תנאים כלליים

תנאים כלליים

AUS4 / 2BST Ultima
מחירים | תנאים

תנאים כלליים לדגמי AUS4

בתוקף להשכרות עד 31 במרץ 2025

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
כסאות בטיחות

חישוב ימי ההשכרה
יום ראשון ואחרון נחשבים כל אחד כיום השכרה ללא קשר לשעת האיסוף או ההחזרה.

חישוב ימי ההשכרה
יום ראשון ואחרון נחשבים כל אחד כיום השכרה ללא קשר לשעת האיסוף או ההחזרה.
לכל ההשכרות נדרש מינימום של 7 ימים.
מינימום של 10 ימים נדרש בין התאריכים 20 בדצמבר 2023 עד 10 בינואר 2024 וכן בין התאריכים 26 בדצמבר 2024 עד 7 בינואר 2025.
להשכרות חד כיווניות בתחנות ובעונות מסוימות ייתכן מינימום גבוה יותר.
מידע זה כפוף לשינויים.

השכרה לטווח ארוך
השכרה של 21 ימים ומעלה מזכה בהנחה.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בש"ע ל-5% מסה"כ ההזמנה, מינימום 250$ אוסטרלי.
תשלום מלא נדרש עד 65 ימים לפני יום קבלת הרכב, לפי שער דולר אוסטרלי מזומנים גבוה ביום התשלום.
חבילת "הכל כלול" לתשלום מראש - יש להזמין מראש לא יאוחר ממועד התשלום הסופי.
התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד.
לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.

דמי ביטול

ביטול הזמנה ייעשה ע"י הלקוח בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

דמי ביטול  
65 יום או יותר לפני יום האיסוף - 5% מסך כל עלות ההשכרה (מינימום 250$ אוסטרלי)
26-64 ימים לפני יום האיסוף - 15% מסך כל עלות ההשכרה (מינימום 350$ אוסטרלי)
10-25 ימים לפני יום האיסוף - 25% מסך כל עלות ההשכרה (מינימום 500$ אוסטרלי)
4-9 ימים לפני יום האיסוף - 55% מסך כל עלות השכרה 
3 ימים או פחות לפני יום איסוף הרכב או אי-הגעה - 100% מסך כל עלות ההזמנה
בכל מקרה של ביטול הזמנה ייגבו דמי טיפול בסך 100$ אוסטרלי בנוסף לדמי הביטול

שינוי הזמנה לפני תחילת ההשכרה
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף, בכפוף לזמינות ולאישור מהספק המקומי.
שינוי הזמנה ייחשב שינוי בתאריך האיסוף, שינוי בתאריך ההחזרה, שינוי יעד האיסוף, שינוי יעד ההחזרה, שינוי דגם/קטגוריה כולל שינוי לדגם קטן יותר, שינוי שם השוכר.
המחיר היומי אינו קבוע ועשוי להשתנות כל שבוע בכפוף להיצע וביקוש. מחיר ההשכרה מקובע לפי המחיר ביום בו בוצעה ההזמנה. כל שינוי לאחר שההזמנה אושרה יגרור תמחור מחדש של כל ההשכרה, לפי המחיר ביום השינוי או לפי המחיר המקורי, הגבוה מבין שניהם. בנוסף יחולו דמי שינוי של 50$ אוס. עבור כל שינוי שיבוצע עד מועד התשלום הסופי ו-95$ אוס. עבור כל שינוי לאחר שההזמנה שולמה במלואה.
הנחות מיוחדות שניתנו בהזמנה המקורית עשויות להתבטל.
קיצור תקופת השכירות או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה, אינה מזכה בהחזר כספי.
כל בקשה לשינוי כפופה לזמינות הרכבים ולאישור בכתב ממרכז ההזמנות.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.

שינוי ביעד ההחזרה לאחר שההשכרה החלה
שינוי יעד ההחזרה לאחר שתקופת השכירות החלה - כפוף לאישור ממרכז ההזמנות ועלול להיות כרוך בקנס נוסף של עד 750$ אוס.
על השוכר ליצור קשר ישירות עם מרכז ההזמנות של החברה המקומית בטלפון 1800-331-454, לקבל את אישורם ולשלם להם ישירות.

הארכת תקופת ההשכרה לאחר שההשכרה החלה
שוכר המעוניין להוסיף ימים להשכרה לאחר שההשכרה כבר החלה, חייב ליצור קשר ישירות עם חברת ההשכרה המקומית בטלפון 1800-331-454 ולקבל את אישורה לשינוי. הימים הנוספים יתומחרו בלי קשר למחיר המקורי בו בוצעה ההזמנה.
התשלום עבור הימים הנוספים יבוצע מיידית וישירות על ידי חברת ההשכרה המקומית בכרטיס האשראי של הלקוח.
חריגה מהתקופה המוזמנת ללא אישור תגרור קנס בגובה 150$ אוס. ליום בנוסף למחיר ההשכרה היומי.

