אירופה

מספר ימי הטיול: 20 ימים
ספטמבר 2015
התחלה וסיום במינכן

ראשית, תודה למוטורהום על השירות ועל המענה המהיר לכל השאלות במהלך תכנון הטיול. נעזרנו מאוד במכתבי המטיילים באתר ובמסלול שקיבלנו משירלי. זו פעם שנייה שאנחנו בוחרים לעשות טיול בעזרתם והם לא מאכזבים! הזהירו אותנו לפני, ואכן לעומת ארצות הברית הקרוואן בגרמניה זו קצת ירידה ברמה, אבל באנו מוכנים לרעיון והיה כיף למרות הצפיפות וחוסר הנוחות בריקון השירותים. ארזנו 3 בנים (16.5, 7, 4.5) ויצאנו לדרך!

ההמלצות שלנו

כלי בישול - לבדוק טוב בתחנה את כלי הבישול ששמו לכם. קיבלנו מכסים לא תואמים לסירים מה שהקשה על הבישול (למרות שמראש החלטנו לא לבשל הרבה). חסר לנו מאוד קרש חיתוך לסלט של הבוקר ועד שמצאנו בסופר נאלצנו לחתוך בצלחת (לא ממש נוח).
 כלי מיטה - הבאנו מהבית מצעים, מגבות, שקי שינה וכריות, כדי לחסוך את דמי השכירות המופרזים. זה היה בהחלט מספיק. חוץ מהכריות שקנינו באיקאה (כדי שיהיו ארוזות בואקום) שלא היו ממש נוחות (לפחות להורים כדאי להביא משהו נוח או לשכור). את המצעים, המגבות והכריות השארנו שם. לא חשבנו לבדוק אם יש כריות שמטיילים אחרים השאירו, זה יכל לעזור.
 מזון - אין בעיה לקנות ירקות בסופרים ובהרבה קמפינגים. בקמפינג של פארקי השעשועים אין סופר. רצוי להצטייד מראש.
 כביסה - עשינו כל 5-4 ימים בערך. אם יש שני מייבשים כדאי לפצל את הבגדים מהמכונה לשניהם כדי לחסוך זמן. להכין מטבעות. בקמפינג של פארק אירופה אין מכונות כביסה.
 מקלחת - לא התקלחנו בכלל בקרוואן כי המקלחת מאוד קטנה. המקלחות בקמפינגים היו מצוינות.
 חנייה יבשה - עשינו רק ב-Badeparadies. המלצה לרוקן את השירותים ביום שלפני. לא נעים היה להיות עם שירותים כמעט מלאים.
 ריקון השירותים - רוקנו את השירותים כל 2-3 ימים כי רוב הזמן אנחנו והבן הגדול לא השתמשנו בהם אלא באלו של הקמפינגים.
 מעקה מיטה - הבאנו אתנו מעקה מיטה מתקפל. זה היה מצרך חשוב. ביומיים הראשונים התעצלנו והרכבנו רק חצי ממנו בצד של הקטן (4.5), אחרי שהגדול יותר (7) התגלגל מהמיטה בלילה (אמנם מגובה נמוך, אבל לא נעים) הרכבנו את כולו.
 בוסטר - הבוסטר שהם משכירים ב-10 יורו לילדים בני 4+ הוא קוביית קלקר לא ממש נוחה. ממליצה להביא בוסטרים ולא להשכיר.
 ניווט - השתמשנו באפליקציית ניווט SYGIC בשילוב עם הווייז הצלחנו להגיע למרבית המקומות ללא התברברות (רצוי להתקין את האפליקציה מראש בבית כדי להוריד את המפות).
 חניות - בעיר כדאי לחפש ניווט לחניות הגדולות שמתאימות לקרוונים ומשם לנסוע בתחבורה ציבורית כי אין חנייה לקרוונים בתוך העיר.
 אטרקציות - היה מאוד מוצלח להשאיר את האטרקציות הגדולות, פארק אירופה ולגולנד, לסוף זה השאיר את הילדים בציפייה.
 מערת הקרח - הייתה קצת קשה לקטן, אבל צלחנו זאת (חלק מהזמן על הידיים).
 אינטרנט - ברוב הקמפינגים גם אם כתוב שיש אינטרנט הוא בתשלום של 1-4 יורו, לרוב למכשיר אחד, לפעמים שילמנו כדי שהגדול יוכל לראות סרטונים. לקחנו אתנו גם נתב Webbing כדי שנוכל לענות למיילים לעבודה ולהתחבר מתי שרוצים. 2G הספיק בהחלט ל-20 ימים.
 GROSSGLOCKNER - כדאי להגיע ביום שמש/אביבי כדי ליהנות מהנוף והמשחקים שיש לילדים שבחוץ. אבל לא היינו מוותרים על החוויה גם אם יורד קצת גשם.
 שפה - בהרבה מקומות באוסטריה לא יודעים בכלל אנגלית. אפליקציית תרגום בטלפון מאוד עזרה לנו (אפילו כדי להבין מה בתפריט במסעדה).
 ארוחת בוקר - בהרבה מהקמפינגים אפשר להזמין לחמניות טריות לארוחת הבוקר, אבל ההזמנה לפעמים היא עד שש בערב שלפני, אז שווה לבדוק ישר שמגיעים.
 מפלי קרימל - מומלץ לעלות במונית למעלה ואז לרדת את המסלול למטה. עד 16:00 יש מקום למטה עם שעשועי מים מדעיים לילדים. מאוד נחמד (זהירות נרטבים).
 לנסוע לא בעונה - היה יתרון לנסוע לא בעונה, לא הייתה לנו בעיה למצוא מקומות בקמפינגים, אפילו שהרבה פעמים הגענו מאוחר.
 כרטיס ACSI - קנינו כרטיס ACSI ממוטורהום. בהרבה מקומות קיבלו אותו כי זו לא העונה.
 ניקיון - מראש החלטנו שלא מנקים יותר מדי וסופגים את הקנס יצא 50 יורו (פחות ממנקה בארץ), הקטן גם קישקש בטוש על אחד המושבים אז עוד 25 יורו הלכו.
 מיכלי גז - תקפידו לבדוק שממלאים לכם את שני מיכלי הגז, אצלנו התעצלו למלא את השני, וביום השני גילינו שהמקרר לא עובד על חשמל בכלל. בהמשך כשנגמר לנו בלון אחד נכנסנו ללחץ שלא יהיה לנו גז לחימום ולמקרר. התקשרנו הם אמרו שבלתי אפשרי לסדר את המקרר באזור שאנחנו נמצאים אז עצרנו אחרי פארק אירופה להחליף בלון. הם זיכו אותנו על מחיר הבלון אבל זה גזל לנו קצת זמן.

