חוייה מדהימה בגרמניה, אוסטריה ושוויץ / משפחת אלון

מספר ימי הטיול: 8 ימים
יוני 2008
התחלה וסיום במינכן

לאחר הרבה התלבטויות ועם לא מעט חששות החלטנו לטייל בקרוואן. עד עכשיו כל הטיולים שלנו היו עם רכב שכור ולינה בבית מלון, אבל קרוואן היה חלום שתמיד חלמנו להגשים. הטיול תוכנן מראש והיינו צריכים לקחת בחשבון שבתאריך מסויים היינו צריכים להיות בכנס בעיר FRIEDRICHSHAFEN בגרמניה.

המסלול

25/06
טיסה למינכן. הגענו לשדה התעופה ב-6 בבוקר, לקחנו רכבת לפי ההנחיות שקיבלנו ממוטורהום והגענו בלי בעיה לאתר הקרוואנים ב-9 בבוקר. שם קיבלו אותנו מאוד יפה, הסבירו לנו שהקרוואן לא מוכן, השארנו את המזוודות שם והלכנו לסופר בקרבת מקום לאכול ארוחת בוקר ולהתרשם מהמחירים (רוב הדברים יותר זולים מהארץ). ב-10:30 חזרנו לאתר, הקרוואן היה מוכן, עשינו את כל הבדיקות לפי המלצות המטיילים במוטורהום ויצאנו לדרך. ביקשנו מהם ספר עם מפות וקמפינינג, שעזר מאוד למרות שלקחנו GPS ומפות מהארץ.

חזרנו לסופר, עשינו קניות ויצאנו לדרך לכיוון BODENSEE, והמשכנו לקמפינג ב-LINDAU, קמפינג ליד הבודנסי, ליד הים, מקלחות, אינטרנט, חנות מכולת, פינת בישול, ענק!

26/06
יצאנו לכיוון שוויץ, עוברים דרך אוסטריה, עצרנו בתחנת דלק, תדלקנו, קנינו את ה-Vignette לנסיעה בכביש מהיר באוסטריה, ולמזלנו כדי לנסוע בשוויץ קונים פעם אחת לכל השנה, ומי שנסע לפנינו קנה והמדבקה נשארה על השמשה. נסענו לכיוון ה-TITLIS, הדרך הייתה מדהימה ביופייה, הנופים עוצרי נשימה, הירוק, המים, השלג ופסגות ההרים. הגענו ליעד בשעה 13:00 שילמנו ועלינו להר, מחליפים 3 פעמים רכבל, עד שמגיעים לגובה של כ-3000 מטר. בכל אחד מהתחנות אפשר לרדת ולעשות טיול רגלי או במין קורקינט. הרכבל אחרון הוא רכבל מסתובב 360 מעלות, רואים את כל הנוף ולא מפסיקים להתפעל. מגיעים לפסגה, נוף יפהפה ,הרבה שלג והמון כיף. משם נסענו לכיוון St. Gallen, לקמפינג Bachli, כולל חיבור לחשמל, מקלחות ללא הגבלת זמן. מקום יפהפה, שומעים את זרימת המים ואת הפעמונים של הפרות מסביב.

27/6
נסענו לכיוון Flawil, למפעל השוקולד Schoggi Land, אפשר לעשות סיור במפעל, לראות את תהליך הייצור ולקנות בחנות המפעל, במחירים סבירים מאוד, השוקולדים טעימים. המשכנו לכיוון מפלי הריין, אסור לפספס, כמויות מים אדירים זורמות, מסלול הליכה נחמד, אפשר לעלות על סירה... חוויה. תדלקנו שוב.

28/06
משם המשכנו מסביב ל-Bodensee לכיוון Friedrichshafen כדי להשתתף בכנס חובבי רדיו בינלאומי, עם נציגות ישראלית מרשימה. בכנס לכל מדינה דוכן עם מידע על המדינה. בדוכן הישראלי נפגשנו עם חובבי רדיו ישראלים הגרים בארץ או בעולם, חילקו יין כרמל ותמרים. הכנס נמשך 3 ימים אך אנחנו החלטנו למחרת להמשיך בטיול. חזרנו ל-Lindau, עיר בגבול בין גרמניה, אוסטריה ושוויץ, כדי לטייל בעיר העתיקה, ששוכנת בצידו המזרחי של האגם אשר בנויה על אי, ניתן להגיע אליה דרך גשר. במרכז לינדאו קיים מדרחוב ססגוני במרכז העיר העתיקה, מכיכר השוק ניתן ללכת עד הטיילת (סיפרומנאד) שברחבת הנמל. בכניסה לנמל יש מגדלור עתיק ומגדלור חדש אשר חולקים את כניסת הנמל . בעיר העתיקה בילינו את כל אחר הצהרים בין רחובותיה המקסימים. ישנו בקמפינג עירוני.

