סלובניה, קרואטיה וצפון איטליה בקרוואן / משפחת ניאטו

יולי 2015
התחלה וסיום במינכן

לצוות מוטורהום שלום רב,
חזרנו מטיול של שבועיים בסלובניה, קרואטיה וצפון איטליה ממינכן.
זו הפעם הרביעית שאנחנו משכירים קרוואן דרככם ורצינו להודות על הטיפול המקצועי והאמין שלכם - לא סתם אנחנו חוזרים להשכיר דרככם כל פעם מחדש.
אנחנו מצרפים את המסלול שלנו הכולל חוויות והמלצות ונשמח שתפרסמו אותו באתר. תודה רבה. משפחת ניאטו.

יצאנו לטיול בקרוואן בפעם הרביעית דרך מוטורהום, זוג, מנואל ואנדראה, עם שני בנים מתבגרים, דניאל (17) ועדן (15). הפעם השכרנו קרוואן Family Standart בחברת McRent במינכן - Sulzemoos. הטיול שלנו השנה היה לסלובניה, קצת קרואטיה וצפון איטליה בדרך חזרה, כדי לתת לנו ולילדים גם פארק שעשועים - גארדלנד. למסלול לחצו כאן

מסלול הטיול

יום 1 - נחיתה במינכן, איסוף הקרוואן ונסיעה לסלובניה
נחתנו במינכן בסביבות 7:30, הקרוואן היה מושכר כבר מהיום הקודם, לכן מיהרנו להגיע לאסוף את הקרוואן מוקדם ולהתחיל את ההרפתקה. הנסיעה משדה התעופה לאתר הקרוואנים במונית ארכה כשעה ועלתה 100 אירו. ניתן להגיע לתחנה גם בשילוב של רכבת ואוטובוס, אך זה לוקח כשעתיים וחצי וכולל הליכה ללא מדרכות של כרבע שעה עם התיקים. בסביבות השעה 10:00 כבר יצאנו לדרך, בכוונה למצוא סופרמרקט להצטיידות. 4 שעות מפרידות בינינו לבין סלובניה, מנואל מלא אנרגיה ועולים לאוטוסטראדה. הנופים הירוקים ממלאים אותנו, כמובן באוטוסטראדה אין סופרמרקטים אבל לא נורא, כך בלי לשים לב, אם עצירה אחת בלבד לארוחת צהריים בדרך, אנחנו מוצאים את עצמנו באגם בלד היפייפה. נכנסים לקמפינג בלד לשני לילות. חם מאוד, אז בלי להתברבר מחליפים לבגדי ים וקופצים למים הקרים של האגם. בגלל שלא עשינו קניות בסופר וגם אנחנו עייפים, אוכלים ארוחת ערב במסעדה הצמודה לקמפינג - האוכל ממש מעולה - מומלץ מאוד. מצטיידים בדברים קטנים במינימרקט של המקום ולילה טוב. קמפינג בלד: מחיר ל-4 אנשים לשני לילות 123 אירו.

יום 2 - אגם בלד Blejsko Jezero
הרבה דברים ניתן לעשות באגם היפה, התחזית ניבאה גשם וסופות רעמים בצהריים, אז קמנו מוקדם ובחרנו להתחיל בצעדה ליד האגם ולהגיע לפארק החבלים  Pustolovski. לפארק עולים עם רכבל וניתן לרדת ברכבל או ברכבת הרים (Roller Coster). פארק מאוד מומלץ, הילדים מאוד נהנו, יש חמישה מסלולים בדרגות קושי שונות, הילדים עשו את שלושת המסלולים האתגריים יותר... האדרנלין בשמיים. ירדנו כולנו ברכבת הרים ואיך שהגענו לשפת האגם התחיל מבול עם ברד בגודל כדורי פינג פונג, הסתתרנו ואכלנו פיצה לצהריים. כשהגשם נרגע, המשכנו בהליכה ועקפנו את האגם. הגענו בערב לקמפינג, הילדים ירו בחץ וקשט והתרחצו שוב באגם. פארק החבלים Pustolovski עולה 20 אירו לאדם, עלייה ברכבל וירידה ברכבת הרים: 36 אירו ל-4 אנשים. ירייה בחץ וקשת: 5 אירו ל-10 חצים.

