אירופה

מברלין לנורבגיה ב-16 ימים / מרינה ואנטון טרויצה

צוות מוטורהום שלום!
זה היה הטיול הראשון שלנו עם הקרוואן. לקחנו את הרכב בברלין נסענו לרוסטוק (שפת הים הבלטי) לאחר מכן הגענו לשבדיה במעבורת. המשכנו צפונה דרך כל שבדיה בנק' הכי צפונית חצינו את הגבול לנורבגיה – לאיי לופוטן. התקדמנו דרומה דרך ערים טרונדהיים וברגן לאזור הפיורדים המפורסמים. עזבנו את נורבגיה דרך אוסלו לדרום שבדיה. הגענו לדנמרק וחזרנו לברלין.

island_of_lovrafjorden

כמה המלצות למטיילים הבאים
• עשינו ב-16 יום 7200 ק"מ, זה יותר מדי. הכבישים בנורבגיה מאוד צרים וברוב המקומות כבישי הרים ולכן מאוד ארוכים. כדאי לתכנן טיול קצר יותר עם פחות נסיעות יומיות.
• לבדוק היטב את הרכב בזמן קבלתו. אצלנו התגלתה בעיה באינסטלציה כעבור יומיים. זרימת המים בברזים ובמקלחת הייתה טובה, אך מאוחר יותר התברר שצינור ניקוז מי כיור מטבח היה סתום.
• הקרוואן זה רכב מעולה ונוח, אבל צריך לזכור שבתוכו אין 220 וולט (רק אם מתחברים בחניון לחשמל).
• ממליץ לא להתקמצן אלא לקחת רכב גדול אפילו לזוג, כי די צפוף בפנים.
• משרד שכירות הרכב בברלין - אין טעם להגיע מוקדם למשרד כי אפשר לקבל את הרכב רק משעה 15:00.

הטיול היה מאוד מעניין ומרגש. ראינו מקומות מרהיבים ביופיים ופגשנו אנשים נחמדים וחביבים.
עשיתי 650 תמונות של מקומות מהיפים בעולם.

תודה רבה לצוות מוטורהום.
תמונה ראשונה - הפיורד האחרון שלנו.
תמונה שנייה - Preikestolen, כ-600 מטר מעל ליסה-פיורד.