השכרת קרוואנים בחו"ל

מניו יורק למיאמי 15 יום, חוויה מיוחדת - ממליץ בחום ! / משפחת ויינר

שלום לצוות מוטורהום
הבטחתי שאני אספר על הטיול שעשינו דרככם בארה"ב בספטמבר-אוקטובר 2008
הטיול היה כל כך ארוך והמון המון המון תמונות... אז קצת באיחור בניתי בלוג שמספר על הטיול וגם תמונות וכמובן אני משבח אתכם שם וממליץ בחום על טיול מהסוג הזה, בגלל שהיינו באמת מרוצים ממכם - שמתי קישור לאתר שלכם בבלוג.
אין לי בעיה שתשימו את הקישור לבלוג כדי שעוד לקוחות מרוצים שלכם יקראו ויהנו ממנו.

בעזרת השם ועם קצת מאמץ אולי נוכל לבצע שוב טיול שכזה אולי בשנה הבאה.
זה לא זול אבל שווה כל שקל.

תודה על הכל
טוב שיש חברה כמוכם בארץ הקטנטנה שלנו.
תודה
יוסי ויינר

פירוט המסלול:

ביום הראשון
קבלת הקראוון בתחנת האיסוף.
הגענו ל TAPPAN NY שנמצאת במרחק נסיעה של חצי שעה מברוקלין.
קיבלנו הדרכה קצרה על הקראוון וקיבלנו את כל הציוד הראשוני לטיול.
לאחר הצטיידות ראשונית בסניף wallmart הקרוב ,יצאנו בנסיעה לכיוון פילדלפיה
כאשר הכוונה הייתה להגיע לחניון קראוונים סמוך לגני לנגווד.
פעם הראשונה שנוסעים בקראוון צריך להתרגל לסיבובים שלו ולכובד שלו.

ביום השני
ביום השני יצאנו מהחניון בנסיעה של כחצי שעה  ל- longwood garden.
טילנו בפארק כ 3 שעות. בפארק גנים גדולים ויפים, מגוון ענק של פרחים מכל הסוגים, אגמים ומופעים של מזרקות מים מדהימים,חממות עם המון המון סוגים של פרחים.
משם המשכנו לחבל Lancaster ושם ראינו את קהילת האיימיש.(Amish)
קהילת אנשים דתיים הדוקים והם חיים בפשטות ובצניעות.
זאת אומרת עדיין ניתן לראות שם כרכרה עם סוסים , שזה כלי התחבורה העיקרי שלהם.
יש שם המון חוות פתוחות לקהל הרחב שניתן לבקר ולראות אייך הם חיים. הטיול באיזור בערך כשעתיים.אנחנו היינו בכפר שניקרא bird in hand. טיילנו ברחובות הכפר ונכנסנו לחנויות הכפריות שבצידי הדרך.
לאחר מכן נסענו לYORK עד למפעל של York County Harley Davidson
מאחר והגענו מאוחר המפעל היה סגור למבקרים ולכן החלטנו להשאר ולישון באיזור.
בלילה זה ישנו בחניון וולמרט  wallmart ב YORK.
טיפ הלינה בחניוני וולמרט wallmart מותרת ונפוצה מאוד על ידי כל מטיילי הקראוונים ונהגי המשאיות. יש צורך לשים לב שניתן לישון בחניון רק באישור משרות הלקוחות במקום ורק אם החנות פעילה 24 שעות.

