שבוע בקרוואן ממדריד / משפחת קרש, כפר סבא

אוקטובר 2017
התחלה וסיום במדריד

היי צוות מוטורהום,
לפני שאנו חוזרים לעמל יומנו... מצרפת את תכנון הטיול שלנו בספרד, אם תרצו להוסיף אותו למכתבי המטיילים.
אנו משפחה עם ארבעה ילדים: 5, 11, 14, 17 ועשינו שבעה ימים נהדרים בסביבות מדריד.

מסלול הטיול

יום שני (2/10) טיסה

יום שלישי (3/10) העיר מדריד (ללא קרוואן)
פארק Caza de Campo קאזה דה קמפו
רכבל Teleferico יוצא ממרכז העיר Peseo Pintor Rosales ,Cable car in Rosales מעל הפארק. ממש מיותר
פארק בואן רטירו Parquet Del Buen Retiro (ליד מוזיאון הפראדו) בצמוד לדירה שלנו.
פלאסה מאיור (בערב)
ארמון המלך בחלק המערבי של העיר (בחזית הארמון הפונה ל-Plaza de Oriente) טקס חילופי משמרות מלאכותי, ביום רביעי הראשון בכל חודש ב-12:00
פלאזה דה אוריינטה Plaza de Oriente
פוארטה דל סול Puerta Del Sol (כיכר מרכזית יוצאות מתוכה 6 שדרות)
שדרת אלקלה Calle de Alcala
כיכר סיבילס Plaza de Civiles בפינת הכיכר מבנה מפואר של בית הדואר
המזרקה של האלילה סיבילס עם מרכבה רתומה לאריות
Paseo del Prado מבנה מוזיאון ה"פראדו"
מומלץ לבקר בגני הרטירו Parquet del Buen Retiro והגנים הבוטניים

יום רביעי (4/10) - מדריד המשך
לוקחים את הקרוואן בשעה 17:00. משם נוסעים לקניות בסופר. נוסעים לקמפינג Fresneda Camp (כניסה לקמפינג בין 18:30 ל-22:30), קמפינג זול ודי עלוב.
קמפינגים - בעונה הזו לא כל הקמפינגים פתוחים, כדאי לבדוק, רובם מציעים פחות או יותר אותם תנאים, ברובם יש בריכה שבעונה הזו סגורה. בעונה זו הקמפינגים די ריקים. לדעתנו אין אין צורך להשקיע ביקרים, אין לזה הצדקה.

יום חמישי (5/10) - לה פדריסה
אזור מקסים לטיולים ונמצא רק כ-50 דקות נסיעה ממדריד- משלב בין הליכה לאורך נחל לבין טיפוס על הר עם תצורות סלעים נפלאות וגם אזור של יער שמתאים לפיקניקים. יש הרבה מסלולים עם דרגות קושי שונות. אנחנו בחרנו מסלול קל וקצר אבל יפהפה! הגענו עם הרכב לעיירה Manzanares El Real. חנינו, חניה חינמית, מול המבצר שקרוי על שם העיירה (לא ביקרנו בו). צמוד לחניה יש סופרמרקט גדול של Dia. קנינו צידה לדרך. ממול יש תחנת מידע, קיבלנו קצת פרטים והמשכנו עם האוטו לכיוון המסלול. בחרנו במסלול מעגלי של כשעתיים שלקח לנו שלוש שעות. מאוד יפה ומומלץ! לינה בקמפינג Capfun - גדול מידי ויקר. לא ממליצים.

יום שישי (6/10) - סגוביה (Segovia)
עיר מעניינת במיוחד, אשר הוכרזה גם היא כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו הודות לקתדרלה הגותית-ספרדית שלה, מהמפוארות באירופה, לאקוודקט הרומי עתיר הקשתות השמור היטב וטירת לאלקאזר Alcazar, מבצר האבן המרהיב, זהו מבנה מרשים מהמאה ה-14 בעבר היה מבצר ומקום מושבם של מלכי קסטיליה. בנוי על הר גבוה - נוף מקסים נשקף ממנה. היה מקסים! נסיעה לכיוון סלמנקה. לינה בקמפינג Don Quijote - חמוד ממש.

יום שבת (7/10) - סלמנקה (Salamanca)
עיר יפהפייה אשר אינה מוכרת דיה, המכונה גם עיר הזהב ומפורסמת באוניברסיטה שלה, שהיא אחת מהעתיקות באירופה. הכיכר המרכזית - פלסה מאיור הנחשבת ליפה ביותר בספרד. נבנתה בשנת 1720. באגפה הצפוני נמצא בית העירייה (האיונטאמיינטו) המפואר והמצועצע, בגגו שעון ומגדל פעמונים. לכו לאורך הרחוב הראשי הישן (Rua Mayor) עד לעיקול בדרך, משמאלכם מיד תבחינו בנוף הנהדר ומימינכם תראו את בית הצדפות ברחוב מאיור (Casa de las Conchas) - נבנה בשנת 1514. על חזיתו וסורגי החלונות עיטורים דמויי צדפות. ממול בניין Clerecia הבנוי בסגנון הבארוק. בראש גרם המדרגות נבנתה בשנת 1617 כנסייה ישועית. מעט דרומה מגיעים לאוניברסיטה - נבנתה במקור 1415-1433, הספרייה בשנת 1254. העיר אווילה (Ávila) ידועה בחומותיה הימי ביניימיות שנשתמרו בשלמותן וזיכו אותה בתואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בתוך החומות לטייל רגלית בין הכיכרות והרחובות. לינה - חניה יבשה באזור Guadarrama (כי רצינו להגיע לפארק החבלים Forest Park Guadarrama בראשון בבוקר והתברר כי צריך היה להזמין מקום מראש).

יום ראשון (8/10) - נסיעה לאזור Monfrague
בדרך, להפתעתנו, מצאנו פארק חבלים מושלם Aventura Amazonia - קטן יחסית וחמוד מאוד, מתאים לכל הגילאים, מסלולים החל מגיל 6 אבל יש גם מתחם מקסים ומעניין לקטנים יותר. ליד הפארק מסעדה בשם Monastero, לא זולה אבל נחמדה וקרובה. לינה בקמפינג Complejo Camping La Mata - קמפינג מעולה, ביתי ונעים.

יום שני (9/10) - אזור Monfrague
מסלול הליכה בסביבת הקמפינג. נשארנו באותו קמפינג.

יום שלישי (10/10) - טולדו (בירת הפרובינציה)
יש חניית עפר גדולה וחינמית, ממש מתחת לעיר העתיקה. להגיע לכיכר סוכודבר Plaza Zocodever - הכיכר המרכזית, משם לשוטט ברחובות הצרים והקסומים ממש. לנסוע לגשר Al Kantara מעל נהר טחו (Tejo), ומשם להמשיך ל-Panoramica Desde Los Cigarrales וליהנות מתצפית מרהיבה על העיר (לא הספקנו). לינה בקמפינג במדריד.