אירופה

מספר ימי הטיול: 12 ימים
אוגוסט
התחלה וסיום באוסלו

אנחנו משפחה של שלושה, הורים עם ילד בן 7 וחצי. מה שחיפשנו כבר זמן זה טיול ללא גבולות, הרבה טבע, מעט אנשים, מעט נסיעות, קמפינג אבל לא סבל. זה מה שמצאנו בטיול קרןואן בנורבגיה.

שכרנו את הקרוואן באוסלו, דרך מוטורהום בארץ. בתחנה באוסלו קיבלנו הדרכה מעולה בקשר לכל דבר בקרוואן. באוסלו שהינו יום שלם לפני השכרת הקרוואן. כדאי לבקר במוזיאון האוניות הויקינגיות שם שימרו אוניות אמיתיות בגודל מדהים מאז. הלכנו גם למוזיאון הפולקלור - גם ילדים יאהבו כי הרוב בחוץ.

יצאנו מאוסלו לכוון ברגן. לקחנו את הכביש הקטן ביותר - כביש מספר 7. במשך כמה ימים נסענו רק בו. לאט לאט וללא לחץ. אגמים מדהימים, מפלים, הרים עם שלג, יערות וכמובן - פיורדים. אור עד השעה 11 וחצי בערב (אמצע אוגוסט). גשם אבל סביר, בין 7 ל-20 מעלות, תלוי. עצרנו כל הזמן. אי אפשר שלא. אי אפשר באמת לצלם - רק בעיניים. ללא ספק אחת הארצות היפות בתבל! הרי ענק נושקים לים ופיורדים.
קמפינג פשוט יש בכל מקום. רוצה לעצור עכשיו - טוב. רוצה לסוע עוד קצת - יש.
נקי מאד. אנשים נחמדים מאד, מאד אוהבים לעזור. כולם למעט אחד דיברו אנגלית. קיבלו אותנו מישראל בסבר פנים יפות מאד.
בסוף כביש 7 הגענו לברגן. אם אתם באים ביום כדאי לחנות בחניון ליד תחנת הרכבת וללכת ברגל. אנחנו הגענו לקראת 5 בערב והחנייה בעיר כבר הייתה חינם.
אחרי ברגן לקחנו את כביש 13 צפונה, ביקרנו בקרחון Breeksdal. אח"כ E39 ובסוף 63 שהוא גם דרך הטרולים - גם אחרי כמעט שבועיים של נופים זה היה פשוט עוצר נשימה. זהו שבועיים. לא הרבה יותר מ-1000 ק"מ. ממש יוגה משפחתית.

עוד כמה פרטים וטיפים
• אוגוסט לא כל כך עמוס, ומזג האויר נעים.
• הכל יקר מאד. כדאי להתאמץ לבשל. ביקור במסעדה יעלה כמאה שקלים למנה גם במקום פשוט יחסית.
• שכרנו שולחן פיקניק וכסאות - אין כמו ארוחות מול הנופים המדהימים.
• שכרנו מנגל - אפשר לקנות בשר טוב במחיר סביר בכל חנות אוכל.
• היה חסר לנו וכדאי לשכור - מגביהים לשים מתחת לגלגלים בחניית קמפינג. חלק החניונים די פראיים, ואז חונים בזוית לא כל כל נוחה. לא נורא אבל פתיר...
• אפשר לשלם כמעט כל דבר בכרטיס אשראי. נוח.
• תשכחו מאלכוהול - קשה למצוא חנויות מורשות. לעומת זאת ניתן לקנות בירה דלת אלכוהול כמעט בכל חנות (לא ביום ראשון).

תמונה אחת שווה אלף מילים...