יום 3 - אגם בוהיני Bohinjsko Jezero
במקור היה מתוכנן מעבר ההרים וורשיץ, אך היום היה מעונן מאוד אז שינינו את סדר המסלול. חצי שעה נסיעה מבלד נמצא אגם בוהיני בלב שמורת הטבע טריגלב. בדרך עוצרים בעיירה Bohinica Bistra להצטיידות סוף סוף בסופרמרקט. באגם עוברים יום רגוע, פיקניק ליד המים, סיבוב באופניים. לקראת ארבע אחר הצהריים ובידיעה שלמחרת יהיה יום בהיר ויפה אנחנו מתקדמים לכיוון Kranjska Gora, נקודת המוצא למחר לכיוון מעבר ההרים. מוצאים קמפינג קטן ומקסים עם נוף הרים משגע קרוב מאוד ליעד. אופניים: 4 אירו לשעה, קמפינג Kamne: בעלות 35 אירו ל-4 אנשים.

יום 4 - מעבר הרים Vrsic, רפטינג בנהר הסוצ'ה, רכבת המכוניות
יום מושלם לטעמינו, התחלנו בעלייה המפותלת והתלולה לעבר מעבר ההרים (שימו לב שמיכל הדלק מלא כי העלייה צורכת יותר דלק מהרגיל), עצרנו פעמיים להתרשמות בדרך: באגם Jasna, ובכנסייה הרוסית שלאחר הפיתול השמיני. במעבר ההרים עצמו יש סדרנים שגובים 3 אירו לחניה. שם ירדנו ובחרנו במסלול קליל של כ-20 דקות הליכה בנוף עוצר נשימה. המשכנו את הנסיעה המאתגרת, הפעם בירידה, בסך הכל 50 פיתולים ממוספרים, ואנחנו בעמק הסוצ'ה. מגיעים לעיירת Bovec לרפטינג בנהר Soca הטורקיז. מזמינים רפטינג לשעה 14:00 ויש לנו שעה לארוחת צהריים. הרפטינג חלומי, כולל קפיצות למים בהתחלה, באמצע ובסוף המסלול, שעה וחצי במים ובסך הכל שעתיים וחצי כולל התארגנות הלוך ושוב. אנחנו מבקשים תמונות וסרטונים בגו-פרו בתוספת תשלום (מומלץ מאוד כמזכרת מגניבה).

משם נוסעים לעיירה Most Na Soci לתפוס את רכבת המכוניות לכיוון בוהיניקה ביסטרה. חשוב לשים לב לשעות הרכבת כי התדירות נמוכה. לפי הבירור שלי בכיוון הזה היו רק שלוש רכבות ביום: 7:34, 10:35 והאחרונה 18:31, אליה הגענו בול בזמן. ניתן לעלות עם קרוואן במידה שהגובה שלו לא עולה על 3 מטר. שלנו היה 2.99. לא שאלו רוחב ואנחנו היינו סנטימטר מהקצוות בצדדים. למזלנו היינו ראשונים בתור לעלייה. העלייה ברוורס ואז אנחנו נסענו קדימה לראש הרכבת. אין קיבוע של גלגלים או שום דבר דומה, החוויה של הנסיעה נחמדה, אורכת כ-50 דקות וחוסכת דרך מפותלת של שעה וחצי/שעתיים, אך דורשת מיומנויות נהיגה ושליטה בקרוואן טובים מאוד אם לא רוצים להסתכן בשריטות בצידי הקרוואן. הגענו לבהיניקה והחלטנו להתמקם בקמפינג מאוד יפה במקום. רפטינג בחברה Bovec Rafting Team הנמצא בכניסה לעיירה: 130 אירו למשפחה של 4 (תמונות 5 אירו לאדם נשלחות במייל לאחר מספר ימים) רכבת המכוניות: 29 אירו לקרוואן. קמפינג Davika בעלות 65 אירו ל-4 אנשים.