המסלול

9/9 - אספנו את הקרוואן במרקט-שוובן - לשמחתנו הוא היה מוכן מוקדם, נכנסנו לסופר ליד (לא גדול במיוחד אבל סיפק את צרכינו הבסיסיים - ירקות, מוצרי חלב, נייר ניגוב וכו'), נסיעה לאגם Chiemsee. לינה בקמפינג Panorama camping Harras. היה זול וקרוב לשייט, המקלחות בתשלום.

10/9 - קמים בבוקר ונוסעים לחנייה של השייט. שייט לאי, סיור מודרך בארמון באנגלית (לקטן לא הייתה סבלנות לזה) הילדים שלנו מבינים אנגלית אז לא הייתה בעיה אבל הם גם נותנים דף הסבר בעברית למי שרוצה. חזרנו בכרכרה. נסיעה לכיוון אוסטריה עצירה ב-OUTLET PIDING  - לא משהו, פשוט הגדול רצה אדידס בלבד אבל מחירים לא כאלה זולים. משם המשכנו לקמפינג מאוד נחמד - Familien and aktiv camping, חזרנו אליו שוב גם למחרת.

11/9 - נסיעה למכרות המלח Bad durrnberg, אחרי נסיעה לאגם Konigsee. שייט באגם קצת ארוך אבל היה מזג אוויר נעים.

12/9 - נסיעה למערת הקרח ב-Werfen - יום קשה קצת פיזית, אבל התמודדנו. חוויה. ישנים בסוף היום בקמפינג Kastenhof. האישה במקום היתה מאוד ידידותית ועזרה לנו להזמין פיצה. יש גן שעשועים לילדים עם טרמפולינה הם מאוד נהנו. כביסה ראשונה.

