טיול בת מצווה לגרמניה, שוויץ ואיטליה / משפחת הלוי

מספר ימי הטיול: 21 ימים
יולי-אוגוסט 2007
התחלה וסיום במינכן

לאנשי מוטוהום שלום, נסענו ומאוד נהננו. רק לאחרונה מצאתי זמן להעלות רשמניו על הכתב.
מוטב מאוחר מאשר לעולם לא... תודה רבה!!

הנוסעים, 5 נפשות, זוג הורים ו-3 בנות (הדר 16, אדוה 12.5, ארד 9.5). הטיול לרגל בת מצווה לאדוה.

ציוד בסיסי שלקחנו עמנו
מצעים ושמיכות קלות, ספרים, מטקות, מחבת וסיר קטן, כלים חד פעמיים, קערה לסלט, קומקום חשמלי קטן, מתאמים לשקעים. מזון לשבוע הראשון: שימורים, אורז ופסטה, חטיפים, תבלינים ותיבוליות, קפה , תה וסוכר, גפרורים, מגבונים לחים לניקוי, סמרטוטים, שקיות אשפה.

המסע

18.07
טיסה מנתב"ג בשעה 6:45 - בחברת סאן-דור (חברת בת של אל-על). הגעה למינכן בשעה 10:45. נסענו במונית גדולה לאתר הקרוואנים ב-MARKTSCHVABEN ליד מינכן. הגענו ב-11:45. חברת DRM.
13:00: ניתן  הסבר קצר וסקירת הקרוואן מסוג FX ל-6 איש. ציינו פגמים שכבר היו - מנגנון נעילה בדלת המקרר היה פגום (הם ביטלו זאת בהינף יד אולם דבר זה מאוד הפריע במהלך הנסיעה), ארון עליון –דלת לא נסגרת היטב (נפתחה בנסיעה...), לא שמנו לב שאין מעצור לשולחן, דבר שבהמשך גרם לכך שרגל השולחן נשברה מטלטלות הדרך, לא יכולנו לדעת שלחלון עליון קדמי פגום אף הוא... על כך בהמשך... בסה"כ, אנשים נחמדים מאוד, הקרוואן נמסר לנו כשהוא מתודלק ונקי מאוד, מכלי מים מלאים וחוברת הסבר מפורטת לגבי בעיות צפויות. כאן נציין כי חשוב להביא כלי עבודה בסיסיים לתיקונים קטנים מהארץ כי אין כאלו ברכב.
יצאנו (כמו המטיילים האחרים שהגיעו) להצטיידות בסופרמרקט מקומי, פירות וירקות טריים, לחם, מתקן קטן לייבוש כביסה, כוסות זכוכית,מוצרי רחצה, נוזל כביסה.
מחפשים אתר קמפינג במינכן – THALKIRCHEN, לצורך התארגנות.. לאחר נדודים בתוך מינכן ועינויים (למרות שה-GPS הותקן והחל לתפקד) מצאנו את הקמפינג שהומלץ. ראשית ההתארגנות בקרוואן לאחר הטיסה (עינוי...), הכנו ארוחת ערב (כיף) והתקלחנו. מקלחות ללא מים חמים אלא במטבעות (היה קר...).
22:00: מזג אויר שהיה בהיר ונעים כל היום השתנה. השמיים התקדרו וכל הלילה ירד גשם זלעפות. חלון בגג נותר פתוח מעט... דליפה... היינו עייפים מאוד ותשושים... מחר יום חדש...