יום 5 - קניון וינטגר Blejski Vintgar, לובליאנה
התחלנו את היום בקניון וינטגר המפורסם, היו שם הרבה אנשים, גם ישראלים, הקניון מאוד יפה. משם נסענו לעיר הבירה לובליאנה. הבנו שקשה לחנות בתוך העיר אז חנינו את הקרוואן במרכז קניות עצום (מעל 400 חנויות) בשם BTCity בפאתי העיר ומשם נסענו באוטובוס רבע שעה למרכז העיר. מומלץ לחנות מול הקולנוע, שם גם יש תחנת אוטובוס (כדי לנסוע באוטובוס חייבים לקנות בקיוסק כרטיס מגנטי (2 אירו) ולהטעין אותו בקיוסק עצמו או באוטובוס בנסיעות - כמו הרב קו - כל נסיעה 1.20 אורו) טיילנו במרכז לובליאנה ברגל, העיר יפה מאוד ומומלץ להקדיש לה שעתיים-שלוש. חזרנו ל-BTC, המקום מרשים כל כך שהילדים ביקשו שנחזור לשם מוקדם כדי ליהנות גם ממנו. יש שם קולנוע, פארק מים, קזינו, קרטינג וכמובן חנויות גדולות, קניונים סגורים, מה לא. הילדים ביקשו סיבוב בקרטינג. החלטנו לעשות באותו לילה חניה יבשה אז נשארנו במרכז קניות עד שסגרו את החנויות ובסביבות תשע בערב עלינו לאוטוסטראדה לכיוון טרמה קאטז, היעד למחרת, עצרנו בדרך בתחנת דלק גדולה ליד קרוואנים נוספים. מקום בטוח. ולילה טוב. קניון וינטגר: 13 אירו ל-4 אנשים. קרטינג: 12 אירו לסיבוב של 8 דקות.

יום 6 - פארק מים טרמה קאטז Terme Catez
הגענו מוקדם לקמפינג של פארק המים, הקמפינג לא זול אבל כולל פעמיים כניסה לפארק המים שאפשר לנצל באותו יום או למחרת. בפארק המים יש בריכות עם זרמים, מגלשות לגדולים ולקטנים. יום כיף לכל המשפחה (חוץ מהתהפכות מיותרת של אבוב באחת ממגלשות האקסטרים שהשאיר את מנואל ואותי קצת שבורים פיזית) קמפינג טרמה קאטז: 94 אירו ל-4 אנשים כולל כניסה לפארק.

יום 7 - קרואטיה, אגמי פליטוויציה Park Pitvicka Jezera
קמים מוקדם ויוצאים לכיוון קרואטיה, עוברים בגבול בדיקת דרכונים זריזה ואנחנו בצד השני. בדרך לפליטוויציה עוצרים לארוחת בוקר בעיירה מהאגדות בשם Raskote. חונים את הקרוואן בכביש שירות הצופה על העיירה ושותים את הקפה ולא מאמינים למראה עיניינו. ממשיכים עוד רבע שעה נסיעה ואנחנו בשמורת הטבע אגמי פליטוויציה. כמה פרטים טכנים: יש כמה מסלולים שניתן לעשות באורכים שונים וברמות קושי שונות. תלוי במסלול הנבחר בוחרים בחניון הדרומי הו הצפוני. מומלץ להיכנס מראש לאתר השמורה לקרוא היטב ולבחור מראש. אנחנו בחרנו במסלול H. היוצא מהחניון הדרומי (2), המסלול מאפשר ליהנות מכל אזורי השמורה ורוב ההליכה בו היא בירידה חוץ מעלייה בסוף המסלול. חלק מהמסלול באוטובוס ובסירה באגם. המסלול מסומן היטב וארך לנו 5 שעות כולל ארוחת צהריים במזנון בתוך השמורה (ממליצה בחום על מסלול זה) ועכשיו על השמורה - שתי מילים: פשוט מדהימה. לאחר הביקור בשמורה התקדמנו לכיוון חוף הים לעיירת Senj ומצאנו קמפינג פשוט על שפת הים, סוף יום מושלם. שמורת טבע פליטוויציה: 520 Kuna ל-4 אנשים. קמפינג Sibinj בעלות 33 אירו.