ביום השלישי
לאחר לילה בחניון וולמרט התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר בקראוון.נסענו למפעל של הרלי דוידסון ועשינו סיור קטן במוזיאון. ניתן לעשות סיור ארוך יותר לתוך המפעל עצמו וליראות את כל תהליך היצור של האופנוע האגדי. יש לציין שהסיור לא עולה כסף וצריך לבוא עם נעליים סגורות לתאם שעה של סיור מראש.
משם נסענו ל- Baltimore , עיר על חוף הים שיש בו אקווריום מאוד מפורסם.
רצינו מאוד לטייל בעיר אבל לאחר סיבוב של חצי שעה עם הקראוון בתוך העיר גילינו שאין שום אפשרות להחנות את הדבר הענק הזה אפילו לנהג הישראלי המצוי שרגיל לזרוק את האוטו בכל מקום. עיר יפה אבל בלי חניה.ויתרנו והמשכנו הלאה.
טיפים חשובים
למי שרוצה באמת לטייל בעיר הזאת כדאי שיקח לילה בחניון קראוונים קרוב ויגיע במונית לעיר. לאחר סיבוב בעיר , בלית ברירה ,המשכנו הלאה לכיוון וושינגטון. הגענו דיי מוקדם בשעות אחר הצהריים לאיזור Washington DC, שם מצאנו את החניון הנהדר Cherry hill rv park.
זה חניון קראוונים דיי מפואר שיש בו ג`קוזי ובריכה משגעת ,ממש מומלץ.
מכיוון שהגענו מוקדם אז מצאנו זמן לטייל במרכז קניות קרוב וגם בחניון בילינו ערב בג`קוזי ובבריכה ומצאנו זמן לנצל את המנגל שקיבלנו מחברת הקראוונים.
לוושינגטון ,לעיר , לא ניתן להיכנס עם קראוון אבל אם בטעות נכנסתם אז סביר להניח שהשוטר הראשון ,שיעיר לכם על כך , יסביר לכם בשיא האדיבות והנימוס איך לצאת משם בדרך הקצרה והנוחה בשבילכם.

ביום הרביעי
בילינו את כל היום בטיול בוו
שינגטון.
את הקראוון השארנו בחניון הקראוונים ומהחניון יש אוטובוס שלוקח אתכם לתחנת הרכבת הקרובה שמגיע לאיזור הרכזי בוושינגטון שזה ה "מול". mall- לא להתבלבל הכוונה לא לקניון אלא לשדרה הגדולה של וושינגטון ששם יש המון מוזיאונים ואת הגן הגדול הידוע.
בניין הקיפטול הוא מרכז העיר . בין הקפיטול במזרח לאנדרטת לינקולן במערב מצוי ה"מול".
כדאי להשקיע בעיר טיול של לפחות יום שלם כי יש שם המון המון מה ליראות.
מוזיאון החלל ועוד המון מוזיאונים אחרים וכמובן את אנדרטת לינקולן אנדרטת וושינגטון הידוע בצורת עמוד ענק,ממש לידו ניתן ליראות את בריכת ההשתקפות ונקודה לא פחות חשובה,הבית הלבן שכולם באים להצטלם לידו. את אותו הערב החלטנו לבלות לילה נוסף בחניון הקראוונים המפואר
 cherry hill rv park  מומלץ !

ביום החמישי
עזבנו את וושינגטון ונסענו לפארק לאומי שננדואה.
זו דרך ארוכה בתוך יער במדינת וירג`יניה. בפארק ישנם כ 60 פסגות הרים והמון חניוני נוף .
קשה שלא לעצור בכל אחת ואחת העצירות שבדרך כדי להתפעל מיופיו של הנוף. רכס הרים עצום ומיוחד במינו.
אי אפשר שלא לעצור לפיקניק במהלך הדרך הארוכה ולהנות מהטבע העצום.
נסענו כ 3 שעות בדרך הפארק עד שהגענו לעיירת לורי.Luray
בלורי נכנסנו למערות לורי - מערת נטיפים גדולה ,הסיור נמשך כשעתיים. מומלץ...
הסיפור מאחורי המערות האלו  ניתן למצוא באתר הבא:  מערות נטיפים לורי
ליד המערות יש תצוגת מכוניות וכירכרות עתיקות.
לאחר הטיול נסענו לעיירה שנקראת סטנטן , שם נשארנו לישון באותו הלילה בחניון וולמרט.

