השכרת קרוואנים בחו"ל
שוויץ ואיטליה בשבועיים
מהמבורג לNORDKAPP וחזרה
טוס וסע שבוע להולנד
שבועיים באוגוסט "טוס וסע"
15 ימים בשבדיה

מצרפים סיפור דרך
חגית ויוני כהן
16-29 באוגוסט 2017

טסנו זוג עם שני ילדים בגילאי 2.5 ו1.3. הטיול התחיל עם המון חששות אך בסוף הטיול הרגשנו שהייתה לנו חוויה מדהימה וכולנו נהנינו מאוד מכיוון שהטיול היה מורכב מהמון מקומות יפים ומעניינים עבורנו המבוגרים אך גם מותאם עבור הילדים הקטנטנים.
הקראוון היה מאוד מרווח, אנחנו מסכימים עם ההמלצה לטוס עם מזוודה אחת והשאר בתיקים גדולים כי אחרת אין מקום בתא המטען. בקראוון עמו יש המון תאים כך שהצלחנו לסדר הכל בצורה נוחה בתוך הקראוון. לא חסר מקום.
הבאנו אתנו המון שניצלים, קציצות ורוטב בולונז קפוא מהארץ וכל פעם הכנו תוספת ליד (פסטה / אורז / קוסקוס) וסלט. מה שנתן לנו ארוחות מלאות וטעימות כל השבועיים.
מומלץ להביא דוחה יתושים רגיל ובנוסף כזה שמדליקים בחוץ - ניתן לקנות קטנים בתוך מעין קופסת שימורים.

יום 1 (רביעי)
טיסה למינכן דרך טורקיה בחברת טורקיש. מגיעים למינכן בשעות הצהריים.
בשדה התעופה חיכה לנו נהג ישראלי בשם אמיר מעוז (נייד: +491775967546) איש מאוד נחמד המתגורר במינכן 30 שנה לוקח אותנו משדה התעופה לתחנת ה DRM. דייק בזמן הגיע עם רכב גדול ונוח ועם בקבוקי מים קטנים וממתקים לילדים.
לאחר בדיקה והדרכה על הקרוואן נוסעים ל ALDI (מטר משם) להצטייד. מסתבר שיש ליד ALDI סופר נוסף הרבה יותר מוצלח KAUFLAND עם מבחר מאוד גדול, כדאי לקנות שם.
יוצאים לדרך בשעה 19:30 לכיוון אינסברוק אחרי מקלחת ואוכל לילדים. התכנון המקורי היה לא לנסוע יותר מדי ביום הראשון אבל לבסוף אנחנו עושים נסיעה של שעתיים לקמפינג rueppenhof http://www.rueppenhof.com/de/zimmer.php באוסטריה. עלות הקמפינג 10 יורו בלבד. קמפינג די בסיסי, אבל נוף ואגם משגע.

יום 2 (חמישי)
קמים בבוקר לנוף נפלא של אגם גדול והרבה ירוק מסביב. ארוחת בוקר, טיול סביב האגם, טבילה במי האגם הקרים בין הברווזים. בסביבות 12:00 יוצאים לדרך לאיטליה. לאחר בערך ארבע שעות מתישות אנחנו מגיעים ל- santa cristina valgardena. עלינו לראש העיירה משם יש תצפית מדהימה על כל העמק. לאחר מכן ירדנו לעיירה הציורית slva val di gardena שם בילינו בפארק שעשועים לקטנטנים וישבנו בבית קפה. חניה לקרוואן מצאנו בחניון של מבנה עירוני. היות והשעה הייתה מאוחרת האכלנו וקילחנו את הילדים ויצאנו בסביבות 20:00 לכוון קורטינה דה אמפאצו לקמפינג toblacher see. הקמפינג אליו הגענו מאוד מאוחר ב- 22:30 נראה מאוד יפה, אולם היה מלא. לאחר שקמפינג נוסף בסביבה שבדקנו גם היה מלא, והיינו מאוד עייפים מהיום הארוך החלטנו להעביר את הלילה בחניה רגילה ולא בחניון מסודר.

