדים. בהמלצת עובדי ההוסטל נסענו לפארק שנקרא Duddly park, הממוקם על גבעה שמשקיפה על כל סידני ונמצאת ממש מול הגשר ובנין האופרה הצמוד לו. יש שם הפנינג שלם עם דיג'י וגם מתקני ג'מבורי לילדים, דוכני אוכל ושתייה. התמקמנו ממש בשורה הראשונה, בתצפית הכי טובה, שמשקיפה על הגשר כדי שלא יסתירו לנו ובשעה 21:00 החלה החזרה הגנרלית - זיקוקים מהגשר של כ- 10 דקות – יותר בשביל שהילדים ייהנו לפני שהולכים לישון. בשעה 24:00 המופע האמיתי החל - כל השמים התעוררו לחיים במופע זיקוקים גרנדיוזי, שסחף את כל האנשים ונמשך כ-20 דקות ברציפות. היה מאוד מרגש.

במהלך השבוע בסידני ביקרנו במקומות הבאים:
גן החיות Taronga Zoo -
הגן מאוד נחמד עם מגוון רב של חיות, אבל את החיות האוסטרליות (קנגורו, קואלה, וומבאט) פגשנו בטבע בהמשך הטיול והגן מומלץ, בעיקר בשל הנופים המרהיבים של סידני הנשקפים ממנו – רואים את הגשר, בנין האופרה והנמל בצורה הכי ברורה שיש. הג'ירפות והפילים, ממוקמים ממש מול הנוף של סידני, וזה מראה מלבב.
סיבוב חופים – יש מסלול הליכה מומלץ שמתחיל ב- Bondi Beach ונגמר ב- Cooge Beach ובדרך עוברים במספר מפרצים יפהפיים, כשבכל מפרץ כזה עשינו עצירה להשתכשכות במים. כמעט בכל חוף ישנה מעין בריכה מלאכותית עם מי ים הצמודה לים.
הרוקס – טיילנו קצת בסמטאות היפות, חצינו את הגשר ומשם הלכנו ללונה פארק הצמוד – הכניסה בחינם ומשלמים על כל מתקן בנפרד או קונים כרטיס חופשי לכל המתקנים שעולה 45 דולר. הילדים משלמים לפי הגובה שלהם – נעמה כמובן לא שילמה, אבל היתה מורשית לעלות על שני מתקנים (קרוסלה וגלגל ענק). הלונה פארק מאוד נחמד – יש בו רכבת הרים, מכוניות מתנגשות, עכביש מסתובב, ספינת פיראטים שמסתובבת ב-360 מעלות, מגלשות שבסופם גם בריכה ועוד מתקני ילדים.
חוף מנלי  Manly Beach (בתמונה)
ירדנו מהמעבורת למדרחוב הומה אדם שמוביל לחוף יפה, הלכנו לאורך הטיילת והגענו לחוף קטן, הממוקם במפרץ קסום בשם Shelly Beach ושם בילינו את מרבית היום.

ביומנו האחרון בסידני קיבלנו את הקראוון והתחלנו במסע.

תחילת הטיול בקרוואן
ההרים הכחולים ואזור החופים

המקום הראשון במסענו הוא אזור שנקרא Blue Mountains, שנמצא כשעה וחצי מערבה מסידני. אזור פסטורלי של יערות וצוקים מרשימים ויפים, כשההרים מרחוק נצבעים בכחול באור היום. עשינו טיול רגלי קצר מנקודת התצפית בעיר המרכזית - Katoomba עד לשלושה סלעים/צוקים ענקיים צמודים זה לזה באמצע העמק, שנקראים Three sisters. יורדים אליהם ב-100 מדרגות והתצפית גם משם מרהיבה. ביקרנו גם במערות באזור הנקראות Jenolan Caves – המראה בפנים היה פשוט יפהפה, כשחלק מהקריסטלים ונטיפים הוארו בתאורה צבעונית, שצבעה אותם בשלל צבעים. אני חושב שזו הפעם הראשונה שראיתי משהו מלאכותי שהתאים כל כך לדבר טבעי. בתוך המערה היו כל מיני צורות של הנטיפים – וילונות או חיות כמו כבשה ודרקון. מההרים שמנו פעמינו סוף סוף אל החופים מדרום לסידני. יש לציין, שלהבדיל מחופי מזרח אוסטרליה, חופים אלה שקטים יותר ומבודדים, אפילו שהיינו בתקופת השיא של חופשת חג המולד.