ביום השישי
הדרך נקראת "הרכס הכחול"  blue ridge בשל העננים הכחולים הנמצאים מעליה כל הזמן.
גם בדרך זאת יש מלא עצירות תצפית נוף והמון מסלולי הליכה. הרכס מתחיל במערב ורג`יניה וממשיך דרך צפון קרוליינה - מדינת הדובים. ברכס הרים זה ידוע הדב גריזלי המצוי בהם.
התחלנו את הבוקר בביקור בגשר הטיבעי.natural bridge - קשת טבעית שיצר הטבע מסלע גיר .
מסלול הליכה של כשעתיים בו עוברים דרך כפר אינדיאני משוחזר וממשיכים עד למפל העצום וכל זה בתוך היער הגדול. משם המשכנו על דרך הבלורידג` וכביש מקביל לסרוגין עד לתחנת מברי, mabry mill - תחתנת מים משוחזרת שהוקמה ב 1910 ע"י משפחת מברי וכיום היא משמשת כנקודה תיירותית ויפה. במקום שרידי התחנה ואגם יפייפה.
בערב הגענו לחניון קראוונים לא מומלץ. לא מפואר ולא כלום. מקום נידח באמצע היער וזהו...

ביום השביעי

המשכנו בנסיעה על ה blue ridge parkway -

כל הדרך הזאת מלאה בנקודות עצירה לתצפית על הנוף.

המשכנו עד למפלי לינויל(Linville falls) . המפל נמצא על נקודה 316 מייל על הדרך.

מסלול הליכה קצר של כ 20 דק` המוביל אל מפלים היורדים בשני שלבים מצוק, האחד גובה 15 מ` והשני מגובה 18 מ`. יש מסלול הליכה ארוך יותר ויש קצר. ערוץ הנחל הוא חלק מיער לאומי "פיסגה". ניתן להשקיף על הערוץ מתצפית "וייסמן" (Wiseman`s view ).

המסלול הוא נח גם למבוגרים והוא לא קשה בכלל. יש מקום נח מאוד לשבת ולהנות מרעש זרימת המים. מקום יפה מאוד בו בילינו כשעתחיים כולל ההליכה.

אחרי הטיול במפלים, המשכנו בנסיעה בערך שעה ל " הצוק הנושב". "The Blowing rock"

צוק ענק בגובה 1219 מ` מעל פני הים , בולט מעל ערוץ נהר הג`ונס. האגדה מספרת שנערה אינדיאנית איבדה את אהובה שקפץ מהצוק. הנערה התפללה לאלים שיחזירו את אהוב ליבה ורוח גדולה נשבה מלמטה  והחזירה את אהובה. ולכן נאמר על המקום הזה שהוא המקום היחיד בעולם שהשלג נופל מלמטה למעלה.במקום יש שביל  הליכה קצר מאוד שדרכו עוברים לצד הסלע המיוחד .יש במקום תצפית יפה מאוד על האיזור.

אחרי הטיול נסענו לעיר אשוויל שבמדינת צפון קרוליינה. "Asheville ".

לשם הגענו בערב , אכלנו במסעדה טובה וישנו באותו הלילה בחניון של Wallmart  .

יש לציין שזה המקום היחידי בו נתקלנו בבעיה חמורה שלא היה דלק באף תחנה באיזור.

נאמר לנו שהיה סופת הוריקן שביגללה אף תחנה לא קיבלה אספקת דלק ובגלל המצב אנחנו יכולים לתדלק רק ב 20 $. למרות שהקראוון בעל המנוע ענק וטנק דלק לא קטן , לא איפשרו לנו לתדלק יותר.לאחר תדלוק בכמה תחנות דלק שונות ושיש לנו את מספיק דלק המשכנו את הטיול למחרת היום.

ביום השמיני
יצאנו לדרכנו ופנינו מועדות להגיע עוד באותו היום לצ`רלסטוןCharleston  שבדרום קרוליינה.

אבל לפני כן נסענו לנקודה מעניינת שניקראת צ`ימני רוק  (Chimney rock ).

20 דקות מאשוויל . Chimney rock – צוק המעשנה. נציב שחם ענק המגיע לגובה 96 מ` שיש ממנו תצפית מרהיבה לסביבה הכולל את אגם לור. המראה של הסלע יחודי וממש ניראה כמו ארובה שיוצאת מההר. אחרי הכניסה לפארק עולים בכביש צר עם סיבובים חדים מאוד , ולמרות זאת עם הקארוון הארוך הצלחנו לעלות עד החניון.  בכדי לעלות אל הסלע עצמו ניתן בדרך רגלית או דרך מעלית החצובה בבטן הסלע. למעלה יש מסעדה וחנות מזכרות . שביל קצר עם נוף משגע לוקח אותנו אל הסלע המדובר. אין דרך לתאר את הסלע.  אנחנו היינו שם בערך שעתיים, אך ניתן להמשיך לטייל באיזור. ישנם מסלולי הליכה ומפלים יפים.