יום 8 - נסיעה לאורך החוף, אופטיה Opatija
התעוררנו מול הים הכחול המדהים והתחלנו את הנסיעה צפונה לאורך חוף הים (כדאי לבטל בשלב זה את האופציה של כביש מהיר ב-GPS) בסוף הדרך הגענו לעיירת חוף אופטיה הנחשבת יעד תיירותי מפורסם. הסתובבנו קצת, הילדים קפצו למים, טיפה התאכזבנו אבל לא נורא. משם עולים חזרה לסלובניה. התמקמנו בקמפינג חדש שהתאהבנו בו ובמשפחה בעלת המקום, מאוד מומלץ, צמוד לנחל, קרוב למערת סקוצ'יאן, היעד למחרת, בערב פותחים פאב ומכינים מאכלים מקומיים. קמפינג Dujceva Domacija בעלות 40 אירו ל-4 אנשים.

יום 9 - מערת סקוצ'יאן Skocjanske Jame, פיראן
את היום התחלנו במערת סקוצ'יאן המרשימה, בשנה/שנתיים האחרונות נפתח מסלול חדש נוסף. ניתן לעשות את אחד המסלולים או את שניהם. אנחנו בחרנו לפי המלצת חברים לעשות רק את המסלול הקלאסי הראשון שאורך כשעתיים וטוב שכך כי אני סיימתי אותו עם הלשון בחוץ ולא בטוח הייתי שורדת מסלול נוסף. משם נסענו לעיירת החוף של סלובניה, Piran. אי אפשר להיכנס לעיר עם רכב והחניונים המרכזיים הם מקורים ולא מתאימים לקרוואנים. אנחנו התקרבנו כמה שיכולנו וחנינו בצד אחד הרחובות ומשם הלכנו ברגל כרבע שעה בירידה תלולה. העיירה מאוד ציורית, חשבנו שאין חוף רחצה והצטערנו שלא הבנו בגדי ים כי ניתן לרדת למים מכל מקום (והיה חם). הסתובבנו בסמטאות, אכלנו צהריים וחזרנו בעלייה תלולה לקרוואן מכאן - שינוי מפתיע בתוכניות - נוסעים 440 ק"מ לפירנצה לביקור משפחתי - לאחותו של מנואל. בתכנון המקורי טריאסטה באותו יום אולי, ולמחרת ונציה (שבה ביקרנו בעבר שלול פעמים) מרב התרגשות לא עוצרים כל הדרך לפירנצה, שם חונים מתחת לבית של גיסתי לשני לילות של משפחה.

יום 10 - איטליה - פירנצה
(למשוגעים בלבד- לאנשים שפויים מומלץ ונציה)
פירנצה מדהימה כתמיד ואנחנו עוברים יום נפלא.

