שבועיים וחצי במערב קנדה עם קרוואן / משפ' נחמני

מספר ימי הטיול: שבועיים וחצי
אוגוסט 2006
התחלה בקלגרי וסיום בונקובר

באמצע אוגוסט 2006 חזרנו מטיול משפחתי בן שבועיים וחצי בהרי הרוקי הקנדיים, פארק הפסיפיק רים במרכז האי וונקובר, העיר וויקטוריה ולסיום וונקובר.
שכרנו בקלגרי קרוואן מדגם MHA, שהתאים ברווחה ל-2 מבוגרים ושני מתבגרים בני 16 ו-13, והחזרנו אותו בוונקובר. הזמנה מוקדמת בתחילת ינואר אפשרה במסגרת מבצע "EARLY BIRD" הטבת אי-תשלום בגין מסלול חד-כיווני וגם איסוף מוקדם והחזרה מאוחרת של הרכב. הרכב היה מרווח מאוד, עם חימום ומזגן, פינת-אוכל "נשלפת" החוצה, שירותים מרווחים, חדר שינה מרווח מאוד להורים מאחור ושני מזרונים נוחים ומרווחים מאוד מעל תא הנהג עבור הצעירים.

המלצתנו: להביא מהבית ציוד שינה (כריות בוואקום, שקי-שינה וסדינים), כלי-מטבח בסיסיים: צלחות וכוסות פלסטיק + סכו"ם בסיסי, מחבת וסיר ישן (אפשר גם לקנות בעצירה הראשונה בסופר). יוצא הרבה יותר חסכוני ונוח. את הכריות וכלי האוכל זורקים בסיום. מומלץ גם להשתמש בכלים חד פעמיים ולחסוך ברחיצת כלים.

ולטיול עצמו
טיילנו בכל הפארקים הגדולים תוך שימת דגש על מסלול רגלי יומי ואחריו אטרקצייה נוספת. בכניסה לפארק הראשון רכשנו מנוי משפחתי שנתי שמחירו כוסה אחרי יומיים. מקלגרי, לאחר הצטיידות במזון ודלק, יצאנו לעיירה באנף ל-2 לילות בחניון "טאנל רוד", שהיה נוח מאוד להתחלה. ירדנו רגלית מהחניון לכיוון מפלי באו (ראינו נקבת ELK) ולמחרת עלינו מוקדם ברכבל להר גופרית וירדנו ברגל בטיול מהנה בן כ-3 שעות. את אחה"צ בילינו בסיור רגלי בעיירה הציורית. למחרת המשכנו על כביש A1 עד קניון ג'ונסון, שם הלכנו את כל המסלול המרהיב לאורך הנחל השוצף, על גשרים ומעברים מעל הקניון, עד לסירי הבוץ במעלה המסלול, שהם בעצם מספר מעיינות של מי קרח צלולים. בסה"כ 14 ק"מ, מחציתם בעלייה סבירה (שארכה כשעתיים וחצי) מומלץ מאוד.

משם פנינו לפארק קוטניי ובו נסענו בנוף מרהיב עד לעיירה רדיום, שם נהנינו מאוד משעתיים מהבילות במעיינות החמים (כ-38 מעלות). הלילה עבר בחניון של העיירה ולמחרת נסענו לאורך כביש 95 לכיוון העיירה GOLDEN (צפינו בכמה עשרות קיני נשר אמריקאי עם גוזלים על עמודי החשמל) ופארק GLACIER. שם טיילנו מסלול רגלי של מספר ק"מ בצמחייה צפופה לאורך נחל שוצף לכיוון אחד הקרחונים (אפשר לוותר על הפארק אם לחוצים בזמן). למחרת שוב דרך GOLDEN לפארק יוהו, בנוף מדהים לאורך רכס גבוה כשנהר זורם אי שם מתחת (ראינו סירות גומי עושות ראפטינג). הקפנו רגלית את אגם אמרלד, 6 ק"מ קלים ומהנים מאוד. המשכנו ללייק לואיז שהיה יפה אך תיירותי מאוד והחלטנו שמיותר לבזבז עליו את בוקר המחרת.

למחרת נסענו ישר ללייק מוריין, שהתגלה כאחת מהחוויות של הטיול. מגדת האגם יצאנו לטיול רגלי לאגם EIFFEL. בגובה של 300 מטר גובה הנפרסים על 2.4 ק"מ  של עליה מיוערת, כשלמטה מציץ לייק מוריין בצבע טורקיז עמוק ומשגע, וממעל קרחונים בראשי – הרים תלולים ומרהיבים. מפגש מקרי עם פקח דובים הביא למפגש עם דובת גריזלי ו-2 גוריה. היתה חוויה מדהימה! למחרת יצאנו לכיוון קרחון אטאבסקה ומצאנו חניון כק"מ וחצי לפניו. אחה"צ היה סביר אולם ב-4 בבוקר התעוררנו קפואים ונרדמנו רק לאחר שכל אחד לבש עוד 3 חולצות, גרביים נוספות ואפילו כובע צמר אחד. לקרחון הגענו ממש לפתיחה בסביבות 9 בבוקר וזה מומלץ, כי אח"כ השהייה על הקרחון שאורכה כ-20 דקות, נעשית צפופה. האוטובוס היה חוויה אך לא יצאנו מגדרנו מהקרחון עצמו. משם המשכנו לג'ספר, עצרנו בקניון MISTAYA ובמספר מפלים, נתקלנו בעיזי בר ממש על הכביש, ובכביש 93A ראינו דוב שחור. ג'ספר התגלתה  כעיירה חמודה וציורית, למרות שהאגמים מסביבה לא הלהיבו במיוחד והסתפקנו בנסיעה מהירה לכיוון אגם מדיסין. את הלילה בילינו ב-REST AREA שראינו על כביש 16 מיד ביציאה לכיוון האגם והיה חביב מאוד. מג'ספר התחלנו להדרים לכיוון וואנקובר דרך פארק וולאס גריי, שהתגלה כ-"נחמד אך לא חובה".

