פסיפיק

מספר ימי הטיול: 26 יום
ספטמבר-אוקטובר 2009
התחלה באוקלנד וסיום בכרייסצ'רץ'

אנחנו משפחת פרבר משוהם, הורים ושלושה ילדים. נסענו לטיול של חודש, שמתוכו 26 יום היינו עם קרוואן בניו זילנד בשני האיים, בין התאריכים 12.9.09-11.10.09.  זו הפעם השלישית שלנו בקרוואן (פעם ראשונה גרמניה-אוסטריה-איטליה ופעם שנייה מערב ארה"ב). זו הפעם השלישית עם חברת מוטורהום שתמיד עוזרים ומייעצים. תודה לשירלי על העזרה ולרועי שייעץ לנו לגבי המסלול.

קרוואן הוא אופציה נוחה ומיוחדת לטיול עם ילדים בניו זילנד

פירוט המסלול
יום 1 - הגענו לאוקלנד דרך טוקיו, לקחנו את הקרוואן ומשם נסענו דרומה, קמפינג במירנדה קרוב למפרץ השפע.
יום 2 - נסענו למטטה ההוביטון משר הטבעות, סיור מאורגן פלוס ביקור בחוות כבשים - מפלי אוקר - קמפינג באגם רוטויטי.
יום 3 – הילדים עשו זורבינג ברוטורואה - ביקור בריינבואו: שימור קיווים - טה פויה כפר מאורי ומסלול גייזרים - לינה אגם טאופו.
יום 4 – בנג'י בטאופו על הנהר וואיקאטו - מפלי הוקה - חוות השרימפס - לינה בפארק טונגרירו.
יום 5 – טרק טונגררו קרוסינג, לינה בפארק טונגרירו.
יום 6 – נסיעה למעבורת לוולינגטון, חצייה, לינה בספרינג קריק ליד בלנהיים.
יום 7 – דרך היין מרלבורו, נסיעה לאייבל טסמן דרך קווין שרלוט לינה במטואקה.
יום 8 – אייבל טסמן - נסיעה דרך ערוץ בולר לווסטפורט.
יום 9 – סלעי פנקוקי, נסיעה בכביש החוף המערבי - קרחון פרנץ ג'וזף - לינה בפרנץ ג'וזף.
יום 10 – הליכה סביב אגם מת'יסון - טיפוס והליכה על קרחון פוקס - לינה פוקס.
יום 11 – הליכה לחוף מונרו - וואנקה - לינה וואנקה.
יום 12 – טרק רוב רוי - לינה וואנקה.
יום 13 – עולם הפזלים וואנקה - נסיעה לקווינסטאון דרך קרדונה הילדים נהגו ברכב עצום בחווה ליד קרדונה - קווינסטאון - לינה בקמפינג לא מוסדר באגם מונק.
יום 14 – קווינסטאון – דרך היין ליד קוויסטאוון - גלנקורי - לינה גלנקורי.
יום 15 – גלנקורי - אגם אמרלד - עמק הפרדייז - קווינסטאון - לינה קווינסטאון.
יום 16 – בנג'י קווינסטאון - טה-אנאו - לינה במילפורד.
יום 17 – שייט במילפורד - לינה בגור.
יום 18 – דונדין - חצי האי אוטגו - בולדרים במורקי - פינגווינים באומרו - לינה באומרו.
יום 19 – העיירה אומרו - עמק ווקטיפו - סלעי הפיל - ציורים מאורים - הוט טאב באומארמה - לינה אגם בנימור.
יום 20 – סופת שלגים נאלצנו לעצור באגם טאקאפו - לינה בטאקאפו.
יום 21 – הר קוק - מרכז מבקרים -  טרק עמק ההוקר - נקודת קיאה -  לינה אגם פוקקי.
יום 22 – הר קוק לתצפית - שייט בג'ט בואט בנהר ראקיה - לינה באשלי.
יום 23 – דרך היין  בוויאפרה - מעינות הנמר ספרינגס - לינה קייקורה.
יום 24 – העיירה קייקורה (סיור ליוויתנים בוטל כיוון שהים סוער) - כרייסטצ'רץ' - לינה כרייסטצ'רץ'.
יום 25 – מוזיאון אנטרטיקה - החזרת קרוואן בכרייסצ'רץ' - וטיסה לאוקלנד.
יום 26 – טיסה אוקלנד - טוקיו.