יום 11 - אגם גארדה
חוזרים למסלול המקורי, יוצאים בשש וחצי בבוקר מפירנצה ולאחר שלוש שעות אנחנו בסירמיונה Sirmione המקסימה, מטיילים בסמטאות, עולים למצודה, אוכלים גלידה ענקית. משם מתכוונים לחפש קמפינג נחמד עם גישה לחוף האגם או עם בריכה כי חם מאוד להמשיך להסתובב (יש גל חום באיטליה שאנשים לא זוכרים כמותו). עוצרים להצטיידות בסופר ושם נעלם הטלפון של מנואל, דבר שקצת מעיב על מצב הרוח, אין מה לעשות אז ממשיכים, מגיעים לקמפינג בעיירת לזיזה, יש בריכה קטנה אבל אין לנו כח להמשיך להסתובב אז נשארים. המקום נחמד יחסית והבריכה מאוד מרעננת. במקום ניתן לרכוש כרטיסים לגארדלנד בהנחה. קמפינג Amici di Lazise בעלות של 55 אירו ל-4 אנשים.

יום 12 - גארדלנד
יום שכולו כיף ואדרנלין, באותו יום הפארק חגג 40 שנה והיה פתוח עד השעה 3 לפנות בוקר. כמובן שניצלנו עד השנייה האחרונה. אפשרו להישאר בחניון של הפארק עד הבוקר כך שלא היינו צריכים לצאת באמצע הלילה לחפש מקום לינה. כדאי לבדוק את האפשרות ללינה בחנייה גם בימים שהפארק נסגר ב-11 בלילה. גארדלנד: 30-50 אירו לאדם בקנייה באתר הקמפינג.

יום 13 - אוסטריה - אינסברוק, מוזיאון הקריסטל Swarovski
מתחילים את הדרך צפונה חזרה למינכן, בדרך עוברים בנוף הדולומיטים האיטלקיים המדהימים ועוברים דרך הטירול האוסטרי. יש לנו אפשרות לעצירה בבולצנו באיטליה או להתקדם עד אוסטריה. מחליטים להתקדם ומגיעים לאינסברוק, בירת הטירול. חונים ברחוב צדדי ומסתובבים קצת במרכז העיר ההיסטורי של העיר. יום ראשון ורב העיר סגורה, אבל המרכז ההיסטורי שוקק חיים. משם נוסעים כרבע שעה למוזיאון הקריסטל המפורסם Swarovski, המייצגים מאוד מרשימים, יש גם פארק חיצוני יפה וחנות המפעל כמובן (!). בשלב זה מחליטים להמשיך ולהתקרב למינכן כל עוד יש כח לנהוג, כמובן עם אהבת ההגה של מנואל אנחנו מגיעים לקמפינג במרחק רבע שעה מאתר החזרת הקרוואנים למחרת. הלילה גשום ואנחנו מכינים את המזוודות, תחושה מבאסת של סוף.

יום 14 - החזרת הקרוואן, מינכן וטיסה חזרה הביתה
קמים מוקדם לארגון וסדור הקרוואן, נוסעים לאתר הקרוואנים, לפני ההחזרה עוברים בתחנה לשטיפת הקרוואן עם שובר שקיבלנו בתחנה. ההחזרה עוברת ללא בעיות. לוקחים מונית לתחנת הרכבת המרכזית במינכן (65 אירו).
טיפ: בתחנה הזו יש לוקרים בהם ניתן להשאיר את התיקים. יורדים לרכבת התחתית (S) קונים כרטיסייה יומית לקבוצה של עד 5 אנשים הכוללת נסיעה גם לשדה התעופה (22.50 אירו). נוסעים עם הרכבת S1 שתי תחנות ל-Marianplatz. משם מתחילים את הסיור במרכז ההיסטורי והמהמם של מינכן. שוק, קניות, בתי קפה, בית כנסת, כיכרות - מקסים. בערב חוזרים ברכבת התחתית לתחנה המרכזית לקחת את התיקים ומשם עם הרכבת S8 נוסעים ישר לשדה התעופה (כ-40 דקות).

חזרנו לארץ לאחר טיול נוסף חוויתי, מלא נופים ומקומות מדהימים, שבועיים מרגשים ומגבשים, וכרגיל נשארים עם טעם של עוד. להתראות בטיול הבא!!