השכרה מצטברת
ניתן לצבור ימי השכרה של מספר השכרות נפרדות ובכך להוזיל את מחיר ההשכרה. הצבירה אפשרית בתקופה של 3 חודשים בהשכרות לניו זילנד, אוסטרליה (של אותה חברה, לא כולל רכבים רגילים). לדוגמא: השכרה של 7 ימים והשכרה נוספת של 14 יום - תחשבנה יחד ל-21 יום. במידה ואיסוף רכב והחזרה של שתי השכרות נפרדות חלים באותו יום היום הראשון של התקופה השניה יחושב במניין הימים. כנ"ל במקרה של רכישת ביטוח מורחב להשכרות שונות באותה מדינה בלבד. תוספת כיוון אחד ותוספות אחרות יחושבו לכל השכרה בנפרד (אין אפשרות לצבירה).

דמי ביטחון
• על השוכר להפקיד דמי ביטחון בסך 7500$ אוסטרלי ביום האיסוף, באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד (מזומן או המחאות לא יתקבלו) 
• חברת ההשכרה המקומית מכבדת כרטיסי אשראי מסוג ויזה ומאסטרכרד ואמריקן אכספרס.
דמי הבטחון נושאים ריבית במעמד החיוב של 1.6% על כרטיסי אשראי ויזה ומסטרכרד וריבית של 2.8% על כרטיסי אמריקן אכספרס. גובה הריבית עשוי להשתנות. 
• על כרטיס האשראי להיות בתוקף לפחות ל-90 יום מעבר ליום החזרת הקרוואן.
• על בעל הכרטיס להיות נוכח במעמד קבלת הרכב והוא זה האחראי בפני חברת ההשכרה לכל נזק שייגרם לרכב. חברת ההשכרה רשאית לחייב את כרטיס האשראי של השוכר בעבור נזקים לרכב שארעו במהלך תקופת השכירות. 
• דמי הבטחון יחויבו מיידית בפועל בכרטיס האשראי של הלקוח, אלא אם כן רכש ביטוח מורחב.
• במידה והלקוח רכש ביטוח מורחב בתחנה או חבילת "הכל כלול" מראש, לא יילקחו דמי ביטחון בפועל אך השוכר יידרש להשאיר את פרטי כרטיס האשראי לצורך בטחון.
• דמי הבטחון יוחזרו לחשבון השוכר כשבועיים לאחר תום הטיול, במידה והרכב הוחזר בזמן, למקום המוסכם, ללא נזקים, נקי מבפנים, עם מכלי מים ושירותים מרוקנים ומכלי דלק/דיזל וגז מלאים.
• דמי הבטחון יוחזרו במלואם ללא עמלה על כרטיסי האשראי מסוג ויזה/מאסטרכארד, אך עבור חיוב בכרטיס אמריקן אקספרס עמלת ניהול לא תוחזר.
במידה והחברה החזירה לשוכר את דמי הבטחון ולאחר מכן התגלה כי יש נזק, החברה רשאית לגבות מחדש את עלות הנזקים. במידה והנזק שניגרם לקרוואן עולה על גובה דמי הבטחון, החברה רשאית לגבות מהשוכר סכום נוסף.
• חיוב הפקדון והחזר פיקדון מתבצעים עי החברה המקומית בדולר אוסטרלי. יתכנו הפרשים שעשויים להיגרם כתוצאה משינויים בשערי המטבעות או מהפרשי שערים הנובעים מעמלות הניגבות באמצעות חברות האשראי. שינויים אלה אינם באחריות החברה.
• רכב שיוחזר שאינו נקי מבפנים - יחויב בקנס בסך 299$ אוסטרלי הוצאות נקיון. 
• העישון ברכבים אסור בהחלט - על המפרים יוטלו קנסות והוצאות נקיון מיוחד בנוסף להוצאות הרגילות על נקיון.
• רכב שיוחזר עם מכלים לא מלאים (דלק, דיזל, גז) - יחויב בהוצאות מילוי מכלי הדלק והגז.
• רכב שיוחזר כאשר מכלי המים השחורים והאפורים אינם מרוקנים- יחויב בקנס בסך 125$ אוסטרלי.
* תעריפי הקנסות כפופים לשינויים.

שינוי בשערי המטבע
החיוב בכרטיסי אשראי מתבצע בדולר אוסטרלי. החברה אינה אחראית לשינויים שעשויים להיגרם כתוצאה משינויים בשערי המטבעות או מהבדלים בשערים הנגבים באמצעות חברות האשראי. מוטורהום ישראל ממליצה ללקוחותיה על רכישת חבילת "הכל כלול", המפחיתה את דמי הבטחון למינימום של 250$ אוסטרלי הנלקחים כפרינט בלבד.

איסוף והחזרה

הגעה לתחנה
החברה אינה מספקת שירות העברות משדה התעופה אל התחנות. על כל לקוח להגיע לתחנה ולחזור ממנה באופן עצמאי ועל חשבונו באמצעות מוניות.

