תנאים כלליים

תנאים כלליים

SCA1 / Medium
מחירים | תנאים

תנאים כלליים - פינלנד - לדגמי SCA1

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה וכבישי אגרה

חישוב ימי ההשכרה
יום ההשכרה הראשון ויום ההשכרה האחרון נחשבים, שניהם, במניין הימים.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה היא לקבוצה (קטגוריה) ולא לרכב מסוים. כל התמונות הן להמחשה בלבד. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים בתוך אותה קטגוריה.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בכרטיס אשראי ויזה או מסטרכארד בש"ע ל- 250 אירו. המקדמה אינה מוחזרת במקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 45 לפני יום קבלת הרכב.
להזמנות שבוצעו פחות מ-45 יום לפני תאריך תחילת השכירות - תשלום מלא נדרש מיידית עם אישור ההזמנה.
חיוב המקדמה והיתרה יבוצע בשקלים, לפי שער אירו מזומנים גבוה היום התשלום, בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד שניתן בעת ההזמנה. לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.
• במקרה של אחור בתשלום, החברה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את הלקוח לפי ריבית שנתית של 13%.
 דמי הכנה, דמי החזר בין תחנות והסעות מיוחדות - יש להזמין ולשלם מראש.
 ציוד נוסף - מומלץ להזמין מראש כדי להבטיח זמינות. ניתן גם לשלם בתחנה אך לא ניתן יהיה להבטיח זמינות הפריטים.
 ביטוחים נוספים ותשלום עבור נהג נוסף - ניתן לשלם מראש או בתחנה.
 ללא פרטי כרטיס האשראי, לא ניתן יהיה להבטיח את קבלת הפריטים.
 כל התשלומים יבוצעו ע"פ שיטת התשלומים הנהוגה ע"פ החוק בפינלנד.

דמי ביטול

במקרה של ביטול הזמנה מאושרת יחולו דמי ביטול על הסך הכולל של ההזמנה:
45 יום או יותר לפני תאריך איסוף הרכב:  5% מסה"כ ההזמנה מינימום 250 אירו
44-31 יום לפני תאריך איסוף הרכב: 30% מסה"כ ההזמנה
30-17 יום לפני תאריך איסוף הרכב: 55% מסה"כ ההזמנה
16 יום או פחות לפני תאריך איסוף הרכב או אי הגעה: 100% מסה"כ ההזמנה
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בנוסף לדמי הביטול - 50 אירו אם הלקוח הודיע על ביטול יותר מ-7 ימי עסקים לפני יום תחילת השכירות, 120 אירו אם הביטול חל 7 ימי עסקים או פחות לפני יום תחילת השכירות.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית, באותה תחנה ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

ביטוח ביטול מכל סיבה: עלות הביטוח 10% מסה"כ ההזמנה. יש להזמין מראש בעת ביצוע ההזמנה ולשלם עבורו מראש עם אישור ההזמנה בנוסף למקדמה. לא ניתן לרכוש את הביטוח בדיעבד אחרי שההזמנה אושרה, וגם לא במקרה של הזמנה שנדחתה. הביטוח מכסה ביטול הזמנה (קרוואן בלבד ולא טיסות) עד 72 שעות לפני תאריך תחילת השכירות פחות סכום שלא יוחזר בשום מקרה, לפי הפירוט הבא: במידה והודעת הביטול חלה עד 36 יום לפני תאריך תחילת השכירות לא יוחזר סכום המקדמה + סכום הביטוח. במידה והודעת הביטול חלה 35 יום ועד 72 שעות לפני תאריך תחילת השכירות לא יוחזר סכום המקדמה + סכום הביטוח + 300 אירו. במידה והודעת הביטול חלה 72 שעות או פחות לפני תאריך תחילת השכירות - הביטוח אינו תופס ויחולו דמי ביטול מלאים.

שינוי הזמנה
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף וזאת בכפוף לזמינות הרכבים.
בכל מקרה של שינוי בהזמנה המחייב הנפקת חשבונית חדשה כולל הוספת או השמטת ציוד, יחויב הלקוח ב-50 אירו עבור כל שינוי וב-95 אירו לאחר שההזמנה שולמה במלואה. עדכון פרטי טיסה אינו כרוך בתשלום נוסף. שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או ההחזרה וכן קיצור ימי השכרה לאחר שההזמנה אושרה - ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש. 
דמי הביטול נכנסים לתוקף מרגע אישור ההזמנה המקורית ללא קשר לשינויים שיבוצעו. הפחתת מספר ימי השכירות או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה אינם מזכים בהחזר כספי.

