15 יום במסלול מעגלי מונקובר / משפחת נווה

יולי 2015
התחלה וסיום בונקובר

מסלול הטיול

כאשר החלטנו על טיול חוזר ברוקי'ס הקנדיים היה ברור שזה טיול קרוואן, ההתלבטות היתה בין יציאה מסיאטל, ואנקובר או קלגרי. ברגע שזיהינו את שער הדולר הקנדי הנמוך מאד לאותה תקופה היה ברור שהיציאה תהיה מקנדה.

משך הזמן הכללי שעמד לרשותנו לטיול היה 15 לילות, זה קצת יותר מדי לרוקי'ס לבד וזה דחף אותנו לכיוון ואנקובר, כאשר גליישר פארק (האמריקאי) היה חלק מהתכנית. אחרי שבדקנו אפשרויות ומרחקים החלטנו על טיול מעגלי (סוג של...) כאשר הכיוון היה לגליישר קודם ואז לעלות לרוקיז ומשם חזרה לונקובר.

לגבי מרחקים זה היה סביר ואנחנו הרי אוהבים את הנסיעות הארוכות וזה בהחלט חלק מהעניין. משך הזמן שהוקצב לכל הטיול היה כ-3 שבועות וברור שכרגיל המשפחה בלונג איילנד תתפוס כמה ימים מהחבילה. מכיוון שהיתה גם חתונה הרי שנקבע מיד שהטיול ברוקי'ס יהיה בחלק השני של המסע. החתונה היתה נהדרת וכן הביקור אצל המשפחה והמראנו בשעת בוקר לא מאד מוקדמת לואנקובר. השהייה בערב היתה באזור שדה התעופה בלה קינטה שממוקם באיזור סיני לחלוטין. בערב אכלנו במסעדה סינית אותנטית מקומית והיינו די חריגים שם, למרות זאת ולמרות הבעיתיות עם הזמנת האוכל היתה חוויה מעניינת וטעימה. כמובן שיצרנו קשר עם חברת ההשכרה מיד שהגענו למלון והאיסוף למחרת תוכנן ל-8 בבוקר.

עד היום טיילנו כבר שש פעמים בקרוואנים, לכן ידענו מה אנחנו מחפשים - בבחירת הקרוואן הנוכחי היו כמה שיקולים מרכזיים: גודל מינימלי של 25 פיט ,למרות שאנחנו רק שלשה  (איכותיים) התרגלנו לכך שחייבים מרחב פנימי מינימלי. חייב להיות סידור ישיבה טוב למי שיושב מאחור, היה חשוב לנו שהרכב יהיה "צעיר" ככל האפשר ואם יש אופציה של דופן נפתחת (שלא היתה לנו אף פעם בטיולים הקודמים) הרי זה משובח.

אחרי שבדקנו בכל החברות בארץ ובחול מצאנו את הדגם שחיפשנו CAD3/C-Large שענה על כל הדרישות שלנו. מצאנו עם הדגם הזה כמה יתרונות נוספים שהיו חשובים לנו: איסוף הרכב מוקדם ללא תשלום נוסף, ערכות שינה ומטבח כלולות במחיר והבטחה לרכב חדש יחסית. מיקום התחנה מאד נוח ליציאה מהעיר.

למחרת כדרכנו היינו מוכנים כבר אחרי ארוחת בוקר (טובה!) בשעה רבע לשמונה והנה מופיע האיש של החברה שאמור לקחת אותנו לתחנה. יפה - על ההתחלה עמידה בזמנים. משם הוא נסע לאסוף עוד שתי משפחות שאחת מהן פשוט הבריזה והגענו לתחנה. כבר מרחוק ראינו תחנה גדולה עם כמות מכובדת של רכבים שקצת הזכירה לי את גרייט אלסקן הולידייז באלסקה -שהם הרי מאז הטיול המהמם ההוא הפכו מבחינתנו לסוג של סמן ימני בכל הקשור להשכרת קרוואן.