החופים שהכי אהבנו ברצועת חוף זו הם:
החוף המומלץ ביותר בכל הרצועה הארוכה דרומה הוא ללא ספק Pebbly Beach, (בתמונה) בו יש אתר קמפינג בסיסי בתשלום. מיד כשהגענו ראינו עשרות קנגורו מתרוצצים להם בחוף והתלהבנו והתרגשנו כמו הבנות שלנו. כשהלכנו לשלם עבור הקמפינג ראינו את בעל המקום מאכיל את הקנגורו בעשב, אז הצטרפנו אליו. הוא הוציא שקית של גרעינים ובשניה אחת, מכל העצים מסביב, כאילו רק חיכו לסימן, הגיעו עשרות תוכים צבעוניים. זה היה אחד הדברים היפים שראיתי – עשרות תוכים מפצחים גרעינים בסמוך לעשרות קנגורו. האכלנו אותם בגרעינים גם מידינו. היתה שם גם אמא קנגורו עם התינוק שלה בכיס - ליטפנו אותם ושמחנו לראות שהם נענו ולא ברחו (זה אחד המקומות היחידים בהם היינו, שהקנגורו איפשרו לנו ללטף אותם בטבע. בשאר המקומות הם בורחים ברגע שמתקרבים). גם ראינו, בסמוך לקרוואן, לטאה ענקית חוצה את השביל תוך הוצאת הלשון. זה הקסם של אוסטרליה – החיות המיוחדות ואיך שהן מסתובבות להן בטבע בין האנשים. לא צריך ללכת לגן חיות כדי לראות אותן. אחר הצהריים הגיעו עננים משום מקום והתחיל לטפטף. ופתאום, הופיעו שתי קשתות ענקיות מהצוקים שבצידי החוף ועיטרו את השמים. בדמדומי הערב השמים נצבעו באדום והקנגורו יצאו ללקט להם אוכל בסמוך לחוף. שתינו לנו בירות בנחת ופשוט התמוגגנו. ללא ספק, אחד החופים המיוחדים שהיינו ונהיה בהם. גם בחוף הצמוד Depot beach ישנו קמפינג מצוין וחוף יפה וגם שם הקנגורו מסתובבים חופשי לאורך כל היום.
נלסון ביץ'
Nelson Beach ב- Mimosa Rocks National Park – בפארק ישנן לגונות ומסלול הליכה קצר לנקודת תצפית שנקראת Wajurda point, המשקיפה על החוף היפהפה Nelson Beach. בצמוד לחוף יש לגונה, שמימיה זורמים אל הים ואפשר לטבול במי הלגונה השקטים או בחוף הגלי. כששוחים בנקודת החיבור של הלגונה והים – יש זרם שסוחף אותך לים וזה מלהיב – אתה שוכב על הגב והמים סוחפים אותך למקום אחר.
Salmon Rocks Beach ב – Cape Conran Coastal Park. חוף יפהפה עם מים שקטים וצלולים – כמו בריכה. החוף היה מבודד לגמרי, כאילו חיכה רק לנו. מזג האויר באוסטרליה הפכפך גם בקיץ והיו ימים רבים של גשם, שמנעו מאיתנו ליהנות מהחופים ובמקרים כאלה היינו מחכים עד יעבור זעם או שהיינו ממשיכים הלאה ועוברים ל-Inland (פנים הארץ).

שני מקומות ראויים לציון הם:
ה-Kangaroo Valley
זהו עמק ירוק ומקסים מוקף הרים. התחושה הראשונה היתה שחזרנו לניו-זילנד, אלמלא הקנגורו שהזכירו לנו שאנחנו באוסטרליה. חנינו בלילה ליד אגם יפה ולמחרת הסתובבנו בחנויות של העיירה שמוכרות בעיקר דברי עץ.

