טיול קבוצתי לסלובניה, אוסטריה וצפון איטליה / משפחות אברהם, רגב, תורג'מן, קול וגלסמן

הרכב: 5 משפחות
מספר ימי הטיול: 7 ימים
יוני
התחלה וסיום במינכן

יום שישי
נחתנו במינכן בשעה 05:30 שעון גרמניה, היינו אמורים לקבל את הקרוואנים רק ב-9:00 וגם זה בזכותכם, אז שכרנו אוטובוס - היינו 27 איש והצטרפה אלינו עוד משפחה ישראלית שהיתה באותה טיסה וגם היתה צריכה להגיע לאתר הקרוואנים. זו התבררה כהחלטה מאד נכונה. נהג האוטובוס תאם עם מלון קטן במינכן בדרך לאתר והצטרפנו בסביבות 06:30 למלון לארוחת בוקר מעולה, זה היה ממש לעניין, כי אחרי לילה של טיסה וילדים מטורללים לפגוש דגני בוקר וקפה שחור היה חיוני ממש. בדיעבד גם יכול להיות שלכמות כזו זה יותר זול מאשר לקחת 5-6 מוניות, ועם כ"כ הרבה ילדים לא מתאימה התחבורה הציבורית.
הגענו בסביבות 07:30 לאתר הקארוונים אבל הם לא היו מוכנים לקראתנו, היה רק בן-אדם אחד למסור את הקרוואנים והוא הסכים להסתכל עלינו רק ב-09:00. כך עד 14:00 בצהרים היינו סביב נושא השכרת הקרוואנים - רעבים, עצבניים ועייפים לאחר לילה ללא שינה - לקחת בחשבון שאם מגיעות 4-5 משפחות בו זמנית צריך המון סבלנות!!!! אנחנו פתרנו את הציפיה בזכות זה שפיצלנו כוחות - חלקנו הלכנו לאיזה פארק נחמד והשתעשענו לנו והנהגים נשארו לקבל תדריך וקראוון.
ואז התחלנו לנסוע, הנהגים הגיבורים השתלטו על הרכב בקלות רבה, ה-GPS לא איכזב והגענו לאתר הקמפינג: Sport Camp באזור bruck Zell Am See באוסטריה, הדרך מדהימה, נופי גלויה, שמש מאירה על פסגות מושלגים, פרות רועות בהרים, נוף שוויצרי (לא שהייתי בשוויץ...), בתים מעץ, נהרות ואגמים, הכל פורח בשלל צבעים, אין מילים ואין תמונות שיכולים להעביר את הקסם - פיצוי על החיכיון העצבני במינכן. הקמפינג מעולה - 5 כוכבים, נקי נורא (אוסטרים), מים חמים - אפילו המקלחות מחוממות, שולחנות פינגפונג וביליארד, מתקני משחק לילדים, יש גם מסעדה ומכולת - בקיצור כל מה שצריך, מקסים,שקט וידידותי.

