שבוע בגרמניה עם ילדים קטנים / משפחת בכרך

מספר ימי הטיול: 7 ימים
אוקטובר
התחלה וסיום במינכן

כשבועיים לפני חג סוכות גלשתי לאתר האינטרנט של מוטורהום ישראל. האתר מצוין, ובעקבותיו צלצלתי אליכם ישירות. עניתם לכל שאלותיי בסבלנות ובתשומת לב רבה, כולל עצות וטיפים לקרוואניסט "ירוק" שכמוני. למחרת כבר ביצעתי את ההזמנה - "דיל" של טיסה+השכרת קרוואן ל-7 ימים ממינכן.

על אף טווח הזמן הקצר מהטיסה והעונה הלחוצה (חופשת סוכות), כל פרוצדורת טרום הטיסה דרככם עבדה מעולה - כרטיסי הטיסה והביטוח נשלחו בדואר והגיעו בזמן, ההזמנות לאביזרים הנלווים הושלמו, ואף קיבלתי תשובה לשאלתי האם בקרוואן יהיה רדיו-טייפ או רדיו-דיסק (לשמחתנו אכן היה רדיו-דיסק). את תכנון הטיול עשיתי בעיקר בעזרת האינטרנט ובדיעבד, הוא לא אכזב.

יצאנו לדרך בערב סוכות, זוג הורים ושני בנים בני שנתיים וחצי וארבע וחצי. המטוס המריא בחצות כמתוכנן, ונחתנו במינכן ב-4 לפנות בוקר. כיוון שתחנת הקרוואנים לא נפתחת לפני 9 בבוקר, נשארנו בשדה התעופה (לפי עצתכם) 4 שעות נוספות, לפני שלקחנו את המונית לתחנת הקרוואנים. כשהגענו לתחנת הקרוואנים פגשנו משפחה אחרת שהיתה על הטיסה שלנו ולא שעתה לעצתכם להמתין בשדה התעופה, ושילמה על כך במספר שעות של קור אירופאי, מחוץ למשרד הסגור.

קבלת הקרוואן התבצעה בדיוק לפי ההסברים המוקדמים שלכם. תפעול מערכות הקרוואן השונות היה פשוט משחששתי, ותוך כשעה אכן יצאנו לדרך. כמובן שהתחנה הראשונה הייתה הסופרמרקט הקרוב ואח"כ האוטוסטראדה לכיוון זלצבורג.

תכנון מסלול הטיול היה "מכוון ילדים" כלומר
• אתרים בעלי עניין לילדים
• מינימום של נסיעות ארוכות

היעד הראשון היה ברכטסגדן שבגרמניה בעזרת האתר המצוין שלהם. תוכננו 2 ימי טיול באזור מצומצם זה. כיוון שבוקרו של היום הראשון היה בהיר, ניצלנו זאת לעליה ברכבל להר ינר (Jenner) ולא התאכזבנו. שלג טרי בתוספת שמים כחולים ונוף מדהים בטמפרטורות נוחות היו פתיחה מצוינת לטיול כולו. אחה"צ נסענו לקניון אלמבך (Almbach Gorge) למסלול הרפתקני ולח במקצת, בינות לצוקים גבוהים ודרך גשרים מעל מפלי מים סוערים. בלילה ישנו באתר קמפינג נחמד הסמוך לעיירה התיירותית קוניגסה (Konigssee). למחרת שטנו על אגם קוניגסה המדהים עד לקצהו השני, שם ערכנו טיול רגלי קצר לאגמון נוסף הנמצא בקרבתו. אחה"צ בקרנו במכרה המלח שבברכטסגדן הכולל ירידה בקרוניות ובמגלשות לבטן האדמה וסיור מודרך במנהרות המכרה.

ביום השלישי נסענו לכיוון אגם בודנסה (Bodenssee) המהווה משולש גבולות בין גרמניה, שוויץ ואיטליה. לצערנו נסיעה שתוכננה לחצי יום ארכה כשש שעות, ולא הותירה לנו די זמן ללונה פרק המדהים בשם Spieleland. לא יכולנו לוותר עליו ולכן הקדשנו לו את מחצית היום הבא. זהו לונה פרק מקומי אך מתאים בדיוק לילדים עד גיל 12 בערך. מהלונה-פרק נסענו לעיר Friedrichshafen שם עלינו על מעבורת בדרכנו לקפיצה קטנה בשוויץ. על הביקור באי הפרחים נאלצנו לוותר (בשל העיכוב בלונה פארק) אך הספקנו לבקר במפלי הריין המרשימים. כיוון שהערב כבר ירד ורצינו לצמצם מרחק לכיוון היעד שלמחרת, הלגולנד, החלטנו להכין את הילדים לשינה ולצאת לנסיעה לילית של כ-4 שעות חזרה לגרמניה. בערך ב-12 בלילה עצרנו בחניון אוטוסטראדה עם תחנת דלק בה יכלנו למלא את מיכל המים. העברנו את הלילה שנותר ב"חניה יבשה" ולמחרת היינו מרחק של 10 דקות מהלגולנד, שגם הוא היה חוויה בלתי נשכחת לילדים וגם לנו.

מהלגולנד נסענו כשעה וחצי למינכן שם ישנו בקמפינג מגעיל ולא מומלץ שאיני זוכר את שמו אך הוא ממוקם סמוך מאוד לתחילת האוטוסטראדה 8A היוצאת ממינכן לכיוון מזרח. ביום האחרון עוד הספקנו לבקר בגן החיות המעניין של מינכן ובשעה 3 אחה"צ החזרנו את הקרוואן. גם ההחזרה, כמו הקבלה, התבצעה בצורה ידידותית וללא כל בעיות.

זהו, חזרנו הביתה מרוצים ועם חשק לעוד...