דמי בטחון
על השוכר להפקיד דמי בטחון בתחנה ביום קבלת הרכב באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי מסוג ויזה, מסטרכארד או דביט כארד בלבד על שם השוכר. חשוב: החברה אינה מקבלת כרטיסים נטענים מכל סוג או תשלום במזומן.
דמי הבטחון אינם יורדים בפועל אולם יש לדאוג למסגרת מספקת בחשבון.
על כרטיס האשראי להיות בתוקף לפחות חצי שנה לאחר סיום ההשכרה ועם מסגרת אשראי מספיקה לכיסוי גובה דמי הבטחון. ללא תנאים אלו הרכב לא יימסר לשוכר.
גובה דמי הבטחון נקבע בהתאם לזוג הביטוח שנרכש:
 עם ביטוח בסיסי: דמי הבטחון הינם 2800 אירו
 עם ביטוח מורחב TC PLUS: דמי הבטחון הינם 1200 אירו
 עם ביטוח מורחב TC PREMIUM: דמי הבטחון הינם 600 אירו
דמי הבטחון יוחזרו לחשבון כרטיס האשראי של השוכר כשבועיים לאחר תום הטיול, במידה והרכב הוחזר נקי, בזמן וללא נזקים.
במקרה של במקרה של השכרות לכיוון אחד (החזרת רכב ביעד שונה מיעד ההתחלה) - הלקוח מתחייב להשאיר דמי בטחון של 2800 אירו ולבדיקה של הרכב לאחר ההשכרה. דמי הבטחון ישוחררו חזרה ללקוח רק לאחר שהרכב חזר, נבדק ונמצא תקין וללא כל נזקים.

פעילות התחנות בחורף
כל התחנות פועלות כל השנה.
צמיגי חורף מסופקים ללא תשלום בהתאם לצורך.

איסוף והחזרה

איסוף הרכב והחזרתו מתבצעים אך ורק בתחנות ההשכרה.
איסוף הרכב והחזרתו אפשריים 7 ימים בשבוע, בין השעות 08:00 בבוקר ל-18:00 בערב.
מומלץ להגיע לתחנה לפחות שעה לפני הסגירה ולהשאיר מספיק זמן להדרכה ולתהליך קבלת הרכב.
בעת ביצוע ההזמנה על הלקוח להודיע על השעות המדויקות לאיסוף והחזרה.
באחריות הלקוח לספק מראש פרטי טיסות מלאים בהלוך ובחזור על מנת לתאם את איסוף הרכב והחזרתו, וכן הסעות מ/אל שדה התעופה.כמו כן על הלקוח לספק מספר טלפון סלולרי לתיאומים.
במידה והלקוח לא הודיע מראש על פרטי הטיסות - ההזמנה תאושר אוטומטית עם איסוף בשעה 10:00 בתחנת ההשכרה והחזרה ב-10:00 בצהריים בתחנת ההשכרה.
לא יינתן החזר בגין הגעה מאוחרת או אי ניצול ימים/שעות השכרה.
 איסוף או החזרת הרכב מחוץ לשעות הפעילות (כלומר בין השעות 6 בערב ל-8 בבוקר) אפשריים רק בתיאום מראש ובתוספת תשלום של 240 אירו.
 בשיא העונה ייתכנו עיכובים בתהליך מסירת הקרוואן. מומלץ לא להזמין מעבורות ביום איסוף הרכב.

העברות והסעות
חברת ההשכרה מספקת הסעה ללא תשלום אך ורק מ/אל שדות התעופה הבאים, כאשר איסוף הרכב הוא בתחנת ההשכרה הקרובה לשדה:
העברות בהלסינקי -
• העברה מ/אל שדה התעופה Vantaa - הלסינקי
נקודת איסוף –Main Terminal -arrival hall
• העברה מ/אל תחנת רכבת Vantaankoski - הלסינקי
נקודת איסוף – בחנייה הימנית אחרי המדרגות לקומת הקרקע - Parking lot at the right side after stairs to street level
העברות ברובניאמי -
• העברה מ/אל שדה התעופה Rovaniemi
נקודת איסוף –Main Terminal -arrival hall
האיסוף משדה התעופה יתבצע כשעה לאחר זמן הנחיתה.
ההחזרה לשדה התעופה תתבצע כשלוש שעות לפני זמן ההמראה.
במידה וזמני האיסוף וההחזרה נופלים מחוץ לשעות פעילות התחנה (8 בבוקר - 18 בערב), תחול תוספת תשלום כמפורט במחירון.