איסוף בשדה התעופה הובארט
על כל איסוף או החזרה בשדה התעופה של הובארט חלה תוספת 115$ אוסטרלי. כפוף לשינויים.

איסוף והחזרה
איסוף הקרוואן והחזרתו בין השעות 9 בבוקר ל-15 (3 אחה"צ).
בעונת התיירות התחנות פתוחות 7 ימים בשבוע למעט בחגים המפורטים: חג המולד (25 בדצמבר), ראש השנה האזרחי (1 בינואר), יום אוסטרליה (26 בינואר), יום שישי הטוב (29 במרץ 2024). חלק מהתחנות סגורות בתאריכים מסוימים מחוץ לעונה, וכן בימי ראשון מחוץ לעונה כמפורט בהמשך.
איסוף והחזרה של רכבים חייב להיעשות בתחנות ההשכרה בלבד. לא ניתן לקבל רכבים או להחזירם בשדה התעופה!
איסוף רכב - יש לקחת בחשבון כשעתיים לתהליך קבלת הרכב.
החזרת רכבים - חשוב: יש להגיע לתחנות לפחות שעה לפני שעת הסגירה ובכל מקרה לא יאוחר מהשעה 14:00.
לא יינתן החזר כספי בגין החזרה מוקדמת או איסוף מאוחר.
יש להחזיר את הרכב בזמן נקי מבפנים, מכל דלק מלא, מכל גז מלא (אלא אם כן נרכש גז ראשוני), מכלי מים ושירותים מרוקנים. רכב שלא יוחזר לפי תנאים אלו יחויב בקנס.
חשוב! בעת קבלת הרכב תתבצע הדרכה לתפעול הרכב בנוכחות נציג חברת ההשכרה. לאחר מכן יתבקש השוכר לחתום על חוזה השכירות.
זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

החזרה מוקדמת
במידה והרכב הוחזר לפני תום תקופת ההשכרה ולא משנה מאיזו סיבה, לא יינתן כל פיצוי כספי עבור הימים שלא נוצלו.

החזרה מאוחרת
החזרה של הרכב מחוץ לשעות פעילות התחנה חייב להיעשות באישור מראש של החברה וכרוך בקנסות:
• החזרה מחוץ לשעות פעילות התחנה ללא אישור מראש – תגרור קנס בגובה 150$ אוסטרלי לכל יום השכרה, בנוסף למחיר ההשכרה היומי.
• החזרה מחוץ לשעות פעילות התחנה עם אישור מראש תגרור קנס בגובה 150$ אוסטרלי. כמו כן הלקוח יחויב לשלם תוספת ביטוח מורחב, היות והוא יהיה אחראי לרכב עד אשר יבדק על ידי צוות התחנה ביום שלמחרת.

צ'ק אין מוקדם - חובה
הלקוח מחויב לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה, לפחות 14 יום לפני יום איסוף הרכב, כדי לזרז את תהליך קבלת הרכב בתחנה. בנוסף, הלקוח מחויב לצפות בסרט הבטיחות וסרטוני הדרכה ותפעול לפני יום איסוף הרכב.

אפליקציית Roadtrip App – חובה להורדה
על הלקוח להוריד את האפליקציה Roadtrip לאחר הזמנת הקרוואן.
האפליקציה מאפשרת ללקוח ללמוד על הקרוואן לפני ההגעה לתחנה ולהכין אותו לנסיעה.
איסוף הקרוואן בצורה מהירה בתחנה מסתמך על כך שהלקוח ראה את סרטון ההכנה לפני ההגעה. במידה והלקוח לא הוריד את האפליקציה לפני ההגעה הוא ידרש לכך בעת ההגעה לתחנה.
• האפליקציה זמינה דרך חנויות האפליקציות השונות.
• חשוב שהלקוח יבחר בה את הרכב המוזמן ומדינת הטיול בחלק "My Profile" כדי שהמידע שיוצג יהיה רלוונטי עבורו.
• באפליקציה יש מידע רב ושימושי כולל סרטון הדגמה על הקרוואן המוזמן וסרטוני הדרכה שונים, תשובות לשאלות, אפשרות פנייה למוקד הסיוע.
• בנוסף ניתן למצוא באפליקציה מפות להורדה, מידע על חניוני קמפינג ואפשרות להזמנת חניונים, מידע על תחנות ריקון ביוב, תחנות דלק, סופרמרקטים, כספומטים, אטרקציות תיירותיות ועוד.