19.07
למחרת קמנו בשעה 7:30. כל המחנה כבר "על הרגליים". יום בהיר ונאה ללא זכר ללילה הגשום והסוער. בשלב זה ההתארגנות לצאת נמשכת זמן מה, ריקון ומילוי מכלי מים, סידור מיטות וארונות, הכנת ארוחת הבוקר. שעת היעד המקורית, 8:30, בפועל, 10:30!! נסענו ללינדאו בגרמניה (ליד אגם קונסטנץ - בודנסי). הגעה בשעה 13:30. חנינו בחנייה מוסדרת לקרוואנים.
18:00: יציאה לכיוון שוויץ. טעות בכיוון, נסיעה לכיוון מינכן. איתור מקום בו ניתן לפנות ולחזור ללינדאו, משם כיוון אותנו עובר אורח לנסוע לכיוון BERGEN ZT, HARD, ST GALLEN. היעד שלנו הוא CHUR שבשוויץ. תדלקנו, רכשנו מדבקה לאוטוסטרדה בשוויץ. נסענו עד כה 238 ק"מ.
22:45: לינה בקמפינג מצוין בעיר CHUR. למרות השעה המאוחרת קבלו אותנו יפה תוך שביקשו שנשמור על השקט משום שכל אורחי המחנה כבר לנו את שנתם פרט לפאב הפעיל... הזמנו לחם חם לבוקר שלמחרת והתקלחנו במקלחות. מים חמים, נקיות מאוד. פשוט מצויין.

20.07
בוקר יום ו', קימה איטית, ארוחת בוקר מאוחרת (10:00). ריקון ומילוי מכלי מים. בשעה 12:00 יצאנו לכיוון לוקרנו, בדרך היפה והמתפתלת. עצרנו בצד אגם מקסים בנוף שוויצרי מדהים ורגוע. מזג האוויר מעט סגרירי אך הכל כל כך יפה. בלוקרנו הצטיידנו בסופרמרקט גדול ונסענו לקמפינג בטרנו. לרוע מזלנו, הקמפינג בו בחרנו היה מלא שכן הגענו רק בשעה 17:00 כאשר בסוף השבוע בעונה הבוערת יש להקדים ולהזמין מקום כבר ביום חמישי. למזלנו, בקמפינג השכן נמצא מקום. התמקמנו בקמפינג "לידו", קמפינג טוב על שפת אגם מג'ורה המקסים. מים חמים - בתשלום. חניה במרחק חמש דקות הליכה מהאגם, שכנים טובים. מזג האוויר היה חם מאוד ורחצנו באגם. הערב נעים והשבת עוד יותר. מקום קסום - נופש אמיתי. בליל שבת אירעה תקלה קטנה... ננעלנו מחוץ לקרוואן, ארד הקטנטונת נכנסה דרך חלון המטבח ומבטיחה המשך יום נעים... לסיכום, שני לילות סוף שבוע, קמפינג "לידו", מומלץ בחום!

22.07
בבוקר יום א' התארגנות ונסיעה לכיוון מילאנו ב-9:30.
10:30: עוברים את הגבול לאיטליה ומתחילים לשלם בכבישי האגרה האיטלקיים. סיור במילאנו.
16:00: היציאה לפירנצה, נסיעה בדרך בין הכפרים, טעויות רבות נאלצנו לחנות בקמפינג הקרוב בסרמיונה, בשל השעה המאוחרת. מקום גרוע!!! חרקים רבים בגודל שלא ידענו שקיימים, שירותי "בול פגיעה" מקלחות קרות, הילדות התקלחו בקרוואן. קהל אורחים היה קשיש ומוזיקה לריקודים משנות ה-50 התנגנה מהמסעדה. פיצינו את עצמנו בסרט במחשב הנייד, פופקורן וגלידות.

23.07
יצאנו לדרך ב-8:30 תדלקנו, קניות בסופר, נסיעה לפיזה דרך כפרי טוסקנה ועריה. נוף הררי מדהים, וילות יפות, דרך תלולה ומפותלת.לאחר מספר שעות התחברנו לדרך המהירה וב-16:00 בישרו השלטים על העיר פיזה, התמקמנו בקמפינג פיזה, קילומטר אחד ליד אתר פיזה, שירות מצוין בקבלה, מקלחות מים חמים ושירותים - נקי . חנינו במקום פנוי ליד המקלחות (טיילת...). עם הגיענו אחה"צ הלכנו לשכשך בבריכה בקמפינג (כובע ים חובה), מזג אויר חם מאוד. בערוב היום, לאחר ארוחת ערב, יצאנו לסייר בפיזה (כאמור 800 מ' מהאתר, ימינה ומעבר מתחת לגשר). על העלייה למגדל ויתרנו בשל המחיר הגבוה. שפע דוכנים לתיירים והיצע ענק. מאוחר. החלטנו להישאר 2 לילות.

