אירופה

ממינכן לסלובניה, קרואטיה וצפון איטליה / משפחת שפילברג

היה מדהים!

בגדול התמקדנו בסלובניה וצפון קרואטיה אך הספקנו להגיע לוונציה וצפון איטליה גם.
הלילה הראשון היה קצת להתאקלם - לא מצאנו אתר פנוי במינכן בגלל האוקטוברפסט והיינו עייפים מכדי לצאת בלילה אז ישנו בפארק חשוך. לא נורא. למחרת בבוקר יצאנו מוקדם לגנצבורג (LEGOLAND) כי רצינו הכניס קצת ריגוש לפני טיול הטבע והמפלים של סלובניה וגם בכדי להתגבר על הקרירות של גרמניה. הקמפינג ליד גנצבורג פשוט, נקי ונוח וממש קרוב לפארק LEGO אז למה לטרוח. המחירים בכל הקמפינגים שהיינו בהם היו בין 20 יורו ל-30 יורו בלבד.

טיפ - בגרמניה ב-Bad Tolz המרוחקת כ-50 ק"מ ממינכן, יש פארק מים חמים חמוד עם מגלשות In Door וסקימולטור, שמו Alpamare.

מגרמניה לסלובניה היישר לבלד, האגם היפהפה. הקמפינג סמוך למים, לא מלא באוקטובר ומאד נקי. אין צורך לחפש מקום אחר כי בלד פשוט מיקום נוח לטיולים בסביבה ולא היה צורך לעבור לקמפינג בבוהיני BOHINI למשל. כיאה למשפחה שוחרת טבע עלינו מייד על ההר הסמוך לקמפינג בלד והשקפנו על האגם הקסום. ההליכה מאד נעימה כי לא היה חם והשמיים האירו לנו פנים. אחר הצהריים הקפנו את האגם על אופניים ושטנו עם סירה לכנסיה שבמרכז האגם. שווה סיבוב וגם ב-100 המדרגות אפשר להצטלם מלמטה לתמונה משפחתית.

למחרת הקדשנו יום למפלי המים בסביבה - ערוץ VINTGAR המקסים כ 15 ק"מ מבלד - הליכה על גשרי עץ ושבילים בינות למים הגועשים.

אגם BOHIN כ-34 ק"מ מבלד, עלייה ברכבל 1000 מ לתצפית מהר VOGEL וטיפוס במעלה מפל סביצ'ה הסמוך. עם תכנון טוב וקימה מוקדמת אפשר לעשות את כל זה ביום אחד עד 7-8 בערב כולל הצטיידות באוכל ב-MERCATOR שב-BOHINI ליומיים הבאים. בתום היום ילדינו קצת שבעו מפלים, אז הבטחתי להם מערת נטיפים למחרת.

מערת סקוציאן שבמערב סלובניה מיוחדת במינה. כ-100 מטר מתחת לאדמה חבויה לה מערה באורך 6 ק"מ מתוכם 2 ק"מ של נטיפים וזקיפים פתוחים לקהל הרחב. בדרך עוברים על גשר בגובה 45 מטר מעל נהר שזורם בתחתית המערה עד שהוא נעלם במעמקי האדמה ויוצא איפה שהוא באיטליה. חוויה נהדרת ולא מפחידה. זה היה היום היחיד בו תפס אותנו גשם, בדיוק מתאים לטיול תת קרקעי בערה עד שהוא שכח כעבור שעתיים. קפצנו לביקור קצר ב-LIPICA חוות הסוסים היפה - אך רצוי לבא ביום שיש ב-15:00 כשיש הופעה וירטואוזית של רכיבת ראווה.

מכיוון שחששנו שיהיה עוד גשם שמנו פעמינו לקרואטיה. נסענו לאורך החוף האדריאטי עד SENJ. לא היה לנו GPS בגלל בעיה טכנית בשדה התעופה, אך אני חושב שלא ממש צריך. בטח לא משפחה שנוסעת לטיול בטבע ולא טיול עירוני. על המפה 35 ק"מ נראה קרוב אך הדרך לאורך החוף הצפוני של קרואטיה צרה ומפותלת כך שזה לוקח פי שניים זמן ממה שחשבנו. רצינו להגיע לשמורת פליטוויצ'ה אך מכיוון שהעדפנו לא לנסוע בחושך וטוב שכך, עצרנו ללינה בעיירה קטנטונת BONICA כ-3 ק"מ לפני SENJ, שם מצאנו AUTO KAMP בבית פרטי מקסים ממש על חוף הים.

העונה נגמרת ב-30/9 אנו הגענו ב-1/10 - המשרד היה סגור אך בעלי הבית מאד אדיבים והאשה ירדה למטה לפתוח לנו ולהראות את המקלחת והשירותים. לא המרנו כסף ל-KUNA והיא לקחה 20 יורו ובירכה אותנו בלילה טוב. שווה לעצור שם ולו רק בגלל הקירבה למים והמפרץ המקסים. למחרת המשכנו לפליטויצה וכעבור עוד יום הגענו גם לוונציה וצפון איטליה.