יעד נוסף מומלץ - Kosciusko National Park. פארק מיוער שבחלקיו ניכרים סימני השריפה הגדולה שפקדה את האזור לפני שבע שנים. הפארק עצמו היה מאוד מאכזב. ציפינו לנופים יפים ומיוחדים יותר וכנראה שעדיף לבקר בו בחודשי החורף, כשהוא מתכסה בשלג. מי שבכל מקרה מתכוון לבקר בו בקיץ, יש קמפינג מצוין (Tom Groggin שמו), הנמצא כחצי שעה מהעיירה המרכזית Thredbo ובו מסתובבים עשרות קנגורו, ומבחינתנו רק בשביל זה היה שווה להגיע לשם. אין כמו להתעורר בבוקר, להוציא את ערכת הפיקניק ולאכול ארוחת בוקר כשכל הקנגורו מתגודדים סביבך.

טיול בן שבוע בפארק הלאומי וילסון פרומונטורי

Wilsons Promontory National Park (בתמונה)
זהו פארק ענק, שממוקם כשעתיים וחצי ממלבורן בנקודה הדרומית ביותר באוסטרליה (חוץ מהאי טזמניה). שמענו המלצות רבות על המקום וחיכינו להגיע לשם, כשחופשת הקיץ של האוסטרלים תסתיים, על מנת שלא יהיה לנו שם צפוף (בתקופת החופשים חובה להזמין מקום מראש ויש הגרלה על כל חלקה פנויה). בכלל, האוסטרלים מאוד אוהבים קמפינגים והם עושים רושם של מומחים בזה. כל משפחה מצוידת בקראוון נגרר או בעגלה נגררת לרכב ועליה הם מעמיסים חצי בית – אוהלים ענקיים, ציליות להגנה מהשמש ו/או מהגשם, מחצלות, שולחנות וכסאות וכמובן, אי אפשר בלי – ברביקיו נייד מגז (לא תראו אותם מנפנפים, חלילה). ואת כל זה הם מרכיבים תוך דקות, אפילו בלילה. חשבנו שנהיה ב-Wilsons יומיים-שלושה, אבל בסוף מצאנו את עצמנו שוהים במקום שבוע שלם בלי להרגיש בכלל. הקמפינג הוא בתשלום, אבל המקום שווה כל אגורה. אתר הקמפינג נמצא בלב הפארק והוא מעין עיר קטנה – יש בו מכולת, מרכז מידע, בית קפה ואפילו בית קולנוע פתוח (תחת כיפת השמיים). הוא מוקף ביערות ומסביבו עובר נהר שעל שמו הוא נקרא Tidal River. הקמפינג נמצא על חוף הים (Norman Beach), ולצידו חופים נוספים יפהפיים ובתוליים. באתר 480 חלקות קמפינג ולאחר סיבוב הכרות קצר מצאנו את הפינה המושלמת בשבילנו – קרוב לחוף כדי שחלילה לא נצטרך ללכת הרבה, בין העצים מיקמנו את הערסל וצמוד לקראוון ברז מים עם מקום לרוקן את המים מהקראוון – מושלם! רוב הזמן פשוט הסתלבטנו – קראנו ספרים, בישלנו, האכלנו את התוכים סביבנו והילדות התרוצצו סביב, ובכל יום עשינו איזה טיול קצר באזור. ביום הראשון עשינו הכרות עם החוף הצמוד לנו וטיילנו לאורכו. למחרת, טיילנו סביב המחנה במסלול שנקרא Loo Errn Track – טיול קליל ונחמד לאורך הנהר, שמימיו חומים בשל חומר שמופרש מהצמחים (כמו שקית תה במים), חוצים גשר ועוברים ליד סלעים ענקיים שאחד מהם נראה כמו לוויתן. (בתמונה)