הסעות מיוחדות בתשלום
ניתן לתאם הסעות מ/אל מלונות בעיר, מתחנת רכבת וכדומה בתוספת תשלום שייגבה מראש.
לא ניתן לארגן הסעות מטרמינלים של מעבורות.
על הלקוח לספק פרטי מלון מלאים וכן מספר טלפון סלולרי לתיאומים.

נוהלי איסוף הרכב
• קבלת הרכב מתבצעת התחנות ההשכרה בלבד, ועשויה לארוך כ-2-3 שעות כולל סרט הדרכה והדרכה על הרכב ע"י נציג התחנה.
• על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, על השוכר לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ונמצא פגם או ליקוי, תקלה או חלק שחסר- באחריות השוכר ליידע את נציג החברה ולציין זאת בכתב בטופס קבלת הרכב.
• בידקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין.
• נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה.
• עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.
• בסוף התהליך הלקוח יידרש לחתום על חוזה השכירות ובזאת ייאשר כי הרכב נמסר לו לשביעות רצונו וכי הוא מודע לכל תנאי ההשכרה ומסכים להם.

נוהלי החזרת הרכב
• יש להחזיר את הרכב בסוף תקופת ההשכרה נקי מבפנים, כשמיכל המים ה"אפורים" מרוקן ומיכל השירותים מרוקן. רכבים שלא ימלאו דרישה זו יחויבו בקנס.
• במקרה של החזרה מאוחרת, השוכר יחויב עבור כל שעת איחור ובנוסף בכל ההוצאות שייגרמו כתוצאה מהאיחור, אלא אם כן הודיע על האיחור 24 שעות מראש וקיבל אישור על כך מחברת ההשכרה. על מנת להימנע מקנסות - כל שינוי בשעת ההחזרה חייב לעבור אישור של חברת ההשכרה.
• אין החזר כספי עבור החזרה מוקדמת לפני המועד שנקבע בחוזה או במקרה של ימים שלא נוצלו.
• חשוב! בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות. הלקוח ישא באחריות ובתשלום עבור נזקים שיתגלו ברכב בעת החזרתו ושלא סומנו בטופס לפני תחילת ההשכרה.

בדיקת הרכב
הרכבים נבדקים באופן קבוע על ידי טכנאים ועל ידי צוות החברה, באופן ייסודי לאחר כל השכרה.
דוגמאות לעלויות נזקים וטבלאות מחירים זמינים בעת איסוף הקראוון. המחירים בהם מציגים את המחירים המקסימליים לסוגי הנזקים השונים.
בנוסף, הלקוח מקבל הדרכה על איך לבדוק את הקראוון, ומצב הקראוון מוצג ללקוח בעת איסוף הרכב. הלקוח רשאי לבדוק את הרכב בעצמו באופן מקיף ויסודי.
מי שמעוניין יכול גם לצלם את הרכב לפני היציאה מהתחנה.

קנסות תנועה
חברת ההשכרה רשאית לחייב את כרטיס האשראי של השוכר בעבור קנסות שנצברו במהלך תקופת השכירות (ביניהם קנסות חנייה, קנסות תנועה, מעבר בכבישי אגרה, קנסות על משקל עודף או כל עבירה אחרת מול הרשויות), פלוס דמי טיפול לפי המחירון במוצג בתחנת ההשכרה, וזאת עד 24 חודשים מתום תקופת השכירות. חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לרשויות לצורך גביית קנסות.