תוספת חגים
תוספת חובה של 115$ לכל איסוף ו/או החזרת רכב בחגים הבאים:
25 בספטמבר 2023 (ברום, פרת')
02 באוקטובר 2023 (קיירנס, בריסביין, סידני, אדאלייד)
26 באוקטובר 2023 (הובארט)
07 בנובמבר 2023 (מלבורן)
26 בדצמבר 2023 (כל התחנות)
04 במרץ 2024 (ברום, פרת')
11 במרץ 2024 (מלבורן, הובארט, אדאלייד)
30 במרץ 2024 (סידני, מלבורן, אדלאייד, בריסביין, קיירנס)
31 במרץ 2024 (סידני, מלבורן, פרת', בריסביין)
1 באפריל 2024 (כל התחנות)
25 באפריל 2024 (יום אנזק,כל התחנות)
06 במאי 2024 (קיירנס, בריסביין, דארווין, אליס ספרינגס)
03 ביוני 2024 (ברום, פרת')
10 ביוני 2024 (סידני, מלבורן, הובארט, אדאלייד, דארווין, אליס ספרינגס)
05 ביולי 2024 (אליס ספרינגס)
26 ביולי 2024 (דארווין)
05 באוגוסט 2024 (דארווין, אליס ספרינגס)
14 באוגוסט 2024 (בריסביין)
23 בספטמבר 2024 (ברום, פרת')
07 באוקטובר 2024 (קיירנס, בריסביין, סידני, אדאלייד)
24 באוקטובר 2024 (הובארט)
05 בנובמבר 2024 (מלבורן)
26 בדצמבר 2023 (סידני, מלבורן, אדלאייד, בריסביין, קיירנס, הובארט)
03 במרץ 2025 (ברום, פרת',אליס ספרינגס)
10 במרץ 2025 (מלבורן, הובארט, אדאלייד)

שעות פעילות התחנות עד אפריל 2024
• תחנות סידני, מלבורן, אדלייד, פרת'
מ-1 אפריל ועד 30 באפריל - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 במאי ועד 31 באוגוסט - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, ימי ראשון סגור.
מ-1 בספטמבר עד 31 במרץ - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
• תחנת בריסביין
מ-1 אפריל ועד 30 בספטמבר - פתוח בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 באוקטובר ועד 28 בפברואר - פתוח בין השעות 09:00-15:30, בימי ראשון סגור.
מ-1 במרץ עד 31 במרץ - פתוח בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
• תחנות דארווין, ברום, אליס ספרינגס
מ-1 אפריל ועד 30 באפריל - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, סגור בימי ראשון.
מ-1 במאי עד 31 באוקטובר - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 בנובמבר ועד 30 בנובמבר - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, בימי ראשון סגור.
מ-1 בדצמבר עד 31 בדצמבר - התחנה סגורה.
• תחנת קיירנס
מ-1 אפריל ועד 30 באפריל - פתוח בין השעות 09:00-15:30, סגור בימי ראשון.
מ-1 במאי עד 31 באוקטובר - פתוח בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 בנובמבר עד 31 במרץ - פתוח בין השעות 09:00-15:30, בימי ראשון סגור.
• תחנת הובארט
מ-1 אפריל ועד 30 ביוני - פתוח בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 ביולי עד 31 באוגוסט - התחנה סגורה.
מ-1 בספטמבר עד 31 במרץ - פתוח בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.

שעות פעילות התחנות מ-1 באפריל 2024
• תחנות בריסביין, הובארט, מלבורן, פרת', סידני:
מ-1 אפריל 2024 ועד 31 במרץ 2025 - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
• תחנת קיירנס:
מ-1 אפריל 24 ועד 30 בספטמבר 24 - פתוחה בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 באוקטובר 24 עד 31 במרץ 25 - פתוחה בין השעות 09:00-15:30, בימי ראשון סגור.
• תחנות אליס ספרינגס , ברום , דארווין:
מ-1 באפריל 24 ועד 30 בנובמבר 24 - פתוחות בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 בדצמבר 24 עד 31 במרץ 25  - התחנות סגורות.
• תחנת אדלאייד:
מ-1 אפריל ועד 30 באפריל 24 - פתוחה בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.
מ-1 במאי 24 עד 31 באוגוסט 24  - פתוחה בין השעות 09:00-15:30, בימי ראשון סגור.
מ-1 בספטמבר 24 עד 31 במרץ 25 - פתוחה בין השעות 09:00-15:30, 7 ימים בשבוע.

רשיון נהיגה
על הנהג להיות בן 21 לפחות ולשאת ברשיון נהיגה לפחות שנה.
על כל מי שרוצה לנהוג להיות נוכח בתחנה ביום קבלת הרכב ולחתום על החוזה.
על כל הנהגים להציג רשיון נהיגה ישראלי בתוקף וכן רשיון בינלאומי באנגלית שהוצא באותה מדינה בה הוצא הרשיון הישראלי.