אחרי הביקור וההתפעלות מהנוף ירדנו אל העיירה Chimney rock שלמרגלות ההר

ועשינו פיקניק ליד האגם היפה באיזור.

המשכנו את דרכנו אל Charleston נסיעה דיי ארוכה אך החלטנו שלשם אנחנו רוצים להגיע עוד באותו היום בגלל מגבלות הימים שהיו לרשותנו לטיול. הנסיעה לקחה כ-6 שע` והגענו לקראת הערב. חנינו בחניון של Wallmart  והצטדיינו במזון. רצינו להשאר בחניון הזה למשך הלילה  אך כאן נתקלנו ,בפעם הראשונה והאחרונה בכל הטיול , במצב שבו השומרים עצמם אמרו לנו שזה לא מקום שכדאי לישון בו בלילה כי זה מקום מועד לפורענות. החלטנו לקחת את עצתם ונסענו לחפש חניון מסודר לקראוונים.

כמובן שאין צורך להזכיר שלדעתי חובה לקחת  GPS לטיול.

מיד מצאנו את החניון הקרוב ,נסיעה של 20 דקות בערך . החלטנו לעצור לפני שמגיעים לחניון , במסעדת בשרים טובה. מיד לאחר הארוחה הגענו לחניון , בשעה מאוחרת קצת .

ביום התשיעי

Charleston- העיר העתיקה ביותר בקרוליינה הדרומית. העיר יושבת על חצי אי , ויש שם בתים היסטוריים עם ארכיטקטורה יפה ומיוחדת. מקום יפה לטייל בו. את החצי הראשון של היום בילינו בקניון אאוטלט. נהנו מאוד לקנות בזול.

לאחר הקניות הלכנו לטייל באיזור ההיסטורי של העיר. ראינו את הבתים היפים, אחוזות הפאר, וטיילנו ברחובות העיר. לא נכנסנו למוזיאונים אלא התרשמנו מהעיר ונהנו לטייל בה.

לאחר הטיול של כמה שעות המשכנו עד לאיזור סוואנה שבג`ורג`יה.

ביום התעשירי
סוונה - SAVANNAHהתחלנו את הסיור בעיר במרכז המבקרים של העיר השוכן בבניין ששימש את תחנת הרכבת הישנה משנת 1860, משם יצאנו לסיור מאורגן באוטובוס ברחובות העיר, התרשמנו מהבתים היפים, עברנו ליד בית העירייה שברואשו מבהיקה כיפת נחושת מוזהבת.

לאחר הסיור המודרך טילנו בפארק פורסית  forsyth park בפארק מוצבת מזרקה הדומה לזו  שבכיכר קונקורד בפריז , לאחר טיול בבפארק טיילנו בטיילת חוף הים מקום המלא מסעדות בתי קפה, מקום נעים לטיול.

בסיום הטיול חזרנו  לקרוואן  בנסיעה לסנט אוגסטין בפלורידה, לינה בחניון סמוך לעיר.