קנסות על עישון / בעלי חיים
• חל איסור לעשן ברכב. על המפרים הוראה זו יחול קנס כבד
• חל איסור להכניס בעלי חיים לרכב ללא אישור מפורש מראש. על המפרים הוראה זו יחול קנס כבד

דלק
כל הרכבים הם רכבי דיזל. הרכב יימסר עם מכל דלק מלא ויש להחזירו מלא בעת החזרת הרכב. שאר הוצאות הדלק השוטפות בזמן תקופת ההשכרה חלות על השוכר.
במידה והרכב לא יוחזר עם מכל מלא השוכר יחוייב עבור כל ליטר דלק חסר בהתאם למה שיצוין בחוזה השכירות או למחירון התחנה.
במידה והשוכר מעוניין להחזיר את מכל הדלק ריק - קיימת אפשרות לרכישה מוקדמת של דלק. עלויות ינתנו בתחנה בעת איסוף הרכב.

גז
הרכב נמסר עם שני מכלים גז מלאים. הלקוח יחוייב עבור כל מכל שנעשה בו שימוש ולא הוחזר מלא, ע"פ מחיר מחירון. במידה והשוכר יחזיר את שני המכלים מלאים, הוא לא יחויב בעבורם. ניתן לשלם מראש עבור המכלים.

דרישות מהנהג/ים
על הנהג להיות בן 19 לפחות ולהחזיק ברישיון נהיגה בתוקף לפחות שנה.
נידרש להציג כרטיס אשראי בתוקף. יש להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי באנגלית בנוסף לרישיון הישראלי.
רישיון דיגיטלי לא יתקבל!

נהג נוסף
יש לדווח את שמות כל הנהגים הנוספים בעת ההזמנה. נהג שלא קיבל אישור מראש לא יוכל לנהוג ברכב מבחינת תנאי הביטוח, ולא יחול עליו כל כיסוי ביטוחי.
על כל הנהגים להיות נוכחים בעת חתימת החוזה בתחנה.
על כל נהג נוסף להיות בן 19 לפחות ולהחזיק ברישיון נהיגה בתוקף לפחות שנה. (רישיון דיגיטלי לא יתקבל!)
על כל נהג להציג כרטיס אשראי ניפרד ובעל תוקף לפחות חצי שנה אחרי מועד סיום ההשכרה.
על כל נהג נוסף תחול תוספת תשלום של 49 אירו להשכרה.

כיסוי ביטוחי 

שיטת הביטוח מחולקת לשני סוגים:
1. ביטוח חובה, המכסה נזק לצד שלישי במקרה של תאונה כתוצאה מרשלנות.
2. ביטוח רכב, המכסה נזק לרכב המושכר, כתוצאה מתאונה, שריפה או גניבה.
בכל מקרה של נזק חיצוני לרכב חלה השתתפות עצמית עד 2800 אירו לאירוע בלי קשר אם הנזק נגרם עקב תאונה או ע"י צד שלישי. נזקים פנימיים שאינם כתוצאה מתאונה, אינם כלולים בביטוח והלקוח יישא במלוא ההוצאות במקרים אלו. חשוב לציין כי ההשתתפות העצמית הינה לאירוע ולא לכל תקופת ההשכרה. הביטוח אינו בתוקף במידה ובזמן האירוע הנהג היה תחת השפעת אלכוהול  או סמים. כמו כן הביטוח אינו בתוקף אם הנהג או חברים אחרים בקבוצה השוכרת התנהגו בפזיזות או בחוסר אחריות. אם בזמן הפגיעה נהג ברכב מי שאינו מורשה לנהוג בו, ההשתתפות העצמית תהיה מקסימלית, כלומר 2800 אירו לכל אירוע. ביטוח זה אינו מכסה נזק לצמיגים או נזק לשמשות.

קיימות 2 אפשרויות להפחתת ההשתתפות העצמית
1. ביטוח TC Plus:
הפחתת ההשתתפות העצמית ל- 1200 אירו לאירוע.
בתוספת של 10 אירו ליום.
ביטוח זה אינו מכסה נזק לצמיגים או נזק לשמשות.
המינימום הנדרש לרכישת ביטוח זה: 7 ימי השכרה.

2. ביטוח TC Premium:
הפחתת ההשתתפות העצמית  ל- 600 אירו לאירוע.
בתוספת של 20 אירו ליום.
ביטוח זה מכסה נזק לצמיג אחד או נזק אחד לשמשה.
אם בזמן הפגיעה נהג ברכב מי שאינו מורשה לנהוג בו, ההשתתפות העצמית תהיה מקסימלית.
תקף לגבי נזק חיצוני בלבד.
המינימום הנדרש לרכישת ביטוח זה: 7 ימי השכרה.

