טיול טבע וגורמה בדרום צרפת והפירינאים

אנג'י וליקא ברקוביץ, מטיילים ותיקים בקרוואנים וגם אוהבים את החיים הטובים, מוכיחים שאפשר לטייל בקרוואן באירופה מבלי לוותר על תענוגות גסטרונומיים.

הרכב: זוג מבוגרים
מספר ימי הטיול: 20 יום
אפריל 2015
התחלה וסיום במרסיי

למסלול הטיול

תודות
לחברת מוטורהום שלום רב,
באוקטובר 2014 התחלנו לתכנן את טיול הפסח שלנו לאפריל 2015 ופנינו אליכם לצורך ההזמנה.
מהרגע הראשון קבלנו תשובות מהירות, מאוד מדויקות ובצענו את ההזמנה.
כל ההמלצות שלכם בטלפון וגם בכתב היו נכונות ומאוד מועילות.
האתר של מוטורהום, הוא אתר מעולה, עם המון השקעה, חשיבה ופרטי פרטים על כל מה שלקוח צריך.
קראנו בעיון רב את כל ההסברים ובדרך זו לא היו שום הפתעות וקבלנו את הקרוואן בדיוק לפי הספר ולפי ההזמנה.
בזכותכם, בזכות שירלי שנתנה לנו שרות מצוין, היה לנו טיול נפלא בצרפת והגשמנו עוד חלום נהדר.

על הטיול בקרוואן
טיול בקרוואן, הוא טיול מעולה שמאפשר לך להיות נייד בלי להיות מודאג לגבי מלון או אם אתה רוצה להחליף תכנית אתה לא תלוי באף גורם חצוני ושום הוצאות של ביטולי חדרים וכמובן דבר מאד מאד חשוב ונוח שלא צריך להיסחב עם מזוודות ממלון למלון, לארוז ולפרוק כל יום מזוודות ותיקים. להיות בטבע עם כל הנוחות זה רק באמצעות טיול עם קרוואן והודות לקיומה של חברת מוטורהום השגנו את כל אלה באדיבות ובמחירים מאד הוגנים. כבר מחכים לטיול הבא ועד אז אנו אומרים לצוות מוטורהום תודה רבה עבור השרות הנפלא.

על בחירת היעד
בחרנו במסלול טבע וגורמה בדרום-מערב צרפת ובשמחה ובקצרה נפרט לכם את המסלול בצירוף כמה תמונות. בתור אנשים שאוהבים את החיים הטובים, החלטנו על המסלול הזה ועל החלק הזה של צרפת משום שרצינו להכיר את מקרוב את החיים האמיתיים של אנשים בעיירות הקטנות, הציוריות, לבקר בשווקים הקטנים עם סחורה תוצרת בית, הכול טרי ומקורי, ללכת לטעימות של מאכלי כפר למיניהם, בירות, יין, קוניאק, כבד אווז ועוד. גילינו שבצרפת הטיול בקרוואן מאוד מפותח ונפוץ, מאוד מסודר ומוגן בחוק עם מאות חניונים, עירוניים חינם או בתשלום ומאות קמפינגים מסודרים, בתשלום. בכל מקום יש תמרורים על מה מותר ומה לא עבור קרוואן והצרפתים נעים ממקום למקום עם הקרוואנים שלהם כדרך של חיים. גם גילינו שבחלק זה של צרפת, הכפרי יותר, לא כמו בערים הגדולות, הצרפתים מאוד נחמדים, אדיבים ומשתדלים לדבר אנגלית ולעזור.

טיפים למציאת חניונים
• אנחנו קנינו את הספר CAMPING של מישלין MICHELIN שמכסה את כל צרפת וחשוב מאוד, המיקום מסומן גם בנקודות GPS בנוסף לכתובת.
 מאוד מומלץ להשיג במקום תמורת 6 יורו את המפה ביחד עם ספר המקומות של החניונים העירוניים חינם או בתשלום סמלי (6-10 יורו). המדריך נקרא: LA CARTE DE FRANCE DES AIRES DE SERVICES.
 כדי שנהיה כמה שיותר שקטים שיש לנו תמיד בקרבת המקומות שרוצים לבקר בהם, חניונים אנו ממליצים להיות חברים בארגון  ACSI CLUB ולהזמין את כרטיס החברות שמקנה הנחה בקמפינגים שבמועדון שלהם ולהזמין גם את הספר שלהם CAMPING לכל אירופה.

למסלול הטיול שלנו

יום 1 - הגענו לתחנת הקרוואנים ליד מרסיי, ב-BOUC BEL AIR, שם קיבלנו את הקרוואן שלנו דגם A1 בסביבות השעה 14:00. לאחר קבלת הקרוואן נסענו לסופרמרקט הקרוב שהיה בו הכול ונסענו לקמפינג CHANTECLER (עלות 24 יורו) בעיר AIX EN PROVENCE במרחק של 20 ק"מ, שם התארגנו.

