טיול זוגי בסקנדינביה עד הנורדקאפ / אורלי וגלעד רדליך

הרכב: זוג מבוגרים
מספר ימי הטיול: 22 ימים
התחלה וסיום בהמבורג

אז... הטיול לסקנדינביה היה מצוין... חוויה מדהימה ומרתקת שקשה לתאר במילים ואפילו לא בתמונות.
הקרוואן (גרופ 1 עם שירותים ומקלחת) בהחלט היה לשביעות רצוננו ואף יותר מכך. השירות באתר הקרוואנים היה מעולה - קיבל אותנו צוות חביב ומקצועי (דוברי אנגלית טובה) עם כוס קפה וחיוך. זכינו מהם ליחס חם ואדיב. הקרוואן שקיבלנו היה בדיוק כמו שביקשנו, ושמחנו לגלות שמדובר ברכב כמעט חדש, נקי, מצוחצח ומאובזר כהלכה.

הקרוואן שירת אותנו נאמנה במשך כל הטיול - 22 יום ברחבי סקנדינביה. אילו היינו מתכננים שוב טיול כזה, לא היינו בוחרים לטייל אותו אחרת!
עשינו מסלול ארוך (כ-8000 ק"מ!!): מהמבורג שבצפון גרמניה (שם קיבלנו את הקרוואן), חצינו את דנמרק לכיוון שטוקהולם בשבדיה, נסענו עד מרכז שבדיה שם פנינו לכיוון לאפלנד בפינלנד, משם חצינו לנורדקאפ (הנקודה הצפונית ביותר בעולם) בנורבגיה וחזרנו דרך אזור הפיורדים של נורבגיה עד ברגן, משם לאוסלו, ואז חזרה לשבדיה, קופנהגן בדנמרק, המבורג. הטיול היה ארוך ולפעמים מתיש, אבל שווה כל רגע ולא היינו מוותרים על כלום.

העובדה שעשינו זאת עם קרוואן עזרה לנו המון - כי כך יכולנו להתקדם בנסיעה בכל שעה ביום, ויכולנו לעצור לאכול או לנוח בכל זמן ומקום שנראה לנו. לא היינו תלויים בבתי מלון או בשעות פתיחה של מסעדות. כמובן שזה גם חסך לנו המון כסף על מזון ולינה, ונתון זה הינו חשוב במיוחד בסקנדינביה, שכן היא יקרה מאוד (הרבה יותר משאר אירופה).

הטיפים שלנו לטיול בסקנדינביה
קודם כל - לינה באזור האיסוף של הקרוואן. לאחר חיפושים רבים אחר מקום לינה נעים וזול באזור הקרוואן, מצאנו מלון ביתי וחמים עם בעלת בית מקסימה שדואגת וטורחת סביב אורחיה. הוא נמצא כ-20 דקות נסיעה מאתר הקרוואנים - Hotel Maromme. באותה העיירה יש תחנת רכבת גדולה ממנה נוסעים לכל יעדי אירופה כמעט. כמו כן, יש שם בית כלבו ענק עם מגוון חנויות ומבצעי מכירה.
• קניות: בדנמרק ושבדיה המחירים הם כמעט כמו בישראל, יש פריטים זולים יותר ויש יקרים יותר מהארץ. בנורבגיה המחירים גבוהים "אש" (לדוגמא, מנה עיקרית בלבד במסעדה רגילה עולה כ-100 ₪ לסועד. ארוחה זוגית מלאה כולל שתיה עשויה לעלות כ-500 ₪!!). הכי מומלץ לקנות מזכרות וכד' בפינלנד, שם המחירים סבירים בהחלט ואף ממש זולים לפעמים. אם עוברים דרך גרמניה, אז כמובן שעדיף לערוך שם את כל רשימת הקניות (פרט למזכרות). רשת C&A  בגרמניה מפתיעה לרוב במחירי המבצע שלה.
• נורד קאפ - הנקודה הצפונית ביותר- שווה ביקור כי זו חוויה עצומה להיות שם. עם זאת יש לקחת בחשבון שעלות הביקור שם גבוהה במיוחד. הדרך לשם ארוכה ומייגעת. בדרך נדרשים לשלם עבור מעבר במנהרות ו/או גשרים ולבסוף משלמים סכום נכבד בכניסה לאתר. הכרטיס תקף ליומיים, אז חשוב לנצלו ולא לוותר על הסרט התלת-מימד שמוקרן בקומה התחתונה.
• טרומסו, נורבגיה (המלצה לטיול ומלון) - עיר מדהימה בצפון נורבגיה, בעלת אופי צעיר ועליז. מומלץ לערוך טיול רגלי ברחובות העיר, בין החנויות והשווקים. יש שם גשר גדול ומפורסם שנושק לקתדרלת האוקיינוס הארקטי, ורכבל שעולה לתצפית מפתיעה על האזור. עצרנו לנוח שם ליומיים והחלטנו להתפנק קצת לכבוד יום הולדת ה-50 של גלעד. לשם כך שכרנו חדר במלון חדיש ששמו Clarion Hotel, במחיר מבצע של 700 קרונות לזוג ללילה כולל ארוחת הבוקר הטובה ביותר בעיר. המיוחד במלון זה, שיש לו ספא על הגג ואפשר לשבת שם בתוך ג'קוזי חם ומבעבע, כשבחוץ הכל קפוא, ולצפות מלמעלה על העיר והים- תענוג עילאי...

נשמח לענות על שאלות נוספות, וכמובן.. לשכור שוב קרוואן לטיולים עתידיים.
מצ"ב מספר תמונות שלנו עם הקרוואן.