24.07
נסיעה לפירנצה. לא רחוק מהקמפינג נמצאת תחנת הרכבת לפירנצה (1 ק"מ) – יצאנו ב-10:30 ע"מ לתפוס את הרכבת של השעה 11:00 אולם התבדינו שכן אופן רכישת הכרטיסים - רק במכונות - לא ברורות (גם העובדים בתחנה התקשו לעזור לנו). עובד של החברה (פרנקו) חס עלינו והסיע אותנו ברכבו לתחנה המרכזית בפיזה העיר - מאן לקבל כל תשלום. ב-11:27 יצאה הרכבת לפירנצה - טיול בעיר.  חזרה: הרכבת ב-18:00 . בחזרה מפירנצה לפיזה דרך ליבורנו לתחנה מרכזית בפיזה ומשם רכבת פנימית לתחנת SAN ROSSORE STATION. בערב שוב סיירנו בפיזה העתיקה ורכשנו מזכרות. בשעה 20:00 חזרנו לקמפינג לאחר הצטיידות בסופרמרקט סמוך.

25.07
10:45: לאחר התארגנות  וארוחת בוקר, שילמנו לקמפינג ונסענו לכיוון ונציה.
16:00: קמפינג במסטרה ליד שדה התעופה מרקו פולו ALBA DEK O'RO. מים חמים זורמים, שירותים, בריכת שחייה יפה, חדר כושר ושרות הסעות, אוטובוס הלוך/חזור לוונציה.

26.07
בבוקר התברר שהחלון "עף" (גג קדמי) בדרכנו לוונציה. לאחר מס' שיחות עם מוקד התקלות הונחינו לתקן עד עלות 150 יורו סכום שיוחזר עם הצגת חשבונית. הבנות הלכו לשכשך בבריכה ואנו נסענו לאתר טיפול בקרוואנים במרחק 5 דקות מהקמפינג - בזבזנו זמן יקר. החלטנו לקחת פסק זמן ולבלות את כל סוף השבוע בקמפינג זה. בשעה 14:00 יצאנו לוונציה המקסימה. טיילנו בסמטאותיה, ראינו מציאות (לא קנינו) ומסכות אין ספור.  הימים ימי קיץ חמים ואנו משוטטים בהנאה עד 21:00 בערב. קנינו הרבה, הרבה מים ושתייה... בשעה 21:00 איסוף אוטובוס לכיוון הקמפינג מהחניון בכניסה לוונציה.

27.07
לאחר סיור במסטרה והצטיידות לשבת, נסענו באמצעות ההסעה לוונציה.
13:00: נסיעה וסיור בגטו היהודי.

28.07
שבת מקסימה. חם, כל היום בבריכה. חופשה אמיתית.

29.07
8:15: ממשיכים בדרכנו. תשלום ביציאה, תדלקנו ונסענו לגרדה. הגענו לגרדלנד ב-15:00. מיהרנו ולא בדקנו. חנינו בקמפינג "גספרינה". גרוע, תנאים סניטרים ירודים (התקלחנו בקרוואן...). נורית אזהרה נדלקה ברכב - הזמנו שירות דרכים. טכנאי הגיע תוך הזמן שהובטח ברכב שצוייד כנדרש. הרכב נבדק ואושר לנו להמשיך בנסיעה.

30.07
נסיעה לסרמיונה. יציאה ב-12:30 שהינו עד 17:00. סיור במקום מקסים ושכשוך באגם. רכישה בסופר וממשיכים לכיוון גבול שוויץ. לא מצאנו קמפינג. בשעות מאוחרות עדיין היינו בדרכים. בסופו של דבר חנינו בחניון (לא קמפינג...) בעיירה קמפג'ו דה מדונה, לא רחוק מקרוואן נוסף. בישלנו באמצע הלילה, התקלחנו בקרוואן ופרשנו לישון. התעוררנו לקול פעמוני הכנסייה בעיירה.

