מפרנקפורט לשוויץ, אוסטריה, אלזס והיער השחור / משפחת לירן

קיץ 2012
התחלה וסיום בפרנקפורט

הטיול השלישי שלנו בקרוואן - מזרח צרפת, דרום גרמניה, מזרח שוויץ ומערב אוסטריה
לאחר הטיול הראשון שלנו בהולנד ובלגיה ואחרי הטיול השני במערב ארה"ב בקרוואן עם הבנים הגדולים, היה ברור לנו שאת טיול בר/בת המצווה לילדים הקטנים, ניסע גם בקרוואן. היעד הפעם, היה מערב אירופה. בחרנו כמה אזורים אטרקטיביים שרצינו לראות ושיהיו כמה שיותר חווייתיים לילדים. ידענו שהטיול חייב להתאים גם לנו ההורים וכמובן גם לילדים. את הקרוואן לקחנו בפרנקפורט ויצאנו למסלול מעגלי של 14 ימים. קיבלנו ספר מרוכז של כל אתרי הקרוונים באירופה. בעזרת הספר והמפות, בחרנו כל יום אתר אחר בו ישנו. בכל מקום שהגענו לא הייתה בעיית לינה. ההבדל בין האתרים היו בעיקר במחירים וברמת המקלחות. לאחר שאספנו את הקרוואן ושמענו את ההסברים המוכרים על התפעול של הקרוואן, הצטיידנו בקניות בסופר. לאחר נסיעה של כשעה, עצרנו  בעיר היפה היידלברג, שם טיילנו בעיר העתיקה ובטירה ההרוסה. ביום השני קמנו בבוקר, ולאחר ארוחת בוקר טובה, יצאנו לדרך לעבר מזרח צרפת.

יומיים של כיף בחבל אלזס במזרח צרפת
ביקרנו בשטרסבורג - בירת אלזס , טירת או קניגסבור, העיירות ריבווילה וריקוויר. הטיול כלל סיור רגלי במרכזי הערים, שיט תעלות, סיור ברכבת תיירים, נסיעה בין כפרים, טעימות וקניית מזכרות.

שלושה ימים נפלאים ביער השחור – דרום גרמניה
ביקרנו בפארק אירופה, דרך שעוני הקוקיה, מפלי טריברג, פארק החבלים בטריברג, סיור רגלי בשוק ובמרכז העיר פרייבורג, מגלשות טודנאו, רכבל להר פלדברג, שייט על אגם טיטזה.

יומיים במזרח שוויץ
ביקרנו במפלי הריין, העיירה שטיין אם ריין, אי הפרחים מיינאו, העיר העתיקה אפנצל, מפעל השוקולד מייסטרי, סנט גאלן הכולל ביקור בספרייה העתיקה.

חמישה ימים בחבל טירול, זלצבורג והאגמים במזרח אוסטריה
ביקור בעיר אינסברוק, העיירה קיצבהול, העיירה צל אם זיי, מעבר ההרים גרוסגלונקר, אזור האגמים הכולל את העיירות: האלשטדט, סנט וולפגנג, סנט גילגן, מערת הקרח, מכרות המלח (בתמונה), טירת הלבורן וביקור בעיר זלצבורג. אחר הצהריים התחלנו לנסוע לכיוון גרמניה, קפצנו לביקור באגם חימזה. לקראת ערב הגענו לחניון קרוונים כשעה נסיעה מהעיר אולם.

יומיים אחרונים – נסיעה לפרנקפורט בדרך הרומנטית – בוואריה
בדרך לפרנקפורט עברנו דרך ערים יפות: אולם, נרדלינגן, רוטנברג ולינה בחניון קרוונים כשעה מפרנקפורט. למחרת נסיעה לפרנקפורט והחזרת הקרוואן. העברה לבית מלון. לאחר בילוי של יום וחצי בפרנקפורט הכולל ביקור במוזיאון הטבע, חזרנו הביתה מרוצים ושמחים.

טיפים
• חשוב מאוד להקשיב היטב לכל ההסברים של התפעול. לדאוג לקבל צינור מים ארוך ואת כל החיבורים לברזי המים (או להצטייד עימם מהבית).
 אנחנו הבאנו מהארץ: סדינים, שמיכות, כריות ושקדי מרק. כל השאר, ניתן לקנות בחו"ל.
 הקפידו להחזיר את הקרוואן נקי ומסודר, כדי למנוע עיכובים ואי נעימיות.
 אנו ממליצים להכניס את היעדים מראש ל-GPS. מניסיון זה חוסר זמן.