טיול משפחתי בקרוואן בחוף המערבי / משפחת רוס

קיץ 2010
התחלה וסיום בלוס אנג'לס

מעשה שהיה כך היה:
היה זה קיץ 2010, טסנו חמש נפשות (הורים ושלוש בנות), לחופה המערבי של ארה"ב, לטיול קרוואנים של חברת קרוז אמריקה, כלקוחות מוטורהום ישראל.
התכוננו כמו למבצע צבאי, עברנו על מידע רב של מטיילים, סגרנו את כל המנהלות כחצי שנה טרם הטיסה, וקיבלנו גם הנחה ממוטורהום על הזמנה מוקדמת.
הטיול ארך שבועיים שלמים וכלל נסיעה מלוס אנג'לס, צפונה עד לפארק יוסמיטי, משם מערבה לסאן פרנסיסקו, ודרומה חזרה ללוס אנג'לס דרך הכביש הידוע והיפה לאורך הים, הוא כביש מספר 1, אשר עובר דרך מונטה ריי, העיירה כרמל ועוד, סיימנו בלוס אנג'לס.

ביום קבלת הקרוואן (דגם C25) בתחנת החברה בלוס אנג'לס, עברנו תדריך מסודר, צפינו בסרט המסביר את כל הכללים החשובים לטיול שכזה וחתמנו על טפסי בטוח למיניהם. יצאנו לדרך עם קרוואן מצוחצח ומתודלק, תוך מחויבות להחזירו כמות שקיבלנו, בדגש על פנים הרכב, הציוד שחתמנו עליו וכמובן חלקו החיצוני. מרוצים אך מעט מפוחדים, יצאנו לטיול. חרשנו את כבישי המערב, עצרנו בדרכנו ברשת המפורסמת WALLMART והצטיידנו בסדינים, מגבות, מזון יבש ועוד, במחיר מצחיק אשר עדיף על השכרתו בחברה או הבאתו מהארץ.

לאחר כיומיים הגענו לפארק יוסמיטי, כאשר את הלילה הראשון בילינו בחניון מינימליסטי עם מקום חניה ושירותים בלבד. זול מאוד, מקסים ביופיו, מלא בטבע ושווה לאור המחיר המצחיק ואף מומלץ אחת לכמה ימים. אחה"צ קפצנו עם הקרוואן לתצפית מדהימה אל עבר הצוק "אל קפיטן", בכביש צר מאוד. באחד העיקולים הגיח לפנינו קרוואן בנסיעה קצת לא אחראית, וכאשר חלפנו זה על פניו של זה, פגע הקרוואן במראת צד הנהג שלנו והפיל חלק ממנה על הכביש. למרבה הפלא המראה נשארה שלמה, אך נהגת הקרוואן שפגעה באנו, הסתכלה לעבר הכביש, ראתה את המראה השלמה, אמרה: "אני רואה שהכול בסדר" והמשיכה בנסיעה. בשלב הזה עלתה עם גלגלי הקרוואן שלה על המראה, ניפצה אותה לרסיסים והמשיכה בדרכה כאילו כלום. החל מאותו הרגע ולאור התדריך המפורט והסברי ההוצאות אשר עלולות ליפול עלינו כגון תאונה כזו או אחרת, קיננה בנו המחשבה, כי אסור לנו בתכלית האיסור לחזור עם מראה שבורה, שכן נאלץ להיפרד מכמה מאות דולרים. המשכנו בדרכנו, נתנו לעצבינו להירגע, נהנינו מנופים מרהיבים, חוויית משפחה יוצאת מגדר הרגיל ומאוד מומלצת, אולם במקביל חיפשנו מראה חדשה לרכוש ולהרכיב. מה לא עשינו? היכן לא חיפשנו? וכלום...בשום מקום לא נמצאה מראה זהה.

בילינו ארבעה ימים מקסימים ביוסמיטי, תוך כדי יציאה לטיולי אופניים, טרקים, ומנוחה. לנו בפארקי קרוואנים מקסימים כגון רשת KOA המספקת פארקים עם מכולת, בריכה, חדר כביסה ועוד. אך בשום מקום לא נמצאה מראה!!
המשכנו לסאן פרנסיסקו, מצאנו חניון על הים, קרוב מאוד לתחנת רכבת אשר שימשה אותנו לנסיעה למרכז העיר ללא הצורך במציאת חניה לקרוואן. ביום השני כבר מצאנו חניה מומלצת ביותר וקרובה למזחים המפורסמים של העיר, אשר הכניסה אליה היא מכביש מתפתל המתחיל קרוב מאוד לגשר הזהב. אך בשום חנות בעיר הגדולה לא נמצאה מראה.

מסאן פרנסיסקו, נסענו דרומה לאורך כביש מספר 1 המדהים, תוך כדי תצפיות על אריות ים לאורך החופים, יציאה לתצפית לוויתנים ממונטה ריי, לינה בפארק פשוט ומדהים על גבעה בתוך העיירה, ביקור במוזאון הימי היוצא מן הכלל (אסור לפספס) ועוד. אך בשום מקום, וגם לא בים, נמצאה מראה.

ביום האחרון, מעט לפני הכניסה חזרה ללוס אנג'לס והחזרת הקרוואן, עצרנו ליום שלם באאוטלט ענק ומצויין, בעיירה סנטה ברברה. הגענו אליו לילה קודם, ומצאנו כי ניתן להחנות ממש בסמוך אליו ללא כל תשלום עם הקרוואן. מה גם שבצמוד לחניה, הייתה חנות סטארבאקס, וכך הרווחנו גם רשת אלחוטית. קניות עשינו לרוב, אך מראה לקרוואן, אין.

ואז הגיע היום והשעה, להחזיר את הקרוואן לקרוז אמריקה. ניקינו, צחצחנו, תדלקנו ורוקנו מכלי השירותים. נכנסנו למשרדי החברה, מפוחדים וחוששים מתוספת המחיר אותה נאלץ לשלם על המראה, לאור העובדה כי ההשתתפות העצמית בתאונות הייתה גבוהה. קיבלה אותנו עובדת נחמדה, הוציאה הטפסים, שאלה איך היה, בנימוס אמריקאי ראשון במעלה. אמרנו: "היה כיף, היה יפה מאוד, כל הציוד חזר בשלמותו והחוויה הייתה מעצימה ושווה כל סנט". ואז לחשנו שאולי לא תשמע, שלא תבחין ושלא תתעורר בהלה, כי המראה נשברה. בנימוס ובשקט אמריקאי, השיבה הבחורה: "עזבו שטויות, זו רק מראה, קורה כל הזמן וממש לא נורא". ועוד הוסיפה ואמרה: "נחייב אתכם בקטנה, כי מראות כאלה למכביר ,יש אצלנו במחסן. דמי עלות ותו לא. 25 דולרים והעיקר שנהניתם, מקווה כי תשובו עמנו לטייל".

אמרנו תודה על חוויה מדהימה. ראינו טבע כמו שרק מקרוואן ניתן. שימרנו וחיזקנו את הקשר המשפחתי, בישלנו ארוחות מלכים בפארקים משגעים. מה נגיד לכם: מומלץ ביותר ושווה לטייל בקרוואן. רק נוסיף עוד ונאמר כי מאז יצאנו לטיול קרוואנים נוסף במדינת פלורידה, גם שם ההנאה הייתה שלמה, ואף מראה לא נשברה.