31.07
אנחנו בשוויץ. קמפינג יורו קמפו בפרוור של לוגנו PONTE TRESA AGNE. ממש על שפת האגם (בעל המקום קצת "קוקו"). מקלחות קרות, חמים בתשלום. רחצנו עד הערב באגם. ארוחת ערב בניחותא. בלילה טיילנו לפארק שעשועים קטן לא רחוק מהאתר. 2 מרכולים. לחמניות חמות בבוקר.

01.08
יום העצמאות של שוויץ. ב-10:30 עזבנו את הקמפינג, נסיעה ללוגנו לטייל ואח"כ ללוצרן. בלוגנו שוטטנו בסמטאות, שמענו תזמורת מנגנת לכבוד החג. הילדות טבלו רגליהן באגם המקסים והאכילו ברבורים. תדלקנו ונסענו לכיוון לוצרן. מזג האויר פחות חם. מצאנו קמפינג ליד לוצרן. רחצנו באגם. ארוחת ערב טובה וזיקוקי דינור לרגל החג הלאומי השוויצרי. בלילה החלו רוחות וגשמים קמנו בלילה לקפל את הסככה+ציוד הכסאות+שולחן.

02.08
בוקר גשום וסגרירי. נסיעה ללוצרן בעיר. הטיול בעיר התקצר בשל הגשם שהתחזק. סיירנו על הגשר המפורסם, את אנדרטת האריה המפורסמת כבר לא הספקנו לראות. משם נסענו לברן. גם שם סיירנו ברחובות העיר, שוקולד כמובן... והמשכנו בדרכנו לכיוון שפהאוזן. שוב נדדנו עד שעה מאוחרת ולא מצאנו מקום פנוי בקמפינג. החלטנו ללון בצד הדרך: בתחנת דלק גדולה, "אוטו-גריל". מסעדה הפתוחה 24 שעות. שירותים מצויינים. שתייה חמה בחצות...

03.08
בדרך לשפהאוזן. ב-8:45 האוטוסטרדה לציריך (112 ק"מ מברן-ציריך).
12:00: הגעה למפלי הריין. שייט, תדלוק בחזרה לגבול גרמניה-שוויץ, גשם קל, מתחילים לחוש את סוף הטיול.

שישבת בעיירה המקסימה טיטיזי ."טיטיזי-קמפינג". מדרחוב ציורי, חנויות ססגוניות לחופי אגם מדהים. שמסביבו יערות והרים. ציירי רחוב. נרשמנו לקמפינג בשעה 17:00 ויצאנו לסיור בכפר/עיירה. צייר דיוקנאות רוסי מצייר את הבנות. מזג האוויר הסגרירי מתבהר אט אט. ערב שבת בקמפינג לאחר מקלחות והכנת הארוחה.

04.08
קמנו לשבת בהירה על שפת האגם (מים קרים מדי לשחייה). טורניר מטקות (אנשים צופים בנו בסקרנות... שירותים ומקלחות טובים כולל מים חמים. פינוי ב-13:00. בראשון בבוקר יצאנו לאחר ששילמנו.

05.08
נסיעה לפארק אירופה - טוב יותר מגרדהלנד. הקמפינג במקום מצויין!! חנייה ב-11:30 במרחק הליכה מהאתר. בילוי עד סגירת הפארק בשעה 20:00 וחזרה לקמפינג.

06.08
10:00: יציאה לקונסטנץ. לפנינו נסיעה של 120 ק"מ. עצרנו בסינגן (יש להמשיך הלאה...). קונסטנץ יפה. מדרחוב, מציאות, חנות פסנתרים ענקית.
19:30: לקחנו מעבורת לצד השני של אגם בודנסי על מנת לחזור לכיוון מינכן (הרווחנו שייט מקסים בן 15 דקות וחסכנו נסיעה ארוכה מסביב לאגם בדרך ליעדנו. במזל, מצאנו מקום אחרון פנוי בקמפינג בשעה 21:30, על האגם. אולם קמנו לבוקר אפור וסגרירי.