ביום האחד עשר

סינט אוגוסטין st Augustine   העיר העתיקה ביותר בארצות הברית חבוקה ע"י שני נהרות מטנסס במזרח וסן סבסטיאן  במערב. בעיר העתיקה רחובות צרים ישנם בתים חד קומתיים מהמאה ה – 18 בסגנון ספרדי. טילנו בסינט אוגסטין ההיסטורית, ראינו את ביה"ס העתיק מעץ ,בית הכלא העתיק , ועוד מבנים יפים. טיילנו בטיילת היפה עד למצודת זורידה zorayda casttie שנבנתה ב- 1883 לפי ההשראה של ארמון אלהמברה בגרנדה שבספרד. עיר יפה מאוד הרבה תיירים ודוכנים מעניינים נעים מאוד לטייל בה. מסתובבים בעיירה בעלי סוסים וכרכרות נראה נחמד מאוד אבל תענוג מאוד יקר.  לאחר שסימנו את טיולנו בעיר המקסימה חזרנו לקרוואן והתחלנו בנסיעה לכיוון מרכז החלל קנדי בשעות אחר הצהריים המוקדמות הגענו סמוך לעיירה דיאטנה ביץ עצרנו להפסקה ליד פארק מיני גולף למשחק קל והתרעננות, לפתע החל לרדת גשם חזק, הקשבנו לתחזית מזג אוויר והסתבר שסופת הוריקן קלה מתקרבת לאזור, הפסקנו את המשחק ונכנסנו לקראוון שהמטרה היתה להגיע לחניון הקרוונים סמוך  למרכז החלל קנדי בהקדם.

נסענו בגשם שוטף ברקים ורעמים, חוויה לא כל כך נעימה, אך הגענו בשלום לחניון.

ביום השניים עשר
מרכז החלל קנדי kennedy space center

מוקדם בבוקר עזבנו את החניון ונסענו למרכז החלל קנדי  הכולל את המרכז למחקר החלל ואת קיפ קנורל שהוא אתר השיגור.

התחלנו את הסיור במרכז במרכז המבקרים  ולאחר הסבר קצר הלכנו לראות את הסרט ולאחריו יצאנו לסיור באטרקציות השונות באתר כגון: מוזיאון לטייסי חיל האויר האמצים שמוצגים בו פריטים ומזכרות ממלחמותיה של ארה"ב, אולם האסטרונאטים המפורסמים גם כאן מוקרנים סרטים  ועוד, מאחרי המבנה של מרכז המבקרים נמצאת אנדרטת זיכרון לאסטרונאטים שנפלו  במילוי תפקידם ובינהם תמונה של אילן רמון שלנו סה"כ הסיור מעניין מאוד במיוחד את הגברים שבחבורה.

ישנם גם שני סיורי אוטובוסים היוצאים ממרכז המבקרים הכוללים ביקור במבנה בו אוסף כלים ממונעים.

מרשים ביותר אך התורים לאוטובוסים לסיור וחזרה ארוכים ומייגעים. אנחנו יצאנו לסיור הראשון בלבד בסיום הסיור במרכז חזרנו לקרוואן ונסענו לאורלנדו הגענו לחניון הקרוואנים הממוקם בתוך הפרקים . מאחר ולא הזמנו מקום מראש לא הסכימו לקבל אותנו למרות שהיה מקום, עזבנו את הפארק ונסענו לחניון סמוך בעיירה קיסימי שם שיריינו מקום לשני לילות.

ביום השלוש עשר

החלטנו לבחור פארק אחד מהפרקים של אורלנו ובחרנו באפקוט Epcot של דיסני, שבו דברים כלליים הנוגעים לטכנולוגיה וכושר המצאה וחלון ראווה לעולם המחולק לבתני  מדינות.

בבוקר נסענו עם הקרוואן לפארק והופננו לחניון המיועד לקרוונים. הפתענו לראות שכבר לפני שעת הכניסה הפארק היה מלא אם כי לא עמוס במיוחד והתחלנו בסיור באטרקציות

הראשונה ארץ החללית זוהי מכונת זמן בה עורכים מסע ברחבי ההסטוריה האנושית ועוקבים אחרי השגי התקשורת מתקופת הפריהיסטורית ועד לחידושים האכנולוגיים של ימנו. נחמד מאוד.

עוד אטרקציה נחמדה היא מסע ברכבת דרך העבר ההווה והעתיד, מתחילים בהמצאות של ז`ול ורן ממשכים ברובטריקים פרימטביים ובסוף במדע עתדני. וכך כל מיני ביתנים שעוסקים בפלאי הטכנולוגיה בתחומים שונים לעומת העבר. סיימנו חלק  זה של  הפארק באקוויום ענק שבו מוצגות שוניות אלמוגים יפים,  כל מני דגים ועוד, יפה ומרשים.