ביטוח נוסף
ביטוח שמשות וצמיגים: 9 אירו ליום
ביטוח זה מפחית את ההשתתפות העצמית לאפס במקרה של נזק אחד לצמיג או נזק אחד לשמשה.
במידה ויהיו נזקים נוספים (נזק שני ומעלה) - הלקוח יישא במלוא ההוצאות הכרוכות בתיקון.
המינימום הנדרש לרכישת ביטוח זה: 7 ימי השכרה.

מקרים בהם לא ניתן להפחית את ההשתתפות העצמית גם אם נרכש ביטוח מורחב
• נזק עקב במקרה של מטען עודף מעבר למשקל שמותר לרכב לשאת
• נזק שנגרם מעישון, השפעת סמים או אלכוהול
• נזק לריפוד הרכב
• איבוד מפתחות הרכב
• כל מעשה או פעולה שהם בגדר הזנחה, זדון או פזיזות
• נזק כתוצאה מתפעול לא נכון של הרכב או המערכות או שימוש בדלק לא נכון/לא ראוי
• כל נזק שייגרם למגן רוח כגון במקרה של פגיעת אבנים, סדקים או חורים
• נהיגה עם צמיגים שחסר בהם אויר
• נזק למרכב הרכב, לחלקו העליון או התחתון של הרכב
• נהיגה במעברים הצרים מדי למעבר הרכב
• נהיגה באזורים שאינם מיועדים לנסיעה, כגון דרכים שאינן סלולות ואזורים אסורים לתנועה
• נזק כתוצאה ממים
• נזק כתוצאה מרוח (אסור בשום אופן לנהוג אם מהירות הרוח היא מעל 15 מטר בשניה)
• נזק כתוצאה מסופת חול
• נזק שנגרם משלג
• נזק שנגרם ע"י בעלי חיים
• נהיגה למטרות פליליות
• בכל מקרה של הפרה של תנאי החוזה

אחריות השוכר ותחזוקה
*השוכר אחראי לנהוג ברכב בזהירות ובאחריות כאילו היה רכבו שלו הן בזמן נהיגה והן בזמן חנייה. 
*השימוש בקרוואן הוא למטרת טיול ונופש בלבד. חל איסור להשתמש ברכב למטרות מסחריות, אימונים, גרירה, לימוד נהיגה או נהיגה על קרח או כל פעילות או מטרה בלתי חוקית.
*באחריות השוכר לבדוק בכל תדלוק - שמנים, מים ונוזלי קירור ולהשתמש בסוג הדלק המתאים לרכב. אין להוסיף שמנים או נוזלים אחרים ללא אישור מחברת ההשכרה, למעט נוזל לשטיפת שמשת הרכב.
*במידה ועוזבים את הרכב למספר שעות, באחריות השוכר לדאוג שהרכב יהיה נעול.
*השוכר יישא באחריות במידה ואבדו פריטים או חפצים שהם רכושה של חברת ההשכרה.
*השוכר אינו רשאי למסור את הרכב או לאפשר לנהג אחר לנהוג ברכב, ללא אישור בכתב מחברת ההשכרה.
*אין לעבור את גבול המדינה בה הושכר הרכב ללא אישור בכתב מחברת ההשכרה.
* באחריות השוכר לבדוק את תחזית מזג האויר ברמה יומיומית ולא לנסוע בתנאי מזג אויר קיצוניים המסכנים את הרכב. 
* חובת דיווח - בכל מקרה של תקלה, בעיה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב או בציוד, חובה על הלקוח לדווח מיידית לתחנה או לקו הסיוע הטלפוני, סמוך לזמן התרחשות האירוע על מנת לאפשר לחברת להגיש סיוע בפתרון הבעיה. השוכר לא יהיה זכאי לפיצוי במידה ולא דיווח על הבעיה לחברת ההשכרה בזמן.
בכל מקרה של תאונה, שריפה, גנבה, עבירה בה מעורב הרכב, פגיעה בנפש, או התנגשות עם בעלי חיים, על הלקוח לדווח מיידית למשטרה וליידע את חברת ההשכרה. אין לעזוב את מקום האירוע מבלי דיווח לגורמים הנ"ל. חובה להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט האירוע, שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, כתובותיהם, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים וכן פרטי עדים. חשוב: במקרה של פגיעה ברכב אחר, נכס או רכוש, יש ליידע את בעליו ואם לא איתרתם את הבעלים יש לדווח למשטרה. אין להשאיר פתק על הרכב ולעזוב את המקום - באירופה זה נחשב לעבירה פלילית! ("פגע וברח").
* השוכר יהיה אחראי לכל נזק שייגרם במהלך תקופת השכירות לרכב, תכולתו ומערכותיו ו/או לציוד הנוסף שהוא רכושה של חברת ההשכרה, כולל הוצאות שיידרשו לחברה על מנת לתקן את הרכב עד לתקופה של 30 יום.  
* אחריות השוכר מוגבלת עד לגובה ההשתתפות העצמית החלה לכל אירוע בניפרד. קיימת אפשרות להפחית את השתתפות העצמית ע"י רכישת ביטוח מורחב. (פירוט בהמשך).
* במידה ובמקרה הנזק היה מעורב צד שלישי, ואם חברת ההשכרה תצליח לגבות את הפיצוי המלא מהצד השלישי, אזי השוכר יהיה משוחרר מסכום ההשתתפות העצמית הנוגע לאותו מקרה.
* השוכר מחויב להחזיר את הרכב למקום ובזמן שנקבע בחוזה, נקי ועם מכל דלק מלא. חברת ההשכרה רשאית לדווח למשטרה במידה והשוכר לא הגיע או שאבד הקשר עימו וכן לחייבו במלוא ההוצאות שייגרמו עקב האיחור.