יום שבת
קמנו בנחת אחרי שנת לילה מעולה, אכלנו ארוחת בקר ממצרכי המכולת ונסענו כ-20 ק"מ לאתר שנקרא Shmitenhour  - טיפסנו בעזרת הרכבל עד לראש הפיסטין והתחלנו ירידה מדהימה ברגל, נופים שאין מילים לתאר - אפילו שאריות שלג פגשנו, ריגוש אטומי. כך הלכנו שעה וחצי עד שהגענו לבקתה/מסעדה, שם באמצע ההר, חיכה לנו שטרודל ותה חם ואנחנו היינו בעננים תרתי משמע - מומלץ בחום. משם ירדנו ברכבל כסאות של הסקי עד ¾ הדרך למטה, חוויה מדהימה וקצת מלחיצה לבעלי פחד גבהים, המשכנו ברגל את הרבע האחרון של ההר. את כל העניין התחלנו ב-10:00 בבוקר וסיימנו ב-16:00 בצהרים ואז מתחילות הבטנים לקרקר, נוסעים לחפש מקום לאכול אבל יום שבת ועד 18:30 בערב לא מצאנו מקום פתוח לא מסעדה לא סופר ולא סתם איזו פיצריה - שממה! ולפתע בעזרת ה-GPS מצאנו מסעדה - הם לא האמינו למזלם הטוב, כמות האוכל שהזמנו בטח מימנה להם את כל היום. איזה כיף לאכול כשרעבים אבל ממש רעבים. 20:00 בערב, מתחילים להתקדם לכיוון סלובניה אבל מחליטים לעצור בקמפינג Maltaltal עדיין באוסטריה, הגשם מקדם את פנינו, חושך כבר 21:30 בלילה נתנו לנו אזור צדדי וחשוך כדי שלא נפריע לאלה שכבר ישנים. כל הלילה ירד גשם, ממש מדכא, השרותים והמקלחות לא משהו בכלל - בקיצור לא כדאי להגיע בחושך!!!

יום ראשון
בבוקר נסענו לסלובניה. זה היה לפני שפירסמו באתר "מוטורהום" את הקנס למי שלא קונה את המונה לכביש האגרה - היו לנו 2 רכבים גדולים מעל 3.5 טון ששילמו קנס של 220 יורו כל אחד. אז מטיילים יקרים, באוסטריה "לא ידעתי" לא עובד, שימו דגש על העניין אם יודעים שנוסעים לאוסטריה עם קרוואן גדול. אחרי שסיימנו עם הסיפור ואחרי הטראומה של הקמפינג של אתמול והלינה המאוחרת הוחלט בכל זאת ברוב דחוק של 3 משפחות נגדשתיים לנסוע לטייל בקניון וינטגאר בסלובניה, ולא מייד להתמקם. נסענו לוינטגאר והגענו לשם שינוי בלי התברברויות מיותרות, מאד יפה ומרשים ומתאים לשעות אחה"צ שהיינו בהן. לא לנסוע במיוחד אבל אם נמצאים בסביבה זה שווה. משם נסענו לקמפינג בלד, המון קרוואנים המון אנשים, כולם מטיילים. אירופה על גלגלים וקרוואנים - רק בארץ שלנו זה משהו חריג. מצאנו לנו את הפינה הנחמדה שלנו , עשינו ארוחת ערב עצמאית וכיפית, זהו נשרף עוד יום חופש, עבר כבר חצי מהטיול... שלא ייגמר...

יום שני
קמנו לבוקר - מזג אוויר מעולה, השמש מחייכת אלינו וגם אתר הקמפינג, אומנם מלא אנשים אבל לא מורגש כלל, ההתנהלות שלנו איטית בטרוף, ארוחת בוקר, מקלחות, סנדוויצ'ים, צעדות, קניות, בלגן עם הכביסות - מכונות שלא סחטו ויבשנים שעבדו 4 שעות!! אבל בסוף - נקי וזה מה שחשוב. עד שזזנו כבר 10:30 בבוקר. יצאנו ברגל לכיוון אגם בלד. כל הטיול על שפת האגם, מקסים ביופיו. הגענו לגונדולה של 25 איש, הסקיפר הצליח להשיט את כל המשקל שלנו - יקר אבל חוויה. מגיעים לכנסייה, מצלצלים בפעמון, מתלהבים מהנוף, אוכלים (שוב) סנדוויצ'ים וחוזרים. חזרנו לאתר הקמפינג משם לקחנו את ה"רכבת התיירותית" לעיר בלד כדי לעשות שופינג, לא מצאנו מה לקנות!! עלוב ויקר. חזרנו ברגל מהעירה עד לקמפינג, האגם יפהפה, נקי ומלא ברווזים ואפרוחיהם, בסה"כ זו חוויה מענגת, אפשר גם לתפוס טרמפ על סוס עם כרכרה...