כסאות בטיחות
בדגמי הקרוואנים המיועדים לארבעה או שישה נוסעים מותר לחבר מקסימום 2 כסאות בטיחות (או שני בוסטרים).
בדגם Ultima Plus ניתן לחבר כסא בטיחות אחד או בוסטר אחד במושב שמאחורי תא הנהג.
בדגם Ultima המיועד לזוג לא ניתן לחבר כסא בטיחות ולא בוסטר.
לפי החוק באוסטרליה כל ילד מתחת גיל 7 שגובהו עד 145 ס"מ, חייב לשבת בכסא בטיחות. על כסאות הבטיחות והבוסטרים להיות בעלי תו תקן אוסטרלי ולשאת מדבקת תו תקן אוסטרלי (Australian Standards sticker for the standard AS/NZS 1754). כסאות בטיחות ובוסטרים שמגיעים מארצות אחרות אינם עומדים בתקן זה ולכן החוק אוסר להשתמש בהם באוסטרליה.
תינוקות מתחת גיל שישה חודשים (ועד 9 קילו) צריכים לשבת חגורים בכסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה (rear facing). ההמלצה באוסטרליה לשבת נגד כיוון הנסיעה היא לתינוקות עד גיל שנה.
כסא תינוק מיועד בד"כ לילדים מגיל שישה חודשים ועד גיל 4-3 תלוי בגודל הפיזי של הילד, ובמשקל 8-18 ק"ג – אלו צריכים לשבת בכסא תינוק מותאם נגד או עם כיוון הנסיעה ועם חיבור מתאים במושב (Anchor Point).
מושב בוסטר מיועד בד"כ לילדים מגיל 4 ועד גיל 7 כל עוד גובהו אינו עולה על 145 ס"מ.
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לזמינות בתחנות ההשכרה, אך אינה אחראית לחיבור הכיסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. יש לחבר את כסאות הבטיחות במושבים עם הפנים בכיוון הנסיעה ולא במושבים הפונים לצידי הרכב, אך קיים מידע ספציפי לגבי כל סוג רכב.
חברת ההשכרה ממליצה לא להושיב במושבים הקדמיים ילדים מתחת לגיל 7 או ילדים מעל גיל 7 שעדיין נדרשים לשבת בבוסטר. בכל מקרה לא ניתן לחבר בוסטר או כסא בטיחות במושב הקדמי.
כסאות בטיחות כלולים בחבילת "הכל כלול", אך יש להזמינם מראש כדי להבטיח זמינות. בעת ההזמנה יש לציין גיל הילד, משקל וגובה. 

דלק
הרכב יימסר עם מכל דלק מלא ויש להחזירו מלא. רכב שלא יוחזר עם מכל דלק מלא יחויב בתשלום.
אם נרכשה Express Return Pack, אין צורך להחזיר את מיכל הדלק מלא.

גז  
הרכב יימסר מראש עם מכל  גז ראשון מלא ויש להחזירו מלא.
במידה והמכל הוחזר ריק  הלקוח יחויב בעבור המילוי (כ-38$ אוסטרלי, תלוי בדגם).
במידה ונרכשה Express Return Pack (תקפה ליציאות עד 31 במרץ 2024) - אזי אין צורך להחזיר את מיכל הגז מלא. 

כיסוי ביטוחי

כיסוי ביטוחי בסיסי
למטיילים באוסטרליה אנו ממליצים לרכוש ביטוח נוסעים רפואי ומטען דרך סוכנות ביטוח בישראל. חברת ההשכרה אינה נושאת באחריות לנזקי גוף שנגרמו במהלך השכירות או לאובדן  ונזק של חפצים אישיים או של רכוש כלשהו של השוכר או כל גורם אחר הקשור לשוכר.
כל הרכבים מבוטחים בביטוח מקיף בגין נזק לרכב המושכר ולרכוש צד שלישי.
על הנהג תחול השתתפות עצמית עד סך 7500$ אוסטרלי לכל אירוע או תאונה בניפרד בהם נגרם נזק לצד שלישי, נזק לרכב המושכר כולל התנגשויות תאונות, נזק לחלונות ולצמיגים, הוצאות גרירה, גניבה, שריפה, השבתת הרכב ומעשי אלימות וכן הוצאות בגין אובדן ימי השכרה במקרה של השבתת הרכב או תיקון אחרי תאונה. ההשתתפות העצמית תופעל בלי קשר לצד האשם באירוע, ותיגבה בסמוך למועד האירוע בתום הדיווח לחברה. דמי ההשתתפות העצמית יוחזרו במידה והחברה תצליח לתבוע את הוצאות התיקונים מהצד השלישי. תהליך זה עלול לקחת זמן רב.
חשוב: ההשתתפות העצמית חלה לכל אירוע או תאונה בניפרד, שבהם נגרם נזק לצד שלישי, נזק לרכב המושכר כולל התנגשויות, תאונות, תאונה עצמית כגון התהפכות, נזק לחלונות ולצמיגים, הוצאות גרירה, גניבה, שריפה, פריצה או מעשה ונדילזם וכן הוצאות בגין אובדן ימי השכרה במקרה של השבתת הרכב או תיקון אחרי תאונה.