ביום השלישי עשינו טיול רגלי של כ-40 דקות בתוך היער שמוביל לחוף ים Squeaky Beach. יעל ונעמה ירדו אל החוף הלבן ואני ונגה המשכנו לנקודת תצפית (Pillar Point), המשקיפה על החופים Norman ו- Squeaky. בדרך עצר אותנו נחש עבה בשר וקצר ואני ונגה מיד קפאנו במקום ונתנו לו להמשיך בדרכו. המקום ידוע במספר הרב של הנחשים בו, חלקם ארסיים, אבל פשוט צריך לפקוח עיניים. אומרים שהם לא מתקרבים למקום רועש, אז לנו אין מה לדאוג – תמיד רועש אצלנו. ביום הרביעי מזג האויר התהפך ונהיה קצת קריר מדי בשביל להיכנס לים וטפטף מדי פעם אז החלטנו להזיז קצת את הקראוון. השארנו את הערסל והכיסאות במקום כדי שלא ייתפסו לנו את המקום ונסענו לאזור בפארק, שבו אמרו לנו שניתן לראות קנגורו. מצאנו את המקום לפי הסימנים שנתנו לנו (אין שילוט) וחנינו את הרכב ליד שדה נטוש. חצינו אותו וחורשת עצים והיינו קצת סקפטים שנצליח לראות קנגורו, אבל אז נפרש לפנינו שדה ירוק ענק מלא בעשרות קנגורו – מחזה מרהיב! היינו שם לבדנו עם כל הקנגורו וצפינו בהם בסביבתם הטבעית. כל פעם שהתקרבנו הם החלו לקפץ ולהתרחק, אבל זה היה כל כך יפה לראות אותם קופצים בקבוצות.

ביום החמישי מזג האויר לא השתנה, אז העברנו את כל הבוקר והצהריים במחנה – יעל ונגה הכינו כדורי שוקולד, נעמה שיחקה עם הילד של השכנים ואני קראתי ספר בערסל. לקראת 16:00 החלטתי שמתחשק לי לחלץ עצמות, אז טיפסתי את ההר הגבוה בפארק (כ-600 מטרים), טיפוס בן שעה לא קשה במיוחד ל-Mt. Oberon. מהפסגה רואים ב- 360 מעלות את כל הפארק, כולל ארבעת החופים, אזור המחנה והנהר והאיים הנמצאים מול החופים. למחרת, החל הבוקר בגשם שלא הפסיק לרדת אז החלטנו לעזוב את הפארק. קצת השתהנו ואז כאילו בהזמנה השמש הופיעה וכמעט לא היה זכר לעננים. אז מיד נסענו לחוף השלישי – Picnic Beach - חוף יפהפה בין שני צוקים. העברנו שם את מרבית היום. ככה זה אוסטרליה – בכל רגע נתון מזג האויר משתנה מקצה לקצה. בערב הלכנו לצפות בשקיעה מחוף Whiskey Beach (כן, איזה שמות נותנים פה לחופים...). (בתמונה)
היו איתנו עוד כעשרה אנשים שבאו לצפות במחזה המרהיב הזה. ללא ספק, אחת השקיעות היפות שראיתי בחיי, על רקע החוף הבתולי הקטן, שגם הוא תחום בין סלעים ענקיים.
כשחזרנו למחנה בחושך ולמרות שלא נסעתי מהר, קפץ לי לבין הגלגלים קנגורו חסר מזל, ובכך מצא את מותו. לא היתה לי אפשרות לעצור והמשכתי בנסיעה מדוכא וממורמר. שיחזרתי את הרגע הזה שוב ושוב בראשי עד שהבנתי שלא יכולתי למנוע את התאונה המצערת הזו וזה קצת הרגיע אותי. זה ידוע שבלילה הם קופצים אל אורות המכוניות בכביש והרבה פעמים ראינו גופות שלהם בצידי הכביש, בדיוק כמו שבארץ רואים גופות חתולים. שתינו יין מחוץ לקראוון כדי להירגע קצת ולפתע נשמע רעש מבין העצים ומשם יצאה החיה המדהימה שנקראת Wombat. היא נראית כמו עכבר ענק בגודל של חזיר עם פנים חמודות ומתוקות. זו חיית לילה שניסינו לראות מתחילת הטיול ולא הצלחנו. והנה, היא מתקרבת אל יעל ומרחרחת לה את הרגלים. הוא היה כזה חמוד שיעל, במקום לקפוץ על השולחן ולצעוק "עכבר", מיד הושיטה את ידה כדי ללטפו, אבל אז הוא נסוג באלגנטיות והמשיך במסעו לחיפוש מזון.

