אירופה

מספר ימי הטיול: 14 ימים
קיץ 2019
התחלה וסיום אדינבורו

הרעיון של טיול בקרוואן קסם לנו כבר לא מעט שנים. מצאה חן בעינינו האפשרות לנסוע עם הבית (הזמני) על הגב, על כל המשתמע מכך. כשחשבנו, אי שם בקיץ 2018, לאן לנסוע, תחושת הבטן שלנו הובילה אותנו באופן ברור וחד משמעי אל האי הבריטי. לא טעינו!

אחרי לבטים רבים החלטנו להתמקד בסקוטלנד, בגלל הטבע הפראי, והחלטנו על טיול מעגלי שמתחיל ומסתיים באדינבורו.
בתחנת ההשכרה חיכה לנו קרוואן חדש ומבריק, שניכר שהושקעו בו תכנון ומחשבה על כל פרט. תענוג.
הנהיגה בצדו השמאלי של הכביש דרשה ריכוז ומאמץ מנטלי לא מבוטל בימים הראשונים, אבל מתרגלים וזה הרבה פחות מסובך ממה שזה נראה.  מסובך קצת יותר להתרגל לגודל של הרכב, במיוחד בכבישיה הצרים של סקולנד, אבל גם זה מצליח, בזכות עבודה משותפת של שני המבוגרים היושבים בקדמת הרכב.
החלטנו על מסלול לא שאפתני מידי, שלא יחייב אותנו בנסיעות ארוכות בכל יום (בכל זאת, מאחור יושבים שלושה ילדים).

להלן המסלול בקצרה
יום 1 -
מתחנת ההשכרה נסענו להצטיידות ב-ASDA Livingston - חנות ענקית ונהדרת, מחירים זולים. קנינו הכל, כולל שמיכות פוך וכריות. בלילה הראשון ישנו ב-Beecraigs Country Park. חניון מוצלח ונעים, חדרי שירותים ומקלחת טובים.

יום 2 - נסיעה לאזור Loch Lomond עם Wild camping מסודר בפארק.

יום 3 - מסלול הליכה קצר ונהדר עם ילדים - Little Druim Wood - Natural Play and Sculpture Trail, ואחרי פיקניק ארוחת בוקר המשכנו להצפין לכיוון GLencoe - איזור יפיפה ומרשים. לינה בחניון Archindarroch Touring park . חניון לא כל כך מומלץ, בעיקר בגלל חווית כביסה מאכזבת.

Glencoe scotland גלנקו סקוטלנד

יום 4 - נסיעה בכבישים יפים מ-Fort William אל Mallaig.
בדרך עצרנו ב-Glenfinnan Viaduct,זה הגשר שנוסעת עליו הרכבת להוגוורטס (בית הספר לקוסמים מתוך הארי פוטר), וגם בלי קשר לגשר הוא מקום יפיפה ומומלץ.

Glenfinnan Viaduct

את הכרטיסים למעבורת לאי סקאי הזמנו מראש (CalMac Ferries). השיט במעבורת ארך כארבעים דקות והיה חוויה נהדרת. באי סקאי ישנו בחניון Camping Skye - Broadford שהיה מוצלח.

יום 5 - הנופים בנסיעה באי סקאי הם מהיפים ביותר שראינו בטיול.
Neist Point Lighthouse מגדלור לוטה בערפל בקצה העולם. הליכה של כקילומטר לכל כיוון, שווה אבל תלול! העלייה בסוף קשה.
Dunvegan Castle & Gardens טירה לא רחוקה מהמגדלור. נחמד.

Neist Point Lighthouse

יצאנו מהאי סקאי על הגשר, נופפנו לשלום לטירת Eilean Donan היפה ונסענו לחניון Shielbridge Caravan Park & Campsite שהיה נחמד ולא יקר.

יום 6 - נסיעה לאורך לוך נס וביקור ב-The Loch Ness Centre & Exhibition שהיה נחמד. לינה בחניון Torvean Caravan Park בעיר אינברנס Inverness. בערב טיילנו ברגל ל-Ness Islands.

לוך נס

יום 7 - סיור בעיר ונסיעה לאתרים בסביבה - Culloden Battlefield ו-Clava Cairns. לינה באותו חניון.

יום 8 - נסיעה צפונה ל-Tarbat Ness עוד מגדלור בקצה העולם. יפיפה. נסיעה לאורך Loch Fleet ועצירה למנוחה לידו. חלקנו ראו כלב ים! לינה בחניון Dornoch Firth Caravan Park שהיה חביב מאוד ולא יקר.

יום 9 - נסיעה לצידו השני של Loch Fleet וביקור בשמורה. לטירת Dunrobin לא הספקנו להגיע. התחלת החזרה דרומה, נסיעה לאזור ה-Caringorms National Park. לינה ב-Oakwood Caravan & Camping Site.

יום 10 - ביקור בשמורות הטבע Abernethy, Loch Garten שהיתה נהדרת, עם הדרכה ומרכז מבקרים מוצלח, ו-Craigellachie. לינה באותו חניון.

יום 11 - ביקור בשמורת הטבע Insh Marshes והמשך הנסיעה דרומה לכיוון Tay Forest Park. לינה ב-Blair Castle Caravan Park. החניון היה גדול מידי לטעמנו, אבל העניק הנחה של 25% בכניסה לטירה וזה היה מוצלח.

יום 12 - ביקור בטירת Blair Castle היפה. היה מרשים ומוצלח מאוד למרות הגשם שירד וקיצר את הסיור בגנים. עוד הצטיידות אחרונה ונסיעה לטיול קצר ב-Faskally Forest Park . היה יפה וחביב מאוד. בדרך לחניון עצרנו ב-Dalerb להתפעל מ-Loch Tay. לינה ב-Cruachan caravan site, שהיה מיושן אמנם, אבל בעל מרחבי דשא גדולים וכיפיים.

טירת בלייר סקוטלנד

יום 13 - נסיעה לאזור Loch Leven וביקור בשמורה. לינה בחניון Gallowhill Camping and Caravan Park שהתשתיות בו היו מיושנות ולא נוחות.

יום 14 - עוד טיול באזור Loch Leven ומסיבת סיום טיול ב-Loch Levens Larder. נסיעה ללילה אחרון בסקוטלנד בחניון The Wheel caravan park & campsite.

יום  15 - החזרת הקרוואן בתחנת הקרוואנים באדינבורו ונסיעה במונית לשדה התעופה באדינבורו.

לסיכום, נהנינו ממזג אויר נעים ומנופים נפלאים. יש עוד הרבה מה לראות שלא הספקנו.

היתה חוויה משפחתית טובה ומשמעותית, ונשארנו עם טעם של עוד. ממליצים בחום!

ן

למסלול המפורט בתוכנת סלפי: https://selfie.motorhome.co.il/Selfie/Trip.aspx?Id=16612