כיסוי ביטוחי מורחב – בתוספת תשלום
קיימת אפשרות להוריד את סכום ההשתתפות העצמית לאפס.
אנו ממליצים לרכוש את הביטוח המורחב המקיף ביותר וליהנות משקט נפשי בזמן הטיול.
הביטוח המורחב ניתן לרכישה מראש במסגרת חבילת "הכל כלול" (Inclusive Pack) הכוללת גם ציוד נוסף (כמפורט במחירון) או לרכישה בנפרד בתחנה ביום קבלת הרכב בעלות של 53$ ליום.
הביטוח המורחב משולם למקסימום 50 יום, גם אם תקופת ההשכרה ארוכה יותר.
עם רכישת ביטוח זה על הנהג לא תחול השתתפות עצמית לכל אירוע או תאונה בנפרד שבהם נגרם נזק לצד שלישי או נזק לרכב המושכר (לא כולל הסייגים). הפחתת ההשתתפות העצמית תופסת במקרים של נזקים לצמיגים וחלונות במקרה של נזק תאונתי וכן מכסה מקרים של נזק לחלקו העליון או התחתון של הקרוואן. עם רכישת ביטוח מורחב, הלקוח לא יידרש לשלם דמי ביטחון בפועל, אלא רק להשאיר בתחנה את פרטי כרטיס האשראי.
לקוח שיבחר להישאר עם הביטוח הבסיסי בלבד צריך לקחת בחשבון שעלויות נזקים לקרוואן עשויות להיות גבוהות ולהגיע עד לסכום של 7500$ אוסטרלי עבור כל אירוע. חברת ההשכרה תחייב את הלקוח בגובה עלות הנזקים אוטומטית בעת החזרת הקרוואן, משום כך על הלקוח להביא זאת בחשבון ולהשאיר מספיק זמן לבדיקת הרכב ולהערכת הנזקים. 
חשוב: ההשתתפות העצמית חלה לכל אירוע או תאונה בנפרד, שבהם נגרם נזק לצד שלישי, נזק לרכב המושכר כולל התנגשויות, תאונות, תאונה עצמית כגון התהפכות, נזק לחלונות ולצמיגים, הוצאות גרירה, גניבה, שריפה, פריצה או מעשה ונדילזם וכן הוצאות בגין אובדן ימי השכרה במקרה של השבתת הרכב או תיקון אחרי תאונה.

אחריות השימוש ותחזוקה
הקרוואן מיועד למטרות נופש בלבד. אין להשתמש ברכב למטרות תחרויות, הסעת סחורות או כל שימוש אחר ממטרת נופש וטיול. אין להשתמש בקרוואן לגרירה. אין להסיע בקרוואן חומרים או נוזלים מסוכנים, רעילים, דליקים, נפיצים וכדומה. אין למכור, להשכיר, להשאיל, לשעבד או למסור את הרכב או חלקים ממנו לגורם אחר.
באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק מדי יום שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק. נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח. במקרה שנדלקת נורית אזהרה יש להתקשר מיידית לחברת ההשכרה. כמו כן באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי.

סייגים לביטוח
לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים, גם עם רכישת ביטוח מורחב ועל השוכר תחול אחריות מלאה בכל מקרה של נזק שיגרם לרכבים או לצד שלישי במקרים הבאים:
• הפרה של תנאי הסכם השכירות
• כל נזק לחלקו התחתון של הרכב או לחלקו העליון (כולל פרגולה), אלא אם כן השוכר רכש מראש ביטוח מורחב אופציה 2 או חבילת "הכל כלול"
• כל נזק במקרה של התהפכות של רכב או תאונה עצמית (single roll over) אלא אם הלקוח רכש חבילת "הכל כלול"
• כל נזק לצמיגים ושמשות אלא אם הלקוח רכש חבילת "הכל כלול".
• נזק שנגרם בשל חריגה במשקל שנושא הרכב מן הכמות המותרת ע"פ הוראות היצרן כגון הסעת כמות נוסעים החורגת מן המותר לדגם שנשכר או הסעת מטען במשקל חורג
• כל נזק כתוצאה ממים - שקיעה, חציית מים/נחלים/נהרות, נסיעה על חופים, נסיעה באזורים מוצפים, ביצות, מים מלוחים וכדומה (תקף לקרוואנים רגילים)
• אובדן, גניבה או נזק של חפצים אישיים ודברי ערך של השוכר או קרוביו, אלא אם הנזק נגרם בגלל רשלנות של חברת ההשכרה. מומלץ לא להשאיר חפצי ערך ברכב וכן לרכוש ביטוח מטען בנפרד
• כל נזק שייגרם לרכב השכור או לרכב/רכוש של צד גימל כתוצאה מרשלנות, זדון או התנהגות פזיזה (כגון ישיבה או עמידה על גג הרכב, נהיגה תחת אלכוהול/סמים)
• שימוש לא נכון בשמנים ודלקים. אין להשתמש בביו דיזל, Biofuel, מים או דלקים מזוהמים ואין למלא דלק במכל המים או מים במכל הדלק
• נזק שנגרם כתוצאה משימוש לא נכון בשרשראות שלג
• החזרה, שיקום או חילוץ של רכב ששקע ,נזנח, ניתקע בכל צורה
• נהיגה ע"י נהג לא מורשה, או נהג שרישיונו פג תוקף ,הושעה או נשלל, או שלא קיבל אישור מראש ונרשם כנהג בחוזה, או נהג שרישיונו מוגדר כנהג מתלמד או תחת תקופת מבחן
• נזק כתוצאה מהסעת כמות נוסעים החורגת מן המותר לדגם שנשכר
• הוצאות בגין מפתח רזרבי במקרים של מפתחות רכב שאבדו או נגנבו או במקרה של רכב שננעל מבפנים
• נזק שנגרם מחיבור/הוספת אביזרים שונים לרכב (בין אם סופקו ע"י חברת ההשכרה ובין אם לאו) באופן לא נכון או באופן שגרם לנזק לרכב, לאביזרים או לרכב אחר או לרכוש צד ג'
• נזק שנגרם כתוצאה מעבירה על חוקי התנועה ו/או אי ציות לתמרורים, שילוט, נהיגה בעומדת בסתירה למידות הרכב המושכר כגון מגבלות גובה רוחב ומשקל
• נזק שנגרם לרכב עקב ברד, שטפון, דליקה, סערה, ציקלון או פגעי טבע אחרים
• כל נזק שנגרם לרכב בגלל כלב/חתול של הנוסעים.
* רכבי החברה מצוידים במערכות איתור. חברת ההשכרה רשאית לשלוח לשוכר התראות במידה ויחולו הפרות תנועה, מהירות או הפרות אחרות הסותרות את הסכם השכירות. שוכר שיתעלם מההתראות צפוי לקנס של 300$ לכל אירוע בניפרד.