בחלק השני של הפארק מציגות מדינות שונות בעולם את המאפיין אותן, סיור בחלק הזה של הפארק מהנה ביותר נהננו להסתובב בין ביתני המדינות השונות כאשר כל מדינה מציגה מופעי פלקלור המאפיינות אותה. ובכל מדינה יש מסעדה ומאכלים המפיינים את המדינה. יפה ססגוני.

בשעות אחר הצהריים המאוחרות עזבנו את הפארק, לא נשארנו למופעי הערב, נהננו מאוד מאחר והיינו רק מבוגרים פארק אחד הספיק לנו.

ביום הארבעה עשר

בבוקר החלטנו שעוזבים את אורלנדו והתחלנו בנסיעה למיאמי.

עצרנו במקומות שונים בדרך להתרעננות וכן השלמות של קניות אחרונות במרכזי קניות שעברנו בדרך. הנסיעה הייתה ברוגע לא מיהרנו  ולקראת ערב הגענו למיאמי - שם התארחנו אצל משפחה.

בלילה הזה לא לנו בקרוואן.

ביום החמישה עשר

זה היום האחרון לקרוואן השארנו את הבוקר פנוי לאריזה וניקוי הקרוואן והכנתו להחזרה לתחנת ההחזר ביום למחרת. לאחר מכן יצאנו לטייל בעיר התחתית -  Downtown  אזור של גורדי שחקים המהווה את ליבה הכלכלי והתרבותי של מיאמי. ביקרנו בביסיד מרקטפליס bayside marketplace

מרכז קניות  גדול עם בתי קפה מסעדות והוא נשקף אל מימיו של המפרץ. המשכנו את סיורנו באזור,

ראינו את מגדל החירות , בית משפט הפדרלי בניני הממשלה ועוד.

מאוחר יותר המשכנו לטייל ברכב באזורים השונים בעיר, ונסענו למיאמי ביץ שהיא חלק משרשרת איים המהווה עיר נפרדת ממיאמי. לעת ערב יצאנו לארוחת ערב יחד עם המארחים שלנו.

מיאמי עיר עניקית ומרשימה ולנו לא היה מספיק זמן כדי לבקר באתריה היפים.

ביום השישה עשר
הפרידה מהקרוואן האוטו בית שלנו במשך השבועיים האחרונים. נשאר לנו יום אחרון של טיול מחר טיסה הביתה, לאחר החזרת הקראוון המארחים שלנו המליצו לנו לסוע  ב-"קיז" THE KEYS

זוהי רצועת איים מקצה פלורידה המחוברים  בגשרים לרצועה רציפה. זה כביש העושה את דרכו  "בתוך" האוקיאנוס. ואכן בשעות הצהרים יצאנו לנסיעה לעבר כביש 1, נסענו מספר שעות עברנו אי אחד או שניים, הדרך מקסימה, הצמחיה מרהיבה ביופייה, מדי פעם טיילנו ברחובות ראשיים של אי זה או אחר, ולאחר מספר שעות התחלנו בנסיעה חזרה על אותו כביש למיאמי. יום מהנה ביותר אך שכחנו לקחת איתנו מצלמה ואין תמונות מיום זה וחבל.

ביום השבעה עשר
בוקר אחרון במיאמי. התארגנות אריזה אחרונה וטיסה הביתה. תם ונשלם.

לסיכום: הדרך הטובה ביותר להעביר טיול מיוחד בחו"ל. קראוון זה הפתרון. חוויה מיוחדת, בקלות אפשר לוותר על המלונות וכל נסיעה ,הכי ארוכה שתיהיה, עוברת בנוחות ובקלות על כולם. את הטיול שלנו סגרנו מול חברת מוטורהום ישראל שיש לציין לשבח את השירות שהחברה נותנת... פגישות יעוץ והכוונה ואפילו דואגת להחזיק למכירה מוצרים שמאוד כדאי להחזיק אתכם בטיול שכזה. קיבלנו טיפים ממנכ"ל החברה לגבי הטיול והם נותנים יחס ושירות אישי ביותר!!! חשוב בימנו...
אני נהנתי מאוד מהם וממליץ על מוטורהום בחום...