טיול משפחתי עם קרוואן בניו זילנד דרך מוטורהום

טיפים
• אי צפוני
- אנחנו בהתחלה רצנו כדי להספיק להיות כמה שיותר באי הדרומי וגם כי פחדנו ממזג האוויר, סך הכל היינו בעונה בעייתית על גבול החורף, בדיעבד אפשר היה להשאר עוד יום-יומיים באי הצפוני, הוא יפה לא פחות.
• מחירי קמפינג לזוג ושלושה ילדים נעים בין 40 ל-80 דולר (נ"ז), בד"כ באזור ה-60 דולר, במקומות תיירותים כמו קווינסטאון וכרייסצ'רץ' יותר יקר וגם יותר צפוף. אם מזג האוויר מאפשר אפשר לישון בקמפינגים לא מוסדרים שעולים דולרים בודדים. בכל קמפינג מוסדר יש מכונת כביסה ומייבש (הבאנו איתנו מהארץ סבון כביסה בטבליות) ובדרך כלל גם מטבח מאובזר למי שרוצה לבשל מחוץ לקרוואן, אנחנו העדפנו לבשל בקרוואן, אבל הרבה פעמים רחצנו כלים במטבח. הקרוואן עצמו מאובזר ברוב כלי המטבח, אנחנו הוספנו גם מחבת גדולה וכוסות יין.
• היין בניו זילנד טעים מאוד ומפתיע, יש כמה אזורי יין שבהם ניתן לבקר ביקבים, לשמוע הסברים על היין המקומי ולטעום, בד"כ הטעימות הן בחינם.
• מקלחות - פה התאכזבנו, באירופה ובארה"ב לקרוואנים היו מכלי מים גדולים יותר שהספקו למקלחות לכולנו, בניו זילנד המיכלים קטנים וכיוון שלא רצינו להתעסק עם מילוי לפני וגם אחרי המקלחות התקלחנו במקלחות של הקמפינג. המקלחות תמיד היו נקיות ומסודרות.
• מזג האוויר בניו זילנד אומנם ידוע כהפכפך אבל לנו היה סך הכל בסדר גמור, גשמים ירדו פה ושם אבל לא משהו שהפריע לתוכניות חוץ מבהר קוק, ביום שתכננו להגיע אליו היתה סופת שלגים ונאלצנו לחכות יום שהסופה תירגע.

אפשר לטייל בניו זילנד גם בספטמבר רק לקחת בחשבון שמזג האויר גבולי

• כדאי להתייעץ עם בעלי הקמפינג לגבי מקומות, מסלולים, אפשר להזמין דרכם מקומות לשייט וכדומה ובעיקר תחזית מזג האוויר, באחד הקמפינגים בדקו לנו את הסבירות ללכת את הטרק של טונגרירו קרוסינג ואכן היום שהמליצו לנו הוא היה היום היחיד באותו השבוע שהטרק נפתח לצעידה.
• בנג'י - בטאופו יש הגבלת משקל, מינימום 45 קילו, הבן שלנו ששקל פחות לא יכול היה לקפוץ ונותר לו רק לקנא באחותו הגדולה שקפצה. בקוויסטאון ההגבלה היא 35 קילו והוא קפץ שם לשמחתו.
• טרקים - בגלל שרוב הבקתות היו סגורות אנחנו הלכנו טרקים של יום אחד, מומלצים במיוחד הטונגרירו קרוסינג, 19.4 קילומטרים של נופים מרהיבים, אנחנו צעדנו בשלג וברוחות עזות מה שהיקשה על ההליכה גם לנו, שמנוסים מאוד בהליכות ארוכות.  בקיץ, אומרים שהרבה יותר קל ועם זאת זה עדיין מוגדר כטרק אתגרי עם קטעים של תהום משני הצדדים ולדעתי כדאי ניסיון בהליכה. "רוב רוי" גם יפה והרבה יותר קל, רק 12 קילומטר... וגם "עמק ההוקר" יפה אם כי אנחנו הלכנו אותו בשלג ולא היתה ראות בכלל, אבל היתה החוויה של ללכת בשלג לאורך זמן. "אייבל טסמן" - הלכנו חלק מהטרק בהליכת יום, נופי ים ומפרצים יפיפיים.

ניו זילנד ארץ מדהימה, לא להחמיץ!!