07.08
10:30: יציאה לכיוון מינכן. כניסה למרקטשוואבן. לינה באתר הקרוואנים - גשום.

08.08
אישרו לנו שימוש בקרוואן עד 17:00 משום שהטיסה הייתה רק בערב. החזרנו ב-16:30 (כל זאת ללא תשלום נוסף). הוצאות מיותרות במינכן: כרטיס רכבת פנימית וחנייה - הדרכת מקומית שהתכוונה לטוב...
בשעה 17:00: מונית לטרמינל F בשדה התעופה במינכן. עלייה למטוס רק ב-21:15.
טיסה חזרה: נמשכה כ-3.15 שעות... ונחתנו בישראל ב-2 לפנות בוקר.

09.08
בשעה  4:00 - אנחנו בבית (יום חמישי).

נסכם
טיול נפלא, הטוב ביותר שהיה לנו.. טבע בצד ערים מקסימות. רחצה באגמים ובריכות, נופים ורגיעה מוחלטת.

הקמפינגים
בגרמניה - טובים מאוד וזולים.
• בשוייץ - מחירים בינוניים, קמפינגים טובים מאוד.
• באיטליה יש לבדוק היטב - יש אתרים מוצלחים בצד כישלונות סניטריים וגן חיות לחרקים ענקיים... כיוון שלמדנו הצורך בבדיקה מקדימה בד"כ הקמפינגים היו מוצלחים, עם בריכת שחייה ותנאים סניטריים טובים. מחירים יקרים.

טיפים חשובים
• לאתר קמפינג מספר שעות לפני החשיכה (כלומר לקראת 17:00 כבר להתמקם).
• ניתן לבלות באתר או לצאת בהסעות מתחנת אוטובוס/רכבת סמוכה לערים האטרקטיביות הקרובות.
• לסייר קצרות במקום לפני סגירת העסקה: יש לבדוק המקלחות והשירותים (ניקיון ומים חמים), אפשרות לכביסה, מיקום ספציפי (על מנת שיהיה נוח לנווט את הקרוואן בעת החנייה והיציאה ממנה), החיבור לחשמל (ואם כלול במחיר), מקומות ריקון ומילוי מים. עדיפות ברורה לחנייה ליד אתרים אטרקטיביים/אגם/בריכת שחייה, לברר זמן יציאה נדרש, סופרמרקט במקום - יתרון.
• בד"כ לא נדרשים להציג דרכונים בכניסה/מפקידים דרכון אחד עד התשלום. סומכים על דיווח מהימן של מס' הנפשות בקרוואן (מכך נגזר המחיר) וכך צריך להיות.
• תשומת לב: בעיית יתושים חריפה בכל הקמפינגים - יש להצטייד במכשירים מתאימים ותכשירים מתאימים למקום (רצוי לרכוש בבתי המרקחת המקומיים).
• ציוד נדרש: כלים חד פעמיים, ממתקים ישראליים (כשי לשכנים בקמפינג ששמחים להושיט יד לעזרה, ספרים, סדינים ומגבות, בגדי ים, כובעי ים וכפכפים (חובה  למקלחות). מתאמים לשקעים, GPS, מחשב נייד עם דיסק מפות, מפות,טלפונים ניידים, מתלה כביסה, נוזל כביסה ביד/קוביות למכונות, מצלמות, תיק עזרה ראשונה (כולל בתוכו גם משחות נגד עקיצות, חרקים ופציעות), סמרטוטים ושקיות לכביסה, סיר, מחבת (סכו"ם וצלחות זכוכית ניתן לרכוש במרכולים במחיר זול יחסית ולהביא אותם בחזרה לכאן).

מקווים ומתכננים את הטיול הבא!