"טוס וסע" מדיסלדורף להולנד, גרמניה, בלגיה ושוויץ / משפחות בירמן וקורן

הרכב: 2 משפחות
יולי 2011
התחלה וסיום בדיסלדורף

יום 1 (שלישי) 26/7
נחתנו בקלן (ב-4 בבוקר).
משפחת קורן - משה, ימית והילדים, גל בת 9 ואוהד בן 5. משפחת בירמן - אורי, ציפי והילדים, נועה בת 10, יונתן בן 7 וליהיא בת 3.
משכנו את הזמן בשדה התעופה השומם עם תשבצים ומשחקים אחרים עד פתיחת תחנת הקרוואנים בדיסלדורף ב-9:00 בבוקר. התפצלנו לשתי מוניות ולאחר נסיעה של חצי שעה משדה התעופה הגענו לתחנת ההשכרה. נדרשת סבלנות רבה באתר ההשכרה יש לעבור על כל פרט ולבצע בדיקה יסודית לקרוואן. יצאנו בשעה 12:00 אחרי ים של הסברים לכיוון הסופרמרקט הקרוב להצטייד באוכל לימים הבאים. נסענו לכיוון הולנד לקמפינג הראשון בקרבת פארק הקופים. פריקת מזוודות וסוף סוף שינה ב-11 בלילה - יום מתיש.

יום 2 (רביעי) 27/7
פארק הקופים באפלדרון חביב מאוד, הילדים נהנו מאוד במיוחד מקופי המקוק הניגשים לעגלה ומחפשים אחר אוכל, המון סוגי קופים וחיות אחרות. מפארק הקופים נסענו לחיטהורן,"ונציה של הולנד", לקחנו סירת מנוע ראינו את היופי המדהים תוך כדי שהשמיים מאפירים יותר ויותר, הילדים לקחו את ההגאים, כל אחד בתורו והתנגשו, כל אחד בתורו בגדות התעלה. ואז התחילו רעמים וברקים וגשם החל לרדת נרטבנו מאוד, בהזדמנות הראשונה יצאנו מהסירה ועמדנו מתחת לגג של בית קפה הנמצא באמצע האגם. כשנחלש הגשם חזרנו לסירה ושטנו במסלול מקוצר לנקודת ההתחלה. חזרנו רטובים אך עמוסי חוויות לקרוואן, חנינו בחנייה יבשה בקרבת מקום.

יום 3 (חמישי) 28/7
פארק ווליבי
, פארק מומלץ לילדים שמחפשים אקשן. הבירמנים הוכיחו אומץ רב ועלו על רכבות שונות ומפחידות. לאחר יום עמוס בחוויות נסענו בכביש על המים לכיוון אלקמר המתוכנן למחר. לנו בקמפינג באיינקוויזן בסוף הכביש.

יום 4 (שישי) 29/7
שוק הגבינות באלקמר – חביב ותיירותי מאוד, הגברים והנשים בלבוש מסורתי, המון גבינות קשות שלא העזנו לטעום ולקנות. המון מזכרות הולנדיות. משם נסענו לכפר הדייגים וולנדאם היה קריר ולכן ויתרנו על טיול אופניים הלכנו ברגל ברחובות הכפר המדהים ביופיו. קנינו מזכרות ונסענו לכיוון אמסטרדם. חנינו בקמפינג Gaasper.

יום 5 (שבת) 30/7
אמסטרדם
– הקמפינג שחנינו היה בסמוך לתחנת המטרו השארנו את הקרוואן ונסענו למרכז העיר, שמנו פעמינו לבית אנה פרנק, בדרך התרשמנו מהכנסיות, החנויות, "הריחות" וההמוניות. בבית אנה פרנק משתרך תור ארוך אך מתקדם בקצב סביר מאוד, הביקור מאוד מרגש. משם נסענו למרכז המבקרים של הייניקן – מרכז חביב למבוגרים וילדים מלווה בסרטונים ובטעימות של בירה. חזרנו לקמפינג בלילה.

יום 6 (ראשון) 31/7
מדורודאם  - מקום מטופח ומושקע מאוד, ניתן להפעיל חלק מהמוצגים בעזרת מטבע. משם נסענו לכפר תחנות הרוח העתיקות, תחנות שנבנו לפני 130 שנה, כבר לא פעילות, אך יוצרות תמונה פסטורלית ומצוינת לשלל תמונות. ניתן לבקר באחת התחנות, אך השעה היתה מאוחרת והאתר נסגר. משם נסענו לקמפינג בקרבת פארק אפטלינג המיועד למחר.

