שלושה שבועות בסלובניה, קרואטיה וצפון איטליה / משפחת זגרון

הרכב: זוג הורים ושלושה ילדים
ספטמבר 2018
התחלה וסיום במינכן

אז החלטנו לשחזר את הטיול הקודם שלנו ומצאנו את עצמנו בפעם השניה אורזים מזוודות לטיול קראונים מדהים ועמוס חוויות.
יצאנו לטיול שלושה אנרגטים בטירוף (11, 14, 16) ועוד שני "בוגרים אחראיים".

את הטיול שלנו התחלנו מתחנת הרכבת במינכן.  ההגעה ל-DRM היתה פשוטה וברורה לפי הוראות שנשלחו (אנחנו הגענו ברכבת), הקושי היחיד היה בסחיבת המזוודות (ואין צורך להביא מזוודות צ'מידן, יש מלא מקום בתא המטען של הקראוון לאחסון המזוודות). אחרי בדיקת הקראוון, סימון שריטות ועוד המון צחוקים עם עובדי התחנה יצאנו בנסיעה קצרה ל-ALDI (סופר גדול וזול שנמצא ליד DRM) רכשנו אוכל מכל טוב וקדימה נסיעה ישירה לכיוון סלובניה.

למחרת הגענו לאגם Bled, שחייה במים הקרים ממש מרענן, את הלילה בילינו ב-Parcheggio Camper. את היום הבא התחלנו ב-Soteska Vintgar - שמורה יפיפיה וקלילה. במהלך הטיול בשמורה ראינו אזור של המון מגדלי אבנים מדהימים. כמובן שהילדים מצאו עצמם בונים מגדל מטורף ומקסים.

למחרת המשכנו לבלות באזור Ukanc, Ribčev Laz, Waterfall Savica, הנסיעה באיזור זה צרה לשני רכבים שלא נזכיר קראוון, אך היא לא עמוסה והנוף מתעקל בתוך יער עבות פשוט מהמם. בנוסף עצרנו במלון Hostel Pod Voglom (יחסית צמוד לאגם) עם אחלה קפה ובעיקר יש שם אפשרות להשכיר סאפים, יצאנו לשיט על סאפים וזה היה אחלה סיכום ליום מלא.

התעוררנו ליום חדש, ארוחת בוקר דשנה וקדימה ל-Škofja Loka טיול בעיר וקדימה ל-Ljubljana Castle האזור מדהים והנוף מלמעלה עוצר נשימה וזה אחרי שהנשימה נעצרה קצת לפני בעליה במדרגות הספירלה.

יום שבת, וכבר בשעה 10:30 בבוקר אנחנו במערת פוסטוינה - Postojna Cave קנינו כרטיס משולב שכולל גם את Predjama - Castle in a Cave, אתרים מאוד מתויירים ומסודרים הנסיעה בקרונות לתוך המערה, ההסברים של המדריכים, והשהות במערה הם חוויה שלא רואים בכל יום שבת (גם לא ביום חול). נסיעה קצרה לטירה ועוד אתר מרשים ומעניין. מאוד מומלץ לדעתנו לשכור מדריך אלקטרוני, מוסיף עומק לחוויה. את היום סימנו ב- Piran-Pirano, עיר חוף מדהימה עם שקיעה מהממת. נסיעת לילה וחצינו את הגבול לקרואטיה. עצרנו במקום מדהים מול הים שם ישנו (חוויות שאפשר לעשות רק עם קראוון), ארוחת בוקר והמשכנו בנסיעה ל-Paklenica National Park. טיול רגלי ומאתגר. צריך לשים לב לשעות הפתיחה והסגירה, אנחנו פיספסנו את הכניסה למערה, אבל עדיין הטיול היה אחלה.

למחרת הגענו ל-Zadar טיול בעיר ועצרנו ב-Filko אחלה מקום לקראוונים, מרווח, מקלחות, מכונות כביסה, ועוד... והכי חשוב האתר ממש על חוף הים!!
את היום למחרת לקחנו באיזי, נשארנו על הים בשעות הבוקר, עשינו כביסה והמשכנו אח"כ לשמורת Krka National Park שהיתה עשיר בצמחיה, פרחים, והמון מים. יש שם מספר נקודות שאפשר להיכנס למים ואף להיכנס לכמה מפלונים, תבואו עם בגד ים.

למחרת המשכנו ל-Diocletian's Palace אתר היסטורי מדהים. באותו לילה גילינו שמשאבת המים בקראוון הפסיקה לעבוד. לאחר יצירת קשר עם הסניף בגרמניה עלינו ל-Zagreb בניסיון להחליף את המשאבה, לצערנו בעל המקום לא היה באותו היום והמשכנו למוסך אחר ב-Ljubljana ששם החליפו לנו את המשאבה, קבלה וקדימה להמשך הטיול. יאמר לזכות DRM שאף זיכו אותנו ביום על תקלה זו. אז זה אילץ אותנו לשנות מעט את התכנון ומשם המשכנו קדימה מזרחה לאיטליה. הדרך לונציה היתה מדהימה עם עצירות בערים וכפרים, נופים מדהימים. ונציה היתה מדהימה היינו שם רק יום אחד וזה ממש לא הספיק לנו, הכל היה שם יפה, החנויות, הארכיטקטורה, יופי עוצר נשימה בכל פינה, בקיצור שווה אפילו עוד יום או יומיים שהייה.

למחרת המשכנו ל-Verona וביקרנו במרפסת של יוליה ואח"כ המשכנו לאגם גרדה, הבילוי הראשון שלנו באזור גרדה היה Scaligero Castle ובכלל לטייל בעיירה היה מיוחד מאוד. את החניה הלילית עשינו ב-Area di Camper Sosta Sirmione שהיה בסיסי מאוד ונוח (או יותר נכון פשוט במרכז). למחרת טילנו בחלק המערבי של האגם, Ristorante Bar Baita Dei Forti, Riva del Garda, Riserva Naturale Integrale Gardesana Orientale ועוד....
למחרת יום מלא אנדרנלין בפארק השעשועים Gardaland היה כיף כמובן לגדולים וגם לקטנים. למחרת המשכנו למילאנו עיר מלאת חיים ויפה, אבל פחות מעניינת עבורנו, מתאימה בעיקר למי שרוצה לעשות קניות, בדיעבד אולי היה שווה לוותר עליה ולהשאר עוד יום בונציה.

היעד הבא שלנו ביום המחרת היה ל-Isola Bella מדהים!!! כל האיים המטופחים, המבנים השמורים, הארמון שעוצר נשימה, חגיגה לכל אחד בכל גיל. למחרת חצינו את אגם Como במעבורת ועליה צפונה ל-Treno ומשם ל-Selva di Val Gardena עירת סקי מדהימה ביופיה עם הרבה אופציות לטיולים רגליים כיפיים, עלינו לפסגת ההר ברכבל ויצאנו לטיול באחד המסלולים, למעלה יש גם שני בתי קפה עם הנוף הכי יפה וצלול שיצא לנו לראות.

לא נשאר לנו הרבה זמן ואוטוטו צריך להחזיר את הקראוון, המשכנו לגרמניה דרך אוסטריה עם עצירה ב-Area47. הבטחה מהטיול הקודם שלא יצאה לפועל והבטחות צריכים לקיים - אז בילינו שם יום מלא באקסטרים של האקסטרים!!

ביום החזרת הקרוואן ירד גשם (היום היחיד שתפס אותנו גשם).
מה עוד אפשר לבקש אם לא עוד טיול כיפי כזה?
מאחלים לכם טיול מהנה וכיפי לפחות כמו שלנו!