נכנסנו לתחנה מקום גדול מרווח עם קפה חופשי וחנות מאד מרשימה של ציוד לטיול אבל גם עם מזכרות רבות למי שהתפקשש לו בזמן הטיול ובדיעבד המחירים אצלם היו אפילו נמוכים מהחנויות שפקדנו בדרך. בדלפק הקבלה כ-4-5 אנשים שקיבלו אותנו מהר ומה שהיה מאד מיוחד שכל אחד מהם דובר שפה זרה וכך אם מגיעים גרמנים למשל הם מופנים לאיש המתאים ולהערכתי נותן יתרון גדול למי שהשפה האנגלית קשה לו. תהליך הקליטה היה מהיר וההדרכה ע"י אחד מהעובדים ולא מול ווידאו, חשוב מאד בעיקר לשוכרים פעם ראשונה. יש להם גם איזור של ציוד שמטיילים אחרים השאירו והם מזמינים את מי שרוצה לעשות סיבוב ולקחת מה שרוצים (גם אנחנו השארנו גריל גז נייד ומתפקד לבאים אחרינו). בזמן הקליטה התברר שאפשר להחזיר את מיכל הגז ריק וכך אין דילמה מתי למלא גז ולטיול כמו שלנו לא גמרנו אפילו חצי מיכל.

מה בודקים דבר ראשון בקרוואן? כמה קילומטרים (לא מיילים - זאת קנדה) יש בשעון - 29310 ק"מ. אומנם בעבר קיבלנו פעם רכב עם 1500 מייל אבל גם רכב זה בהחלט היה לא זקן. בחשבון זהיר משהו כמו 12 טיולים שבוצעו ברכב לפנינו. הבדיקה מעבר לכך הייתה מהירה ונראה שהכל תקין. ב-10:30 יצאנו לכיוון בית המקדש (וולמארט סופר סנטר). האמת שהפעם קצת התאכזבנו מוולמארט ועצרנו מיד אחרכך ב"סייפווי" להשלים אוכל (בעיקר בשרים למיניהם...).

הלילה הראשון תוכנן בעיירה בשם הופ כ-150 ק"מ מתחנת היציאה. בעבר לא פחדנו לנסוע יותר ביום הראשון הפעם פשוט לא היה צורך. ההמלצה בדרך כלל היא לא להתרחק מתחנת ההשכרה כך שאם יש בעיות אפשר לחזור. בפועל - עד היום טיילנו  שש פעמים עם קרוואן ולא הייתה לנו אף תקלה כלשהיא. מזג האוויר בואנקובר - בצורת, לא משקים כל הדשאים בעיר צהובים ויבשים וגם השיחים לא משהו. חם חם חם!!

ביום השני לטיול מדדנו 38 מעלות (צלסיוס) והרגשנו כמו בבית... מה זאת קנדה?
אנחנו בתפיסה מנסים לשלב מספר מינימלי של פארקי מדינה שהם לרב ללא חיבורי חשמל וביוב. מערכת ההזמנות בפארקים אלה קצת איך אומרים בעדינות - דפוקה. ישנם פארקים מאד מבוקשים שקרובים לעיירות מסוימות ובדיעבד הסיכוי למישהו לא מקומי לתפוס שם מקום הוא אפסי. ביום השני תיכננו לישון בפארק שנמצא קרוב לעיירה בשם אוסיוס. הפארק נמצא על לשון צרה וארוכה בתוך אגם כאשר הסייטים מפוזרים לאורך הלשון. בצד אחד קו המים ומאחור 20 מטר קו המים השני. מכיוון שידענו את הבעייתיות עקבנו אחרי מערכת ההזמנות המקוונת וחיכינו לתאריך שבו נתפרץ למערכת ונצליח לדוג מקום. ראינו שבכל יום לפני שהמערכת נפתחת נשארים במקרה הטוב שניים שלושה מקומות ויהיה ממש קשה. התברר גם שאפשר לנסות טלפונית שתי דקות לפני פתיחת המערכת ואמרנו ננסה. התקשרנו שתי דקות לפני (ולא אי אפשר להתקשר שלש דקות לפני) ותוך כדי השיחה ראינו איך המקומות האחרונים הופכים על המסך מירוקים לאדומים. היינו ממש מאוכזבים אבל בדיעבד יצא טוב - הזמנו בקמפ מצידו השני של האגם עם חשמל וחיבורים וממש יקר. ביום שהגענו חשכו עינינו, מזכיר את חופי הכינרת באחד מחגי ישראל. אבל מה - יש חשמל!!! הטמפרטורה בחוץ כמו בכינרת משהו כמו 39 מעלות. התחברנו למזגן (והפעלנו אותו רצוף כל הלילה  כדי לכפר על החניון הדוחה) ובערב ישבנו וצפינו על החניון שלא צלח לנו וריחמנו על השוהים בו ללא מזגנים - ממש זוועה.