נסענו מערבה על כביש 24 וממנו דרומה על כביש 99 לכיוון WHISTLER והמעבורת מ-HORSE SHOE  ל-NANAIMO באי וונקובר. הדרך ממש מדברית לאורך שמורת אינדיאנים והנוף מהווה ניגוד מוחלט לנוף הקנדי המוכר. וויסטלר עצמה היא עיירת סקי תיירותית, צבעונית ותוססת ומלאה בצעירים, פאבים ואווירת חג כל הזמן. ישנו בחניון צמוד לעיירה. המעבורת הייתה נוחה וחיכינו רק כשעה. השייט אורך כשעה וחצי ובסיומו נסענו על כביש 4 לכיוון הפארק בחוף המערבי. ישנו בחניון של WALLMART (גם למחרת בדרך חזרה) והיה נוח מאוד, מה גם שהתאפשר לבנות להסתער על החנות ולרכוש מכל הבא ליד.

הפארק פאסיפיק רים היה נחמד ומה שהלהיב במיוחד היה שייט בסירת זודיאק מהירה לצפייה בלווייתנים ואריות ים, מהעיירה טופינו. למחרת הגענו לעיר וויקטוריה, חנינו בחניון של אחת החנויות ממש במרכז וערכנו סיור רגלי בן מספר שעות. יצאנו מהעיר לכיוון גני BUCHART בהם טיילנו כל אחה"צ והערב. הגנים מומלצים מאוד. נשארנו ללינה ליד מסעדה מחוץ לפארק הפרפרים VICTORIA BUTTERFLY GARDEN שנמצא ממש ליד הגנים ולמחרת בילינו שעתיים בחברת הפרפרים. מומלץ ביותר. חצינו לוונקובר במעבורת מצפון לויקטוריה וכאן יש לנו טיפ נהדר: בהמלצת טוריסט אינפורמיישן לפני העיר, חצינו את העיר לחניון המוזיאונים ב-VANIER PARK שם מותר לחנות מ6 בבוקר עד 2 בלילה. חנינו ועברנו למרכז העיר באוטובוס ימי (10 דקות), שם טיילנו רגלית כל אחה"צ וחזרנו רגלית דרך הגשר כי היה מאוחר. הזזנו את הקרוואן לרחוב בשכונת המגורים הסמוכה וחנינו ללינת לילה שקטה. למחרת בבוקר חזרנו לחניון המוזיאונים, ביקור במוזיאון החלל, ויצאנו שוב לכל היום. שטנו לשוק GRANVILLE ISLAND שהיה חוויה משגעת.

את הלילה האחרון בילינו ב-WALLMART היחיד בוונקובר, שנמצא ב-NEW WESTMINSTER. המקום נמצא כ-20 דקות מתחנת ההחזרה של הקרוואן ב-DELTA והוא נוח מאוד לארגון הרכב ולקניות אחרונות. חשוב לדעת כי היה נוח לחנות לאו דווקא בקמפינגים מוסדרים (למי שאינו זקוק להתחבר לחשמל), אלא גם בחניוני מנוחה לצד הדרך, רחבה צדדית של מסעדה, סתם פאת יער נשכחת וכמובן מגרשי חנייה של WALLMART (ואני מניח שגם במרכזי קניות אחרים). חונים בשקט וללא ניקור עיניים וחוסכים בעלויות ובחיפוש חניונים. את ריקון השפכים ומילוי המים הנקיים בקרוואן - עשינו בחניונים שעברנו, גם ללא לינה.

המלצות נוספת
משקפת איכותית
• ווקי-טוקי (שרכשנו לטיול הקרוואן הקודם לסקנדינביה), שימושי מאוד לרוורסים, חניות צפופות וכאשר נפרדים במרכזי קניות...
• להשתמש בצ'ימידנים (במקום מזוודות), כך שלא תופס מקום בקרוואן.
• כדאי לקנות קופסאות חד פעמיות למקרר (כשנשאר אוכל).

לסיכום - היה טיול מאוד מוצלח, החל מההמלצות והטיפול של צוות מוטורהום (כולל הזמנת מלון ללילה הראשון והאחרון) וכלה בתכנון המסלול.