יום שלישי
הצלחנו לעמוד במשימה - 09:00 בבוקר משחרריים קלצ', חצינו בקלות את הגבול לאיטליה, התחלנו מוקדם את היום והתחלנו לטפס לכוון הדולומיטים. טיפוס מדהים, דרך עוצרת נשימה, אבל עם כל מטר בגובה מתגבר הגשם והקור. נוסעים לבד לבד על הכביש ומגיעים לסוף העולם וגם שם אין אף אחד. בסוף 40 ק"מ לפני Cortina ו-400 מטר מתחתיה החלטנו לשנות כוון ולחזור לכוון Belluno. באיטליה הכל סגור, בצהרים הם ישנים, פיצריות ומסעדות נפתחות רק ב-19:00 והסופרמקטים והחנויות נסגרות ב-19:00, אור מלא בחוץ אבל הם עייפים מהסייסטה. מצאנו קמפינג די מגעיל 2 כוכבים בלי נייר טואלט בשרותים. קמפינג משפחתי, כולם עושים הכל - איש התחזוקה הוא גם המסעדן והמלצרית עובדת בבוקר בקבלה. מה שכן היתה בו מסעדה איטלקית אותנטית וטובה עם כל מטעמי המטבח האיטלקי ואכלנו פיצה וספגטי ולזניה מעולים. שכחתי את השם שלו אבל ממילא הקמפינג לא משהו. כאילו יום מבוזבז אבל סימנו לנו את איטליה כיעד הבא - מדהימה...

יום רביעי
הבוקר מחייך אלינו מזג אוויר טוב, השמש כ"כ מאירה, נוסעים בכבישים מדהימים, אפילו ההי-ווי שלהם יפה, עד שמגיעים לאגם גרטל, בין שדות ובין כרמים, המים קפואים אבל הילדים חייבים לטבול. נכנסים מתרחצים כמה דקות ב"שותף" עם להקת ברווזים ותכף יוצאים, משחקים מיניגולף ומכינים ארוחת צהרים מכל השאריות: אורז ונקנקיות מבלד, תבשילים של פסטה ונודלס מישראל, לחמניות וגבינה - בקיצור פחממות לא חסר. משאירים אחרינו סופת רעמים באיטליה ומתחילים לנסוע לכיוון אוסטריה לאינסברוק, מחליטים על שבוע מרוכז באיטליה - עוד שנתיים, נתחיל לאסוף כסף. אוסטריה, שוב הכבישי אגרה מצפצפים לקרוואנים הגדולים, בהזדמנות הראשונה קונים מנוי 50 יורו. הגענו לקמפינג Seeblick Toni צפונה מאינסברוק, כבר כמעט 21:00 מתחילים לפרוס. המסעדה שבקמפ נראית מאד אקסקלוסיבית, מלצריות בלבוש אוסטרי, ריקודים ושירים. נבהלנו בהתחלה אבל אז אחד העובדים ניגש אלינו בארשת מסבירת פנים הזמין אותנו ואכן ב-22:00 בלילה התיישבנו עם כל הילדים לארוחת ערב אוסטרית עם שניצל וינאי (לא משהו) וסטייק מעולה. היינו עייפים מדי - אכלנו וצללנו למקלחות - יותר טוב מבבית: איזה איכות של מקלחת, איזה נקיון, איזה עיצוב, הכל מושקע לרווחת המשתמש - מקסים!!!

יום חמישי
מתאים היה לנו להישאר בקמפינג הזה עוד ועוד הכל יש פה מלא מתקנים לילדים משחקים, מה שרוצים, ושוב אתר מלא קרוואנים - כולם מטיילים - רק אנחנו עובדים כל הזמן... שיחת סיכום מול האגם המדהים שבאתר, יום חמישי 10:30 בבוקר הכל מאורגן ומקופל. קשה לחזור - שבוע זה נורא מעט...

מיליוני תודות לצוות מוטורהום, זה לא היה קורה בלעדיכם. להתראות בטיול הבא...