מסלול הטיול באופן כללי
פארק גליישר שני לילות, לילה הבא מרחצאות פיירמונט, למחרת מרבל קניון בקוטנאי, יומיים באיזור באנף, לינה בטריילר קורט שהיה לדעתי הטוב והנכון מכולם. יש גם שאטל שיוצא מהחניון לבאנף זול ונוח ביותר. למחרת לייק אוהרה, שהצלחנו להשיג מקום (למי שלא יודע מהשנה אפשר היה להזמין און ליין ולא היה צורך לשבת על הטלפון כמה שעות אבל מי שלא הצליח בשתי דקות הראשונות פשוט נדפק וכל התקופה שהאגם פתוח למבקרים נתפסה תוך דקות ספורות). משם לילה בלייק לואיז ולמחרת לייק מוריין. משם דרך דרך הקרחונים לחניון וובאסו (עם חשמל) כשבדרך כמובן עוצרים בנקודות המוכרות. אטרקציה חדשה שניסינו היא  ה-SKY WALK  גשר מעוגל תלוי מעל תהום של עשרות מטרים, חוויה מרטיטה ומיוחדת.
משם שלושה ימים באיזור ג'אספר. היום הראשון הוקדש לרפטינג על נהר הפרייזר בחברה שנקראת מאליגן אדוונצ'ר. הבחירה בהם היתה בגלל שהם היחידים שמציעים רפטינג לא "דרדלה" דרגה 3+ על נהר הפרייזר. חוויה מצוינת ולא מפחידה (פעם חמישית שלנו) והנוף מעולה. הבעיה היחידה עם רפטינג על הפרייזר היא מרחק הנסיעה עד לנקודת ההתחלה כמעט שעה (מצד שני ראינו בדרך דב וזאב כך שאולי שווה?).
למחרת נסענו למעינות החמים "מיטה" מרחק כ 45 ק"מ. המעינות נחמדים ולא מאד המוניים ובמגרש החנייה עדר של ביג הורן שיפ שבאות לאכול את המלח שהמכוניות משאירות על הכביש מצינור הפליטה של הרכב. לא נדיר ואף ראינו עז כזאת נשכבת לצד הרכב ומלקקת את האגזוז!
הדרך מג'אספר אל המעינות מהממת (לא פחות) ויש לא מעט בעלי חיים לאורך הכביש. היום הבא כבר בדרך חזרה לינה ליד קמלופס בחניון פרטי נחמד בתוך חורשה יפה אבל מעט קליינטים ורואים שעוסקים בעיקר בהשרדות. היומיים האחרונים כמייטב המסורת שני פארקי מדינה יפים ומכיוון שכבר נעשה קריר יחסית היה מעולה.

תהליך ההחזרה היה מהיר. יש בכניסה לתחנת ההשכרה תחנת דלק כך שאין התלבטות איפה מתדלקים בסוף. הקרוואן צריך להיות נקי ומסודר מבפנים, אין צורך לנקות מבחוץ. הגיע אחד מהעובדים ואחרי 8 דקות כבר נסגר הכל והיינו על ההסעה למלון (הם מסיעים או למלון שדה התעופה או לשדה עצמו וההרגשה שהיו לוקחים לאן שרק נבקש).

לסיכום: היה מעולה כרגיל, פרייזר נתנו שירות מצויין והרגשה נהדרת. תודה למוטורהום כמובן על הטיפול ויצירת הקשר עם החברה.