אחריות החברה - תקלות ותיקונים
* במקרה של תקלה טכנית ברכב שאירעה בתקופת השכירות ולא באשמת הלקוח, הלקוח יידרש לנסוע עם הרכב לסדנת תיקון וחברת ההשכרה תחזיר ללקוח את הוצאות התיקון מול הצגת קבלות בתחנה.
* במקרה של השבתת הרכב שנגרמה שלא באשמת הלקוח, ושתיקונה לקח יותר מ-24 שעות, תישא חברת ההשכרה באחריות להחזיר ללקוח את החלק היחסי מדמי ההשכרה היומיים בלבד על הימים בהם הרכב הושבת. הלקוח יידרש במקרה כזה לנסוע עם הרכב לסדנת התיקון הקרובה ביותר ע"פ הוראת קו הסיוע של חברת ההשכרה.
* השוכר רשאי לדרוש מחברת ההשכרה לתקן את הרכב, או לפצותו בסכום התואם את התקלה. במידה והחברת ההשכרה תיקנה את הנידרש תוך 24 שעות מאז שקיבלה את הדיווח, השוכר לא יהיה זכאי לפיצוי.
* במידה וחברת ההשכרה לא מסרה את הרכב לשוכר בזמן שנקבע בהסכם,  השוכר רשאי לקבל פיצוי עבור ההוצאות שנגרמו לו עקב עיכוב זה.

ביטול ההסכם
חברת ההשכרה רשאית לבטל את הסכם השכירות באופן מיידי אם נראה כי השוכר מפר או פועל בניגוד לתנאי החוזה . במקרה זה השוכר יידרש להחזיר את הרכב וציודו באופן מיידי למקום שנקבע בחוזה.
השוכר רשאי לבטל את ההסכם במידה ונשללה ממנו האפשרות להשתמש ברכב עקב כך שהרכב נגנב, או עקב טעות מצד חברת ההשכרה ומבלי שחברה דאגה לספק לו רכב חליפי בתוך פרק זמן סביר מרגע הדיווח.

אזורים מותרים לנסיעה
בעקרון מותר להיכנס עם רכב החברה למדינות דנמרק, נורבגיה, שבדיה, פינלנד (להלן מדינות סקנדינביה).
נסיעה למדינות אחרות במרכז ומערב אירופה מלבד אלו, דורשת קבלת אישור מיוחד מחברת ההשכרה בעת ביצוע ההזמנה. לקוח המעוניין לצאת מסקנדינביה חייב ליידע על כוונתו מראש בעת ביצוע ההזמנה, לקבל על כך אישור וכן יחויב לרכוש ביטוח מיוחד נוסף בתחנה, וייתכן אף כי יידרש לביטוח נוסף במעברים בין מדינות.
יש לקחת בחשבון כי ההשתתפות העצמית במקרה כזה היא פי 2 מההשתתפות העצמית שחלה במדינות סקנדינביה (שהוזכרו לעיל) ובמקרה של נזק שנגרם בזמן נסיעה במדינות אלו לא ניתן להפחית את ההשתתפות העצמית.