ביום השביעי לשהותנו בפארק חזרנו לחוף שהיינו בליל אמש Whisky Beach, היה יום יפה אז טבלנו קצת במים השקטים והצלולים ונפרדנו לשלום מהפארק. במבט לאחור ניתן לומר שזהו ללא ספק אחד המקומות הקסומים ביותר שעברנו בהם במסענו באוסטרליה.

ביקור בפיליפ איילנד, במלבורן והגרייט אושן רואד

Phillip Island - אי קטן, הנמצא כשעה וחצי ממלבורן ובו מושבת הפינגווינים הגדולה באוסטרליה. לפני חציית הגשר, שמוביל אל האי, צפינו בהאכלת שקנאים שנערכת כל יום בצהריים בכפר San Remo. הרבה אנשים התגודדו סביב כאילו צפו בפלא, אבל זה אכן מרשים לראות את הציפור הענקית הזו מכניסה דג שלם לשק שלה ואז בולעת אותו, בלי ללעוס. וזו לא רק ציפור אחת – התגודדו שם כ-15 שקנאים ביחד ורבו על כל דג. חצינו את הגשר לאי והעברנו את היום בחוף הים בציפייה לערב – אז יחל "מצעד הפינגווינים" – בכל ערב עם השקיעה יוצאים מאות פינגווינים מהים וחוזרים אל הקינים שלהם במעין מצעד. הכניסה עלתה 40 דולר לשנינו (הבנות לא שילמו כמובן) והלכנו לתפוס מקומות ישיבה במין אמפיתיאטרון, שצופה אל הים וחיכינו בסבלנות. קצת אחרי השעה 21:00 בערב הם התחילו לצוץ. זה התחיל בקבוצות של עשרות וזה די הזכיר לי את הפלישה לנורמנדי. קבוצות קבוצות הם החלו לדלג לעבר הסלעים שעל החוף. שם הם נעצרו למנוחה ומדי פעם שניים-שלושה יצאו לבדוק את השטח וחזרו חזרה. ואז הם יצאו כולם לכיוון החוף ולצמחיה, שם נמצאים הקינים שלהם. משם עברנו לתצפית מהגשר שנמצא מעל השבילים המובילים אל הקינים שלהם וראינו אותם ממש מטרים ספורים מאיתנו – וזה היה מדהים! זה היה כל כך מרתק ללוות אותם, לשמוע את הציוצים שלהם ובעיקר לראות את ההליכה המבדרת שלהם. יש להם מעין שמחת חיים טבעית. היה לנו ממש קשה לעזוב את המקום ונשארנו די אחרונים.

מלבורן היא עיר מקסימה ומאוד נוחה לטיול, להבדיל מסידני – המרכז מאוד קטן ויש אוטובוס תיירים בחינם, שעובר בכל הנקודות המרכזיות של העיר וניתן לרדת ולעלות מתי שרוצים. בעיר שלל מסעדות ופאבים בכל פינה. ראויה לציון השכונה St.Kilda, הנמצאת על החוף ובה הרבה צעירים וצעירות. לא צריך ללכת לתצוגת אופנה – מספיק להיות בחוף. על החוף פועל פאב הומה אדם ובו מוסיקה חיה ואוירה קלילה.