29/06
נסענו בבוקר לכיוון אוסטריה, למפלי Krimml. המפל הגבוה ביותר באירופה נופל מגובה 380 מטר בשלושה שלבים. גובהם של השלב העליון והתחתון 140 מ' ואילו גובהו של השלב האמצעי 100 מ'. מקור המים של המפל הם מי הפשרת שלגים. שביל מסודר של 2-3 שעות, מוביל עד לרגלי המפל. המפל נמצא בתחומי שמורת הטבע הואה טאורן (Hohe Tauern). יש חנייה מסודרת. חיפשנו באיזור קמפינג, מצאנו אחד מדהים ביופיו, כולו דשא מוקף בהרים מושלגים בפסגות, מים זורמים ומפלים מכל הכיוונים.

30/06
בבוקר המשכנו לכיוון שמורת הטבע הואה טאורן (Hohe Tauern). תדלקנו קודם, משלמים אגרת כניסה לרכב ותשלום נוסף בכניסה לשמורה. נוסעים לכיוון הפסגה הגבוהה ביותר באוסטריה, המתנשאת לגובה 3,798 מ', הינה חלק משרשרת הרי גלוקנר (Glockner Gruppe), שהם חלק מרכס הואה טאוארן (Hohe Tauern). הפסגה, שצורתה כמעין חרוט, נמצאת בתחומי מחוז טירול המזרחי (Osttirol). הקרחון הגדול ביותר באוסטריה, קרחון פאסטרצה (Pasterze), נמצא לרגלי פסגת הגרוסגלוקנר וניתן להגיע עד אליו בנסיעה קצרה. הכביש החוצה את רכס גלוקנר נקרא Grossglocknr Hochalpenstrase, והוא נחשב לאחד הכבישים היפים ביותר באלפים. מעבר ההרים, בנקודה הגבוהה ביותר בכביש, עובר בגובה 2572 מ'. משני צידיו של הכביש יש נוף מרהיב ופסגות מושלגות גם בקיץ. לאורכו של הכביש ניתן לעצור במספר נקודות תצפית עם נוף יפיפה, כדאי לא להתעצל ולעצור בכולן. כל המסלול כולל עצירות וקצת הליכות לוקח בין 5 ל-6 שעות, אך מומלץ ביותר, הנוף מדהים, מקומות עם שלג, עם אגמים, מפלים... בקיצור מומלץ!!! עצרנו במצודה שהפכה למוזיאון, Shloss Bruck, Lienz. המקום יפה, אך באותו זמן הייתה תערוכה של אומנות סינית אז החלטנו לוותר ולהמשיך ליעד הבא. המשכנו לקמפינג RAURIS שכולל חשמל ומקלחות.

01/07
מערות הקרח Eisriesenwelt, מערת הקרח הגדולה בעולם, עם 42 ק"מ אורך, אך מבקרים רק את הקילומטר הראשון. הטמפ' בתוך המערה קרובה לאפס, אבל 700 המדרגות שבתוך המערה ובגד חם פותרים את הבעיה. הסיור אורך כ-70 דקות והוא יפה ביותר ושווה כל מאמץ. יש הדרכה גם באנגלית. נסו להיות כמה שיותר קרובים למדריך, כך תראו טוב יותר את המיצגים שהוא מאיר (ממומלץ לקחת כפפות ומעילי רוח). הכניסה שווה כל אגורה. לאחר ארוחת צהרים קלה נסענו למכרות המלח ב-Hallien, הם שנתנו לעיר זלצבורג את שמה. הסיור נמשך כשעתיים, נוסעים על קרונית לתוך המערה (קריר בפנים, כ-10 מעלות), מתגלשים על מגלשות עץ, המערות הפכו למין מוזיאון, ויש בו קטעי וידאו, בובות, יצירות ממלח, אגם מלח. לובשים בגדי כורים לבנים שמקבלים בכניסה, ונהנים בכל רגע. חוויה לגדולים ולילדים. בחוץ יש כפר קלטי עם בניה וכלים התקופה, אנשים לבושים גם בבגדי התקופה. המשכנו לקמפינג, חיפשנו סופר, ובילינו את המשך היום בסתלבט.

02/07
נסענו ל"קן הנשרים" (Kehlstein) מקום המפלט של היטלר מוערך יתר על המידה וצריך לבקר בו רק בגלל הנופים ולא בגלל האסוציאציה שלו עם היטלר שביקר שם רק 5 פעמים. לכו לשם רק בימים בהירים ושמשיים. הדרך מברכטסגאדן ל-Obersalzberg מתפתלת שני שלישים מהדרך לפסגה, שם יש מגרש חניה העמוס בקיץ. אוטובוס ייקח אתכם בדרך מתפתלת וצרה עם סיבובים חדים מסמרי שיער מעל הערוץ הצר והעמוק Scharitkehlamn. מעלית תעלה אתכם במהירות את 125 המטרים למבנה עם קירות הגרניט.

