טיול משפחתי בקרוואן לפירינאים בספרד / משפחת עוואד

יולי 2014
התחלה וסיום בברצלונה

מידע כללי
• אנחנו משפחה של חמש נפשות: זוג הורים (ירון וקרן) ושלושה בנים בני 7, 13, ו-15 (בן, סיון וירדן). בספרד ילד הוא עד גיל 10, ולכן ברוב המקומות שילמנו על ארבעה מבוגרים וילד.
 הקמפינגים בספרד יקרים ממה שהכרנו בהולנד ובגרמניה (בין 45 ל 70 יורו). הם נקיים ומאובזרים ונוחים מאוד.
 ההתמצאות בכבישים היא קלה, למרות שרוב הספרדים לא דוברי אנגלית. רוב הכבישים נוחים. בפירינאים הכבישים מפותלים וצרים.
 מוטורהום היו נהדרים (כמו תמיד) וסידרו לנו קרוואן נהדר, חדש ונקי. חברת הקרוואנים הספרדית גם היא מסבירת פנים ונעימה.

היום הראשון 10/7 - חמישי
נחתנו בלילה (22:30) ולכן החלטנו מראש לישון לילה בבית מלון בברצלונה (ריאלטו). הזמנו מהארץ שירות הסעות המפזר נוסעים במלונות (חסך לנו זמן במציאת מונית גדולה לחמישה אנשים). הגענו למלון ב-23:15, רעבים מאוד ולשמחתנו מצאנו בפתח המלון פיצריה זולה וטעימה מאוד.

היום השני 11/7 - שישי
הזמנו דרך המלון מונית לאתר הקרוואנים שעלתה לנו 140 יורו (לפי מונה), שעה נסיעה. לאחר הדרכה קצרה קיבלנו את הקרוואן. ערכנו קניות בסופר – ליד חניון הקרוואנים יש סופר גדול ולא יקר והתחלנו בטיול. האתר הראשון: המונסטראט (Montserrat). לאחר כחצי שעה נסיעה הגענו לאתר בכביש צר ומפותל. טיילנו באתר והתרשמנו מהנוף המקסים. עלינו ברכבת הרים שמטפסת בזוית של 90 מעלות אל הפיסגה (10 יורו לאדם ו-5.5 לילד). יש לשים לב שכשלוקחים כרטיס חניה בכניסה לאתר, המכשיר מזהה את הקרוואן כאוטובוס ומחייב ב-50 יורו. אנחנו פנינו לאיש שירות, שביטל את הסכום וחייב אותנו כמכונית פרטית – 6 יורו. בסיום הסיור במקום פנינו לחפש קמפינג. החלטנו להתקדם קצת לכיוון היעד הבא שלנו וחיפשנו קמפינג באמצע הדרך בספר שקיבלנו מהקמפינג. מצאנו קמפינג בסלסלונה salsalona, ב-El Salsalona כשעה וחצי נסיעה. הגענו לקמפינג גדול ונקי. שילמנו 48 יורו לכולנו.

היום השלישי 12/7 - שבת
יצאנו לכיוון Tremp. דרך מהממת ביופיה. עצרנו בדרך לצילומים בכל מפרצון שמצאנו בכביש. נסיעה של שעה וחצי והגענו. מכיוון שהגענו בשעת הסיסטה (15:00 בצהריים) העיירה היתה די ריקה. חנינו את הקרוואן ברחוב והתחלנו ללכת ברגל. עיירה מקסימה ושקטה, בתי קפה ומסעדות אבל בעיקר הרבה שקט. לאחר כחצי שעה של סיור בעיירה המשכנו. נסענו בכביש עם נוף מרהיב, נהר שוצף, סכרים ואגם ענק ליוו אותנו. הגענו ללה פובלה דה סגור. עיירה קטנה עם מדרחוב מלא בבתי קפה ובגלידריות. העיירה ציורית ויפה, שוב שקטה מאוד (אולי בגלל שבת). הסתובבנו ברחובות הנעימים כחצי שעה והמשכנו לכיוון הקמפינג בסורט (Sort). שם הקמפינג: L'orry Del Pallars. שילמנו 46 יורו. הקמפינג נעים ונקי. הילדים הצטרפו למשחק כדורגל המוני שבדיוק החל על המגרש של הקמפינג, ולאחריו טבלו בבריכה ובנהר הצמוד. מומלץ.

היום הרביעי 13/7 - ראשון
הקדשנו את היום לפארק Aiguestortes. הגענו דרך אספוט (Espot), בדרך מפותלת מקסימה המטפסת עד אמצע ההר. חנינו בחניה מסודרת (ללא תשלום) וקנינו כרטיס לנסיעה בג'יפ המכניס אותנו לתוך הפארק. אי אפשר להיכנס עם רכבים אישיים (47 יורו לכולנו הלוך חזור). בחרנו במסלול הקצר שנאמר לנו שהוא כשעה ורבע (4.5 קילומטר). בפועל הלכנו כשעתיים, כולל עצירות מנוחה ופיקניק והליכה איטית יותר בעליות. סוף המסלול באגם מאוריצי. המסלול מומלץ מאוד, מדהים עם נוף עוצר נשימה. פסגות מושלגות ונחל שוצף והרבה הרבה ירוק בעיניים. מזג האויר היה קריר. בדרך חזרה עצרנו בכניסה לאספוט, על שפת אגם גדול עם סירות קייאק,  קאנו ופדלים. השכרנו שני קייאקים (12 יורו כל קייאק לחצי שעה). שטנו בכייף והמשכנו לקמפינג "Pica D'estats" ב-Areu. שילמנו 45 יורו לכולנו. הקמפינג מזמין ונקי, קטן ומומלץ מאוד. בערב התחיל לרדת מבול והטמפרטורות צנחו ל-6 מעלות. סיימנו את היום בצפייה במשחק הגמר של המונדיאל בטלויזיה של המסעדה של הקמפינג. היה יום ספורטיבי, מהנה ומקסים.

היום החמישי 14/7 - שני
אנדורה
. לאחר ימים של טבע, הגענו לעיר השופינג הבלתי נגמרת אנדורה לה וולה. חנינו בסמוך לרחוב הראשי ויצאנו לסיבוב קניות מרגש. מחירי הדיוטי פרי מפתים ונמוכים ומאפשרים "התפרעות" לכל חובבי השופינג. לאחר הסתובבות של ארבע שעות, חשבנו לצאת לחפש קמפינג, אך להפתעתנו מצאנו קמפינג מקסים ממש ברחוב המקביל. שילמנו 45 יורו. הקמפינג צמוד למגרש כדורגל, הילדים ראו קבוצה מתאמנת והלכו למגרש רק כדי לגלות להפתעתם, שהקבוצה המתאמנת היא לא אחרת ממכבי תל אביב שלנו, שמתאמנת לקראת המשחק שלה למחרת נגד אנדורה. אין לתאר את האושר של הבנים. שם הקמפינג Valika, באנדורה לה וולה. מומלץ ביותר.

היום השישי 15/7 - שלישי
פארק Naturlandia
, פארק אטרקציות בגובה של 2000 מטר באנדורה. טיפסנו כחצי שעה עם הקרוואן במעלה ההר, כדי לחוות את רכבת ההרים הטסה במהירות של 40 קמ"ש במסלול של 5 ק"מ (26 יורו לשני ילדים ומבוגר). עוד בפארק: מיני-גולף, טיפוס על מתקן אתגרי, אומגה, רכיבה על קרטינגים, גן חיות ועוד. לאחר מכן חזרנו להסתובבות נוספת בעיר התוססת אנדורה לה וולה. חזרנו לאותו הקמפינג על מנת לסיים את היום במשחק הכדורגל של מכבי. הצפייה כמובן היתה בחינם והניצחון של מכבי (1-0) סיים את החוויה בטוב.

היום השביעי 16/7 - רביעי
היעד - עמק נוריהריבס דה פרייזר. נסענו בדרך צרה ומפותלת מאוד (ניזקקנו לעצירות התרעננות מידי כמה קילומטרים) כשעתיים וחצי. הגענו לריבס דה פיירסר (Ribes de Freser), עיירה מקסימה עם נהר זורם בתוכה. שקטה ודי ריקה. החנינו ברחבת חנייה שמצאנו והתקדמנו ברגל (כעשר דקות) לכיוון תחנת הרכבת שתיקח אותנו לעמק נוריה. (אי אפשר להגיע ברכב). הנסיעה ברכבת די יקרה (73 יורו לכולנו הלוך וחזור), כארבעים דקות נסיעה בתוך נוף מקסים עד ליעד: עמק נוריה. מקום יפהפה, ירוק, עם אגם גדול במרכז ושלל פעילויות מוצעות (מתקני ילדים כגון: טרמפולינות, מגלשת אבובים, שייט באגם) וכן מסלולי טיולים רבים היוצאים מהנקודה אליה הגענו. החלטנו הפעם לנוח ולהשתעשע ולא לצאת לטיול רגלי. נשמנו את אוויר ההרים הצלול ונהנו מהנוף שעטף אותנו. לאחר כשעה חזרנו ברכבת לתחנה ממנה יצאנו. עלינו על הקרוואן לפאתי קוסטה בראווה, כשעתיים נסיעה. הגענו לאזור Roses ומצאנו קמפינג מקסים, עם כל התנאים הנדרשים וזול (33 יורו לכולנו). שם הקמפינג המומלץ מאוד - Masnou.