קנסות על נקיון 
• רכב שיוחזר לא נקי מבפנים - יחויב בקנס בסך 299$ בגין הוצאות נקיון פלוס הוצאות נקיון במקרה של עישון. העישון ברכבים אסור בהחלט!
• רכב שיוחזר כאשר מכלי המים השחורים והאפורים לא מרוקנים - יחויב בקנס בסך 125$ אוסטרלי.

קנסות תנועה, מהירות וחנייה
החברת ההשכרה רשאית לחייב את הלקוח בדמי טיפול בסך 60 $ אוסטרלי (75$ מאפריל 2024) בנוסף לגובה הקנס עצמו, בגין כל קנס על מהירות, דוח חנייה, נסיעה בכביש אגרה, או קנס בגין תאונה כולל נזק לרכוש וצד שלישי, במידה ולא דווחו לתחנה ביום ההחזרה.
חברת ההשכרה רשאית לגבות בכרטיס האשראי של השוכר, קנסות כבישי אגרה שיגיעו אליה וקשורים בתקופת השכירות.
המהירות המותרת לנהיגה בקרוואן זה הינה עד מקסימום 110 קמ"ש ע"פ מד מיוחד המותקן ברכב. חברת ההשכרה רשאית לגבות קנס של 300$ אוסטרלי במידה והשוכר יעבור את המהירות המותרת ויתעלם מהתראות המכשיר.

שירות דרכים
על השוכר חלה חובת דיווח בכל מקרה של תקלה או בעיה. בכל בעיה הקשורה ברכב או לציוד, יש להתקשר ולדווח למוקד השירות הטלפוני של החברה 1300-850-805  או 61-3-8398-8880+ תוך 24 שעות מגילוי הבעיה, על מנת לאפשר לחברה להגיש סיוע ולפתור את התקלה במהלך תקופת ההשכרה. במידה והשוכר לא דיווח בזמן, החברה לא תישא באחריות לתביעה והלקוח לא יהיה זכאי לפיצוי .

במקרה של תאונה
• על הלקוח להשיג את השמות והכתובות של המעורבים בתאונה
• לעדכן את המשטרה המקומית בתאונה, ללא קשר לחומרת הנזק
• לא להודות באשמה ולא להאשים את הנהג השני
• במידת האפשר לצלם את לוחיות הרכבים המעורבים באירוע וכן את הנזקים שנגרמו
• להתקשר למוקד השירות של חברת ההשכרה (1300-850805) תוך מקסימום 24 שעות ולתת דיווח מפורט
• בעת החזרת הרכב על הלקוח להציג בתחנת ההשכרה דו"ח משטרה, רשיון נהיגה ותמונות שברשותו
• קבלת רכב חילופי עקב תאונה:
אין התחייבות לקבלת רכב חלופי. אספקת רכב חלופי כפופה למספר גורמים כמו זמינות, מיקום הלקוח, מי האשם בתאונה ומשך הזמן הנותר לטיול. בכל מקרה על הלקוח להגיע לתחנת ההשכרה על חשבונו או שהחברה רשאית להציע ללקוח על הבאת הרכב אליו בתשלום.
במקרה של תאונת התהפכות עצמית הלקוח יישא בכל ההוצאות הכרוכות בהחלפת רכב או הבאת הרכב אליו, בלי קשר לסוג הביטוח שנרכש.
השוכר יידרש לשלם דמי בטחון נפרדים עבור הרכב החלופי.