נסיעה למדינות הבלטיות ולרוסיה
• הנסיעה לרוסיה, בלארוס ואוקריאנה אסורה.
 הנסיעה למדינות בלטיות מותרת רק להשכרות עם איסוף באסטוניה. עלולות לחול מגבלות.

כבישי אגרה בנורבגיה 
כל כלי הרכב בנורבגיה חייבים בתשלום אגרה בכבישים מסוימים. עלות כבישי אגרה אינה כלולה במחיר ההשכרה וחלה על השוכר.

שירות דרכים
חברת ההשכרה מספקת סיוע טלפוני 24/7 ושירותי דרך באירופה, במדינות בהן היא פועלת ומחזיקה בתחנות השכרה.
ניתן לקבל סיוע במקרים הבאים - כל השירותים עשויים להיות כרוכים בתשלום בהתאם למקרה:
• איבוד מפתחות הרכב (בתשלום) - החברה מספקת משלוח מפתח או מסגר בהתאם לצורך.
• פנצ'ר - לא תמיד קיים ברכב גלגל חלופי, אך יש מדחס 12V למילוי צמיגים. ניתן למלא את הגלגל בעזרתו ולסע לתחנת תיקון קרובה. אם הגלגל אינו שמיש, הרכב ייגרר בהתאם לכללים. במידה והשוכר רכב מראש "ביטוח שמשות וצמיגים" - שירות זה יהיה ללא תשלום (למקרה הראשון).
• גרירה - אם הרכב השכור יצא מכלל שימוש ואינו יכול להמשיך בנסיעה (שלא כתוצאה מתאונה או מטעות/כשל/שימוש לא נכון של הנהג) - החברה תכסה הוצאות גרירתו.
• סיוע במקרה שהרכב אינו מתניע בתחילת הנסיעה ("סטארט") יינתן ללא תשלום במידה וזה לא כתוצאה מאשמת הנהג.
• סיוע במקרה שהרכב ננעל מבפנים (שירות בתשלום)
• אספקת דלק - אספקה של דלק בכמות מוגבלת (עד 15 ליטר) תינתן לרכב כדי לאפשר לשוכר להגיע לתחנת השירות הקרובה הפתוחה.
• החלפת רכב (עלול לחול תשלום נוסף) - במקרה של כשל טכני חמור של הרכב, שהוא לא באשמת הלקוח, החברה תחליף את הרכב באופציה הטובה ביותר שזמינה. החלפת רכב כפופה לזמינות בכל זמן, ונחיצותה תבחן על ידי התמיכה הטכנית של החברה.

במקרה של תאונה / גנבה
בכל מקרה של תאונה, נזק או גנבה על הלקוח לדווח מיידית לתחנה ההשכרה.
בכל מקרה של תאונה על הלקוח להודיע מיידית למשטרה ולהוציא דו"ח משטרתי בכתב על הטופס המיועד לכך הנמצא ברכב.

רכב חילופי / שדרוג
חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לתת רכב חילופי גדול יותר מבלי לגבות תוספת מחיר מהלקוח.
במידה והלקוח מעוניין ברכב גדול יותר ובמידה והרכב פנוי - יהיה על הלקוח להוסיף את ההפרש במחיר בין הדגמים.
במידה והלקוח מעוניין ברכב קטן יותר ובמידה והרכב פנוי - הלקוח יחויב בדמי ביטול של 100% בנוסף להשכרה החדשה.

כוח עליון 
במידה ועקב תאונה חמורה ממנה חזר הרכב מהשכרה קודמת, חברת ההשכרה אינה מסוגלת לספק את הרכב שהוזמן, אחריות החברה מתמצית במתן החזר כספי בעבור השירות שהוזמן, על בסיס החשבונית שהוצאה ע"י החברה ושלפיה בוצעה ההשכרה.
חברת ההשכרה תיידע את הלקוח מבעוד מועד במידה ומצב כזה מתרחש.
שביתה, תקלה באינטרנט /כשל טכני במערכת המידע, תקלה, שריפה, גניבה, נזקי מים, חבלה, וונדליזם הם כולם סיבות תקפות לבטל או לשנות כל ההזמנה שאושרה, בגבולות סעיף כוח עליון.

