טיול בר ובת מצווה בהולנד וגרמניה / משפחת חורש

מספר ימי הטיול: 13 ימים
יולי 2007
התחלה וסיום במינכן

החלטנו לא לעשות מסיבה רגילה, אלא להפוך את האירוע לחוויה משפחתית בלתי נשכחת.
כמשפחה שמאוד אוהבת לטייל, בדקנו כמה אפשריות לטיול בחו"ל והאפשרות שהכי קסמה לנו הייתה טיול בקרוואן לאירופה. טיול כזה דורש תכנון  מראש, לחשוב על מה לקחת, מסלול ועוד. אבל בעינינו היה בהחלט שווה. ההחלטה הייתה לא לנסוע המון אלא ליהנות מהמקומות שנגיע אליהם. ולכן החלטנו לטייל רק בהולנד וגרמניה. בנוסף, הישיבה בקרוואן בנסיעות ארוכות, אינה קלה גם לנו וגם עבור הילדים (13, 12, 4.5).

המסלול

06.07 - שישי: נחיתה בשדה במינכן, שתינו כוס קפה ולקחנו מונית גדולה לחברת הקרוואנים. סך הכל טיפלו בנו שם דיי מהר ושיחררו אותנו לאחר הסברים מפורטים בשעה 12:00 בערך. נסענו לסופר קרוב לקניות ראשוניות ממש, מכוון שהוזמנו לשישי שבת למשפחה בפרנקפורט. קנינו גם משהו לאכול ונרגענו מעט עם ארוחה קלה בקרוואן. הנחנו את מכשיר ה-GPS ששכרנו ויצאנו לדרך. בעלי שנהג עדיין לא רגיל היה לרוחב הרכב ובטעות עלה על המדרכה, ואז... פאנצ'ר. צלצלנו למספר החרום ובהתחשב בקרבה שלנו למקום לקיחת הקרוואן הגיעו אלינו במהרה. חזרנו למקום שם הוחלף לנו הגלגל  ויצאנו לדרך. הדרך הייתה יפה הילדים נרדמו לאחר הלילה במטוס ואנחנו נהנו מהשקט, מהדרך והתחלנו להתרגל לקרוואן.

07.07 - שבת: טיול בפרנקפורט ובגן החיות שהוא בהחלט מרשים וכן ראינו שם חיות נדירות. קניות בסופר מקומי, הצטיידות למס' ימים. אחר הצהריים המשכנו להולנד לקמפינג באמסטרוויל, לאחר שיחה טלפונית אמרו שפתוח עד 11:00 בלילה, אך כשהגענו השער היה נעול וחנינו בחוץ בחניון עם אפשרות להשתמש בשירותים והמקלחות של הקמפינג, בשל כך נדרשנו לשלם 25 יורו ביום למחרת.

08.07 - ראשון: התארגנות ארוחת בוקר נסיעה קצרה לקרובים באמסטרוויל, שם ציידו אותנו בעגלה עבור בננו הקטן, שהייתה עבורו ועבורנו הצלה של ממש במהלך כל ימי הטיול. התקרבנו לאמסטרדם עם הקראוון ומשם לקחנו מטרו לעיר עצמה ירדנו בדאם סקוויר והתחלנו לטייל. ביקור במוזיאון אנה פרנק, שוק הפרחים, ארוחה קלה בצ'יינה טאון, מוזיאון מדאם טוסו (מקסים), שייט בתעלה. לקראת שעות הערב נחמד ומרגיע. חזרה לאותו קמפינג.

09.07 - שני: בבקר החל לרדת גשם די חזק ועשינו דרכינו לכפר הדייגים ולפארק טחנות הרוח עם עצירות במפעל לנעליים הולנדיות כמובן, מפעל גבינות וטיול בכפר צמוד עם נוף מדהים,ירוק ,ירוק והמון מים... במהלך הטיול רכשנו מטריות מכוון שהיה דיי גשום לסירוגין. נסיעה לגספר קמפינג בצידה השני של אמסטרדם.

10.07 - שלישי: נסיעה ברכבת הסמוכה לקמפינג למוזיאון ואן גווך באמסטרדם – מקסים ושווה! חזרה לדאם סקוויר לשוטטות, החלונות האדומים, שוק מקומי מרהיב עם מזון מקומי מאוד טעים... צ'יפס עם מיונז, הרינג ועוד... הגשם שירד מעט הגביל אותנו אך לא ויתרנו... לקראת ערב חזרה לקמפינג לארוחת ערב.

11.07 - רביעי: מיני הולנד, בגשם דיי חזק ואף היה די קר לא רצינו לוותר על האג, אך בגלל הגשם והקור לא כל כך יכולנו לטייל באותו היום. קיבלנו בטוריסט אינפורמיישיין מידע על קמפינג בתוך חורשה מקסימה וכן המלצה על מסעדת דגים מקומית עממית, לא יקרה וממש חוויה שם לאכול מבחר עצום ומקום מחבוא מגשם ללא ספק. למעוניינים, למסעדה קוראים סימונ'ס. ממוקמת בסוף הטיילת שם פונים שמאלה ושמאלה לחניון גדול ושם גם המסעדה.

12.07 - חמישי: לאחר התארגנות נסענו לכיוון המטרו החנינו, המפתחות נשכחו בפנים ולקח לנו כשעה וחצי לפתוח את הקרוואן. לאחר שהצלחנו סוף סוף לפתוח נסענו למרכז האג למוזיאון של אושר (תלת מימד) ESCHER IN HET PALEIS. מקסים ומעניין, הילדים בהחלט אהבו. שוטטות עם מטריות ברחבי האג, ארמון המלכה, בית הפרלמנט ועוד... עוד באותו ערב המשכנו לדלף והגענו לקמפינג מקסים ממש קאנטרי לכל דבר מים חמים חופשי, בריכה, פעילויות לילדים. נקי ומצוחצח.

13.07 - שישי: רכבת עץ לכיוון מרכז העיר דלף, עלייה לכנסיה כ-200 או יותר מדרגות לנוף מקסים, שוטטות במרקט, חזרה לקמפינג ברגל עם שוטטות ברחובות צרים ויפים, תעלות, ברווזים... מה לא? בדרכינו חזרה לקמפינג ממש צמוד, נכנסנו לפארק פתוח עם כרי דשא גדולים משחקים לילדים, פינות ליטוף, ספינת פיראטים לילדים,אגם ועוד... פתוח לקהל ממש מקסים.

המלצה לגביי הולנד: קנו ביום הראשון כרטיסייה גדולה למטרו כ-24 ניקובים. ניתן להשתמש בה בכל רחבי הולנד במטרו וברכבת. עם ילדים זה בהחלט חוסך.
עוד באותו היום  חזרנו לכיוון גרמניה – לפנטזיה לנד- פארק שעשועים ענק לכל המשפחה אך כמובן בעיקר לילדים, רכבות הרים ענקיות, אבובים עם מעליות, דמויות של דיסני ועוד ועוד... מקסים!! לנו בקמפינג צמוד לפארק נחמד- אך לא מושקע.

14.07 - שבת: בילוי בפנטזיה לנד מהבוקר עד הערב, בערך 19:00 תהלוכת סיום היום – מקסים! עד שנגמר הכוח! לכולם! לינה בקמפינג הצמוד.

15.07 - ראשון: נסיעה ל-Wierchem לטירה בשם Burg Eltz, טירה מקסימה הטובלת בירוק, נכנסנו פנימה לסיור בחדרים המרשימים. חיסרון בולט, לא ניתן היה לקבל הדרכה באנגלית, אך ניתן היה לשאול את המדריכה שאלות באנגלית ולקבל תשובות ספציפיות. באותו היום המשכנו להיידלברג השוכנת על גדות הריין. עיר מקסימה! בה עשינו טיול ערב בהמלצת בעל הקמפינג שהיה אדם אדיב מאוד. טען ובצדק שהיידלברג יפה שבעתיים כאשר האורות נדלקים.

16/07 - שני: ארוחת בוקר על גדות נהר הריין ונסיעה לרוטנברג בדרך הרומנטית - עיירה שייחודה הוא בכך שבניניה שומרו כפי שהיו בימי הביניים, האווירה מקסימה, חנויות של ממתקים מקומיים, מזכרות, ועוד. ניתן גם לבקר במוזיאונים מסוימים אך לצערנו הכול נסגר בסביבות 17:00 ולא הספקנו. כדאי לנסות. עוד באותו ערב המשכנו לעיירה GUNZBURG עם הנופים של הדרך הרומנטית, בכוונה לבלות למחרת בלגולנד הנמצא ממש בסמוך. מכוון שאל העיר ממש הגענו בשעות החשכה, שאלנו בקבלה של בית מלון היכן ניתן ללון שם כיוונו אותנו לחניון מסודר (לא קמפינג). שם חנינו. החניה עלתה 5 יורו ללילה בבוקר היו גם שירותים ללא תשלום ומקלחות בתשלום סמלי. במקום ניתן היה לרוקן מים ושירותים. האנשים היו נחמדים ובעצם הייתה זו חניה מסודרת של קרוואנים בקנטרי. מטופח ורחב ידיים.

17/07 - שלישי: אכלנו ארוחת בוקר ומשם המשכנו ללגולנד שהתברר כחוויה מקסימה לילדים לפחות עד 12. לגדול מבין ילדינו לא היו אטרקציות מלהיבות אך שני הילדים האחרים נהנו מאוד! וגם אנחנו! המקום מקסים, מטופח ומושקע, יש בו המון מה לעשות ולכן אני הייתי מתכננת שם שהיה של יום מלא (יש חניון קרוואנים בסמוך). אנחנו סיימנו את הבילוי בלגולנד בשעה 16:00 בערך והמשכנו לנסוע בדרך הרומנטית לעיירה Schwangau שם נמצאות הטירות המפורסמות Neuschwantein.

18/07 - רביעי: בין הטירה של לדוויג ושל הוריו ישנו אגם מקסים שגם ניתן להיכנס לרחוץ בו - תלוי במזג האוויר מכוון שהמים קרים  מאוד! סיימנו את הביקור המהנה והמשכנו לצוק שפיץ בגרמיש עיירה יפיפייה עם נופים מרהיבים עלינו לרכבל 2600 מטר חוויה מדהימה. הנוף עוצר נשימה וכן הגענו שם למקום הגלישה היה מעט מושלג אך מאוד מרשים. נכנסנו עם הרכבל ממש לעננים... עוד באותו היום עם צער ושמחה נסענו לכיוון מינכן עייפים, הגענו לקמפינג המומלץ על ידי מוטורהום חנינו לארוחת ערב והתחלנו לארגן את הקרוואן למסירה... הקמפינג היה מאוד נחמד מאורגן וממוקם ממש על גדות נהר ופארק מאוד גדול.

19/07 - חמישי: התכנון המקורי היה טיול במינכן עד להחזרת הקרוואן 15:30 אך כוחותינו אזלו. הרגשנו את העייפות שלנו ושל הילדים והחלטנו לעשות טיול רגלי באזור הקמפינג. הצלחנו לשכשך מעט בנהר הזורם למרות המים הקרים וליהנות מהפארק היפה סיום ארוחת צהריים קלה וחזרה לאתר הקרוואנים. החזרנו את הקרוואן לאכזבתם של הילדים שהנה זה נגמר... לאחר החזרת הקראוון התאכזבנו כיוון שלמונית לשדה לקח המון זמן להגיע! כשעתיים! דבר שהיה נחסך אילו הייתה הסעה כלשהי לשדה מהאתר וגם המחיר שגבו היה מופקע! לסיכום: כדאי לדאוג למונית מראש בכדיי לא להילחץ. ובכלל ממליצה למוטורהום לנסות לארגן משהו בחזרה חבל! יש לקחת בחשבון בשדה התעופה במינכן בדיקות מאוד קפדניות לא מאשרים להעלות מים וגם את התמרוקים הפכו מכל כיוון אפשרי, קצת מלחיץ אבל סך הכל הבדיקות הן לטובתנו. אז השתדלנו לא לקטר.

סגנון הטיול בקרוואן מאפשר יכולת תמרון גבוהה, לינה, ארוחות ככה סתם בטבע, מאכלים טעימים מסופר מרקט ובישולים. פשוט חוויה. עבור הילדים מאוד נוח תמיד יש מה לשלוף אם רעבים ואפילו לא חייבים לעשות עצירות לשירותים, רק אם באמת רוצים. ניתן לסכם את הטיול כחוויה מדהימה גם לנו וגם לילדים, נסענו 2600 ק"מ ובהחלט חושבים על הטיול הבא ליעדים אחרים כמובן.

טיפים שנראים לנו חשובים
• לא לוותר על GPS. חוסך זמן יקר למרות פשלות קטנות שגם הם חלק מהחוויה.
 לארגן תעסוקה לילדים כמו מחשב נייד - מומלץ בחום. חוברות צביעה מוזיקה אהובה ועוד.
 בקמפינגים שהיינו ורצינו לכבס השכירו לנו את המכונה והמייבש כולל סבון כביסה. לכן לא בטוח שכדאי להביא מהארץ...
 תכשיר יתושים - חובה!
 שימו לב למזג האוויר והצטיידו גם בבגדים חמים.
 לא להילחץ ופשוט להנות! כמעט בכל עיר/עיירה יש משרד הנותן מידע לתיירים לגבי אטרקציות, קמפינגים ועד תמיד ניתן לשאול וכן בבתי מלון שמחו לעזור אם נכנסנו לשאול.

פשוט תעשו חיים תיהנו מהחוויה, מהנופים, מהקרוואן ומהנאת הילדים.