יום 3 (שישי)
קמים ויוצאים לדרך לכוון ונציה. לאחר נסיעה קצרה ממקום החניה אנו עוצרים בחניה מסודרת למרגלות monte piana - נוף של אגם קטנטן הנושק להר. אוכלים ארוחת בוקר ונחים. התוכנית המקורית הייתה לבקר בקורטינה דה אמפאצו, אולם היות והילדים נרדמו, והבנו שלא יהיה פשוט למצוא מקום חנייה בעיירה אנחנו מחליטים ליהנות מהנוף בנסיעה ולהמשיך לוונציה.
יש לציין כי תכננו להגיע לוונציה ולחנות ב pizzale roma ,מתוך טיפים שקבלנו ומה שהבנו מקריאה באינטרנט, אולם הדבר אינו נכון - לא ניתן לחנות שם עם רכב גדול כמו קראוון. לאחר שהבנו כי זה המצב נסענו לחניון הקמפינג camper – san Giuliano - Venezia אליו הגענו בשעה 13:00 (18 יורו ל 24 שעות). בעיקרון ניתן להגיע מהחניון לונציה באוטובוס/חשמלית, אולם היות ואנחנו עם שני קטנטנים והשבת לחצה, לקחנו מונית (בסביבות 25 יורו) ל pizzale roma.
משם לקחנו bus boat לדירה מאוד נחמדה אותה הזמנו מראש lacoccola ושם בילינו שישי-שבת. הדירה הייתה בדיוק באמצע בין כיכר סאן מרקו לבין הגטו היהודי וחב"ד.
ונציה עם עגלת תינוק זה לא סיפור פשוט - העיר משופעת בגשרים עם מדרגות, יחד עם זאת הייתה שבת קסומה ומיוחדת כשבשישי היינו בחב"ד ובשבת התפללנו בבית הכנסת הספרדי העתיק בעיר.

יום 5 (ראשון)
קמים בוקר ועושים סיור אחרון בוונציה. בעשר וחצי יוצאים חזרה לקמפינג camper - san Giuliano - Venezia שם השארנו את הקרוואן במשך השבת. ממלאים ומרוקנים את הקראוון ויוצאים לכוון דרום אגם גארדה. בשעה 14:00 בערך הנוף מתחלף ומגיעים לאגם הגדול. האזור די מלא ולוקח לנו זמן למצוא חניון אך אנו מוצאים בסוף מקום בקמפינג Campeggio del garda – מקום מאוד יפה ומסודר ונמצא ממש על שפת האגם (60 יורו ללילה). במקום יש בריכה עם מגלשות לילדים, חדר פעילות וגינת משחקים. בנוסף יש מקלחות עם מים חמים ומכונות כביסה ומייבש מאוד יעילים.
אנחנו מחליטים לקחת את שאר היום ברוגע והולכים לים ולבריכה של החניון. הילדים בעננים.

יום 6 (שני)
מתעוררים מוקדם ושוכרים מהקמפינג אופניים עם כסאות לילדים ונוסעים למרכז העיירה.
Peschiera del Garda מחנים את האופניים וממשיכים את הסיור ברגל.
העיירה מאוד יפה וציורית. עושים קניות בשוק שבעיירה וקונים צעצועים לילדים. בצהריים מדוושים חזרה לקמפינג.
אחרי הצהריים הולכים שוב לחוף ולבריכה, עושים צמה לבת ונחים.

יום 7 (שלישי)
היום ניפרד מאגם גארדה, אבל לא לפני שנבקר ב- sea life. אנחנו מוותרים על גארדה-לנד, הילדים במילא קטנים מדי ולא ייהנו שם והולכים רק לעולם המים. מגיעים ב 10:30 לסיור מאוד נחמד של שעה וחצי-שעתיים (הפארק נפתח בעונה זו ב 10:00 וחשוב להגיע כמה שיותר מוקדם). הילדים (וגם אנחנו) נהנים לראות דגים צבעוניים ומיוחדים.
מעולם המים המשכנו לכיוון צפון אגם קומו. הדרך הייתה רצופה שרשרת מנהרות ארוכות, די סיוט.
היה קשה למצוא מקום באתר קמפינג מכיוון שהגענו בשעה 18:00 אתרי הקמפינג באזור זה מאוד קטנים וצפופים, אפשר להבין למה-זוהי אחת הנקודות היפות ביותר בטיול.
מצאנו מקום בקמפינג MADONINA שבעיירה DOMASO. קמפינג חמוד עם בית קפה קטן וחוף מקסים צמוד.
גם באתר זה נשארנו 2 לילות. אזור זה קסום כי הוא יותר אותנטי ומאופיין בעיירות קטנות וציוריות השוכנות מול נוף פחות מהונדס ומתויר מאגם גארדה.