היום השמיני 17/7 - חמישי
החלטנו לחוות את קוסטה בראווה בעיירה קדקוס Cadaques. עיירת קייט מקסימה ותוססת, מלאה בחנויות תיירים, בתי קפה ומסעדות וחופים כחולים וצחים. אי אפשר להיכנס עם רכב ולכן יש חניה גדולה בכניסה. משם הלכנו ברגל בתוך סמטאות ציוריות מקסימות, ואחר כך לאורך החוף. נעצרנו מידי פעם, טבלנו בים והמשכנו בכיף. העיירה מלאה בתיירים אך רגועה ונעימה. מומלצת בחום. מקדקוס יצאנו לכייון ברצלונה. מצאנו קמפינג ביציאה הדרומית של ברצלונה בעיר Castelldefels. בעיר זו (התברר לנו מאוחר יותר) גרים שחקני כדורגל רבים כמו מסי, אלבס, רונלדיניו ועוד. הקמפינג יקר (64 יורו), המוני ולא נקי. פחות מומלץ.

היום התשיעי 18/7 - שישי
ה-Camp Nou. גן העדן של הבנים אוהדי קבוצת ברצלונה. הקדשנו לכך יום שלם. מצאני חניה ברחוב צמוד לאיצטדיון (לא הסכימו לנו לחנות בחניוני האצטדיון החינמיים המיועדים לאוטובוסים ולמכוניות פרטיות בלבד). נכנסנו למוזיאון ולאיצטדיון, הסתובבנו, התרשמנו והתלהבנו. כניסה עלתה לנו 80 יורו (שני מבוגרים ושני ילדים – הבן הצעיר לא שילם). מומלץ מאוד למשפחות חובבות כדורגל. בסיום הסיור העצמאי התקדמנו לכניסה הצפונית של ברצלונה, לקמפינג  ב-El Masnou הנקרא כך. קמפינג מקסים ונעים, מנוהל על ידי צעירים אחראים, מלא במשפחות ובמטיילי ג'יפים ואופניים. הקמפינג צמוד לחוף ים מקסים ויש בו בריכה ומסעדה. בנוסף, הוא צמוד לתחנת רכבת המובילה לברצלונה (הקמפינג ממוקם 15 ק"מ מברצלונה, 30 דקות נסיעה נעימה ברכבת). התמקמנו בקמפינג ונשארנו בו 3 ימים. שילמנו עליהם 115 יורו סה"כ (במקום 180-60 ללילה).

היום העשירי 19/7 - שבת
נסענו ברכבת לברצלונה (14 יורו לכולנו הלוך חזור) לכיכר קטלוניה (המרכז). החלטנו להכיר תחילה את העיר דרך אוטובוס התיירים על ידי קנייה של כרטיס יומי המאפשר עליה וירידה בתחנות השונות ללא תשלום נוסף. (27 למבוגר ו-16 לילד). הסתובבנו באוטובוס, ירדנו באזור הנמל והמשכנו ברגל. עלינו שוב על האוטובוס לאזור אחר של העיר, ירדנו ועלינו והכרנו את העיר. חזרנו בערב לקמפינג.

היום האחד עשר 20/7 - ראשון
לאחר שהכרנו את ברצלונה בסיורי אוטובוס התיירים, החלטנו להכיר אותה יותר דרך הרגליים, ברחובות אליהם האוטובוס לא נכנס. חשבנו ללכת לאיימקס בנמל, אך הוא היה סגור (אולי בגלל שהיה יום ראשון). הדולפינריום היה יקר ולא הומלץ על ידי תיירים ישראלים אחרים ולכן ויתרנו עליו מראש. הסתובבנו ברחובות, אכלנו בורגר קינג ושתינו שוקו וקפה בסטארבאקס, טיילנו בלה רמבלה, ובעוד מקומות ונהננו מאוד. חזרנו בערב לקמפינג לבילוי בבריכה.

היום השניים עשר 21/7 - שני
במשך הבוקר בילינו בים ובבריכה בקמפינג והתארגנו בהכנת התיקים וניקוי הקרוואן לקראת היום האחרון לפני הטיסה. בשעות הצהריים המאוחרות יצאנו לכיוון הקמפינג האחרון, מרחק של שעה נסיעה מהקמפינג הנוכחי וחצי שעה נסיעה מחניון הקרוואן, Camping El Pasqualet. הקמפינג מלא בפעילויות, מגרשי כדורגל, כדורעף וכדורסל, בריכה ומסעדה. בקמפינג מתארחות קבוצות בני נוער מהעולם, מה שאיפשר לבנים לפצוח במשחק כדורגל מהנה מול חברים מפרו, מרוקו, צרפת ועוד. העברנו יום אחרון רגוע עם סידורים אחרונים לקראת מסירת הקרוואן והטיסה.

היום השלושה עשר 22/7 - שלישי
הטיסה יצאה ב-14:30 ולכן יצאנו ב-9:30 לכיוון חניון הקרוואן. לאחר שטעינו בדרך (באשמת ה-GPS), הגענו בסביבות 11:00 לחניון. עברנו בדיקה קצרה של הקרוואן שעברה בהצלחה רבה. בחניון הזמינו לנו מונית לשדה התעופה (מרחק של שעה ורבע נסיעה בערך) שעלתה לנו 90 יורו (לא לפי מונה).