אמריקה

החל מסוף אוגוסט
התחלה וסיום בדנבר

שלום לצוות מוטורהום היקר,
לקח לנו חודש וחצי להתאושש אבל בסוף כתבנו לכם מכתב. יש גם תמונות מדגמיות.

אז איך מסכמים שלושה חודשי טיול נפלאים של שני הורים ושני ילדים (בני ארבע) בכמה שורות?... קודם כל שחלומות באמת מתגשמים לפעמים, ואפילו די מהר. אז כדאי לחלום ועוד יותר כדאי לבצע.

יצאנו בסוף אוגוסט לשלושה חודשי טיול שכללו את הגרנד טיטון והיילוסטון, ביקור קצר בגליישר במונטנה, בגלל סופת גשם ושלג שסילקה אותנו משם ומהר, הרוקי'ס הקנדיים המדהימים, ונקובר, אולימפיק פארק בוושינגטון, ירידה לאורך החוף באורגון וקליפורניה, דרך עצי הסקויה הגדולים, כניסה לאיזור נאפה וסונומה, סן פרנסיסקו, יוסמיטי, לאס וגאס והפארקים המדבריים של אריזונה ויוטה.

מבחינת הרכב עצמו, נסענו באוטובוס המשכולל והמדוגם (RV Class A), בחירה שהתגלתה כמצויינת. זכינו לחדר שינה פרטי (הילדים ישנו יחד במיטה זוגית ואת שולחן האוכל לא היינו צריכים לפתוח, מה שהיה מאד נח בערבים). כמעט ולא היו לנו תקלות והיחס בסניף בדנבר היה מצוין.

כל מה שנכתוב לא יתאר טוב מספיק מה שחווינו וראינו אך בכל זאת כמה נקודות לציון
אולימפיק פארק הוא אחד המקומות השווים ביותר בעינינו. בעיקר אהבנו את יער הגשם. ביקרנו גם בחלקו הדרומי של הפארק ביער קווינולט, שהוא פחות מתויר. בכל זאת יש שם, כמובן, מקומות לינה ומסלולי טיול. מומלץ בחום.
קליר לייק בקליפורניה הוא נקודה מאד נחמדה. מדובר באגם גדול מאד, הנוף מחוף הרחצה שלו מזכיר את צפון איטליה. היינו לבדנו בחוף ונהננו מהשמש הקליפורנית אחרי הקרירות באורגון... משם יש דרך נופית (ואיטית מאד, מלאת פיתולים) לערי נאפה וואלי. בעיר נאפה יש חניון במרכז העיר (אנחנו השתמשנו באיזורים מיושבים בתוכנה של מיקרוסופט שעזרה לנו למצוא מקומות לינה) שהוא מאד פשוט אבל במרחק הליכה מהעיר וזה מאד נח.
פייג', עיירה קטנה על גבול אריזונה ויוטה, ניתן להצטייד בה בכל מה שצריך ובנתיים לבקר במרכז המבקרים של הסכר המדהים שייצר את אגם פאוול, יש גם מסלולים באיזור ביניהם קניון אנטילופ, אליו ניתן להגיע רק עם מדריך, ומסלול שנקרא פרסת סוס, ממש לא רחוק מהכביש הראשי (מפות והכוונים ניתן לקבל במרכז המבקרים של הסכר) שמוביל לנוף מדהים. חניון נחמד יש בהמשך הכביש לכיוון יוטה, לשפת האגם.
• מקמלופס בקנדה החלטנו בעצת חברים לא לנסוע בכביש המהיר לונקובר אלא בכביש 99. מדובר בכביש מאד איטי, מלא סיבובים, עליות חדות וירידות ולמעשה לא כ"כ נוח לנסיעה בקרוואן אבל מצד שני יש בו נופים מאד יפים והמון מקומות עם מפלים בדרך (כל הטיול שלנו היה "מסע בעקבות מפלים", כי זה היה המסלול המועדף על הבן שלנו). מי שלא ממהר יכול להנות מהנוף והמסלולים הבאמת מדהימים שיש בדרך, גווני מים יוצאי דופן, ערים נחמדות וגם חניון חביב וקטן ממש לשפת האוקיאנוס, מרחק של כ-30 מייל צפונית מוונקובר (Porteaux Cove).
• מומלץ מאד להתייחס לתחזית מזג האוויר. בפעמיים בהן התעלמנו מהתחזית וחשבנו שיהיה בסדר, די פספסנו ונסענו סתם: פעם אחת כשנסענו להר סנט הלן בוושינגטון למרות שידענו שיהיה מעונן, וכך לא ראינו כלום, ושנית כשנסענו אל קרייטר לייק באורגון למרות שתחזיות לגשם ושלג. יום קודם שער הכניסה עוד היה פתוח אבל עם הגיענו בבוקר נותר סגור וגם נסיעה מסביב לאגם לא עזרה לנו כי פשוט לא ראו כלום, הכביש היה מכוסה קרח ובקיצור, נסענו סתם... מומלץ במיוחד אתר Intellicast בו יש תחזית שלא הכזיבה, עשרה ימים קדימה.

אפשר להמשיך ולהמשיך עד בלי סוף. נדמה לי, שהטיפ החשוב מכולם הוא פשוט לזכור שאתה בחופש... יש הרבה רגעים שקשה להזכר בזה כי צריך לעשות כביסה, ונגמר האוכל במקרר ונורא רוצים למצוא מקום עם חיבור לאינטרנט... לעומת זאת ויש הרבה רגעים אחרים, של שלווה שכמעט ולא נוכחת בחיים הרגילים והיומיומיים שלנו, איזה שקט נפשי והנאה מכל מה שהעיניים שוזפות, ובעיקר מלגלות מחדש את האנשים שיצאו אתך לטיול, המשפחה.

אנחנו בכל אופן כבר מפנטזים על הטיול הבא.
נשמח לעזור לכל מי שזקוק לעידוד מוראלי וארגוני. רק שימו לב, אנחנו נעודד אתכם לעשות את זה באמת.