מעבורות
הזמנה מוקדמת למעבורות מומלצת ביותר, במיוחד בעונת התיירות המבוקשת. למזמינים מראש מומלץ להזמין מקום לרכב גדול יותר ממידותיו של הרכב המוזמן, למקרה שהרכב ישודרג. כמו כן יש לקחת בחשבון כי אורך הרכבים הינו בגדר הערכה בלבד וייתכנו דגמים שונים בכל קטגוריה.

חניה בחניוני קמפינג
על הנהג לשים לב לירידה מהכביש לשביל המוביל לחניון כך שלא תהיה פגיעה בקרוואן.
יש לשים לב לילדים המשחקים ורצים.
יש לחנות בעמדה שניתנה בזהירות רבה במיוחד בעת נסיעה לאחור.

כסאות בטיחות 
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לזמינות בתחנות ההשכרה, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. באחריות השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי.
ילדים שגובהם אינו עולה על 135 ס"מ חייבים לשבת בכסא בטיחות בזמן נסיעה. 
כל ילד מתחת לגיל 3 חייב לשבת בכסא תינוק.
תינוקות ופעוטות יש להושיב בפינת האוכל בלבד ולחבר את כסא הבטיחות למושב שיש לו שלוש נקודות חיבור.
בשל כריות אויר הנמצאות ברכבי החברה במושבים הקדמיים, לא ניתן לחבר כסאות בטיחות הפונים אחורה כנגד כיוון הנסיעה במושבים הקדמיים. חברת ההשכרה אינה ממליצה על הושבת ילדים קטנים מתחת לגיל 12 או מתחת לגובה 135 ס"מ לשבת במושב הקדמי ללא אביזרי בטיחות.

חשוב - נקיטת זהירות
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז - מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללים לנהיגה ותפעול בחורף 
• צמיגי חורף הם חובה בסקנדינביה בחודשים דצמבר-ינואר-פברואר ומסופקים חינם בעת ההשכרה בחודשים אלו.
• יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף כדי למנוע קפיאת המים בצינורות ובמכלים. נזק הנגרם למכלים כתוצאה מקיפאון אינו מכוסה בביטוח ועשוי להגיע בקלות ליותר מ-1000 אירו!
• יש להתחבר למקור חשמל חיצוני בכל הזדמנות כדי לספק כוח למערכת החימום וכן להתחבר בכל לילה לחשמל חיצוני כדי שהבטריה תיטען ולא תיגמר.
• יש לוודא כי מכלי הגז מלאים. הגז משמש לחימום הרכב.
• במידה ואין אפשרות לחמם את הרכב - יש לרוקן מיידית את מכלי המים והבוילר, לנתק מהחשמל את משאבת המים החשמלית ולהשאיר את כל הברזים פתוחים במצב ביניים (בין חם לקר) וכן יש להשאיר את כל הצינורות מרוקנים ממים ופתוחים, כשהם מונחים על הרצפה.
• מכל המים האפורים הוא חיצוני ולכן אין אפשרות לחממו. משום כך בחורף יש לדאוג להשאיר את פתח צינור הריקון של המים האפורים פתוח כל הזמן כדי שהמים ינזלו החוצה ולא יקפאו בתוכו.
• מכל המים השחורים נמצא בחלק המחומם של הרכב ולכן כל עוד הרכב מחומם אין סכנת קפיאה. כאשר משאירים את הרכב לא מחומם - יש לדאוג לריקון מכל המים השחורים.
• מומלץ לכסות את החלונות עם כיסוי מבודד הניתן עם הרכב לשמירה על החום בתוך הקרוואן.
• בטמפרטורות נמוכות יש לחמם את המנוע לפחות שעה לפני נסיעה באמצעות "block heater" הנמצא מתחת לפגוש הקדמי.
• הסברים על השימוש ברכב בחודשי החורף ניתנים ביום קבלת הרכב.

כללי
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.
על ההזמנות יחול החוק הפיני של השכרות רכב. מקום השיפוט במקרה של תביעה יהיה בפינלנד.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה