21 יום באוסטריה, סלובניה וקרואטיה / משפחות אוליבר ויהודה

הרכב: שתי משפחות
יולי 2007
התחלה וסיום במינכן

יצאנו אנחנו, משפחת אוליבר, חמש נפשות, אורנה, רני, רותם (14), טל (9) ונועה (4) ומשפחת יהודה, עינת, יוסי, ויובל (10 חודשים), לנו זה טיול שני עם קרוואן.

היום הראשון 6/7 – המראה מנתב"ג בשעה 7:40 לאחר שעשינו צ'ק אין בבית, קיצר לנו בהרבה את התהליך להגיע ישר לביקורת דרכונים, נחיתה במינכן בשעה 10:50. מונית של שמונה אנשים לזלמוס לאתר קבלת הקרוואנים של חברת MCRENT. קבלת קרוואן עד שעה 14:30 כבר יצאנו. לא לפני שקיבלנו הסבר על תפעול הקרוואן בצורה של סרט שבו מראים דגמים רבים שדי מבלבל בסופו של דבר. בקרוואן לא סופק צינור מים דבר די מוזר וכבל החשמל ללא גלגלת גם דבר די מציק. הקרוואנים חדשים יחסית משוכללים אבל די מאכזבים מבחינת מקום אחסון ותקלות קטנות וטורדניות. נסיעה למינכן לשינה בקמפינג Campingglatz munchen -Thalkirechen. קמפינג המוני ולא משהו.

היום השני 7/7 – יציאה ממינכן לכיוון קופשטיין. פקק ענק עקב הסגירה של הירידה לכיוון אינסבורק יצאנו בירידה הבאה קנינו מדבקה של האוטוסטראדה הגעה לקופשטיין סיור בעיר ובמבצר. המשך למפלי קריימל דרך מעבר ההרים גרלוספאס בו להטו לנו הבלמים עד שיצא עשן. שינה ב-SNP Camping GmbH ב-Wald im Pinzgau.

היום השלישי 8/7 – מפלי קריימל בחלקם התחתון. המשכנו לעיירה קיצבל היפיפיה בדיוק בסיום פסטיבל הארלי דווידסון המון אופנועים קלאסיים. משם המשכנו לאגם המלכים שם התחיל לרדת גשם, לא הספקנו לשוט כי כבר היה מאוחר טיילנו קצת ברגל ונסענו לקמפינג ב-Familien-Aktiv Camping Allweglehen ב-Berchtesgaden. כל הלילה טיפטף גשם.

היום הרביעי 9/7 - בבוקר נסענו ל-Grodig פרבר של זלצבורג לחנות המפעל של שוקולד מוצרט קנינו בזול מכל טוב לדרך. משם היינו אמורים לנסוע לארמון הלבורן אך עקב הגשם דילגנו ונסענו לזלצבורג טיילנו בעיר העתיקה עשינו קניות של אוכל. ושהלכנו לגני מריבל החל לרדת גשם שוטף טיילנו בגנים בגשם לאחר שהבנו שהגשם לא יפסק. ויתרנו על חזרה לארמון הלבורן עקב הגשם ונסענו לכיוון איזור האגמים ישנו בקמפינג Seeholz ב-Fuschl am See על שפת האגם בגשם זלעפות שירד ללא הפסקה. הקמפינג והצוות היו נחמדים מאוד.

היום החמישי 10/7 – הגשם לא פסק גם הבוקר, כאשר נסינו לצאת התברר שמאוד קשה לצאת מהדשא לאחר לילה של גשם זלעפות יצאנו בעזרת מערכת נגד החלקה המצויה ברכב. אחרים הוצאו בגרירה בעזרת טרקטור. יצאנו ושילמנו רק 20 אירו כי לא היה להם נעים. משם נסענו לעיירה St.Wolfgang טילנו בעיירה היפה והמשכנו
לבאד אישל טיילנו בעיירה ראינו את הוילה של הקיסר. לאחר מכן נסענו להלשטט. התמקמנו בקמפינג Campingplatz Klausner-Hall בעלת המקום לא הייתה נחמדה במיוחד. ויצאנו לטייל בעיירה היפייפיה על שפת האגם.

היום השישי 11/7 – בבוקר חלקנו עלינו למכרה המלח הולבשנו בבגדים מיוחדים, התגלשנו במגלשות עץ ונסענו ברכבת כורים. וחלקנו סייר בעיר בגשם. בצהרים יצאנו מהקמפינג ונסענו ל-Zell am See - סיירנו בעיירה שבעיני איכזבה. ונסענו לישון בקמפינג Campingplatz Lampenhausl ב-5672  Fusch - בכניסה למעבר ההרים הגרוסקלוקנר. קמפינג משפחתי ונחמד.

היום השביעי 12/7 – בבוקר קמנו מאוחר בתקווה שמזג האוויר ישתפר ונוכל לעבור במעבר אך לאהמליצו לעלות עקב מזג האוויר. עקב כך יצאנו לכיוון סלובניה, הגענו קצת לפני אגם בוהיני לקמפינג Campingplatz Danica ב-Bohinjska Bistrica.

היום השמיני 13/7 – סוף סוף אין גשם מזג האוויר התחמם, טיול בעיירה Ribcev Laz על שפת אגם בוהיני ומשם לטיול רגלי בערוץ מוסטניצה. לאחר מכן עלינו ברכבל על הר ווגל וראינו את הנוף המדהים. לאחר מכן  נסענו לאגם בלאד. סיירנו בעיירה לאחר מכן לקחנו גונדולה ושטנו לאי בלאד. סיירנו סביב האגם ברכבת התיירים. ועקב המחירים הגבוהים של הקמפינגים נסענו לישון ב-Camping Kamne dovje קמפינג קטן וזול ב-Mojstrana.

היום התשיעי 14/07 – נסענו לערוץ וינטגר בדרכנו ולאחר מכן ללובליאנה. ישנו בחניון במרחק קילומטר ממרכז העיר בה גם השארנו את הרכב בזמן הטיול בעיר.

היום העשירי 15/7 – סיירנו בעיר העתיקה של לובליאנה ובגן החיות ואחר הצהריים נסענו לקמפינג Campingplatz Pivka Jama ליד מערות פוסטוניה. קמפינג עמוס עם בריכה שיושב במרכז יער.

היום האחד עשר 16/7 – ביקרנו במערות פוסטניה די יקר להכנס אבל שווה נכנסים בעזרת קרוניות לעומק המערות מסיירים ברגל ולאחר מכן יוצאים שוב בקרוניות. אל אף שהיו המון אנשים הביקור זורם. משם נסענו לפיראן שבה לא מצאנו חניה כיוון שלא נותנים לקרוואנים לחנות עקב כך ויתרנו והמשכנו לפורטוז' גם שם רק בעיר הצמודה מצאנו חניה סיירנו בעיירה על שפת הים. ועברנו לקרואטיה בה הכבישים צרים ומתנהלים באיטיות גם בכבישי האגרה בהם מסלול אחד בלבד. ישנו ב-Campingplatz Sirena Novigrad על שפת הים האדריאטי. מזג האוויר חם מאוד הקמפינג מאוד עמוס. התרעננו בשחיה בים.

היום השנים עשר 17/7 – נסענו לעיירה המקסימה רוביני בה ישנו שוק פירות וירקות על אף המחירים לא התאפקנו וקנינו ענבים מדהימים במחיר של כ-10 אירו לקילו. המשכנו לאי קרק שם ישנו ב Auto-Camp Pila ב-Punat על שפת הים. הקמפינגים בקרואטיה על שפת הים מאוד עמוסים וחלקם לנודיסטים בלבד אין מתקנים לילדים כמו בגרמניה ואוסטריה כמו כן המחירים מאוד גבוהים בסביבות החמישים אירו באיזורי החוף.

היום השלושה עשר 18/07 – טיילנו בעיירה קרק לאחר מכן הגענו לעיירה וירבניק. התחלנו ללכת וסבלנו מאוד מהחום חזרנו לקרוואן והתחלנו לנוע לאיזור אגמי פיליטוויצה. בדרך עצרנו על שפת הים לשחיית רענון. שינה בקמפינג Borje ליד שמורת פיליטוויצה. קמפינג חדש נקי מאוד לא עמוס. רק אין אפשרות לרוקן מים אפורים.

היום הארבעה עשר 19/7 – שמורת אגמי פיליטוויצה המדהימה רק אחרי חמש שעות עם ילדים על הגב נגמר לנו הגב והאוויר. בסיום נסענו לקמפינג Autocamp Korana גם באיזור השמורה מאוד גדול ועמוס. החלטנו שהחום של קרואטיה נמאס. ורוצים לחזור צפונה. לקרירות ואפילו לגשם.

היום החמישה עשר 20/7 – עמדנו בתור של עשר קמפרים לנקודת הריקון יציאה מאוחרת מהקמפינג ה-GPS לקח אותנו דרך כבישים צרים ומשובשים שכל הדרך שמענו את הכלי מטבח מרעישים אבל קיצר בהרבה ק"מ וכבישי אגרה, קניות בזול בקרואטיה ונסיעה לכיוון וונציה. בדרך איבדנו אחד את השני. כאשר יוסי ועינת נסעו לרייקה אבל אחרי שיחות טלפון כיוון שיצאנו מהתחום של המכשירי קשר הצלחנו להפגש. שינה בקמפינג ונציה בעיירה מסטרה.

היום השישה עשר 21/7 – נסיעה באוטובוס 15 דקות לוונציה טיול בוונציה ביום לוהט ולח שינה לילה נוסף בקמפינג. ראיתי שיש אפשרות להכנס לוונציה עם הקרוואן שם יש חניות ליד חניות האוטובוסים.

היום השבעה עשר 22/7 – אחרי לילה לח התארגנו ויצאנו לכיוון קורטינה ד'אפציו אחרי דרך פקוקה הגענו טילנו בעיירה ואכלנו ארוחת צהריים לאחר מכן יצאנו לכיוון מעבר ההרים גרוסקלוקנר ברגע שנכנסנו לאוסטריה החל לטפטף ולאחר מכן גשם שוטף במשך כשעה. מצאנו קמפינג זול ומדהים בכפר Mortschach בקמפינג Lindlerhof. בבירור למזג האויר נאמר לנו שמחר יהיה חם ונאה, בתקווה לעלות למעבר.

היום השמונה עשר 23/7 – בוקר עם ערפילים שהתפזרו יום נעים ועלינו למעבר ההרים הגרוסקלוגנר. מקום מדהים וקור  עז קצת משחקים בשלג. עלינו גם ברכבל. בירידה לכיוון השני שוב התחממו לנו הבלמים אך הפעם ידענו לזהות בזמן ועשינו הפסקות ולא רק לקרוואנים התחממו הבלמים כמעט לכל הרכבים. בירידה מהמעבר יש מתקני שעשועים לילדים מקום מאוד נחמד, בדיוק ליד הקופות של הכניסה הצפונית. שינה בקמפינג נחמד שישנו בו בנסיון הקודם לעלות למעבר. Campingplatz Lampenhaus ב-Fusch.

היום התשע ה עשר 24/7 – יציאה לכיוון ארמון הלבורן בדרך קנית שוקולדים למתנות בחנות המפעל של שוקולד מוצרט. הגעה לארמון הלבורן כניסה לסיור במזרקות בגשם שוטף נרטבנו מלמעלה ולמטה. עקב חוסר הסבלנות של נועה חזרתי איתה לקרוואן. בהמשך נסיעה לכיוון איינסברוק ללינה בקמפינג Innsbruck Kranebitten. מצב רוח קשה באגף הילדים עקב שמועות על שביתה במשק מיום חמישי בשדה התעופה.

היום העשרים 25/7 – טיול באיינסברוק לאחר מכן נסיעה לזיפלד אין טירול בשניהם לא מצאנו גלידה לנועה ללא חלב ממש בושה! ולכן גם אנחנו ויתרנו. שינה ב-Camp park Oberammergau. קמפינג יפה נקי עם אולם משחקים לילדים נועה ממש זרחה. עדיין לא ידוע אם השביתה תמשך או לא כנראה נסע הביתה אם לא נמשיך לעשות חיים כנראה במינכן.

היום העשרים ואחת 26/7 – טיילנו ב-Augsburg ולאחר מכן נסענו לקמפינג LECH להתחיל בהתארגנות להחזרת הקרוואן. בבוקר קיבלנו הודעה מניר שהשביתה הסתיימה. טוב אז נחזור לארץ.

היום האחרון 27/7 – קמים מסיימים להתארגן ולארוז דברים אחרונים, ריקון מיכלים. יציאה מהקמפינג נסיעה בפקק. תדלוק והחזרת קרוואן בזלמוס. שם תקעו לשנינו סכומים אסטרונומים על נזקים שחלקם נכונים וחלקם לא, לא נחמדים וכמעט כולם משלמים, אין בעיה על משהו שאנחנו עשינו אבל אם הוא עולה לרכב, מפעיל מגבים ומתביית על נקודה בזכוכית הקדמית שבקושי הצלחתי להבין מה הוא רוצה ועל זה משלמים 465 אירו זה נראה שזה משהו שהוא ידע וישר ניגש לשם לפחות לנו אבל כפרה על הכסף. הזמנת מונית הגעה לשדה התעופה ותוך כדי התהליך גילינו שנשאר התיק השחור עם ה-MP3 של הבנות המצלמת וידאו וחלק מהשוקולדים. טיסה הביתה לחום המעיק. בשיחה עם חברת הקרוואנים הישגנו את מספר הטלפון של חברת המוניות. דיברנו איתם והם מצאו את התיק וישלחו לנו אותו ואנחנו נשלם על המשלוח נקווה.

לסיכום - היה כיף וצריך לבדוק את הקרוואנים עוד יותר טוב אפילו עם זכוכית מגדלת. בשנה שעברה לקחנו במרקט שייבן והיה כל הציוד כולל צינורות וכבל חשמל על גלגלת כמו כן זו היתה חברה קטנה שיכולת לדבר איתם. בקרואטיה הכבישים מאוד צרים כך שקשה להימנע משריטות ומכות של עצים. וכמו כן הנסיעות לוקחות הרבה זמן.

עכשו מתחילים לחשוב על הטיול הבא!