ה- “Great Ocean Road - דרך נופית יפהפיה, שעוברת בצמוד לאוקיינוס. בדרך עוברים בין עיירות קטנות ויפות על הים, ובכל מקום אפשר לעצור ולטבול במפרצים הקטנים ולטבול במים, או סתם ליהנות מהנוף ומהאווירה הטובה ששוררת שם.
המקומות הראויים לציון:
בעיירה Anglesea יש נקודת תצפית יפה למרגלות מגדלור.
בעייירה Lorne יש אגם, שצמוד לים ועל גדותיו בית קפה נחמד המשקיף עליהם.
ב- Kennet River ניתן לצפות בדובי קואלה על העצים (איקליפטוסים). אמרו לנו שהם בטח יישנו כי הם ישנים בממוצע כ-19 שעות ביממה, ובאמת כשהגענו ראינו מספר דובים מנמנמים. היה שם אפילו דב שהתכרבל לו על הענף התחתון של העץ, הצלחנו להגיע אליו וללטפו בעודו ישן, אבל אז נגה השמיעה קריאת צהלה והדב התעורר והסתכל עלינו. בטח אמר לעצמו "מי זה לעזאזל מלטף אותי, אה, זה אתם" ואז המשיך במנוחתו. המשכנו לטייל בשדרת האיקליפטוסים וראינו כמה דובי קואלה ערים. אחד מהם ישב על עץ נמוך. ישר טיפסתי על פח זבל שהיה במקום והגעתי אליו פנים מול פנים. הוא החזיק לי את היד ואני הסתכלתי לו בלבן של העיניים... הוא נתן לי ולנגה ללטף אותו וזה היה רגע מאוד מיוחד. אין כמו לראות את החיות המיוחדות הללו בסביבתן הטבעית. בימים הקרובים ראינו אותם בעוד כמה מקומות באזור ובכל פעם התרגשנו מחדש.
 שני קמפינגים מומלצים ובחינם לאורך הדרך מצאנו ב- Skenes creek, על נהר בסמוך לחוף הים, ובחוף Johanna Beach, אף הוא על חוף הים עם מדשאות ודיונות חול בחוף.
בעיירה Apollo Bay יש נקודת תצפית מקסימה בשם Marriners lookout, המשקיפה על העיירה וסביבותיה.
12 השליחים (The Twelve Apostles) (בתמונה) - אלה צוקים, שהופרדו עם השנים מהיבשה (מהגלים והרוח) ונותרו עומדים על תילם בתוך הים בצורתם הייחודית. זה מראה מדהים שלא רואים כל יום.
"חוף הספינות הטרופות"
(Loch Ard Gorge) – אתר יפהפה, ובו מסלולי הליכה קצרים לנקודות תצפית שונות על הים ותצורות מיוחדות של צוקים וסלעים בים. אתרים נוספים הם – The Arch, London Bridge (למרות שהוא כבר לא נראה כזה כי אחת הקשתות מ"הגשר" נפלה בתחילת שנות ה-90, אך השם נותר על כנו), The Grotto ו-Bay of Islands.

מסכמים טיול בקרוואן

לסיכום, חלק זה של אוסטרליה, מלבד הגרייט אושן רואד, הינו פחות מתוייר ולכן מתאים במיוחד לאלו המחפשים שקט וחופים מבודדים.
לדעתי, מומלץ מאוד לעשות מסלול זה, ואת אוסטרליה בכלל, בקראוון כי כך ניתן להנות יותר מהדרך והוא מאפשר ספונטניות בבחירת המסלול ואפשרות להישאר זמן רב יותר במקום שאוהבים. ובטח כשמטיילים עם ילדים - הקראוון מעניק ביתיות, יציבות ובטחון, יש שירותים ומקלחת צמודה עם מים חמים, לא צריך להתעסק כל הזמן באריזות של המזוודות וזו חוויה בפני עצמה.
לכל אורך הדרך אתרי קמפינג רבים, אבל אנחנו נמנענו מלהיכנס לאלה בתשלום (מלבד הפארקים הלאומיים בהם משלמים סכום סימלי) - גם כדי לחסוך בעלויות וגם כי פשוט אין בכך צורך היות והקראוון מספק לך את כל הצרכים (ממלאים מים בתחנות דלק, מרוקנים שירותים ומים בתחנות מיוחדות הפזורות לאורך הדרך, המים למקלחת מתחממים על ידי גז והתאורה והמקרר מופעלים באמצעות סוללת הרכב שמוטענת עם כל נסיעה).
למי שאכן מתכוון לנהוג כמונו, מומלץ ביותר לקנות מטען למכשירי חשמל המתחבר למצת הרכב (ומתאים למחשב נייד, פלאפון ומצלמה) וספר קמפינג "Camps 5 Australia Wide" ובו מפות דרכים מפורטות של כל אחד ממחוזות אוסטרליה עם כל אתרי הקמפינג הזולים ובחינם לאורך הדרך (וגם נקודות הריקון של המים והשירותים). ספר זה היה עבורנו כתנ"ך ושימש אותנו רבות ובזכותו הגענו למקומות מיוחדים שרק מקומיים שהו בהם.

אז תהנו ותבלו כי אוסטרליה באמת מדינה מיוחדת !