היינו במרחק 25 ק"מ מזלצבורג, ולשם פנינו. שימו לב להוראות חנייה, יש חנייה לקרוונים, אומנם מרחק מה מהעיר, אך הדרך להליכה יפה ושווה את המאמץ. זלצבורג היא אחת הערים היפות והרומנטיות של מרכז אירופה. היא שוכנת במרכז אוסטריה, בצל האלפים, על גבול גרמניה, מזרחית לחבל בוואריה. במרכז העיר העתיקה נמצאת הקתדראלה של זלצבורג המהווה אתר משיכה לתושבי המקום ולתיירים. הקתדראלה נחשבת לאחת הדוגמאות המרשימות של ארכיטקטורת הבארוק. לא הרחק משם שוכנת כיכר מוצארטפלאץ הקסומה ובמרכזה פסל של מוצארט שעומד במקום מאז 1842. הבית בו גרה משפחתו של מוצארט (Mozarts Geburtshaus) הפך למוזיאון מרתק. בנוסף לאתרים בולטים אלו, העיר משופעת בכיכרות, בכנסיות ומנזרים ובמוזיאונים, אך מעל הכול זלצבורג היא עיר שנעים לטייל ברחובותיה וליהנות מהאווירה המופלאה שלה. מומלץ לבקש ממרכז מידע מפה של העיר, ואפשר להסתדר לבד מצוין.
לקראת שעות הערב התחיל לרדת גשם שוטף, חזרנו לכיוון הקרוואן, עצרנו בדרך לקנות שוב שטרודל, והחלטנו להתקדם כמה שיותר לכיוון גרמניה, זה היה היום לפני האחרון, למחרת בבוקר היינו צריכים להחזיר את הקרוואן. מצאנו קמפינג מדהים, Tenda, חבל שזה היה רק ללילה אחרון. ניקינו את הקרוואן, רוקנו ומילינו מים, וסירבנו ללכת לישון, לא רצינו שזה ייגמר...

02/07
נסענו בעזרת ה-GPS לאתר הקרוואנים, תדלקנו בפעם אחרונה, החזרנו את הקרוואן, ולאחר בדיקת תקינות הקרוואן הסיעו אותנו לתחנת רכבת אשר לקחת אותנו לשדה התעופה.

המלצות
רוב ההמלצות קיבלנו מהאתר של מוטורהום עם המכתבים של המטיילים המפרסמים, אך חשוב לציין או להדגיש כמה דברים:
• מי שאין לו בעיה של כשרות לא לקחת אוכל מהארץ, המחירים שם לרוב זולים יותר מהארץ ובסופרים מבחר אדיר.
 לא לקחת הרבה בגדים, בעיקר בקיץ שלא נרטבים, יש מכונת בכיסה ומייבש ורוב הקמפינג וחבל על המקום והמשקל. אך לקחת מכל הסוגים (מזג אוויר משתנה).
 במהלך הנסיעה לעצור לפי הצורך, יש כל כמה קילומטרים חניונים לרוב מוצלים, עם שירותים נקיים, פינת ישיבה ולפעמים בתי קפה. אפשר לנוח, להתרענן ואפילו לעשות "סיאסטה" קטנה. תראו כמה דוגמאות בתמונות.
 בזמן הנסיעה לסגור כל החלונות, לא רק שזה מפריע אלא גם בגלל היתושים והחרקים.
 לבדוק תמיד שהמקרר במצב הנכון.
 לבדוק שהכול נעול, דלתות ומקרר ואין דברים מפוזרים לפני הנסיעה.
 לא לסמוך רק על GPS, לקחת מפות מהארץ ולבקש באתר הקרוואנים מפות עם הקמפינג (ספר יעיל).
 להתכונן, להתכונן, להתכונן. להכין מסלול מהבית, לקרוא על המקומות, לרשום בצד מקומות אלטרנטיביים או מקומות נוספים שתרצו לבקר, ואז תחליטו לפי הזמנים ומזג אוויר.
 לשים לב לשעות הפתיחה והסגירה של כל אתר, משך הסיור ולאיזה גילאים זה מתאים.
 שמרו על הניקיון ושימו לב היכן מותר לזרוק את הזבל, יש מודעות גדולה למחזור, אין שקיות ניילון בסופר, ויש פחי מחזור ממוינים.

מה מומלץ לקחת מהארץ
• מפות ו-GPS.
• מסלול בנוי מראש עם אופציה לשינויים.
• תרמוס, קפה שחור, צידנית, פנסים, תאורת לילה, כפפות חד פעמיות (כדי לנקות את הקרוואן), שקיות זבל, מגבונים, כלים חד פעמיים מאוד יקרים באירופה ומוכרים באריזות קטנות, נעליים נוחות להליכה, בגדים חמים, מעיל רוח, מטריה.
• ממיר חשמל מ-12 וולט ל-220 וולט, אפשר להטעין סוללות בזמן הנסיעה.

לסיכום
הנסיעה הייתה חוויה מדהימה, נהנינו מכל רגע וממליצים בחום לכל מי שאוהב לנסוע לחו"ל לא בטיולים מאורגנים. אנו מאוד מודים, באמת ומכל הלב לכל מי שכתב מכתבים באתר וסיפר על טיולו, נתן המלצות וטיפים. אנו מקווים שתרמנו לאנשים שהיו כמונו ורצו לקלוט מידע לגבי הטיול בקרוואן והמקומות.
נסענו 1700 ק"מ, דלק לכל הטיול: 289 יורו, ממוצע לקמפינג: 22 יורו.