יום 9 (יום חמישי)
לאחר טבילת פרידה בחוף הקסום של אגם קומו, נסענו לאתר הקמפינג SILVAPLANA שבאזור סנט מוריץ בשוויץ.  הקמפינג שוכן ליד אגם ומשמש כמרכז ספורט ימי. אחד אתרי הקמפינג הכי מפוארים שראינו. יש גם גינת משחק ומתנפחים לילדים.
לקחנו אוטובוס לעיירה סנט מוריץ. שם היה קר והכל נסגר ב-18:30. לשמחתנו היתה תערוכה של פרארי באותו זמן מה שהיה נחמד לראות.
סיימנו את הערב בבית קפה נחמד במרכז העיר וחזרנו לקמפינג באוטובוס.

יום 10 (יום שישי)
יצאנו בבוקר לכיוון ההר MUOTTAS MURGAL שם עלינו ברכבת הרים של כמעט 90 מעלות לפסגת ההר. מחיר כרטיס לרכבת 35 פרנק. תצפית מדהימה ביופיה מומלץ ביותר. גם שם יש ספסלי ישיבה ופארק שעשועים לילדים בפסגת ההר.
משם המשכנו בנסיעה קשה ומפותלת למלון הכשר ב- arosa של משפחת לוין  ( AROSA METROPOL) במקום אין חניה לקרוואנים ניתן לחנות בחניון קרוואנים במרחק 15 דק הליכה מהמלון. כמעט כל אורחי המלון היו מהמגזר החרדי, אנו בתור דתיים לאומיים מאוד נהיננו בשבת מהמלון, מהאווירה מהאוכל המצוין ומהאנשים שהיו מאוד נחמדים. בשבת טיילנו לאגם וגם שם היה לא רחוק פארק שעשועים מושקע עם אומגה גדולה וכל מיני אטרקציות מעניינות.

יום 12 (יום ראשון)
לאחר ארוחת בוקר עשירה במלון. קיבלנו מהמלון כרטיסים במתנה לרכבל הגדול בעיירה. עלינו לפסגת ההר ואח"כ ירדנו לאמצע ההר שם היו פרות ענקיות עם פעמונים שהסתובבו להנאתן, הילדים מאוד נהנו מזה. וגם שם הייתה גינת משחק קטנה לילדים.
משם המשכנו לכיוון FUSSEN שבגרמניה. שם חנינו בקמפינג שנקרא HOPFENSEE.
קמפינג מאוד ציורי ומסודר, עם אגם, 2 גינות משחקים, בריכות מותאמות לילדים עם מגלשות בתוכן, גימבורי לילדים גדולים ומשחקייה( כמעט הכול מעץ) לקטנטנים. מקלחות ושירותים ברמה מאוד גבוהה.
האתר היה די מלא אבל הזמנו מקום מראש בטלפון.
לילדים זה היה ממש אתר חלומי. מומלץ ביותר.

יום 13 (יום שני)
יצאנו מאתר הקמפינג בשעה 11:00 משם המשכנו לטירת Neuschwanstein Castle .
לטירה ניתן לעלות בהליכה של 40 דק או באוטובוס או בכרכרה בערך 10 דקות.
מכיוון שהיינו קצרים בזמן לא עלינו לראות את הטירה, אלא מצאנו מקום מוצל תחת עץ ובין מרבדי הדשא שלמרגלות הטירה שם ישבנו ואכלנו צהריים. משם המשכנו לתחנת ההשכרה DRM שם החזרנו את הקראוון בשעה 17:00. (בד"כ ההחזרה היא ב10 בבוקר אך מכיוון שהחזרנו יום לפני שהסתיימה ההשכרה יכולנו להחזיר ב 17:00)
אמיר מעוז אסף אותנו מהתחנה למלון.
את הלילה שלפני הטיסה לקחנו במלון NOVOTEL שצמוד לשדה התעופה. מלון יפה נחמד וזול.