3 חודשים באירופה עם קרוואן / משפחת לב

מספר ימי הטיול: 3 חודשים
אוגוסט 2014
התחלה וסיום בדיסלדורף

באוגוסט 2014 יצאנו לטיול משפחתי של שנה. זוג הורים ו-4 ילדים בני 2 ,5 ,8 ,12.
התחלנו אותו ב-3 חודשים באירופה בקרוואן של מוטורהום, שהזמנו עוד מהארץ.

אספנו אותו מדיסלדורף גרמניה והמשכנו איתו לאורך גרמניה דרומה, עברנו לאוסטריה וירדנו לאיטליה ואז חזרנו את כל הדרך בחזרה כדי להחזירו באותו המקום ולטוס משם למזרח אסיה להמשך הרפתקאותינו.

עברנו המון הרפתקאות ונהנינו מאד בשלושת החודשים הללו. נסיעות בדרכים צדדיות וכפריות שאין בהן יותר מדיי תנועה, מפגש את מקומיים במרחבים הבייתיים שלהם, עצירה איפה ומתי שרק התחשק לנו גם אם זה סתם באמצע הרחוב (במקום שמותר לחניית קרוואנים, כמובן, למדנו לוודא את זה) או בחנייה של איזשהו סופרמרקט.

כמובן שגם היה לנו יתרון בצמוד לשלל אטרקציות תיירותיות, כמו בפארק אירופה למשל - יכולנו לחנות בחניית הקרוואנים הזולה יותר והמאד נגישה לאתר, לעומת בתי מלון וכדומה. מה גם ששם באמת פגשנו אנשים מכל העולם כיאה למקום שכזה.

מאחר ושכרנו קרוואן שאינו מאובזר את היום הראשון שלנו בקרוואן בילינו בעיקר באיקאה. הצטיידנו בכל מה שהיה נחוץ לנו - מכלי מטבח למיניהם ועד מצעים ומגבות. זה בהחלט החזיק עבורנו לאורך כל שלושת החודשים הבאים ושימש אותנו נאמנה ובסוף פשוט מסרנו את רוב הדברים למשפחה שפגשנו באתר קרוואנים סמוך לנקודת ההחזרה. הם שמחו מאד וגם אנחנו.

לקחנו לנו את הימים הראשונים גם כדי להסתגל לנהיגה בקרוואן, לחניות, להבנת הגודל והכובד הזה שמתלווה אלינו עכשיו ולאיך מתארגנים בתוך המרחב הזה מבחינת סידורי שינה ופנאי, איך לקפל ולארגן את המיטות ואת כל המרחב. וגם כמובן איך מטפלים בכל נושא השירותים, מקלחות, מיכלי המים ועוד.

באירופה יש המון אנשים שמטיילים בצורה כזו, אם זה רק בסופ"שים ובחופשות, או אנשים שיצאו לפנסיה ומסתובבים להם בקצב שלהם עם הקרוואן שלהם. קל להתמצא בדרכים השונות ובין סוגי אזורי החנייה ואם לא היינו בטוחים, פשוט שאלנו את המקומיים. אולם באמת שיש שילוט ממש נוח ושפע של אתרי קרוואנים לחנייה- ממפוארים ממש, עם קרוואנים קבועים ואנשים שחוזרים אליהם כאל אתרי נופש מגניבים, ועד לחניות בצידי דרכים שיש בהם "רק" חיבור לחשמל ולמים לפעמים אפילו ללא תשלום. זה היה מאד מרגיע והקל עלינו עד מאד את הנסיעות ואת העצירות. לא תמיד תכננו מראש היכן נעצור ולמדנו לדעת ממש בכל מקום יש איזושהי אפשרות עבורנו.

כמובן שלקח זמן לשישה אנשים ללמוד להסתגל במרחב לא גדול כמו קרוואן, על אף שלקחנו אחד משפחתי גדול ומרווח והיו לנו שלל אתגרים ומצבים. אולם במרבית הזמן הסתדרנו בצורה טובה עם פתיחה וסגירה של שולחן האוכל והמשחקים המרכזי שהפך למיטת ילדים בלילות, עם מתן מרחב לילדים במצבים השונים וגם להורים.

נהנינו מאד ממחירי הסופרמרקט הזולים ברחבי אירופה שאיפשרו לנו לאבזר את המקרר בקרוואן כל יום- יומיים, בהתאם למקום בו שהינו, ולהכין ארוחות בייתיות טעימות וכייפיות, בדיוק כפי שהיינו רגילים לפני כן, בבית. גם כשמצאנו את עצמנו באמצע יער מרוחק, או בחנייה רגילה לגמרי ברחוב כלשהו. ועל אחת כמה וכמה כשירד גשם זלעפות בחוץ ולאף אחד לא התחשק לצאת החוצה להסתובב או לחפש מסעדה. בית מושלם על גלגלים.

בנסיעות הארוכות נהנינו מאד להקשיב לתחנות רדיו מקומיות (יש תחנות מעולות באירופה!), לשחק משחקי קלפים וקופסא, לשיר שירים, לשחק משחקי דרך, לריב קצת האחד עם השני, לצייר ולכתוב.