חופשה אולטימטיבית למשפחה הדתית בנורבגיה / משפחת טרביץ

מספר ימי הטיול: 9 ימים
התחלה וסיום באוסלו

לצוות מוטורהום ישראל שלום רב,
חזרנו לפני שבוע מחופשה של 10 ימים בנורבגיה, זוג הורים עם 2 בנים, בקרוואן.
היה נפלא!!! הקרוואן היה נוח מאד, מרווח ומאד מתאים לחופשה משפחתית.
אנחנו דתיים ולדעתנו זו החופשה האולטימטיבית למשפחה הדתית. פשוט לא יאומן כמה שזה נוח.

כל פרט בקרוואן מותאם לנוחות המשתמש:
• המיטות נוחות להפליא - אנחנו הזמנו מצעים ומגבות שהיו בוהקים בנקיונם ובלובנם - מומלץ מאד.
• סט הקמפינג (שולחן וכסאות קמפינג) שימש אותנו כל יום - בארוחת בוקר וערב.
• הארונות מוצלחים מאד וכן כל מקומות האחסון במטבחון.

טיול בקרוואן בנורבגיה פתרון מושלם למשפחות של דתיים ושומרי כשרות

בגלל היותנו שומרי כשרות הבאנו איתנו את כל האוכל מהארץ,דבר מומלץ מאד עם ילדים - וגם בלי... הבאנו טבעול, נקניקים, חומוס!, לחם פרוס, לחמניות, טורטיות (מומלץ לימים האחרונים, כשהלחם והלחמניות נגמרו), שימורים:טונה, תירס, חמוצים, גרגרי חומוס שהוספנו אותם לקוסקוס ויצא תבשיל נחמד. בנורבגיה קנינו חלב, יוגורט, ביצים וירקות.

בשבת חנינו בקמפינג מקסים ליד העירה סוגנדל SOGNDAL - חנינו על שפת הפיורד וגם רחצנו בו... מקום מקסים - Kjornes Camping. בכלל, אנחנו ישנו רק בקמפינגים וכולם היו מצוינים ומומלצים, רובם מהחוברת שקיבלנו בתחנת ההשכרה באוסלו. יש לציין שהשירות שם היה מצוין, נחמדים, אדיבים ומאד סבלניים.

בנורבגיה עצמה עשינו את המסלול שכולם ממליצים
מאוסלו לכיוון ברגן בכביש 7 המקסים. בברגן היה לנו יום מקסים, שטוף שמש, ראות מדהימה מהתצפית בהר - עלינו ברכבת וחזרנו בהליכה נעימה במורד ההר. מברגן עלינו צפונה בכביש 16E לכיוון ווס, פלאם. עלינו ברכבת היקרה מאד!!!! אבל היה שווה כי בעלי והבן הגדול שכרו אופניים בתחנה למטה וירדו מההר באופניים וזה שווה כל שקל לדעתם. המשכנו לסוגנדל, ביקור בקרחונים ובאגם קרחוני - מקום שתיירים בקושי מגיעים אליו ולכן הוא מאד בראשיתי... מסוגנדל נוסעים בכביש 55 עד גאופה GAUPNE פונים שמאלה לכביש 604.

בשבת אנחנו לא נוסעים,  חנינו עם הקרוואן בקמפינג מקסים על גדות הפיורד

עוברים את ניגארדסברין - גם שם כדאי לבקר אבל אנחנו לא התעכבנו שם - ממשיכים בדרך צרה ולא להתיאש היא עבירה לכל אורכה אפילו שזה נראה מקום שכוח אל. בסופה מגיעים לסכר ענק - הר אבנים. מחנים את הרכב ועולים ברגל דרך קצרה ומאחורי הסכר מתחבא לו האגם המדהים ביופיו STYGGEVATNET - מומלץ!!!
חוזרים באותה דרך עד סוגנדל ושם השכנו עד לבריקסדל - הקרחון הכחול - שם חנינו בקמפינג הכי קרוב לקרחון - MELKEVOLL BRETUN, מאד מומלץ, גם כי למחרת השארנו את הקמפר בקמפינג ועלינו ברגל לקרחון - הטיול לא קשה במיוחד אבל צריך לזכור שבכל מקום בנורבגיה שיש מסלול הליכה "קצר וקל" זה תמיד!! כולל עליה חדה מאד אבל בסה"כ זה לא נורא... בחזרה הירידה תלולה...

משם המשכנו לגיירינגר ושם אנחנו ממליצים על שיט בסירות גומי על הפיורד - זה שיט מאד כייפי ומעניין עם הסברים ויותר כייפי לילדים בפרט - כולל שיט מהיר עם סיבובים חדים וכו'. זה לא זול אבל שווה מאד!!! השם שלהם הוא FJORDGUIDING והם ממוקמים על המזח לידי המסעדות והחניונים - לא כ"כ קשה למצוא אותם. השיט אורך שעה וחצי.

כחלק מהטיול בקרוואן עשינו שיט מומלץ בסירות גומי בפיורד גיירינגר

משם המשכנו לדרך הטרולים היפה והמפותלת, לאלסונד (לא בטוח שזה הכרחי...) ובחזרה לאוסלו עצרנו בלילהמר ושם אנחנו ממליצים לגשת למזחלות הרים שיורדות בהר במהירות 100 קמ"ש - כייפי מאד לבנים ולאבא שלהם. שם המקום LILLEHAMMER OLYMPIC BOBSLEIGH, זה נמצא כ-15 ק"מ צפונית ללילהמר במקום שנקרא במפה OYER שם גם נמצא מוזיאון התחבורה והמנהרות NORSK VEGMUSEUM שהוא בחינם!!! ונראה מאד מעניין גם לילדים. אנחנו ראינו שם סרט איך עשו את המנהרה הארוכה 25 ק"מ מבצע אנושי וטכנולוגי מרשים ביותר. ועוד אומרים שהיהודים חכמים... בלילהמר ביקרנו גם במקפצת הסקי וראינו שם קופצים שמתאמנים בקפיצות - זה היה נחמד.

בקיצור היתה לנו חופשה מהנה ביותר, מזג האויר היה נפלא. חם, שמש, בערב קריר ונעים, בקיצור אידיאלי לחופשה... הבגדים הארוכים שלקחתי נשארו ללא שימוש - היה צריך בגדים קצרים כמו בארץ עם פליז לערב.

נורבגיה מדהימה, העוצמה של הטבע – לא ניתנת לתיאור במילים וגם התמונות לא מסוגלות להעביר את התחושה... צריך לנסוע ולחוש "מה רבו מעשיך ה' כולם בחוכמה עשית"... פשוט מדהים. ועוד לא אמרתי כלום על כמויות המים... מכל חור בהר יוצא מפל, קטן או גדול. חצי כמות מהמפל הקטן היה מספיק למלא לנו את הכנרת לזמן מה...

לסיום שוב תודה רבה לכל מי שעזר, לצוות מוטורהום, לכותבים באינטרנט, לפורום ב"למטייל" ו...לקב"ה שהחזיר אותנו בשלום הביתה.