יום 2 - נסענו לגשר המפורסם PONT DU GARD ובערב הינו בקמפינג ב- GORGES DU GARDONE (עלות 26 יורו).

יום 3 - המשכנו לכיוון UZES, ALES, FLORAC ונכנסנו ל-GORGES DU TARN (ערוץ נחל טארן). ישנו בחניון עירני חינם בעיירה מקסימה: MOULIN DE MALENE.

יום 4 - נסענו ל- RODEZ, בקרנו ב-FIGEAC, ערוץ נחל LOT. ישנו בקמפינג ST.CIRQ LAPOPIE (עלות 21 יורו).

יום 5 - ביקור בעירה המהממת ST.CIRQ LAPOPIE, בקרנו במערה המפורסמת עם ציורים של האדם הקדמון PECHE MERLE. בקרנו בעיר CAHOR. ישנו בקמפינג ST PIERRE LA FEUILLE (בעלות 16 יורו).

יום 6 - ביקור במערה GOUFFRE DU PADIRAC - מערה ייחודית עם שייט בנהר תת-קרקעי. המשכנו לכיוון רוקאמדור וישנו בקמפינג לפני הכניסה לעיר: LE PARADIS DU CAMPEUR (עלות 16 יורו).

יום 7 - ביקור בעיר SARLAT ואחר כך בעיירה קטנה  DOMME. ישנו בחניון עירוני ושילמנו 7 יורו.

יום 8 - בקרנו בעיירה BEYNAC נסענו לכיוון צפון וישנו על יד PARCOUL בקמפינג LE PARADOU (עלות 10 יורו).

יום 9 - הגענו ל-COGNAC העיר המפורסמת ובקרנו במפעלים ליצור הקוניאק: MARTELL, OTARD, HENNESSEY. קמפינג לא רחוק מהעיר בתוך חווה של מייצר קוניאק.

יום 10 - נסענו צפונה לאורך נהר GIRONDE לעיר ROYAN ועברנו לצד השני של הנהר עם מעבורת ל-POINT DU GRAVE לעיר VERDUN המקום הצפוני של אזור MEDOC. משם רואים נוף מדהים לאוקיאנוס האטלנטי. ישנו בחינם בחניון עירוני על יד הנהר בעיר ST ESTEPHE.

יום 11 - בקרנו בעיר PAUILLAC, עשינו סיור וטעימות יין ביקב LYNCH-BAGES. בערב הגענו לעיר בורדו ושם חנינו את הקרוואן בקמפינג BRUGES (עלות 24 יורו).

יום 12 - עשינו סיור בעיר בורדו, באוטובוס תיירים וברגל בערב ישנו באותו קמפינג.

יום 13 - בקרנו בדיונה של פילט - תופעת טבע מעניינת - הדיונה הכי גדולה באירופה, המשכנו לכיוון דרום ובערב ישנו בחניון עירוני בתשלום - 7 יורו- בעיירה VIEUX BOUCAU LES BAINS

יום 14 - הגענו לעיירת הנופש המפורסמת ביאריץ (BIARITZ). בערב חנינו בעיר ST JEAN DE LUZ בחניון עירוני מיוחד לקרוואנים (6 יורו) ועשינו סיור בעיר המקסימה הנמצאת על חוף האוקיאנוס האטלנטי.

יום 15 - המשכנו לכיוון SAN SEBASTIAN שבספרד ומשם מזרחה עד לעיר JACA שם ישנו בקמפינג VICTORIA (עלות 18.5 יורו).

יום 16 - בקרנו בשמורת טבע ORDESA - טיול רגלי עד למפלים - ובערב ישנו בקמפינג ESCARA הנמצא בספרד, קרוב לגבול עם צרפת (22 יורו).

יום 17 - הגענו לאתר סקי בספרד. EL FORMIGAL - היה עדיין שלג והיו גולשים באתר. המשכנו לכיוון צרפת ובערב הגענו לעיירה GAVARNIE - הכניסה לשמורת הטבע. חנינו בחניון עירוני חינם.

יום 18 - טיילנו בשמורת הטבע CIRQUE DU GAVARNIE ואחרי הצהריים נסענו לעיר CAUTERETS הנמצאת בצד השני של השמורה. CAUTERETS הינה עיר יפהפייה של מעיינות חמים וגם אתר סקי. שם ישנו בחניון עירוני בתשלום (10 יורו).

יום 19 - נסענו לאורך ערי PYRENEES בנופים מדהימים ובערב הגענו לעיר CARCASSONE. מצאנו קמפינג LA CITE, גדול ומאוד מסודר, תמורת 24 יורו.

יום  20 - בקרנו באחד הערים הכי יפים בצרפת CARCASSONE, שמחולקת לשנים: העיר הישנה - מצודה על הר והעיר החדשה, המודרנית.

כאן הסתיים טיולנו החלומי ואחרי הצהריים החזרנו את הקרוואן.