תיקונים
במקרים שבהם נגרם נזק לרכב שלא באשמת הלקוח, ניתן לקבל החזר הוצאות עבור תיקונים, עם הצגת קבלות בלבד. הוצאות עד סכום של 100$ אוסטרלי ללא אישור מיוחד. תיקונים מעל 100$ אוסטרלי באישור מיוחד מראש בלבד.
תיקוני צמיגים - הלקוח ישלם על עלות תיקון או החלפה של צמיגים במידה וניזוקו במהלך ההשכרה, אלא אם כן הצמיג הפגום הוחזר לתחנת החברה לבדיקה מוסמכת ונמצא כי היה פגום מלכתחילה.

קילומטראז'
למרות שאין הגבלה על כמות הק"מ, ההמלצה למען ביטחונכם היא לא לנסוע יותר מ-250 ק"מ ביום (כ-4-5 שעות נסיעה...שזה לא מעט!). רצוי לבצע עצירות  למנוחה ולהתרעננות כל שעתיים לערך.

הגבלות תנועה לקרוואנים וקמפרים
קרוואנים אינם רכבי שטח ואינם מצויידים לנסיעה בדרכים שאינן סלולות.
• חל איסור מוחלט לנהוג בדרכים שאינן סלולות, דרכי עפר, חופים, חול, שבילים, שדות או דרכים שאינן מתוחזקות כראוי, כולל דרכי גישה לאתרי סקי בין התאריכים 1 ביוני-30 בספטמבר, נסיעה ב- Old Gunbarrel HWY, Great Central Road.
• יוצא מן הכלל - דרכי גישה המובילות לחניוני קמפינג מוכרים ומוסדרים של לא יותר מ-12 ק"מ מהקמפינג, אטרקציות תיירותיות מרכזיות ודרכים מתוחזקות היטב ומוכרות. לכל דבר אחר נדרש אישור מיוחד מתחנת ההשכרה בתיאום מראש.
חברת ההשכרה רשאית לגבות 300 דולר אוסטרלי מיידית בכרטיס האשראי של השוכר על כל הפרה בניפרד.
• החברה רשאית לאסור תנועה באזורים מסוימים שבהם תנאי הכביש או תנאי מזג האוויר אינם מאפשר נהיגה בטוחה ובמקרים בהם מרחקי הנסיעה אינם תואמים את אורך תקופת ההשכרה.

איסוריי תנועה לקרואנים באוסטרליה

כבישי אגרה במלבורן
ביציאה ובכניסה למלבורן נדרש תשלום אגרה בכבישים ראשיים.
למי שמתעתד לנסוע בכבישים האלה כדאי לדעת כי חובה לרכוש מראש כרטיס: CityLink Pass המקנה נסיעה חופשית בכבישי האגרה האלה  ל-24 שעות מרגע רכישתו . לרכישה יש להתקשר ל-Citylink 13-26-29 ולמסור פרטים: מספר לוחית הרישוי, סוג ושנת ייצור הרכב, תאריך הנסיעה ומספר כרטיס אשראי. את הכרטיס ניתן לרכוש בסניפי דואר מסויימים  ובתחנות הדלק Shell. פרוספקט מידע מצורף לרכב במקרים הרלוונטים. מחיר הכרטיס: 14.55$ אוסטרלי (עשוי להשתנות).

רכב חילופי
הזמנת הרכב היא לקטגוריה ולא לרכב ספציפי. במידה ומסיבה שאינה בשליטת החברה לא ניתן לספק את הרכב שהוזמן,  לחברה הזכות לתת רכב חילופי דומה או רכב משודרג, ללא תוספת מחיר. פעולה זו אינה הפרת חוזה ואינה מזכה את הלקוח בהחזר. במידה והלקוח יהיה מעוניין מרצונו החופשי ברכב אחר קטן/זול יותר - הדבר יתאפשר רק על בסיס רכב פנוי. במקרה כזה הלקוח אינו זכאי להחזר כספי.

מעבורות
יש להזמין מעבורת לפי אורך רכב של 7.7 מטר, ללא קשר לאורך הרכב המושכר.

עישון ובעלי חיים 
עישון - חל איסור מוחלט לעשן ברכבים. המפרים צפויים לקנס בנוסף להוצאות הנקיון.
בעלי חיים - מותר להסיע חיית מחמד (כלב או חתול) בקרוואן עם אישור מראש מחברת ההשכרה בעת ביצוע ההזמנה ובתוספת תשלום מראש של 299 $ אוסטרלי (על הסעת כלבי נחייה לא חלה תוספת זו).
באחריותו של השוכר להחזיר את הרכב נקי וללא נזקים. חברת ההשכרה רשאית לגבות קנסות לכיסוי הוצאות ניקיון במידה והרכב יחזור עם לכלוך או ריח עקב בע"ח או עישון.

כללי
המחירים והתנאים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב ספיציפי.  התמונות והמידות הן להמחשה בלבד.
הקרוואנים עשויים להיות שונים בצורתם מאלו המופיעים בפרסום.
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה