טיול מדהים בספרד ממדריד / משפחות גורליק וכספי

מספר ימי הטיול: 12 ימים
אוקטובר
התחלה וסיום במדריד

הטיול שלנו היה פשוט אגדה! יצאנו ממדריד דרום, דרום מערב לכיוון שמורת הטבע קסורלה - מקום יפיפה. נסענו לאורכה של השמורה, מהצפון לדרום, דרך נופים קסומים, כפרים, עיירות יפות ואגם מדהים, בקצה הדרומי של השמורה שוכנת העיירה קסורלה, בה בילינו את הלילה השלישי של הטיול. ישנו בחניון קרוואנים מיוחד בגבולות העיירה. החניון שייך לזוג הולנדים ומבוסס על שמירת איכות הסביבה, השניים מגדלים גידולים אורגניים, החניון נמצא בתוך מטע של תאנים, זיתים ועוד, הנטועים על טרסות ובניהם חונים הקרוואנים. אומנם התנאים לא מפנקים (אווירת מחנה קיץ), אבל האווירה היופי והאופי שבו את לבנו.

מהעיירה המשכנו לגרנדה, ישנו בחניון בתוך העיר. חניון מאוד נוח עם כל מה שצריך, טעמינו עירוני מדי, אבל מאפשר את הנוחות של לקיחת אוטובוס למרכז העיר העתיקה ללא צורך להסחב עם הקרוואן בתוך העיר. על העיר, אלהמברה, אין צורך להרחיב. ציון לשבח מקבל חניון קרוואנים נוסף, זהו החניון המנצח מבחינתנו בטיול, והוא החניון בעיר, "הכפר הלבן" רונדה. ברונדה יש את חניון הקרוואנים היחידי (גם בארקוס, אבל בארקוס החניון הרבה פחות מוצלח), למיטב ידעתי, באזור הכפרים הלבנים, והוא מוצלח במיוחד. אנשים חביבים מאוד מנהלים אותו, הוא יפה מאוד, מטופח נקי ומסודר, יש בו מכונת כביסה ומייבש, מסעדה, חנות פצפונת, בריכה יפיפיה ואפילו מיני גולף. מאוד נהנינו בו. הטיול בכפרים הלבנים הוא חובה! לכפרים הלבנים, ולהרבה רחובות בערים הקרוואן לא נכנס! יש לחנות בחוץ ולטייל ברגל. סיימנו את הטיול בסיבליה ומשם חזרנו למדריד.

באופן כללי הטיול בדרום ספרד, כפי שעשינו, כלל נסיעות רבות וארוכות. מכיוון שנסענו עם ילדים, בחרנו לבקר רק בשתי ערים, כדי שנוכל לחלק את הנסיעה ולבלות יותר מחוץ לקרוואן. למרות שהטיול שלנו היה 12 יום, זה לא מספיק. לאחרים שרוצים לטייל בעיקר באנדלוסיה, הייתי ממליצה לטוס למלגה כדי לקצר את זמן הנסיעה... לשמחתנו, מזג האוויר האיר לנו פנים, אם היה גשם והיינו צריכים לבלות בתוך הקרוואן, החיים היו נראים אחרת.

באופן כללי חניוני הקרוואנים בספרד (וגם איכות הקרוואן...) הם לא מהמשובחים ביותר, לכן, לדעתנו מומלץ מאוד לטייל בתקופה בה טיילנו (מחוץ לעונה) כי כאשר חניוני הקרוואנים בתפוסה מלאה, בחלקם לפחות, הרבה פחות נעים להיות. כשאנחנו טיילנו רוב החניונים היו בתפוסה חלקית מאוד (באתר אחד היינו שני הקרוואנים היחידים, בנוסף למשפחה שחיה שם באופן קבוע...) או החניונים המבוקשים יותר היו בתפוסה של 50% לערך. באזורים בהם טיילנו, בעיקר אנדלוסיה, אין הרבה חניוני קרוואנים, כך שחשוב, לפני היציאה לטיול, להכין רשימה ארוכה עם מפות של החניונים. למרות שלקחנו איתנו מחשב נייד, ואת התוכנה של אתרי קרוואנים, היה לנו מאוד נוח שהכנו בבית, מבעוד מועד, דפים מודפסים עם כתובות, וטלפונים של חניוני הקרוואנים באזור בו טיילנו. בספרד הרבה מקומות סגורים מחוץ לעונת התיירות, הרבה חניוני קרוואנים סגורים, גם הלונה פארק בסיביליה, פתוח רק בסופי שבוע, ובחורף סגור בכלל. לכן כשמתכננים טיול, בייחוד עם ילדים חשוב לצאת לטיול מעודכנים בכמה שיותר פרטים. אנחנו בילינו את הלילה הראשון שלנו על הכביש המהיר בתחנת שירות, בגלל שחניון הקרוואנים אליו נסענו היה סגור, למרות שהמידע באינטרנט אמר שבתאריך בו טיילנו הוא אמור להיות פתוח... גם במדריד, במקום ממנו שכרנו את הקרוואן חשבו שהחניון פתוח... חניון הקרוואנים הבא היה רחוק מאוד, והשעה היתה מאוחרת בלילה, אבל החוויה של לישון בצד משאיות ענקיות, בלב האוטוסטרדה, היתה מעניית ואפילו תרמה נופח מסעיר לטיול... הסיפור הזה מזכיר לי דבר נוסף, רצוי מאוד להגיע לחניון בשעות אחר הצוהריים, כדי שאפשר יהייה להתארגן בנחת, וליהנות מהחניון.

כמובן שהצטיידנו במשחקים (המשחק המוביל היה מונופול...) בבלוקים לציור וצבעים, בסרטים ובמחשב נייד (ראינו רק סרט אחד) לקחנו המון דיסקים בעברית, אבל לא היה אפשרות לשמוע כי בקרוואן היה רק טייפ! חבל מאוד. רצוי להביא רמקולים קטנים שניתן לחבר לדיסקמן או לאי-פוד כדי שאפשר יהיה להשמיע מוזיקה בכל הקרוואן.

לסיכום, כל המשתתפים בטיול נהנו מאוד מאוד מאוד, וכבר אין לנו סבלנות לחכות לטיול הבא!
חשוב לטייל עם עוד משפחה, גם לילדים וגם למבוגרים... אבל חשוב למצוא משפחה "באותו ראש".
יש לנו המון תמונות, נבחר כמה נשלח בהמשך.