יום 7 (שני) 1/8
אפטלינג
– פארק ענק שפתוח רק עד השעה 20:00, כך שאין סיכוי למצות אותו ביום אחד, עלינו על רכבות הרים ועוד מתקנים, חזרנו מרוצים גאים ומסופקים, אך אם היה עוד זמן היינו ממשיכים בכיף. נסענו לכיוון בלגיה, חנינו חנייה יבשה על הדרך המהירה.

יום 8 (שלישי) 2/8
אחרי נסיעה של יותר משעתיים הגענו למערת הנטיפים בהאן סור לס - מערות נטיפים גדולות ומרשימות שהביקור בהן הוא חוויה בת מספר שלבים: ראשית נוסעים ברכבת עתיקה ממרכז הכפר ועד פתח המערה, אח"כ מתקיים במערה סיור רגלי מודרך בן 3 ק"מ בין אולמות אדירים בהם נטיפים וזקיפים רבים בשלל צורות. בסוף הסיור נסענו לכיוון היער השחור בגרמניה חנינו בחנייה יבשה על הדרך המהירה.

יום 9 (רביעי) 3/8
הגענו לעיירה טיטצי (Titisee) – עיירה ציורית, מדרחוב מאוד יפה. נכנסנו לפארק המים גלאקסי קנינו כרטיס ל-3 שעות ונכנסנו לפארק – כמובן מקורה, מגוון גדול של מגלשות, בריכות מחוממות ומסלולי אבובים. הזמן עבר מהר אך יצאנו מרוצים ומותשים. חנינו באותו קמפינג שהיינו בטיול הקודם.

יום 10 (חמישי) 4/8
יצאנו לכיוון טודנאו (Todtnau), למגלשות ההרים. חזרנו לכאן אחרי החוויה הזכורה לטוב מהפעם הקודמת, הפעם היה יותר עמוס, קנינו כרטיסים לשתי ירידות – חוויה מדהימה וכיפית בטירוף. משם נסענו לכיוון שוויץ. לינה בקמפינג באזור מפלי הריין. קמפינג יפה מאוד על גדות הריין ומתקנים לילדים.

יום 11 (שישי) 5/8
מפלי הריין – נסיעה קצרה לחניון המפלים ומשם כ-10 דקות הליכה למפלים, יפים ועוצמתיים, שטנו בסירה לכיוון המפלים ועלינו במדרגות לעמדות תצפית וצילום. בצהריים יצאנו חזרה לכיוון דיסלדורף (גרמניה), נסיעה ארוכה, בדרך עצרנו וחנינו חנייה יבשה קרוב מאוד לפארק פנטזיה המיועד למחר.

יום 12 (שבת) 6/8
פארק פנטזיה
- חביב מאוד גדול ומרשים, כל אזור בעל מאפיין אחר – פנטזיה, צ'יינה טאון, מקסיקו, ברלין ועוד. כל המתקנים מוסתרים בתוך מבנים תואמים למאפיין של האזור וכשמטיילים בפארק מרגישים כמו טיול בעיר ולא בלונה פארק. ירד גשם במהלך כל היום, דבר שלא הפריע בגלל מיקום המתקנים. לאחר יום עמוס בחוויות נסענו לקמפינג באיזור דיסלדורף קרוב לתחנת הקרוואנים. חנינו בחנייה יבשה ליד הקמפינג (הגענו מאוחר והיה סגור).

יום 13 (ראשון) 7/8
בבוקר נכנסנו לקמפינג העברנו יום חופשי ללא אטרקציות מיוחדות, הילדים האכילו ברווזים, שיחקו טאקי וארבע מקלות, טיילנו בטיילת בקרבת מקום ובלילה סיכמנו את הטיול. התחלנו באריזות והלכנו לישון.

יום 14 (שני) 8/8
ניקינו את הקרוואן ונסענו לאתר הקרוואנים להחזיר את הקרוואן.

תודה למוטורהום, במיוחד לרועי, על היחס הלבבי והשירות הטוב. טיול מדהים, מגבש, חוויה בלתי נשכחת.