13/9 - נוסעים ל-Liechtenstein Klamm - קמים מוקדם, ממש קרוב לקמפינג 15 דק'. מסלול הליכה קל ונוח לילדים. מהמם. קמנו מוקדם כדי להספיק באותו יום ל-GrossGlockner High Alpine Road כי יום למחרת צפוי גשם. הגענו ב-12 בערך לכביש, כביש מדהים ביופיו, הרבה פעילויות בתחנות לילדים. חבל שבזבנו זמן במסעדה, היינו צריכים לנשנש ולא להפסיד זמן יקר ב-17:00 סוגרים את כל הפעילויות. ישנו בקמפינג ב-Heiliganblut. כל הלילה יורד גשם.

14/9 - קמים בבוקר ומחליטים בכל זאת לעלות לראות את הקרחון (עברנו באינפורמיישן בעיירה ואמרו לנו שאפשר, מעונן וקר אבל אפשרי). הראות לא כמו ביום הקודם אבל חוויה. כשחוזרים בתחילת הכביש למטה מגלים גן משחקים נחמד לילדים. ישנים בקמפינג Sport Camp-Woferlgut - מפואר, נקי מסודר, יש סאונה למבוגרים חינם וחדר כושר, מינימרקט קטן, משחקיה לילדים.

15/9 - קמים מאוחר נהנים מהשמש בקמפינג, ונוסעים למפלי קרימל, ישנים בקמפינג אפרורי בקצה העיר Inssbruck.

16/9 - נוסעים ל-FISS ל-Summer Fun Park. עולים ברכבל ארוך לפארק שעשועים לילדים ויורדים במגלשות הרים. קצת יקר כי משלמים לכל אטרקציה בנפרד והמסעדה למעלה לא זולה. ישנים בקמפינג מאוד נחמד בדרך לאגם קונסטנץ

17/9 - קמים לבוקר שמש, יש בריכה מקורה בקמפינג אז הילדים נהנים ואני עושה כביסה. יוצאים מאוחר לאגם מזג אוויר מתחיל להיות גשום. בכל זאת עוצרים באי הפרפרים. נחמד לקטנים (הגדול מקטר) מפה נוסעים לקמפינג בשוויץ ליד מפלי הריין.

18/9 - מפלי הריין ונסיעה לאגם טיטיזי. לינה ליד Badeparadies.

19/9 - מבלים את כל היום במגלשות ובבריכות החמות. אפשר היה לוותר על האגם יום קודם ולבוא לפה ישר בצהריים. אבל זה היה ניצול טוב של  יום גשום. ישנים ליד Todtnau.

20/9 - מגלשות הרים בטודנאו מקום שכל הישראלים מבקרים. שמענו יותר עברית מאנגלית. אפילו על השלטים כבר כתבו בעברית הוראות "האט" וכו'. נוסעים לטייל בפרייבורג, מסתבכים קצת עם החנייה אבל בסוף מצליחים לטייל קצת בעיר היפה. ישנים בקמפינג של פארק אירופה.

21/9 - פארק אירופה - אפילו שבאנו ביום שני, התורים ארוכים.

22/9 - שוב פארק אירופה הפעם יום מעונן וקצת גשום ולכן אין תורים בכלל. כמעט ולא יורד גשם ואנחנו מצליחים להנות אפילו יותר מביום הראשון.

23/9 - נוסעים לשטוטגרט למוזיאון מרצדס - פקקים נוראיים כי עובדים בכביש. לדעתי המוזיאון לא היה שווה את המאמץ. נחמד אבל לא יותר מזה. ישנים בקמפינג נחמד ליד העיירה BAD URACH. חייבים כביסה. בעלי הקמפינג מאוד נחמדים ומאפשרים לנו להדפיס את הוואצר שהזמנו באינטרנט ללגולנד (מבצע - ממש שווה להזמין באינטרנט לשם).

24/9 - קמים מאוחר מסיימים לסדר את הבגדים. הילדים משחקים בגן שעשועים. נוסעים לשופינג ב-Outlet Metzingen למי שאוהב מותגים. ונוסעים לקמפינג של לגולנד.

25/9 - לגולנד - חוויה לילדים. כל הקמפינג מלא גני משחקים. הוואצ'ר שלנו היה ל-3 לילות + 2 ימים כניסה לפארק.

26/9 - לגולנד - בערב אורזים את כל המזוודות. שמים בבגז' (למרות שהלחיצו כל ה-5 מזוודות + 2 מזוודות עלייה למטוס נכנסות לשם ויש עוד מקום).

27/9 - אריזות אחרונות ונסיעה למלון.

29/9 - מוקדם בבוקר טיסה הביתה.